Muita, jotka eivät ole koskaan olleet palaverissa tai tehneet etätöitä?
Kommentit (39)
Minä, kirjallisuuden sekatyöläinen. Työhuone kotona. Urakkatyö.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä juurikin ole etätyötä?
Mitä tarkoittaa palaveri? Ennen katsottiin kahvin ääressä hommat ja lähdettiin tekemään niitä. Onko se nykyää palaveria? Ennen ei sellaista sanaa käytetty. T:Asentaja vuodesta 89
Palaverissa on varmaan moni sinänsä ollut, mutta lähinnä osoittamassa tylsistyneenä mieltään tai iloitsemassa, kun palkka juoksee istuskellessa. Eivät siis oikeastaan edes ymmärrä olleensa palaverissa, jäätyään henkisesti yläasteikään.
Vierailija kirjoitti:
Palaverissa on varmaan moni sinänsä ollut, mutta lähinnä osoittamassa tylsistyneenä mieltään tai iloitsemassa, kun palkka juoksee istuskellessa. Eivät siis oikeastaan edes ymmärrä olleensa palaverissa, jäätyään henkisesti yläasteikään.
Nykyajan vitsaus. Palavereihin kutsutaan liikaa ihmisiä. Ennen kaikille lähetettiin kokouspöytäkirja josta asiat selvisi. Nyt niitä ei lähetetä vaan lähetetään kokouskutsu. Miksi näin? Voisiko joku asiantuntija selittää tämän? Miksi palavereihin pitää kutsua ihmisiä kuuntelemaan sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan vitsaus. Palavereihin kutsutaan liikaa ihmisiä. Ennen kaikille lähetettiin kokouspöytäkirja josta asiat selvisi. Nyt niitä ei lähetetä vaan lähetetään kokouskutsu. Miksi näin? Voisiko joku asiantuntija selittää tämän? Miksi palavereihin pitää kutsua ihmisiä kuuntelemaan sitä?
Varmaan siksi, että palaverin järjestäjä näyttää tärkeältä. MINUN asiani ovat tärkeitä kun täällä on niiiiin paljon ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sovitte urakoista?
Palaveri on oikeastaan mikä tahansa kokoontuminen, jossa olet sinä ja duunikaverisi tai sitten useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle päätösten lisäksi on tärkeää kuulla keskustelut ja syyt päätösten takana.
Ei sinulle ehkä, mutta oikeille asiantuntijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään välttämättä. Riippuu tekeekö sitä kirjallisuuteen liittyvää työtään esim. oman yrityksen kautta, vai onko jonkun (esim. kustantamon?) palkkalistoilla.
Etätyö on työtä, jota tehdään muualla kuin varsinaisella työntekemispaikalla (lähinnä työntekijän kotona, mutta voi olla muukin). Se, että esim. siivooja kulkee vaihtuvissa työkohteissa, taas ei ole etätyötä.
Mutta siis jos on yrittäjä, niin itse yrittäjänä määrittelee oman toimipisteensä / vakituisen työntekemispaikkansa, mutta koska yrittäjä ei ole omaan yritykseensä välttämättä (tai yleensä) työsuhteessa, vaikka palkkaa voi nostaakin, niin hän ei ole välttämättä edes kirjannut mitään vakituista työntekemispaikkaa. Toki yrityksellä on oltava jossain joku osoite, mutta se ei välttämättä mitenkään ole se yrittäjän vakituinen työntekemispaikka.
Etätyö on enemmän sellainen työsuhdetermi.
Tietysti voi olla myös tekemässä jotain projektia toimeksiantona jonkin asiakasyrityksen tiloissa, jolloin kai yrittäjä itsekin olisi etätöissä, jos projekti pääsääntöisesti tehdään siellä asiakasyrityksen tiloissa, mutta joskus sitä voi tehdä myös etänä.
Kutsu palaveriin on myös mahdollisuus ottaa osaa palaverikeskusteluun, jos on siihen jotain kommentoitavaa.
Aina ei ole, mutta silloinkin voi olla hyödyksi saada sieltä tietoa, josta keskusteltiin. Muistiot on yleensä tosi yleisluontoisia, niistä ei selviä kaikki yksityiskohdat. Ja niitä monesti kirjaa joku, joka ei ole ihan asiantuntiija, saattavat olla epätarkkoja. Mutta ei niitä kukaan ehdi enää korjaillakaan.
Oletko jäänyt mistään paitsi? En tiedä.
Itse olin siivoojana aikaisemmin töissä, ja sielläkin oli palavereita, jotka oli kyllä lähinnä tiedottavia, mutta niissä myös oli hyvä tilaisuus kysyä, ja syntyi keskustelua. Muutenhan tiimi ei juuri koskaan ollutkaan koolla, joten tällainen palaveri oli ihan hyvä. Harva otti osaa keskusteluun, mutta ehkä sekin ala on vähän muuttumassa. Tai sitten ei, taitaa olla ulkomaalaistumassa voimakkaasti.
Palsuissa olen ollut, mutta etätöitä olen tehnyt noin tunnin koko elämäni aikana.
Paltsuja on kerran pari viikossa halusin tai en. Eli pomon kanssa pitää suunnitella ja puhua pashaa.
Etätyöt ei ole sopivia, vaikka kerran lähellä oli...
Keittiöesimies
Olen sh ja palavereja on kyllä nykyisin jo liiankin kanssa. Etätöitä en ole tehnyt koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sovitte urakoista?
Sähköpostitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Minulla ei ole työnantajaa jonka työtiloihin menisin välillä tekemään lähityötä tai palaveeraamaan. Olen kököttänyt kotona yli 30 vuotta. Maksan itse työvälineeni.
Etätöitä ei ole ollut milloinkaan. 3h osastokokous kerran kuussa.
- lastenkodin ohjaaja