Mikä instrumentaalinen musiikki hautajaisiin kun arkku kannetaan kirkkoon tai pois kirkosta jos ei halua virttä?
Jos ei halua virttä instrumentaalisenakaan versiona. Ehdotuksia?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Miksi siunataan kirkossa jos ei hyväksy virsiä?
Meillä oli ainakin niin pieni porukka koolla, että lauloimme yhden virren, mutta muuten annoimme kanttorin panna parastaan ja nautimme viimeisen kerran yhdessä musiikista.
Myrskyluodon Maija tai Kaikki muu kuin purjehdus on turhaa, likäli vainaja oli "merellinen" henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siunataan kirkossa jos ei hyväksy virsiä?
Virret on usein jo niin käytettyjä ja kuluneita, että monet tykkäiJa voidaanko vainaja si jo jostain erilaisesta, mutta silti kirkkoon tai kappeliin sopivasta musiikista.
Ja tässä oli kyse vain siitä sävelmästä, mitä soitetaan kun arkkua kannetaan.
Siunaustilaisuudessa useimmiten lauletaan joku virsi kuitenkin.
Ja muuten, voidaanko vainaja sitten siunata jossain muualla kuin kirkossa tai kappelissa?
Mikähän ihme sotku tuohon vastaukseeni tuli? Mutta varmasti kaikki sai kuitenkin selvän. Aloitin kai kirjoittaa viimeistä kappaletta ensin väärään kohtaan.
Maailma on täynnä kauniita, arkunkantoon sopivia sävelmiä. Olen itse uskossa, eikä se poista sitä, että minustakin virret on jotenkin laahaavia ja mitäänsanomattomia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä.
Ei ole istrumentaalibiisi, mutta kun sanat on niin osuvat jumalattomalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kanttorit osaa eikä jaksa soittaa muuta kuin lyhyttä hengellistä. Valitettavasti
Ohhoh, eipä pidä paikkaansa ainakaan meidän seurakunnassa. Meillä on kanttorina oikea taiteilija ja varsinainen virtuoosi. Olemme ylpeitä hänestä. Häneltä sujuu mikä tahansa ja hänen pitämässään konserteissa on aina runsas yleisömäärä.
Black sabbathin Solitude olis tosi hyvä
Ei ole välttämättä kyse uskonnottomista hautajaisista. AP ei ehkä vain halua mitään virttä, vaan jotain muuta tilaisuuteen sopivaa.
Moby - New Dawn Fades (Instrumental)
Abban Gammal fäbodspsalm från Dalarna - oikeasti kaunis
Jos vainaja on sotaveteraani, niin Iltahuuto on sopiva. Mun ukkini toivoi sen kuolinilmoitukseensa ja toive täyttettiin.
Pachabel kaanon on maailman lainatuinta musiikkia. Kuuntele esim. Amazon mainos.
Jos on nuori vainaja The Final Countdown./Europe
Ohis, mutta kiinnostaisi tämä kirkkoon kanto. Olen juuri järjestänyt kahdet hautajaiset ja kummassakin arkku oli paikoillaan ennen tilaisuuden alkua. Alttarille saapuminen musiikin säestyksellä tuo mieleen vain häät.
Virret on usein jo niin käytettyjä ja kuluneita, että monet tykkäiJa voidaanko vainaja si jo jostain erilaisesta, mutta silti kirkkoon tai kappeliin sopivasta musiikista.
Ja tässä oli kyse vain siitä sävelmästä, mitä soitetaan kun arkkua kannetaan.
Siunaustilaisuudessa useimmiten lauletaan joku virsi kuitenkin.
Ja muuten, voidaanko vainaja sitten siunata jossain muualla kuin kirkossa tai kappelissa?