Miten ratkaista tällainen avio-ongelma?
Eli avioliitto on riitainen, melkein joka päivä pientä riitaa, välillä isompaakin. Riidan syy aina sama. Vaimo kokee joutuvansa yksin ns. pyörittämään perhettä ja huolehtimaan lapsista ja vastaamaan kaikesta lapsiin liittyvästä, hänellä ei myöskään tämän vuoksi ole ollenkaan omaa aikaa vaikka harrastuksiin tai ystävien tapaamisiin. Ja on väsynyt tämän kaiken vuoksi ja siksi myös vihainen ja nalkuttaa. Mies taas kokee vaimon olevan ärsyttävä nalkuttaja ja valittaa koko ajan nalkutuksesta, usein yrittää myös olla mahdollisimman paljon pois kotoa koska rasittaa kuunnella nalkutusta. Miten tällainen avioriita oikein pitäisi ratkaista? Lapset siis päiväkoti-ikäisiä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Karmeaa. Onni on olla lapseton sinkku.
Älkää ihmiset ajako itseänne aloittajan tilanteeseen.
Älä tee lapsia, jos et ole itse valmis hoitamaan niitä, älä perusta muutenkaan perhettä, jos et ole valmis hoitamaan kotia.
Siis 2 vaihtoehtoa, kotiäidin rooli tai sinkkuna, muita pysyvästi toimivia malleja ei ole.
Miehen tehtävä kotitöitä jotta naiselle jää omaa aikaa. Miehen on lopetettava omia harrastuksia jotta nainen saa omaa aikaa.
Ole sinkku ja parisuhteestakin monesti haaveillut ja toivonut. Aika monta kertaa olen tältäkin palstalta vastaavan suuntaisen avauksen lukenut.
Samalla olen usein miettinyt, ettö miksi omakohtalon on ollut joutua elämään ikisinkkuna ja miksi "taas" tässäkin tilanteessa miehestä ei anneta ensimmäistäkään vihjettä tao selitystä miksi hänen kanssaan edes halutaan olla ja elää parisuhteessa vaikka jokainen kuvattu hetki ja päivä hänen kanssaan kerrotaan olevan enemmän tai vähemmän raskasta.
Olen kai vain niin kuvottava ja vastenmielinen kun en ymmärrä, että joillekin kai sitten vain riittää, että kunhan mies on tai on ollut hyvä siittäjä, niin sen jälkee voi sitten yksin vastata kaikesta ja ihmetellä, että mitenkähän tämän kaiken ratkaisisi. No hyvähän se on, että on malttia ja halu käyttää harkintaa, ettei tee mitään liian äkkinäistä mutta silti vain jotenkin puistattaa.
Pyydän anteeksi tämä avautumsieni ja uhriutumsieni tuskin auttoi mitään tai ketään.
Varaa itsellesi hotellihuone pariksi päiväksi, käy vaahtokylvyssä, juo kuplivaa ja nauti elämästä.
Jätä miehelle vaan viesti, että hoitakoon lapset ja kodin.
Jos vinkuu vastaan, sano, että "älä nalkuta pienestä, minähän hoidan kaikki joka hiivatin päiviä vuodesta".