Pahoitinko mieleni turhasta (liittyy äitienpäivään)?
Olen suurperheen äiti, minulla on viisi lasta. Neljä aikuista lasta (kaikki työelämässä, kaksi heistä opiskelijaa, mutta käyvät samanaikaisesti töissä).
Mieheni kutsui lapset meille brunssille, hän oli ostanut kaikki tarjottavat. (Tämä oli ihana juttu).
Sain lapsiltani ruokakaupasta ostetun kukkakimpun. En edes korttia.
Olen luullut olevani hyvä äiti. Olen vienyt lapsia vuorotellen ulkomaanmatkoille, välillä konsertteihin, teatteriin. Kahviloihin, ravintolaan. Olen ostanut heille kivoja vaatteita. Olen lainannut autoani viikottain, lapset ovat saaneet pitää kotonamme juhlia kavereilleen.
En todellakaan odottanut suuria lahjoja, mutta eivät edes yhteistä korttia olleet vaivautuneet kirjoittamaan. Tuli vähän surullinen olo.
Pahoitinko mieleni turhasta?
(Ilkeät ihmiset älkää vaivautuko kommentoimaan)
Kommentit (65)
Itse inhoan kortteja, hirmu vaikea ymmärtää kuka niitä haluaa. Mitä korteilla tekee? Ok, ilahduttaa ehkä sen 2 sekuntia eleenä, mutta entä sitten?
En pidä muustakaan ylimääräisestä tavarasta vaan olen minimalisti, eli mielestäni pahoitit mielesi turhaan.
Kukat on kivat, kaunis ele <3
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ostanut jo vuosikausia kaikki "muistamis" kukat ruokakaupasta. Enemmän se vaatii mielenkiintoa, paneutumista ja ajatusta kun sen kimpun kasaa itse. Siihen kun vielä lisää jotain kausikukkaa luonnosta tai kukkapenkistä, niin uniikki on. Kukkakaupasta hakee ne, jotka ei viitsi itse vaivautua mitenkään, vaan yrittävät päästä mahdollisimman helpolla. Sielä joku kasaa pari kukanvartta ja heinää. Persoonatonta ja tylsää. Myöskin typerän kallista.
Ja ainakin näin pienellä paikkakunnalla marketista saa tuoreemmat kukat. Niissä kukkakaupan sidotuissa kimpuissa varsinkin ruusut rupsahtaa heti.
Kyllä, ajatus on tärkein. Ruokakaupan kukat ovat usein(no melkein aina!) todella hienoja, ja niistä saa koottua kauniin kimpun.
Itsekin teen markettikukista usein kimppuja ystävilleni. Pari ruusukimppua ja vähän vihreää joukkoon, niin lopputuloksesta tulee tosi makea. Sun idealla saa vielä personallisempi, aion käyttää!<3
Toki itse miellän (kun kirjoitin aiemmin kukkakaupan kukista), että kukkakaupassa kimppu tehdään valiten kukat huolella ja tehden niistä juuri persoonallinen kokonaisuus ammattilaisen tekemänä.
Mutta ajatus ja vaiva ovat aina tärkeimmät, oli kukat kaupasta, marketista tai pellolta.
Minä olisin ilahtunut enemmän kukkakimpusta kuin kortista. Omat lapseni eivät päässeet eilen käymään mutten ole pahoillaan koska kun pääsevät tulemaan , ovat pitempään.
Itse olen ostanut jo vuosikausia kaikki "muistamis" kukat ruokakaupasta. Enemmän se vaatii mielenkiintoa, paneutumista ja ajatusta kun sen kimpun kasaa itse. Siihen kun vielä lisää jotain kausikukkaa luonnosta tai kukkapenkistä, niin uniikki on. Kukkakaupasta hakee ne, jotka ei viitsi itse vaivautua mitenkään, vaan yrittävät päästä mahdollisimman helpolla. Sielä joku kasaa pari kukanvartta ja heinää. Persoonatonta ja tylsää. Myöskin typerän kallista.