Voiko kerrostalon rapussa tehdä porrastreenin?
Eli että kävelee vaikka 3 kertaa alhaalta ylös. Jos kävelee niin ettei kuulu ääntä, onko ok?
Kommentit (51)
Tietenkin portaita saa käyttää, sinne vain hipsuttelemaan. Mutta älä tömistele kuin norsu. Ei kukaan silloin kuule, että edes kävelet siellä.
Mä pyrin aina käyttämään portaita, kun lähden kotoa tai kun saavun kotiin. Asun kerrostalon kuudennessa kerroksessa.
Jos törmään matkallani naapuriin, joka vaikkapa seisoo kolmosessa hissin edessä odottaen hissiä ja näkee mun tulevan portaita ylös tai alaspäin, niin yleensä huikkaan, että teen tässä samalla hyötyliikuntaa, kun olen menossa kotiin tai ulos talosta. Yksi vanha mummeli kerran kommentoi, että "kylläpä sinä jaksat".
Mä teen usein, mutta meidän talossa ei kukaan juurikaan käytä portaita ja ne ovat erillisen oven takana kuten esim hotelleissa usein, joten se ei häiritse ketään. En ole ikinä treenatessa törmännyt yhteenkään naapuriin.
No kävely varmaan menee ja jos rajoittuu kolmeen kertaan. Juokseminen tai raskaampi treeni ei kuulu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kesä. Mene ulos degereraatti.
Mikä on "degereraatti"?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka moista kysyy ei sovellu kerrostalo asumiseen.
Suurin osa kerrostaloasujista ei vaivaudu kysymään tai edes miettimään naapureita. Sen kun tekee mitä huvittaa muista välittämättä, ainakin vuokrataloissa. Eli hyvin sopii joukkoon.
Muista laittaa puukengät jalkoihin.
Eikö tämä ole verrattavissa pilluralliin autolla, että liikkuu ilman todellista tarvetta aiheuttaen mahdollista häiriötä?
Vierailija kirjoitti:
Mä pyrin aina käyttämään portaita, kun lähden kotoa tai kun saavun kotiin. Asun kerrostalon kuudennessa kerroksessa.
Jos törmään matkallani naapuriin, joka vaikkapa seisoo kolmosessa hissin edessä odottaen hissiä ja näkee mun tulevan portaita ylös tai alaspäin, niin yleensä huikkaan, että teen tässä samalla hyötyliikuntaa, kun olen menossa kotiin tai ulos talosta. Yksi vanha mummeli kerran kommentoi, että "kylläpä sinä jaksat".
Siis miksi sun täytyy selitellä tätä?
Onpa outoa.
Vierailija kirjoitti:
Me tehtiin miehen kanssa nuoreana porrastreeniä. Kolmanteen kerrokseen kottikärrykävelyä ylös ja alas. Sormenpäillä ja rystysillä tai tavallisesti. Kova tekijä. Kyllä ne katto, ne naapurit ne katto, että mistä mies on tehty. Pihisi ja puhisi naama punaisena ylös alas rappuja. Pihalla piti palautumistauot ja räki pusikkoon vettä hörppien kädet tärisi verisuonet pullottaen. Sitten taas ylös ja alas. Viidesti teki sarjan. Joskus jäi kolmeen kun sormet vääntyi nurin niskoin. Jäihin piti laittaa kädet. Kunnian vuosia.
Ehdottomasti kova tekijä. Miehesi siis, et sinä.
Repullinen saunankiviä selkään ja menoksi kun käy meininki liian helpoksi.
kunhan et pompi mennessä niin että koko rappu ja kaiteet helisee, niin eihän siinä mitään ongelmaa ole eikä edes kuulu muihin asuntoihin.
Kokeile laskettelua tai pulkkailua kello kolme yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Hullu naapuri ravaa kämpässään aamuisin tunnin ajan, aloittaen kuudelta. Toinen hullu ravaa portaita edestakaisin. Normaali lähtee ulos portaita juoksemaan tai kävelemään. Pitäisi riittää 🙃
Jos ei halua hikoilla ja puuskuttaa kaiken kansan nähtävillä niin mikäpä siinä. Ennen ihmisillä oli kuntopyöriä, nykyään kai kävelymattoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sun täytyy selitellä tätä?
Onpa outoa.
Niinpä. Ihminen käyttää portaita siihen, mihin ne on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Muista laittaa puukengät jalkoihin.
Steppikengät käyvät myös.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kesä. Mene ulos degereraatti.
Ei ole vielä kesä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voit. Miksi edes kysyt?
Häirintyykö naapurit?
Joissakin taloissa kaikki kuuluu rapusta asuntoihin. Kovaääninen löntystäminen ja juoksu todellakin häiritsee. Kanta-askekeet kotonakin häiritsee. Puhumattakaan joidenkin suosimasta kotirauhaa rikkovista tarkistuksista.
Ei, siellä on turha oleskelu kielletty
Menen hipsuttelemaan portaisiin illalla paljasjalkakengillä normivaatteissa, niin voin esittää olevani menossa kotiini, jos törmään naapuriin.
Ap