Mikä instrumentaalinen musiikki hautajaisiin kun arkku kannetaan kirkkoon tai pois kirkosta jos ei halua virttä?
Jos ei halua virttä instrumentaalisenakaan versiona. Ehdotuksia?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Whiter shade of pale.
Yksi suosikeista.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta kiinnostaisi tämä kirkkoon kanto. Olen juuri järjestänyt kahdet hautajaiset ja kummassakin arkku oli paikoillaan ennen tilaisuuden alkua. Alttarille saapuminen musiikin säestyksellä tuo mieleen vain häät.
Mäkään en ole viime vuosina ollut kuin äitini hautajaisissa, mutta kun muistelen niitä aiempia, niin arkku on ollut jo valmiina kirkossa, kun saattoväki on saapunut paikalle. Äidin siunaustilaisuudessa arkku myös jäi sinne kirkkoon, kun saattoväki poistui muistotilaisuuteen, koska äitiä ei haudattu sen seurakunnan hautausmaalle. Mutta Adagio soi kirkossa silloin, kun saattoväki siirtyi kirkon tiloista muistotilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta kiinnostaisi tämä kirkkoon kanto. Olen juuri järjestänyt kahdet hautajaiset ja kummassakin arkku oli paikoillaan ennen tilaisuuden alkua. Alttarille saapuminen musiikin säestyksellä tuo mieleen vain häät.
Et ole kuullut hautajaissaattueesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sydämeni tänne jää. Hitaasti soitettuna. Pelittää hyvin uruilla.
Mutta ei se sydän jää tänne. Se menee sinne maan alle myös.
Oli taas niin lapsellinen kommentti että häpeä.
Tullessa, jätkänhumppa viedessä, mä putoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäkään en ole kuullut. Ensimmäiset hautajaiset, mistä mulla on muistikuvia, on 1960-luvun lopulla Keski-Suomesta. Ja silloinkin arkku oli kirkossa valmiina. Tosin kun sitten saattoväki käveli kirkkoon sisään, siellä soi jokin musiikki. En ole koskaan ollut hautajaisissa, jossa saattoväki seuraa arkkua ruumishuoneelta kirkkoon.
Voiko noita soittaa jonkun usb-tikun kautta omalla soittolaitteella ettei tarvitse turvautua niihin hikisiin kirkkourkuihin ja kanttorin mahdolliseen soittotaitoon?
Tuo mahdollistaisi paljon laajemman skaalan musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siitä kun arkku kannetaan kirkosta hautaan? Nyt oli kyse kylmätilasta alttarille siirtämisestä. Missä päin on tapana järjestää tähän vaiheeseen joku saattue?
Walking in the Air? Se on tosi kaunis pelkästään instrumentaalinakin ja kuulemma paljon jo käytetty hautajaismusiikkina.
Olisi ainakin jotain erilaista kuin iänikuiset klassiset eikä liian synkkää ja masentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko noita soittaa jonkun usb-tikun kautta omalla soittolaitteella ettei tarvitse turvautua niihin hikisiin kirkkourkuihin ja kanttorin mahdolliseen soittotaitoon?
Tuo mahdollistaisi paljon laajemman skaalan musiikkia.
Hikiset kirkkourut vs. oma soittolaite? Tirsk.
Jokin biisi mikä oli vainajalle tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siitä kun arkku kannetaan kirkosta hautaan? Nyt oli kyse kylmätilasta alttarille siirtämisestä. Missä päin on tapana järjestää tähän vaiheeseen joku saattue?
Entä ulosveisuusta?
Miten kukaan ei ole vielä ehdottanut Finlandiaa?
Vierailija kirjoitti:
Tullessa, jätkänhumppa viedessä, mä putoan.
😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siunataan kirkossa jos ei hyväksy virsiä?
Virret on usein jo niin käytettyjä ja kuluneita, että monet tykkäiJa voidaanko vainaja si jo jostain erilaisesta, mutta silti kirkkoon tai kappeliin sopivasta musiikista.
Ja tässä oli kyse vain siitä sävelmästä, mitä soitetaan kun arkkua kannetaan.
Siunaustilaisuudessa useimmiten lauletaan joku virsi kuitenkin.
Ja muuten, voidaanko vainaja sitten siunata jossain muualla kuin kirkossa tai kappelissa?
Teidän mökillä ja mökille.
Valitsin Järnefeltin kehtolaulun molemmille vanhemmilleni.
Uskomattoman kaunis kappale.