Jos työtön ei saa omistaa mitään saadakseen tukea, sama pitäisi koskea myös eläkeläisiä. Ei eläkettä, ennenkuin omaisuus tuhlattu
Niin.
Ja sama oikeastaan kaikissa tuissa sitten, jos tälle tielle lähdetään.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
ap on kyllä nyt ihan pihalla
Taitaa olla vain katkera kun kaikkea ei saakaan ilmaisksi ja pitäisi itsekin tehdä jotain muuta kuin olla kädet muitten taskuilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjänä itse oman eläkkeeni maksanut ja siinä sivussa maksanut niiden patalaiskojen työntekijöiden eläkkeet. Eläke ja tuet ovat kaksi ihan eri asiaa.
Omasta taskustasiko olet kaiken hyvää hyvyyttäsi maksanut? Se on kuule asiakas joka maksaa kaiken, myös sinun palkkasi ja eläkemaksusi. Harrastella voi ja maksaa sen, koko yrityksen toiminnan maksaa asiakkaat. Se on yritystoiminnan lähtökohta. Yrittäjä ei maksa yhtään mitään vaan tilittää maksut eteenpäin asiakkailta tulleista rahoista.
Taas samaavalheellista lässytystä.Kukaan ei ole teidän omaisuutta viemässä.Ettekö oikeasti ymmärrä lukemaanne tekstejä?
Pitäisi sallia omaisuutta kaikille ja tukien pitäisi rullata normaalisti.
Olisi kiva, jos ei olisi mitään tukia eikä eläkkeitä, jokainen elättäisi itse itsensä. Kävin aikoinaan muinaisessa Neuvostoliitossa, siellä mummot lapioi lunta, koska eläkkeitä ollut ja kaikki oli onnellisia kommunismissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön ei saa töitä, vaikka joka kuukausi töitä hakee, niin todellakin pitää saada sitten työttömyyskorvaus.
Työttömyysturvan perusperiaate. Jos omaisuuteen kajotaan, se on perustuslain vastaista ja kaatunee viimeistään EU- tuomioistuimissa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, jos ei olisi mitään tukia eikä eläkkeitä, jokainen elättäisi itse itsensä. Kävin aikoinaan muinaisessa Neuvostoliitossa, siellä mummot lapioi lunta, koska eläkkeitä ollut ja kaikki oli onnellisia kommunismissa.
Heh joo, miksiköhän sitä neukkulaa ei enää ole? Se että jos yksityiseen omaisuuteen puututaan, johtaa juuri siihen, työn arvostuksen romahdukseen. Miksi hankkia omaisuutta jos sen voi menettää noin vain.
Oli muuten neukkulassa eläkkeet ja ihan kohtuulliset ja eläkeiät alhaiset, ilmainen terveydenhuolto ym.
Pitää omistaa niin paljon, ettei tarvitse mitään tukia ollenkaan. Jos on niin paljon, että niillä pärjää koko loppuelämän, niin mihinkäs siinä mitään tukia tarvii ja tukien leikkaus olisi ongelma? Jos kerran pärjää niin ettei tarvi tukia edes miettiä. Mutta tietysti jos on suu täynnä suklaata niin että suupielistä norona valuu ja vielä pitäisi lisää suklaata saada suuhunsa. Ahne on saanut kyllikseen vasta kun sillä on suu täynnä multaa. Vasta sitten on himo ja jano sammunut valtava.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla töitä tehneillä oli eläke N liitossa.Stalinin ajat ja sota on asia erikseen.Asuin N liitossa 25 vuotta ja tiedän sen ajan elämästä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön ei saa töitä, vaikka joka kuukausi töitä hakee, niin todellakin pitää saada sitten työttömyyskorvaus.
Työttömyysturvan perusperiaate. Jos omaisuuteen kajotaan, se on perustuslain vastaista ja kaatunee viimeistään EU- tuomioistuimissa.
Vielä kerran;kukaan ei ole kajoamassa omaisuuteen vaan tuki tulee olemaan tarveharkintainen kuten työmarkkinatuki nyt.Eli kaikki TULOT vähentävät sitä
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopisi hyvin - en omista mitään. En ole vielä eläkkeellä.
joo et omista mitään se on helppo uskoa.
Niin eli ahkeroineet ja jossain onnistuneet joutuvat syömään asuntonsa ja autonsa ja säästönsä..
Ei siis sillä, ei se minua työkyvytöntä neljännen polven valkoroskaa kutittele, mutta jopa minua toimeentulotuelle pudotessa vatutti että rahat ryypännyt ja pössytellyt veli sai sossusta vielä lisäapua ja itseäni rankutettiin kun tyhmänä säästin tuestani tilille satasen. Eli vähennettiin seuraavan kuun tuesta. Noh, jatkossa säästin käteisenä, muuten en olisi ikinä saanut parannettua omaa tilannettani :(
Kiva oli syödä halvinta pastaa, soijarouhetta, munia ja itsetehtyä leipää ja laihtua silti ja yrittää säästää edes jotain ja siitäkin rankutetaan mutta päihteilyä ja tuhlailua kannustetaan lisäavulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kerran;kukaan ei ole kajoamassa omaisuuteen vaan tuki tulee olemaan tarveharkintainen kuten työmarkkinatuki nyt.Eli kaikki TULOT vähentävät sitä
Työmarkkinatuki ei ole tarveharkinnainen vaan toimeentulotuki. Työmarkkinatukea saa jos täyttää ehdot jotka siihen vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sama rikkaitten lapsilisille. Pois ne.
Kyllä ne varakkaampienkin lapset kuluttavat; syövät, juovat, tarvitsevat vaatteita jne.jne. Varakkaammat/ keskiluokkaiset ovat muutenkin se suurin maksajaluokka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että toimeentulotuessakin PITÄISI olla näin^ mutta että käytännössä sinulla pitää olla TILIT AINA TYHJÄT ennen kuin saat uuden tuen, vaikka näkyisi että sinne jätetyt 80 EUR ovat aiempien kuiden tuista säästettyjä eivätkä mitään vatun tuloa.
Työeläke ei ole sosiaalituki, se on ansaittu tekemällä työtä ja summaa kerrytetty maksamalla eläkemaksuja palkoista
Saa omistaa jatkossakin. Ei kannata uskoa vähä-älyisten keksimiä kirjoituksia.
Joo, ja sen jälkeen astuu voimaan laki, ettei kukaan saa palkkaa, ennen kuin edellinen on tuhlattu.
Ja sama myös yritystukiin. Yrityksien johto nostaa miljoona palkkioita ja anovat samalla yritystukia. Miten tämän selitätte.