Miksi Lidlissä riittää jauhelihaa vaikka ässässä se on aina loppu?
Koko aikana kun jauhelihan loppumisesta on vouhotettu niin olen saanut jauhelihaa ihan niin paljon kun olen halunnut. Käyn kaupassa Lidlissä enkä kertaakaan ole huomannut että olisi puutteita. Onko heillä jotkut omat sopimukset vai mitä? Vai onko syynä vain että siellä tavaranostaja tietää mitä tekee?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksan lihaa, olisihan tuo pitänyt arvata. Hyvää ruokahalua sulle, siitä huolimatta. 🥴
Höpölöpö. Vaikka olisikin sieltä, niin ei siellä sen huonompaa ole. Saksassa eletään ihan hyvää elämää. Outo tapa suomessa, että täällä halutaan nostaa itseään ylemmäs ja muita alemmas.
Suomessa se vasta onkin hyvä veli herkostot ja korruptiota. Suomessa on kalleimpia hintoja kuin muualla. Mutta palvelut senkun huononee. Kahvin hinta ei ole noussut muualla niin paljon kuin täällä. Kohta täytyy hakea ruotsista voin tilalta kahvit.
Poliitikot höpöttelee kansalle satuja, jotta voi silläaikaa vetää edut omiin taskuihin.
Minä olen tilannutkin jo kotiintoimituksella kahvia. 500 g suodatinjauhatus lähtee 5 eurolla
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on ollut jauhelihaa sekä S- , että K -kaupassa. Kerran oli loppunut, niin myyjä kävi varastosta hakemasta.
Epätoivoiset naudanhimoitsijat varmaan hamstaraavat nyt pakastimet täyteen.
Naudanlihasta on pulaa koko Euroopassa ja Usassa:
syitä:
Kysyntä on kasvanut enemmän kuin tuotanto, nuoret syövät pelkkeiä hampurilaisia
Eläinten suojelulakeja on kiristetty monissa maissa. Eläimiä pitää kohdella inhimillisesti ja niille pitää antaa laadukasta rehua jne ja se maksaa.
Enää ei saa turvottaa hormoneilla nautojen lihapainoa.
Britanniassakin ollaan kovin vihaisia naudan hinnan noususta.
Nuoret eivät halua tehdä raskasta maataloustyötä. Lehmien kasvatus on ympärivuorokautista työtä, ei voi vain kylvää maahan kuten perunaa ja viljaa keväällä, ja tulla syksyllä Espanjasta korjaamaan sato.
Suurnavettojahan edelleen taitaa olla, mutta niillä on varmaan palkattuakin työvoimaa.
Täällä Prismasta aina loppu, Lidlistä ja Cittarista yleensä saa.
Juuri ostin Snelmannin parempaa naudanlihaa Lidlistä. Teen satsin jauhelihapihvejä pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Koska Lidl laittaa lihamyllyyn ne työnhakijat, jotka eivät liittyneen työhakemukseen siinä pyydettyä videoesittelyä..
Lihaa riittää siis pitkälle vuoden 2026 kesään asti.
Ja näpistelijät. Pulskat paistopiste- ja ES-pojut häviää takahuoneeseen vartijan kanssa eikä niitä nähdä koskaan enää.
"Onko heillä jotkut omat sopimukset vai mitä? "
No ei kun elämme kommunismissa. Kaikilla kaupoilla on identtiset hankintasopimukset.
Pelle.
Ei oo mun murhe. Soijarouhetta ja kasviksia riittää 👍
En kyllä usko tuota kysynnän kasvua, nykyään on paljon kasvissyöjiä.
Meille ei kerrota koko totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret eivät halua tehdä raskasta maataloustyötä. Lehmien kasvatus on ympärivuorokautista työtä, ei voi vain kylvää maahan kuten perunaa ja viljaa keväällä, ja tulla syksyllä Espanjasta korjaamaan sato.
Suurnavettojahan edelleen taitaa olla, mutta niillä on varmaan palkattuakin työvoimaa.
Etpä paljoa tiedä. Robottinavetan hoitaa 1 ihminen. Tukut on painaneet tuottahahinnat niin alas, ettei robottinavettainvestointia pysty maksamaan pois.
Ja kuluttajien ostovoimaleikkauksista huolimatta kaupat on nostaneet jälleenmyyntihinnat tappiin ja tekee huipputulosta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta Liitelin jauheliha on peräisin, oletko saanut selville.? Jos pakkauksessa lukee esim. EU, liha voi olla peräisin mistä tahansa. Suomalaisuus on itsellä ehdoton vaatimus.
Suomalaista jauhelihaa minä ainakin olen ostanut Konalan Lidlistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta Liitelin jauheliha on peräisin, oletko saanut selville.? Jos pakkauksessa lukee esim. EU, liha voi olla peräisin mistä tahansa. Suomalaisuus on itsellä ehdoton vaatimus.
Niin minäkin. Toissapäivänä ostin viimeksi Snellmannin jauhelihaa.
Pihvejä näyttää löytyvän ihan hyvin joka kaupasta, onko tämä taas jotakin köyhien valitusta?
Vierailija kirjoitti:
Se on moneen kertaan kerrottu. Ei kannata tuottaa koska teurastamo ei maksa. Lihan hinnasta vyöryy 90% teurastamolle, tukulle sekä vähittäiskaupalle.
Siihen kohdistuu nyt aivan sama talousliberalistinen halpuutus kuin työvoimaankin. Ainut joka hyötyy, on teurastamon, tukun ja vähittäiskauppaketjun osakkeenomistajat.
Suuromistajien 10% haluaa köyhdyttää 90% kansasta, mukaanlukien pk-yrittäjät ja palkansaajat. Tämän idean etujärjestö EK saneli hallitusohjelman, jota Petteri ja Riikka hampaat irvessä toteuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta Liitelin jauheliha on peräisin, oletko saanut selville.? Jos pakkauksessa lukee esim. EU, liha voi olla peräisin mistä tahansa. Suomalaisuus ei itsellä ehdoton vaatimus.
Venäjän rintamalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Toissapäivänä ostin viimeksi Snellmannin jauhelihaa.
Snellmannit jauhetaan siihen kun tulevat vanhoiksi.
(Snellmann = kilttimies)
Vierailija kirjoitti:
Pihvejä näyttää löytyvän ihan hyvin joka kaupasta, onko tämä taas jotakin köyhien valitusta?
Köyhät ostaa jauhelihapihvejä, fiksut tekee ne itse. Ja syö vastapaistettuina.
Kauppaketjut ostavat myytävät tuotteensa, eri tahoilta.
Koko S-ryhmä on perseestä. Siellä on suppein ja huonoin valikoima kaikissa tuotteissa.
S-ryhmä hankkii kaiken, vain ja ainoastaan yhdeltä tukku toimittajalta.
Suurinpiirtein myös Lidl.
K-ryhmä hankkii, mistä haluaa, hintaa vilkuilematta. Siksi siellä onkin paras valikoima, koko Suomessa.
Tosin siksi myös kalleimmat hinnat.
K-ryhmästä, etenkin City-marketeista, saa laatua ja monipuolisuutta. Myös sellaisia erikoisherkkuja, joita Liiteristä, eikä Osuuskaupasta saa, siis Prismoista.
Vierailija kirjoitti:
Työttönät persut mättää lihaa kaksin käsin kitaansa pelätessään ettei kohta ole varaa ruokaankaan
Sinunkontribuutiosi tähän ketjuun onkin sitten varmasti arvokas.