Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ensisynnyttjä?

19.03.2007 |

Eli olen tässä jo pidemmän aikaa miettinyt miten on asian laita.

Esikoinen on siis syntynyt syksyllä -04 suunnitellulla sektiolla perätilan takia. Nyt odottelen toista sytyväksi toukokuussa, eli synnytys alkaa jo pyöriä mielessä..

Tarkoitan siis avautumisvaihetta, synnytyksen kestoa ym. asioita joissa on eroa ensi/uudelleensynnyttäjällä. Synnytys supistuksiahan minulla ei ole ollut, eli lähdenkö sairaalaan kun supistusten väli on 1 vai 10 minuuttia? Kestääkö avautuminen yhtä kauan kuin ensisynnyttäjällä?

Kysyin asiaa neuvolalääkäriltä asiasta, mutta vastaus oli kyllä niin ympäripyöreä ettei kyllä tainnut lääkärikään tietää vastausta..

Asiahan kyllä selviää toukokuussa, jos ja kun pääsen synnyttämään alateitse, mutta olis kiva kuulla kokemuksia miten teillä on homma mennyt?

-Elisabet-

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin sairaalasta (pelkopolin lääkäri ja kätilöt), että mä olen avautumisvaiheessa uudelleensynnyttäjä. Ehdin aukeamaan n.7cm, jonka jälkeen tehtiin kiireellinen sectio. Ponnistusvaiheessa olen kuitenkin ensisynnyttäjä, kun en ole ponnistanut.

Tämän mukaan olisit siis ensisynnyttäjä molemmissa, koska sut operoitiin suoraan, eikä kohdunkaula ole auennut. Tosin synnytykset on erilaisia aina, ettei sitä voi sanoa, kauanko se synnytys kestää, olit sitten ensi tai uudelleen synnyttäjä...

Lähtiessä sairaalaan sun toki pitäis toimia mun mielestä ensisynnyttäjän tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla