Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh-äiti ja pojan murrosikä

Vierailija
13.05.2025 |

Kiusallisia tilanteita aiheuttava vaihe. 

Miten olette puhuneet pojillenne? Puhuuko esiteini/teini enää äidin kanssa noista asioista?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin teinipojalleni, kun munankarvat ilmesty, että naisilla on sit pimpin ylälaidassa sellanen nappi, josta se lähtee käyntiin.

N44

Mistä tiesit milloin karvoja ilmestyi?

No kun se kertoi? Ei olis halunnu ko. syystä mennä liikkatunnilla uimaan, niin ruinas poissaolo lupalappua.

Vierailija
22/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin teinipojalleni, kun munankarvat ilmesty, että naisilla on sit pimpin ylälaidassa sellanen nappi, josta se lähtee käyntiin.

N44

Sulla voi olla mutta mulla se ei toimi sieltä. On erilaisia naisia.

Niin. Joillakinhan on lie klitta rikki. Yleensä just näillä takakireillä nutturapäillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi

Vierailija
25/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

No kun se kertoi? Ei olis halunnu ko. syystä mennä liikkatunnilla uimaan, niin ruinas poissaolo lupalappua.

Mitä sitten sanoit hänelle tuossa tilanteessa? Juuri nuo uintitunnit ovat yksi epämiellyttävin asia koko koululiikunnassa, lasten kiusaamista. Miksei niistä jo luovuta?

Vierailija
26/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me puhutaan, sen mitä nyt tarvii puhua. Luonnollinen asia. Miksi murrosiästä pitäisi tehdä "nolo". Kavereiden kanssa juttelee varmaan vähän enemmänkin, mutta sehän ei mulle kuulu. 

Puhitko itse murrosiässä asiasta isäsi kanssa?

Minä puhuin isäni kanssa, olen nainen. Ei se ollut mitenkään noloa.

Vierailija
27/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä äiti ei voi puhua murrosikään liittyvistä asioista poikansa kanssa? Älkää nyt tehkö luonnollisista asioista epänormaaleja ja noloja.

Terveisin kaksi  poikaa aikuiseksi kasvattanut totaali -yh

Vierailija
28/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun puhuu asioista niiden oikeilla nimillä.

Vierailija
29/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että se kodin ilmapiiri miten asioista yleensäkin puhutaan, vaikuttaa siihen miten lapsi kokee vaikka sen murrosiästä puhumisen. Meillä lapsuudenkodissani puhuttiin aina paljon, molemmat vanhemmat oli työnsäkin puolesta tekemisissä lasten ja nuorten kanssa ja ehkä siitäkin syystä tottuneet puhumaan asioista. Isä jäi yksin kun äitipuoleni kuoli ollessani 14v, ja koska asuin isän kanssa niin hänen kanssaan tuli myös puhuttua kaikesta.

Oman lapseni kanssa yritän jatkaa samaa linjaa, kaikesta voi puhua ikätasoisesti ja on hyvä että lapsi saa kysymyksiinsä asiallista tietoa.

Vierailija
30/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Sulla voi olla mutta mulla se ei toimi sieltä. On erilaisia naisia.

Niin. Joillakinhan on lie klitta rikki. Yleensä just näillä takakireillä nutturapäillä.

Voi ei.

En sanonut että en kiihotu ollenkaan. Mulla toimii siitä läheltä. Mä saan orkun myös pelkässä yhdynnässä ja voin saada orkun monta kertaa.

Vierailija
31/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla "opiskeltiin" nuo asiat VHS videoista, välillä kuvaa haittasi tracking raita mutta senkin sai säädettyä ylä- tai alareunaan. Silloin koin valaistuksen että työntö on parempi kuin veto.

Vierailija
32/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11 vuotias ja kohta kaksitoistavuotias poika kertoi tässä hetki sitten että äiti mulla on alkanut kasvamaan karvat. 

Olen iloinen siitä että sekä minä että poikani olemme avoimia ja kaikesta voi puhua.

Vierailija
33/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia... *uhh* kiusallisia... *höm* tilanteita...? *slurps*

Vierailija
34/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä äiti ei voi puhua murrosikään liittyvistä asioista poikansa kanssa? Älkää nyt tehkö luonnollisista asioista epänormaaleja ja noloja. Terveisin kaksi  poikaa aikuiseksi kasvattanut totaali -yh

Sinut on r_iskattu tai jotakin muuta ja yliseksuaalisuudella yrität paikata elämääsi. Klassinen tapaus.

Vierailija
35/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
36/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Vaari kertoi, kun otin siltä poskeen.

Vierailija
37/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle puhunut murrosiästä sen enempää isä kuin äitikään. Itse tuli havainnotua ja opiskeltua asiat ja hyvin meni.

M40

Vierailija
38/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä taas kyseessä vanhempi joka myöhästymässä huomaamaan että hänenkin lapsestaan kehittyy aikuinen.

Tietyt asiat pitäisi hienovaraisesti ennakoiden ottaa esille, ikäkaudelle sopivalla tavalla, jo ennen kuin ne varsinaisesti ovat käsillä. 

Vierailija
39/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUB BIS LUENNOIJAKS💕

Vierailija
40/52 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku kirja aiheesta murrosikä, ei kaikesta tarvitse heti suoraan puhua. Sano että saa kysyä jos joku asia mietityttää.