Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko työtön siksi että joit, vai aloitko juoda siksi että olit työtön?

Vierailija
11.05.2025 |

Olen työskennellyt aiemmin esteettisellä lääketieteen alalla, ja työni vaati usein erittäin tarkkaa käsityötä, kuten ruiskuinjektioita. Kuitenkin epäsäännöllinen ja toistuva yöelämäni vaikutti negatiivisesti työkykyyni: olin usein poissaoleva ja väsynyt työaikana, ja käteni alkoivat hieman täristä, enkä enää kyennyt hallitsemaan välineitä tarkasti.

Kerran pistin ruiskun väärään paikkaan onneksi se ei ollut hengenvaarallista, mutta kollegani huomasi sen. Vähitellen minulle ei enää annettu tehtäviä, jotka vaativat tarkkaa käsityötä. Tämä vaikutti selvästi tulotasoihini ja elämääni, mikä puolestaan lisäsi juomistani. Siitä tuli noidankehä.

Nyt olen kokonaan työtön. Olen hakenut apua ja saanut hoitoa, mutta työttömyys on ollut kova kolaus itsetunnolleni ihmiselle, jolle kunniallinen työ on ollut kaikki kaikessa. Taistelen jatkuvasti sen kanssa, että haluaisin vain turruttaa oloni juomisella. Tämä ristiriita repii minua päivittäin.

Onko täällä muita, joilla on ollut samanlaisia kokemuksia? Menetittekö työnne juomisen takia, vai alkoiko juominen työttömyyden seurauksena?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan!

Niistä tyypeistä, joita sinä - varmaankin "työpäiväsi" kuluessa - näet kännissä hillumassa kaduilla tai kantamassa olutsalkkuja joka toinen päivä, ei taida monikaan olla työtön, vaan työkyvyttömyyseläkkeellä tai tpimeentulotuella.

Eiväthän ne joka päivä kännissä olevat kykene työnhakuvelvoitteitakaan täyttämään! Ei ole kontrollia päivän tehtäviin. Joten joutuvat pois kortistosta!

Et voi tietää, ovatko nämä ihmiset joskus työskennelleet omalla alallaan, joka vaati suurta tarkkuutta ja selväjärkisyyttä työttömyys saattaa olla vain myöhempi vaihe elämässä.

Vierailija
22/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut, että monet alkoholisoituneet ihmiset juovat mieluiten olutta, vaikka siinä on matala alkoholipitoisuus ja humaltuminen tapahtuu hitaammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he itsekin tietävät, että väkevien juomien juominen johtaisi nopeampaan alkoholisoitumiseen?

Vierailija
24/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokoomus yrittää taas mustamaalata työttömiä perseestä vetäisemällään yleistyksellä ja perättömällä väitteellä että työtön on yhtä kuin juoppo. Alkoholismiin ei työttömyys liity millään tavalla. Mutta faktojen kertominen oikeistolle on sama kuin seinille puhuisi, tehokkaampaa olisi yksinkertaisesti lyödä heiltä vain suoraan turpa tukkoon.

Asiaa!

Jotain apua pitäisi alkoholismiin saada. Tuhoaa monen elämän ja aiheuttaa vuosittain 1 miljardin kulut julkiselle terveydenhuollolle. Puhumattakaan muista kuluista ja inhimillisestä kärsimyksestä.

Vierailija
25/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käydessä olin palaa loppuun ja vedin energiajuomia ja karkkeja, valmisruokaa useammin ja makasin sohvalla töiden jälkeen sammuen pelkästä väsymyksestä, koska töissä ei ehtinyt edes pitää kunnon taukoja ja koko päivä meni seisten tai kävellen

Vierailija
26/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla työttömänä ole varaa juoda, vain silloin kun olen töissä.

Vierailija
27/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join, koska pakenin ongelmiani, yksinkertaisesti ilmaistuna. Työllä tai työttömyydellä ei ollut asian kanssa juuri tekemistä muuten kuin että työttömänä oli aikaa juoda. Olen lopettanut juomisen, koska ymmärsin juurisyyt juomiselleni, enkä juomisella saanut kuin valtavasti ongelmia elämääni. Olen nyt töissä enkä juo enää, mutta jään piakkoin työttömäksi. En silti aio aloittaa juomista. Mikään ongelma tässä maailmassa ei ole sellainen, että se loppupeleissä paranisi juomisella.

Vierailija
28/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko juoda että vapautuu työnhakuvelvoitteessta.

Vierailija
29/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join kun olin töissä että kestin olla siellä niitten veemäisten ihmisten seurassa,nyt työttömänä en juo ollenkaan ja kuntokin on parantunut paljon kun jaksaa ja on aikaa käydä säännöllisesti lenkkeilemässä.

Vierailija
30/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti todella tarvitsen alkoholia turruttamaan itseäni selvin päin oleminen on liian tuskallista. Samaan rahaan valitsen mieluummin oluen, koska se pitää minut kevyessä humalassa pidempään ja muutama tunti sujahtaa ohi nopeasti. Joskus oluen tuoma kylläisyyden tunne saa minut jopa jättämään yhden aterian väliin.

AP

Vierailija
31/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijana en todellakaan pidä siitä, kun kollegani juopuvat juotuaan olutta, erityisesti silloin, kun he menevät nukkumaan humalassa pesemättä hampaitaan. Seuraavana aamuna heidän hengityksensä haisee todella pahalta aivan kuin joku olisi virtsannut heidän suuhunsa. Tämä vaikuttaa koko tiimimme työtehoon ja suoriutumiseen negatiivisesti.

Vierailija
32/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon jokapäivä kirkkaita.Vettä nimittäin. Työttömänä sekä töissä ollessani.