Minut pakotettiin heti uskoon tulleena nuorena ihmisenä hihhuloimaan
Ja kun sopinut siihen pirtaan, sain potkut seurakunnasta. Olisi heti välittömästi pitänyt alkaa tekemään jotain radio-ohjelmaa jossa olisin puhunut uskoontulostani, ujona introvertti-persoona en pystynyt siihen. Toinen asia oli kun eri paikkakunnalla asuva silloinen miesystäväni tuli luokseni yökylään - vaikka nukkui sohvalla, ei ollut mistään seksuaalisesta kanssakäymisestä kyse niin seurakunnan johtajan mielestä minä olen houkutellut hänet syntiin jossa voi lihan himot herätä.
Kommentit (39)
Joopajoo nyt taas. Kyllä seurakunnilla on ihan tarpeeksi väkeä noihin puuhiin. Ketään ei tarvii pakottaa.
Ja mitään seurakunnan nimeä et tietenkään mainitse.
Mä olen hihhuloinut vauvasta asti, mulle tämä sopii. Seurustelu, kihlaus ja häät raamatun mukaisesti. Ennikin tykkää Jee suk sesta, hän puhuu usein hänestä,a
nyt haluaisin kyllä selvennyksen mistä "seurakunnasta" on kyse?
Nythän tämän ko. seurakunnan johtaja on jo aikoja sitten kuollut. Hän kyllä teki paljon hyvääkin, järjesti narkeille ja juopoille asuntoja ja jopa töitäkin. Missään nimessä en halua häntä syyttää mistään, itse vaan olin silloin nuori ja hölmö maalaistyttö joka lähti nuorena maailmalle, ehkä kaipasin jonkinlaista yhteisöllisyyttä, sitä kyllä sainkin mutta väärällä tavalla.
A bimp tykkää myös Jee suk se sta,a
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo nyt taas. Kyllä seurakunnilla on ihan tarpeeksi väkeä noihin puuhiin. Ketään ei tarvii pakottaa.
Itse uskovaisena kyllä suhtaudun erittäin vakavasti ihmisten negatiivisiin kokemuksiin seurakunnista. Kun rikkinäinen ihminen tulee yhteisöön, jonka pitäisi olla rakkauden turvasatama, mutta joutuukin pelkäämään tai tulemaan satutetuksi, voivat haavat olla syvät.
Kandeisko miettiä esim jotain gnostilaisuutta eikä noita eksoteerisia uskontoja -- joissa ei oo muuta vaihtoehtoo ku käydä hihhuloimaan sen sijaan että antaa muiden löytää oma juttunsa, eikä tarvii puskea omaa uskoaan muille?
Seurakunnan nimeä en mainitse, jokainen saa itse tehdä omat johtopäätöksensä.
Se että pyhä henki on tullut osaksi elämääsi ei tarkoita sitä, että pitäisi liittyä uskonnolliseen järjestöön. Järjestö on eri asia kuin jumala.
Olet saanut jumalan osaksi elämääsi ja se on lahja.
Kai voit mainita mitä kirkkokunta tai uskonsuunta oli kyseessä?
Ev. lut. ?
Vapaat suunnat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse uskovaisena kyllä suhtaudun erittäin vakavasti ihmisten negatiivisiin kokemuksiin seurakunnista. Kun rikkinäinen ihminen tulee yhteisöön, jonka pitäisi olla rakkauden turvasatama, mutta joutuukin pelkäämään tai tulemaan satutetuksi, voivat haavat olla syvät.
Rikkinäinen? Oletteko ajatelleet, että ehkä te olettekin ne rikkinäiset?
Kuulostaa erikoiselta. Itse olen pyörinyt ns. hihhuliporukoissa vuosikausia ja koskaan ei ole pakotettu mihinkään. Pyydetty on usein, mutta aina on voinut kieltäytyä. Tuota yhdessä nukkumista en tosin ymmärrä ennen avioliittoa. Miksi kiusata itseään, kun on kuitenkin koko loppuelämä aikaa nukkua vierekkäin sitten avioliitossa?
Seurakunta = jehovat? Jos uskoo, siihen ei tarvita mitään seurakuntia, kirkkoja, eikä vanhojen ukkojen keksimiä sääntöjä ja rituaaleja. Pätee ihan kaikkiin uskontoihin.
Miksei ev.lut peruskirkko kelvannut?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa erikoiselta. Itse olen pyörinyt ns. hihhuliporukoissa vuosikausia ja koskaan ei ole pakotettu mihinkään. Pyydetty on usein, mutta aina on voinut kieltäytyä. Tuota yhdessä nukkumista en tosin ymmärrä ennen avioliittoa. Miksi kiusata itseään, kun on kuitenkin koko loppuelämä aikaa nukkua vierekkäin sitten avioliitossa?
Mitään nukuttu. Varmasti ihan panemalla pantiin.
Vierailija kirjoitti:
River-seurakunta? Äärimeininkiä.
Sekin tuli mulle mieleen paitsi ettei se nyt noin äärimmäinen sekään ole.
Nuoret ihmiset on helposti huijattavissa vaikka mihinkälaisiin juttuihin, siihen aikaan kun minä olin nuori ei ollut mitään nettiä älypuhelinta tms. Siihen aikaan oli lankapuhelin, paskahuussi, puu wc. Jos jollakin naapurilla oli televisio se oli huippuluksusta, voisin jatkaa tätä loputtomiin. Nyt varmaan kuulostan joltain yläasteen opettajalta, siihen aikaan oli muuten kansa- ja kansalaiskoulu. Kouluun mentiin talvella suksilla hiihtäen ja kesällä polkupyörällä, eikä pelätty susia vaikka niitä oli, eivät ne ihmisille tehneet mitään pahaa. No, tässäpä tämä tällä kertaa.
Että tällaista. Olisi pitänyt kadulle heti mennä jakelemaan traktaatteja joissa uhataan helvetillä ja jos et mennyt, uskonveljet ja sisaret katsoivat sinua kieroon. Seksiä ei saanut missän nimessä harrastaa eikä naisten käyttää korvakorujakaan. Pariskunnat jotka rakastuivat toisiinsa oli heti pakko mennä naimisiin vaikka maistraatissa, koska muuten lihan himo olisi saanut niin suuren vallan. Heti sen jälkeen kun nämä pariskunnat olivat menneet naimisiin maistraatissa, aina oli nainen raskaana. Minulle tämä kaikki ei oikein sopinut ja siksi jäinkin heidän mielestään vähän niin kuin "oudoksi linnuksi" ja lähdin pois.