Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko työtön siksi että joit, vai aloitko juoda siksi että olit työtön?

Vierailija
11.05.2025 |

Olen työskennellyt aiemmin esteettisellä lääketieteen alalla, ja työni vaati usein erittäin tarkkaa käsityötä, kuten ruiskuinjektioita. Kuitenkin epäsäännöllinen ja toistuva yöelämäni vaikutti negatiivisesti työkykyyni: olin usein poissaoleva ja väsynyt työaikana, ja käteni alkoivat hieman täristä, enkä enää kyennyt hallitsemaan välineitä tarkasti.

Kerran pistin ruiskun väärään paikkaan onneksi se ei ollut hengenvaarallista, mutta kollegani huomasi sen. Vähitellen minulle ei enää annettu tehtäviä, jotka vaativat tarkkaa käsityötä. Tämä vaikutti selvästi tulotasoihini ja elämääni, mikä puolestaan lisäsi juomistani. Siitä tuli noidankehä.

Nyt olen kokonaan työtön. Olen hakenut apua ja saanut hoitoa, mutta työttömyys on ollut kova kolaus itsetunnolleni ihmiselle, jolle kunniallinen työ on ollut kaikki kaikessa. Taistelen jatkuvasti sen kanssa, että haluaisin vain turruttaa oloni juomisella. Tämä ristiriita repii minua päivittäin.

Onko täällä muita, joilla on ollut samanlaisia kokemuksia? Menetittekö työnne juomisen takia, vai alkoiko juominen työttömyyden seurauksena?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen juo sen takia että kaataa juomaa suuhun. Ei se mistään muusta syystä johdu.

Vierailija
2/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tiedä, johtuuko se työni luonteesta siitä, että minun olisi pitänyt pysyä erityisen tarkkana ja selväpäisenä vai omasta kyvyttömyydestäni hallita alkoholin käyttöä ja suojella itseäni humaltumiselta. Joskus mietin, miksi toiset pystyvät juomaan ilman ongelmia, mutta minä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eiköhän kohdallasi ole kyse alkoholiongelmasta - ihan sama oliko ensin kana vai muna.

Vierailija
4/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomus yrittää taas mustamaalata työttömiä perseestä vetäisemällään yleistyksellä ja perättömällä väitteellä että työtön on yhtä kuin juoppo. Alkoholismiin ei työttömyys liity millään tavalla. Mutta faktojen kertominen oikeistolle on sama kuin seinille puhuisi, tehokkaampaa olisi yksinkertaisesti lyödä heiltä vain suoraan turpa tukkoon.

Vierailija
5/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokoomus yrittää taas mustamaalata työttömiä perseestä vetäisemällään yleistyksellä ja perättömällä väitteellä että työtön on yhtä kuin juoppo. Alkoholismiin ei työttömyys liity millään tavalla. Mutta faktojen kertominen oikeistolle on sama kuin seinille puhuisi, tehokkaampaa olisi yksinkertaisesti lyödä heiltä vain suoraan turpa tukkoon.

Oletko mennyt väärään osastoon, vai oletko myös kuin minä, alkoholisoitunut tai työtön? Kerron omasta kokemuksestani, miksi mainitsit puolueen?

Vierailija
6/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mennyt väärään osastoon, vai oletko myös kuin minä, alkoholisoitunut tai työtön? Kerron omasta kokemuksestani, miksi mainitsit puolueen?

Olen keikkatyöntekijä, jolla on alkoholiongelma.

Vierailija
7/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhtä juoppo työttömänä ja töissäkäyvänä. Nyt olen ihme kyllä raitis töissäkäyvä. Se tosin johtuu maksa-arvo seurannasta. Lähtee ajokortti, jos juopottelee. M40

Vierailija
8/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Kaikki tutut töissä niin hävettää liikkua ulkona selvinpäin kun ihmiset on töissä. Ilta aikaan ei hävetä. Eli johtuu turhautumisesta kun olen työtön ja huonosta itsetunnosta.. Erakoituminen

Vierailija
9/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työhaluton, juoppo perussuomalainen ja kaikki muukin on sosialistien ynnä vieraslajien syytä.

Vierailija
10/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen juo sen takia että kaataa juomaa suuhun. Ei se mistään muusta syystä johdu.

Olet helvetin yksinkertainen ihminen. 

Vierailija
11/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä minut on työkkärissä leimattu juopoksi vaikka en juo ollenkaan. Virkailija väitti suoraan että työttömyyteni syy on alkoholismi. Haastoin sen virkailijan oikeuteen ja sain vaivaiset 2500 euroa korvauksia. Useita kertoja ne yritti pakottaa minut kuntouttavaan syynä että olisin alkoholisti ja juon kuulemma paljon eikä minulla ole elämänhallintaa ja huono terveyteni estää normaalit työt. Esimerkiksi kuntosalin työntekijä joutui todistamaan oikeuteen  kun olin käynyt salilla vuosia jo  aamuisin ja se kertoi että olin käynyt yli 500 kertaa salilla. Salilla on sellainen kulkujärjestelmä että tulee tietokoneeseen aina  merkintä kun käy salilla salikortilla.

Vierailija
12/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join siksi että olin töissä ja ylityöllistetty sekä aloarvostettu

Vierailija
13/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä minut on työkkärissä leimattu juopoksi vaikka en juo ollenkaan. Virkailija väitti suoraan että työttömyyteni syy on alkoholismi. Haastoin sen virkailijan oikeuteen ja sain vaivaiset 2500 euroa korvauksia. Useita kertoja ne yritti pakottaa minut kuntouttavaan syynä että olisin alkoholisti ja juon kuulemma paljon eikä minulla ole elämänhallintaa ja huono terveyteni estää normaalit työt. Esimerkiksi kuntosalin työntekijä joutui todistamaan oikeuteen  kun olin käynyt salilla vuosia jo  aamuisin ja se kertoi että olin käynyt yli 500 kertaa salilla. Salilla on sellainen kulkujärjestelmä että tulee tietokoneeseen aina  merkintä kun käy salilla salikortilla.

Niissä raitistumisen tukiryhmissä, jotka itse tunnen, on kyllä ollut ihmisiä, joista leijuu voimakas alkoholin haju, vaikka he toistuvasti vakuuttavat etteivät ole humalassa. Mutta jos olet saanut korvauksia oikeusteitse, tuskin olisit oikeasti jäänyt työttömäksi tai hakeutunut kuntoutukseen voisiko olla, että taustalla on jokin vakavampi ongelma, esimerkiksi psyykkinen? Ehkä työnantajasi antoi sinulle vain erorahan toivoen, että käyttäisit sen esimerkiksi terapiakuluihin? Missä olet käynyt kuntoutuksessa, ja miksi juuri aamuisin kuntosalilla? Kuvauksesi kuulostavat hieman ristiriitaisilta. 

Vierailija
14/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juonut, koska olin työtön. Työttömyyteni jälkeen en voinut juoda alkoholia taloudellisista syistä. Vaikka tuloni työskennellessäni olivat myös keskimääräiset

Vierailija
15/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut molempina, ja omaksi kivaksi juon.

Vierailija
16/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa!

Vierailija
17/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUoko työssäkäyvä oikeistolainen koska oma olemus hävettää?

Vierailija
18/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa!

Tässä vaikuttaa olevan humalassa oleva henkilö, joka ilmaisee tyytymättömyyttään kyseistä puoluetta kohtaan.

Vierailija
19/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan!

Niistä tyypeistä, joita sinä - varmaankin "työpäiväsi" kuluessa - näet kännissä hillumassa kaduilla tai kantamassa olutsalkkuja joka toinen päivä, ei taida monikaan olla työtön, vaan työkyvyttömyyseläkkeellä tai tpimeentulotuella.

Eiväthän ne joka päivä kännissä olevat kykene työnhakuvelvoitteitakaan täyttämään! Ei ole kontrollia päivän tehtäviin. Joten joutuvat pois kortistosta!

Vierailija
20/32 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, monet ihmiset eivät ole tyytyväisiä elämäänsä tai tiettyihin puolueisiin juuri siksi he juovat ja valittavat kaikesta yhtä aikaa.