Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksi susihyökkäys talon pihassa, miksi noita petoja ei vain metsästetä pois?

Vierailija
11.05.2025 |

Raahasi mäyräkoiran metsään, olisi aivan hyvin voinut olla lapsi kyseessä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe5b42af-cde0-4c3e-a742-26bb7a7a7f7e

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät aiheuttavat rääkyvällä susimyönteisyydellän vielä jonkun lapsen hengen menon suden vuoksi.

Virukset tappaa lapsia. Liikenne tappaa lapsia. Omat vanhemmatkin joskus. Jos susi kerran vuosisadassa pistelee natiaisen poskeen, se ei ole syy tappaa susia sukupuuttoon.

Ei kai sukupuuttoa kukaan havittelekaan, mutta jos nyt edes sellaiset yksilöt saisi poistaa jotka selvästikään ei osaa yhtään pelätä ihmisiä ja toistuvasti tunkee pihoille. Ihminen on Suomessa ainoa suden luontainen vihollinen, jos sekään ei yhtään harvenna kantaa niin se pääsee kasvamaan ihan luonnottoman suureksi. 

Pitäisi ensin lopettaa suden reviirille änkeäminen.

Vierailija
142/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaan laittaa heti myrkkysyöttejä mökkini metsään jos susia alkaa nurkissa pyörimään.

Mitä JOS lapset syö sun syötit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempi idea. Otetaan tuollaiset sudet kiinni ja siirretään ne Vihreiden pihapiireihin. 😁

Olisin iloinen jos vain saisin oman pihasuden.

Minä toivotan sudet erittäin tervetulleiksi tänne etelärannikolle. Peuroja on aivan valtavasti ja tarvittaisiin luontainen peto karsimaan niitä pois.

Ei mene kauaa niin peuroilta loppuu ruoka ja nekin alkavat napsia mäyräkoiria ja lapsia särpimikseen. Parempi että ammutaan nekin kaikki pois. Toistaiseksi sudet ja peurat ovat syöneet yhtä monta lasta viimeisen sadan vuoden aikana. Jännä nähdä kumpi menee kisan kärkeen.

Vierailija
144/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina lässytetään, että ihmiset itse on susien mailla. Ollaanhan mekin alkuperäisillä Venäjän mailla ja hirveä ulina alkaisi, jos itänaapuri tulisi ottamaan omansa pois

Jos tunnet yhtään Euroopan asutushistoriaa, niin siltä osin venäläiset ovat aika suurelta osin aikaisemmin yksinomaan suomalais-ugrilaisten heimojen asuttamilla mailla. 

Vierailija
145/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pelkään koirani, lasteni ja itseni puolesta paria pittbullia joita pissikset ulkoiluttaa puhelinta tuijottaen ja pitäen remmiä yhdellä sormella. Kerran lähti sakemanni pyörän perään pihasta.

Vierailija
146/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät aiheuttavat rääkyvällä susimyönteisyydellän vielä jonkun lapsen hengen menon suden vuoksi.

Virukset tappaa lapsia. Liikenne tappaa lapsia. Omat vanhemmatkin joskus. Jos susi kerran vuosisadassa pistelee natiaisen poskeen, se ei ole syy tappaa susia sukupuuttoon.

Ei kai sukupuuttoa kukaan havittelekaan, mutta jos nyt edes sellaiset yksilöt saisi poistaa jotka selvästikään ei osaa yhtään pelätä ihmisiä ja toistuvasti tunkee pihoille. Ihminen on Suomessa ainoa suden luontainen vihollinen, jos sekään ei yhtään harvenna kantaa niin se pääsee kasvamaan ihan luonnottoman suureksi. 

Missä itse asut?

Vierailija
147/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempi idea. Otetaan tuollaiset sudet kiinni ja siirretään ne Vihreiden pihapiireihin. 😁

Minä toivotan sudet erittäin tervetulleiksi tänne etelärannikolle. Peuroja on aivan valtavasti ja tarvittaisiin luontainen peto karsimaan niitä pois.

Ei mene kauaa niin peuroilta loppuu ruoka ja nekin alkavat napsia mäyräkoiria ja lapsia särpimikseen. Parempi että ammutaan nekin kaikki pois. Toistaiseksi sudet ja peurat ovat syöneet yhtä monta lasta viimeisen sadan vuoden aikana. Jännä nähdä kumpi menee kisan kärkeen.

Etelässä ihmisillä juoksee järki sen verran, ettei lemmikkejä ja pieniä lapsia päästetä ulos yksin. En ymmärrä, miten tämä on muualla niin vaikeaa.

Peuroja on niin suuret määrät, etten tiedä miten iso susilauma tänne tarvittaisiin niitä kitkemään. Ei todellakaan lopu saaliit kesken. 

Vierailija
148/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä se, susi on rauhoitettu, mutta kaikki muu metsästys ja metsästyskoirat saa sudet liikkeelle. Metsähakkuut myös, välillä hirvet ja jänikset oli alueellamme metsästetty ihlisen toimesta niin vähiin että sekin sai sudet vaeltamaan ruuan perässä! Maatilalliset säilyttää maaseudulla naudan ruhoja pihoilla ikään kuin tahallaan jotta pääsevät sitten vaatimaan pihaan tunkeutuneen suden tappolupaa jne näitä kyllä riittää!

Vierailija
149/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä itse asut

Olen maaseudulta kotoisin (kyllä, susialueelta) mutta nykyään asun isossa kaupungissa. Jos susi tänne tulee niin tervetuloa vain, mutta pahoin pelkään ettei korttelialueella viihdy. Ja turha vinkua että Tampereen tai Helsingin kokoinen kaupunki olisi suden reviiriä. Tiivis asuminen nimenomaan säästää maa-alueita luonnon elukoille toisin kuin laajalle levinnyt harva asutus.

Vierailija
150/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ensin lopettaa suden reviirille änkeäminen

Eri-  Tarkkaan ottaen minä olin kyllä täällä ennen kuin sudet tuli tänne itärajalta, joten ne tuli kyllä minun reviirilleni. Susivihaaja en ole, itse asiassa se on jo melko tylsä aihe, mutta tuo on hieman lapsellinen näkökulma, että ihminen tuli susien reviirille, koska fakta on aivan toisinpäin. Se jos täällä oli susia sata vuotta sitten, ei sitä tosiasiaa muuta. Susia ei ollut koko nuoruuteni aikana.

Vierailija
151/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 800 000 lemmikkikoiraa ja muutama sata luonnossa elävää sutta. Ihan selviö pitäisi olla, että pientä koiraa ei pidetä pihalla syöttinä yksin. Koiralle kurja kohtalo, mutta ei tule vaikuttaa millään tavalla harvinaisen villieläimemme metsästykseen. Ensin kannattaa vaikka kieltää autot, jos on huolissaan koirien lukuisista kuolemista.

Vierailija
152/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ensin lopettaa suden reviirille änkeäminen

Eri-  Tarkkaan ottaen minä olin kyllä täällä ennen kuin sudet tuli tänne itärajalta, joten ne tuli kyllä minun reviirilleni. Susivihaaja en ole, itse asiassa se on jo melko tylsä aihe, mutta tuo on hieman lapsellinen näkökulma, että ihminen tuli susien reviirille, koska fakta on aivan toisinpäin. Se jos täällä oli susia sata vuotta sitten, ei sitä tosiasiaa muuta. Susia ei ollut koko nuoruuteni aikana.

On aivan mahdollista, että aikanaan sudet ovat pysytelleet pois pihapiiristäsi. Se, mikä susien alueelle on änkenyt on yhä laajemmalle levittäytyvät hakkuualueet, ja tämä saa sudet liikkeelle. Sekin on tosiasia, että susi oli ollut melkein hävitetty koko Suomesta, mutta vihdoinkin kanta on alkanut elpyä. Ihminen ei pelkästään ole vienyt suden reviiriä vaan tuhonneet susikannan olemattoman pieneksi.

Vierailija
153/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maaseudulta kotoisin (kyllä, susialueelta) mutta nykyään asun isossa kaupungissa. Jos susi tänne tulee niin tervetuloa vain, mutta pahoin pelkään ettei korttelialueella viihdy. Ja turha vinkua että Tampereen tai Helsingin kokoinen kaupunki olisi suden reviiriä. Tiivis asuminen nimenomaan säästää maa-alueita luonnon elukoille toisin kuin laajalle levinnyt harva asutus.

Niin eli asut alueella joka on jo kokonaan raivattu käyttökelvottomaksi susille ja sieltä käsin jeesustelet miten ei pidä ängetä susien reviirille. 

Vierailija
154/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan mahdollista, että aikanaan sudet ovat pysytelleet pois pihapiiristäsi. Se, mikä susien alueelle on änkenyt on yhä laajemmalle levittäytyvät hakkuualueet, ja tämä saa sudet liikkeelle. Sekin on tosiasia, että susi oli ollut melkein hävitetty koko Suomesta, mutta vihdoinkin kanta on alkanut elpyä. Ihminen ei pelkästään ole vienyt suden reviiriä vaan tuhonneet susikannan olemattoman pieneksi

Pihapiirissäni ei ole tietääkseni koskaan susi käynyt. Tiedäthän että tämä Suomen susikanta tulee tuolta Venäjältä, hetkisen varmasti kesti jolkotella länsi-Suomeen. Susi muuten mieluiten metsästää avomaastossa, eli hakkuuaukio ei ole sille ongelma.

Vierailija
155/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että pois metsästäminen on oikea tai edes paras tapa päästä eroon mäyräkoirista.

Vierailija
156/177 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli asut alueella joka on jo kokonaan raivattu käyttökelvottomaksi susille ja sieltä käsin jeesustelet miten ei pidä ängetä susien reviirille. 

Kokeilisit edes jotain älyllistä argumenttia. Tiiviillä alueella asuminen nimenomaan säästä luontoa, ei tuhoa sitä. Jos luonnonhelmassa haluaa asua, hyväksyy sen, että siellä ihan oikeasti on niitä elukoita. Ei ollut minunkaan vanhemmille ongelma, koska eivät ole nykymaalaisten kaltaisia vellihousuja. Karhusta lähtien kaikenlaista ollut takametsissä, mutta sen kanssa elettiin eikä vinguttu.

Vierailija
157/177 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina lässytetään, että ihmiset itse on susien mailla. Ollaanhan mekin alkuperäisillä Venäjän mailla ja hirveä ulina alkaisi, jos itänaapuri tulisi ottamaan omansa pois

Yleensä alapeukutan, kun joku vainoharhainen huutelee erimielisiä kommentteja ryssäntrolleiksi ja iigoreiksi. Mutta tässä meillä taitaa olla ihan oikea sellainen! 

Ei kai kellään Suomessa voi olla niin huono yleissivistys ja historian tietämys, että luulisi näin? Tiedoksi vaan sinne trolliosastollekin, että nämä maat ovat alunperinkin suomalaiskansojen maita, ja niin ovat muuten olleet puoli Ruotsia ja puoli Venäjääkin. Olisitte molemmat tyytyväisiä siihen, että saitte välissä riistettyä meiltä maat ja kaiken arvokkaan, hävitettyä meidän historian ja ison osan väestöstä. Nyt riittää! Haluamme olla rauhassa omassa maassamme ja harjoittaa omia tapojamme, pysykää te sotahullut kansat sotaisine uskontoinenne poissa täältä. 

Vierailija
158/177 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli aika hyvä vertaus: sudet ja peurat syöneet yhtä monta lasta :D Niin totta!

Mitä hirvikoiriin tulee, niin hirvet on tappaneet paljon enemmän hirvikoiria kuin sudet. Myös metsästäjät on tappaneet niitä enemmän. Autot. Heikot jäät... 

Metsästäjäkin kuolee todennäköisemmin toisen metsästäjän toimesta (tapahtuu suunnilleen joka vuosi) kuin minkään luonnoneläimen vuoksi, ehkä punkkia lukuunottamatta. 

Oikeasti tämä aikuisten ukkojen hysteerinen itku jostain susista alkaa jo muuttaa mun asennetta koko metsästykseen ja metsästäjiin. Olen tähän asti kannattanut sitä ja pitänyt hyvänä juttuna, mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että ne on vain pelokkaita, alkoholisoituneita, narsistisia sek0päitä, jotka haluaa amp.ua kaikkea mikä liikkuu ja tumputtaa sitten niiden raatojen kanssa. Jos kunnollisia metsästäjiä vielä on, niin laittakaa nämä mätämunat kuriin tai kohta teidät niputetaan samaan kastiin näiden "savukukkojen" kanssa!

Vierailija
159/177 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, Turun Sanomien sivuilla on tästä nyt video katsottavana. Miksi on koira yksin vapaana pihalla?!? Kaikesta metelistä huolimatta kukaan ei tule ulos. 

Vierailija
160/177 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme