Jos työtön ei saa omistaa mitään saadakseen tukea, sama pitäisi koskea myös eläkeläisiä. Ei eläkettä, ennenkuin omaisuus tuhlattu
Niin.
Ja sama oikeastaan kaikissa tuissa sitten, jos tälle tielle lähdetään.
Kommentit (55)
Minä käyn töissä, ja olen käynyt jo yli 20 vuotta. Veroja maksan, ja olen maksanut koko tämän ajan. Ja paljon! On se nyt helv*tti jos jäisin työttömäksi ilam omaa syytäni, enkä olisi oikeutettu työttömyyskorvaukseen, vaikka kaikki nämä vuodet olen maksanut veroja, joilla maksetaan muiden korvauksia! Lisäksi mainittakoon, etten saa aikaa terveysasemalle, koska vapaita aikoja ei ole, eikä oma työterveyshuolto kata kuin lakisääteisen pakollisen osuuden. Käsittääkseni myös julkinen terveydenhuolto pitäisi kuulua kaikille, koska sekin maksetaan verovaroin. Koulutuksesta on leikattu jatkuvasti, ja ammattikoulua käyvä lapseni joutuu käytännössä itse opettamaan itseään. Lähiopetusta on minimaalisesti, ja sekin vähä epäpätevien opettajien toimesta hoidettua. Kaikki tässä yhteiskunnassa, mikä verovaroin rahoitetaan, alkaa olla todella huonolla tolalla, ja vähän joka suunnalla yritetään vedota siihen, että työssäkäyvien pitäisi verojen maksamisesta huolimatta maksaa kaikesta itse. Meidän työllä raatamat rahat kyllä kelpaa, mutta itse emme saisi sitten niitä samoja asioita joilla kaikkia palveluita ja tukia rahoitetaan muille. Ei ole todellakaan oikein!
Vierailija kirjoitti:
Niin eli ahkeroineet ja jossain onnistuneet joutuvat syömään asuntonsa ja autonsa ja säästönsä..
Ei siis sillä, ei se minua työkyvytöntä neljännen polven valkoroskaa kutittele, mutta jopa minua toimeentulotuelle pudotessa vatutti että rahat ryypännyt ja pössytellyt veli sai sossusta vielä lisäapua ja itseäni rankutettiin kun tyhmänä säästin tuestani tilille satasen. Eli vähennettiin seuraavan kuun tuesta. Noh, jatkossa säästin käteisenä, muuten en olisi ikinä saanut parannettua omaa tilannettani :(
Kiva oli syödä halvinta pastaa, soijarouhetta, munia ja itsetehtyä leipää ja laihtua silti ja yrittää säästää edes jotain ja siitäkin rankutetaan mutta päihteilyä ja tuhlailua kannustetaan lisäavulla.
Alkoholiongelmat aiheuttaa julkiselle terveydenhuollolle 1 miljardin kulut vuodessa.
Meillä julkkikset rehvastelee ryyppyreisuillaan ja naiset hyysää juoppoja, jotka hakkaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn töissä, ja olen käynyt jo yli 20 vuotta. Veroja maksan, ja olen maksanut koko tämän ajan. Ja paljon! On se nyt helv*tti jos jäisin työttömäksi ilam omaa syytäni, enkä olisi oikeutettu työttömyyskorvaukseen, vaikka kaikki nämä vuodet olen maksanut veroja, joilla maksetaan muiden korvauksia! Lisäksi mainittakoon, etten saa aikaa terveysasemalle, koska vapaita aikoja ei ole, eikä oma työterveyshuolto kata kuin lakisääteisen pakollisen osuuden. Käsittääkseni myös julkinen terveydenhuolto pitäisi kuulua kaikille, koska sekin maksetaan verovaroin. Koulutuksesta on leikattu jatkuvasti, ja ammattikoulua käyvä lapseni joutuu käytännössä itse opettamaan itseään. Lähiopetusta on minimaalisesti, ja sekin vähä epäpätevien opettajien toimesta hoidettua. Kaikki tässä yhteiskunnassa, mikä verovaroin rahoitetaan, alkaa olla todella huonolla tolalla, ja vähän joka suunnalla yritetään vedota siihen, että työssäkäyvien pitäisi verojen maksam
Verorahat riittää vaan sote-johdon palkkoihin, siksi ei ole lääkäriaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, jos ei olisi mitään tukia eikä eläkkeitä, jokainen elättäisi itse itsensä. Kävin aikoinaan muinaisessa Neuvostoliitossa, siellä mummot lapioi lunta, koska eläkkeitä ollut ja kaikki oli onnellisia kommunismissa.
Samoinhan on ihanassa Amerikassa. Ihmiset eivät saa sosiaalitukia eikä eläkkeitä ja elättävät kaikki itse itsensä ja maksavat lastensa koulutuksen....
Ja asuu autonrämissä ja kadulla, kun ei ole asuntoon varaa. Ei ole varaa lasten koulutukseen ja särkevät hampaat saa hoidettua, jos jotkut hyväntekeväisyyttä harrastavat hammaslääkärit tarjoaa kampanjalla ilmaista apua.
En hyväksy tätä tapahtuvan. t. tk-eläkeälinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjänä itse oman eläkkeeni maksanut ja siinä sivussa maksanut niiden patalaiskojen työntekijöiden eläkkeet. Eläke ja tuet ovat kaksi ihan eri asiaa.
Olet maksanut vanhusten eläkkeitä, et omaasi.
Otahan selvää. Miten pihalla sä oikein oot? Möyhäät asiasta josta et näemmä tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn töissä, ja olen käynyt jo yli 20 vuotta. Veroja maksan, ja olen maksanut koko tämän ajan. Ja paljon! On se nyt helv*tti jos jäisin työttömäksi ilam omaa syytäni, enkä olisi oikeutettu työttömyyskorvaukseen, vaikka kaikki nämä vuodet olen maksanut veroja, joilla maksetaan muiden korvauksia! Lisäksi mainittakoon, etten saa aikaa terveysasemalle, koska vapaita aikoja ei ole, eikä oma työterveyshuolto kata kuin lakisääteisen pakollisen osuuden. Käsittääkseni myös julkinen terveydenhuolto pitäisi kuulua kaikille, koska sekin maksetaan verovaroin. Koulutuksesta on leikattu jatkuvasti, ja ammattikoulua käyvä lapseni joutuu käytännössä itse opettamaan itseään. Lähiopetusta on minimaalisesti, ja sekin vähä epäpätevien opettajien toimesta hoidettua. Kaikki tässä yhteiskunnassa, mikä verovaroin rahoitetaan, alkaa olla todella huonolla tolalla, ja vähän joka suunnalla yritetään vedota si
No toi kommentti nyt koski yleisesti verojen maksamista, ja sitä että niistä maksetuista veroista ei itse saisi millään tavalla hyötyä.
Aloittaja taitaa olla oikea järjen jättiläinen.
Levität tahallaan väärää tietoa tulevasta tuesta.
Jos eläkkeellä täytyisi käyttää omaisuutensa ja jollei sitä ole, valtio kustantaisi, niin se johtaisi vaan valtavaan kikkailuun. Eihän kukaan haluaisi säästää omaisuuksia, jonka joutuisi käyttämään, kun muut saa tukea.
Vierailija kirjoitti:
ap on kyllä nyt ihan pihalla
Ap on palstan hullu, joka ei osaa lopettaa jankkaamista. Ja tyhmät vielä ruokkii sitä.
Mitä (elämäntapa)työtön on tehnyt yhteiskunnan eteen??
Mitä TYÖeläkeläinen on tehnyt yhteiskunnan eteen?
Kah, siinäpä se ero!!
Ostakaa kassakaappi kotiin ja säästäkää rahaa siinä. Ostin kassakaapin joskus vuonna 2006. Säästän rahaa, aloitin säästämisen 15 vuotiaana ja olen pian 50 vuotias. Olen minä tuhlannutkin, kerran maksoin 10000 euroa lomasta mutta mitä vanhemmaksi tulee niin olen järkeillyt että säästää pitää.
Kukaan ei tee sitten enää töitä 50 ikävuoden jälkeen, jos ei ole eläkettä siellä odottamassa. Itseäni ainakin suututtaa joka maanantaiaamu herätä klo 05.30. Työ on välttämätön paha. Ajattelen niin, että yritän sinnitellä mahdollisimman pitkään. Jos sattuisi käymään niin, että joskus pääsen eläkkeelle, niin on sitten eläkerahat odottamassa. Ei jumalauta suurin osa meistä 30 vuotta tai pidempään töitä tehneistä siitä työstä nauti millään tasolla! Odottaa lomaa, ettei tarvitse lähteä kotoa. Alkaa olla monenlaista vaivaa ja kipua. Buranaa joutuu syömään.
Samoinhan on ihanassa Amerikassa. Ihmiset eivät saa sosiaalitukia eikä eläkkeitä ja elättävät kaikki itse itsensä ja maksavat lastensa koulutuksen....