Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveisiä valtion virkamieheltä

Vierailija
13.05.2025 |

Teen tällä hetkellä 40-48h/viikossa, ylitöistä ei makseta, vaan ne saa tunti tunnista vapaana (tänään siis saldovapaalla pitkästä aikaa).

Teen oman vahvaa ammattitaitoa vaativan työni lisäksi myös yhden eläköityneen ja yhden irtisanoutuneen työt. Lisääkin pitäisi tehdä, jos vaan ehtisi ja jaksaisi, koska EUlta tulee jatkuvasti jotain toimeenpantavaa, mutta ei rahaa resursseihin.

Työssäni pitää olla koko ajan uusista asioista kärryillä ja sen tiedon joutuu omalla ajalla ja kustannuksella hakemaan, koska työaika menee kädet savessa.

Minulla on hyvä palkka, mutta ei mitään etuja; meiltä leikattiin juuri lounas-, liikunta ja kulttuuriedut pois säästöjen vuoksi. Etätyömahdollisuus kavennettiin yhteen päivään viikossa. Liukuva työaika säilytettiin. Mutta jo vajaasta kahdesta viikosta saikkua vuodessa joutuu seurantaan. Ei täällä mitenkään pösöinä eletä.

Sitten se valituksen määrä. Voi nyyh kun et saanut hakemaasi. No, et toimittanut tarpeellisiä tietoja, etkä ilmeisesti lukenut ohjeita. Sinua holhotaan, ohjataan ja opetetaan ja silti vaan valitat.

Nämä hommat vaan täytyy tehdä. Laki, määräykset, asetukset ja direktiivit edellä. Ei kenenkään kiusaksi tai verorahojen tuhlaamiseksi.

Minäkin olen veronmaksaja ja vielä kaiken päälle sellainen ns. nettomaksaja. Muistan siis ihan omasta puolestanikin joka päivä töissä, että kun minä teen työni hyvin, se koituu meidän kaikkien eduksi. En tunne töistä ketään, joka ei miettisi samaa, että tässä palvellaan oman navan lisäksi kakaroita, vanhempia, naapuria jne.

Ja silti te vaan valitatte. Suomi hei toimii sen ansiosta, että meillä on kunnossa koneisto, joka yhdestä, jopa sähköisestä hakemuksestasi hoitaa homman kotiin. Koitapa tehdä sama vaikka Espanjassa, jossa yhden asian hoitamiseksi pitää omin töppösin käydä kahdeksalla luukulla ja kukaan ei niillä muilla luukuilla osaa neuvoa minne pitää mennä. Kokemusta on.

Onko täällä asiat niin hyvin, että kaikista on tullut mieleltään herkästi järkkyviä kẹrmąpẹrṣẹịṭä, jotka eivät kestä enää ilman, että joku kantaa nenän eteen kaiken valmiina, ja vielä ilmaiseksi, ja itse asiassa mielellään maksaa siitä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta joka sana. T. Toinen valtion virkahenkilö.

Vierailija
2/4 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kelalla töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutun vain siihen, että et ole nettomaksaja. Palkkasi maksaa valtio. Se osuus palkastasi, jota et maksa veroina takaisin valtiolle, on valtiolle kulu.

Vierailija
4/4 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista, kun verorahoilla loisiva menoerä kuvittelee olevansa nettomaksaja.