Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät, kun ei ole kavereita

Vierailija
10.05.2025 |

Vähän jotenkin noloa, mutta olen aikuinen ihminen, jolla ei ole oikeastaan ollenkaan ystäviä, muutama etäisempi kaveri vain. Miehellä on hyvin saman tyyppinen tilanne. Olemme melko läheisiä omien vanhempiemme kanssa, minulla on yksi sisarus ja miehellä ei yhtään. Olemme aikuisiällä muuttaneet useita kertoja pitkiä matkoja töiden vuoksi ja nuorempana solmitut ystävyyssuhteet ovat jääneet.

En oikein tiedä, miten järjestää häät. Minulla ei ole oikeastaan ketään miehen lisäksi, joka lähtisi edes hääpukuostoksille makutuomariksi tai ketä pyytäisin kaasoksi. Polttareita tai mitään vastaavaa ei ole tulossa. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatissa mentiin me naimisiin,vaikka olis ollu väkeä jota kutsua häihin. Mut en tykkää olla keskipiste. 15 vuotta nyt naimisissa.

Vierailija
2/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko palkata näyttelijöitä häihin esittämään ystäviä? Vaikka teakista nuoria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Tuo on erittäin ok, kiva että saitte mieleiset häät! Minusta ehkä vähän suurempi juhla olisi ihana, mutta voi olla, että päädymme maistraattiin kuitenkin.

Ap

Vierailija
4/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä säästyy rahat sitten vaikka upeaan häämatkaan :) ihan hyvät häät on vihkiminen ja sen jälkeen syömään ravintolaan kaksin tai perheidenne kanssa. 

Meilläkään ei ole kavereita tai on sen verran vähän ja eri yhteyksistä, että tuntuisi kiusalliselta järjestää heille juhlat. Joten kahdestaan tarkoitus karata vihille :D 

Vierailija
5/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko palkata näyttelijöitä häihin esittämään ystäviä? Vaikka teakista nuoria?

Mitä ihmettä  🤣  🤣  🤣 

Vierailija
6/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko haaveesi järjestää prinsessahäät kermakakkumekkoineen vai ihan vaan mennä naimisiin keskenänne? Jos ne prinsessahäät ovat toiveissasi, niin kutsu ne vanhat kaverit ja kaukaiset sukulaiset sekä työkavereita /harrastekavereita/naapureita. Muussa tapauksessa voitte käyttää rahanne pienellä porukalla johonkin ylellisen ja mukavaan vaikkapa jossakin muussa maassa. Kannattaa olla luova!

Vierailija
7/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Tuo on erittäin ok, kiva että saitte mieleiset häät! Minusta ehkä vähän suurempi juhla olisi ihana, mutta voi olla, että päädymme maistraattiin kuitenkin.

Ap

Äiti ja anoppi mukaan puku ostoksille. Hyvin voi järjestää pienemmällä porukalla häät, ihan kunnollisetkin. Poika menee kesällä naimisiin, kummankin puolelta tulee vanhemmat ja sisarukset, ei heillä ole varaakaan isoihin häihin ja varattuun tilaan ei mahdukaan. Mutta ovat järven rannalla 

Vierailija
8/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko hääyö hyvä? Ainakin isoimmissa kaupungissa niitä järjestetään, pappi vihkii ja todistajatkin saa kirkon puolesta. Edullista ja kuitenkin kaunis ja ikimuistoinen hetki morsiusparille. 

Vierailija
9/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 10 vierasta ihanassa pienessä puukirkossa. Sen jälkeen tosi hieno illallinen hyvän ravintola kauniissa kabinetissa. Puolison sisar lauloi pari kappaletta. Siitä sitten Ranskan rivieralle häämatkalle. Siskoni auttoi puvun valinnassa ja kukat sidoin itse, laitoin myös itse hiukset ja meikin. Ihanat häät oli. Ihanat kuvat muistona. Mitä olen itse isoissa häissä ollut, niin niissä ei oikein ole tunnelmaa. 

Vierailija
10/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Vierailija
11/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Tästä sais elokuvan. Oisko Hirviniemi ja Kuustosen Iina pääosissa? 😆

Vierailija
12/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menette läheisten läsnäollessa naimisiin. Vanhemmat ja sisar. 

Miksi pitäisi olla polttarit?

Meillä on ystäviä, mutta kutsuttiin vain neljä vierasta, miehen vanhemmat ja ystäväpariskunta.  Ei kiinnostanut polttarit ja isot häät.

Vierailija
13/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me meni me kaksin maistraatissa naimisiin, vaikka sukua (ja kavereitakin) on, koska minusta naimisiin meno on  kahden ihmisen sitoutuminen toisiinsa. Mihin muita tarvitaan?!? Ei mihinkään.

Ymmärrän että joillekin "bileet" on tärkeä juttu, mutta se ei ole asian tärkein pointti. Pitäkää pienet intiimit häät, budjetista riippuen saatte vähintäänkin pienen piirin kivat juhlat ravintolassa tmv. tai ehkä jopa jossain ulkomailla mukavan reissun läheistenne kanssa.

Pragmaattisesti minämietkn, että miksi maksaa isot häät "tutuille" kun tärkeintä on  Me Kaksi. En nähnyt järkeä laittaa esim  10K "yhteen päivään", mieluummin meihin  kahteen koko raha<3 Ja tuo summa ei siis mennyt maistraatti häihin,ne oli liki ilmaiset(!) vaan matkusteluun ym. mitä teimme kahden.

Vierailija
14/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Tästä sais elokuvan. Oisko Hirviniemi ja Kuustosen Iina pääosissa? 😆

Kuokkakokous vai Häät ennen näytelmähautajaisia? 

Vierailija
15/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kutsun lapsuuden kaverin polttareihin. Oli ihan kiva käydä ja nähdä sellasen 15 vuoden tauon jälkeen. Tosin vähän pettynyt olin et sitten ei häihin tullu kutsua,mutta jatkojuhliin olis saanu mennä. En menny,mulle riitti polttarit ja aika hauskoja muistoja jäikin ja pienen lapsen äitinä oli kiva päästä ulos.

Vierailija
16/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin mieheni kanssa kirkossa. paikalla oli meidän lisäksi pappi ja kaksi todistajaa (kummaltakin yksi kaveri). meillä olisi kyllä ollut kavereita ja sisaruksia, mutta haluttiin näin. teillähän voisi olla vanhemmat ja sisarus paikalla. tilaisuus oli kaunis ja juhlava. käytiin ravintolassa syömässä hyvin. isot häät ovat kalliit ja näin säästyneet rahat voi käyttää vaikka hulppeaan häämatkaan. nauttikkaa toisistanne ja tehkää naimisiin menosta teidän näköinen juttu. iloa,valoa ja rakkautta tulevaan

Vierailija
17/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vieraiden vähyys ole mikään ongelma, ellette itse koe sitä ongelmaksi. Kutsukaa ne ihmiset, joiden kanssa muutoinkin olette mielellänne tekemisissä. Mitään vanhoja koulukavereita tai muita hyvänpäiväntuttuja varmaan turha kutsua. Itse taivuin nuorena äitini ja tämän äidin kannustamana/ painostamana järjestämään hääjuhlan jossa oli liikaa ja liian etäisiä vieraita. Ei jäänyt itselle oikein hyvät muistot siitä juhlasta. Vihkimisessä oli läsnä vain perheenjäseniä ja sitä muistelen lämmöllä, oli kaunis vanha puukirkko ja kaksi viulunsoittajaa. Tehkää just sellaiset häät kuin itse haluatte, vakuutan että ei ne puolitutut vieraat ainakaan yhtään paranna fiilistä, vaikka tupa olisi kuinka täynnä.

Vierailija
18/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla pidetään hyveenä sitä, että pidetään mahdollisimman pienet häät ja juhlitaan mahdollisimman vaatimattomasti. On täysin ok myös haluta juhlia naimisiinmenoa, se ei tee liitosta huonompaa vihjailuista huolimatta. 

Vierailija
19/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus teoreettisesti miettinyt asiaa. Ainoa ns. läheinen, jonka kutsuisin olisi siskoni ja hänenkin tulonsa sinne olisi epävarmaa. Siksi olenkin miettinyt, että jos tilanne tulisi eteen, pyrkisin siihen, että vihkiminen olisi kahden kesken ja juhlat sitten joskus myöhemmin miehen kavereille ja miehen suvulle (oma sukuni on päihdeongelmaisia hulluja, joiden kanssa en ole tekemisissä) ja ehkä tuonne pari omaakin tuttuani tulisi. Joka tapauksessa kun juhlan järjestää myöhemmin, ei se olisi niin "silmiinpistävää" ettei toisella osapuolella ole juurikaan ketään paikalla.

Vierailija
20/61 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis Se mikä on ehkä hyvä -tai sitten ei mutta on ehkä hyvä, niin se, että teistä kummallakaan ei ole mitenkään erityien paljon kavereita. Koska joskus voi olla haastava tilanne silloin kun tosiella on n. kappaletta kavereita ja laaja suku ja suuri perhe ja toisella ei olkein ketään. Ja edessä siten yhdessä sumpimien, että ketä sitten lopulta kutsutaan ja tai ollaan kustumatta, jotta molemmat vosivat kokea juhlan omakseen. 

- Ei skavereiden ja läheisten määrä häissä vaan heidän laatunsa!

Ja vihkimisenhän voi suorittaa, jos on pienempi porukka  melkeinpä missä vain, joten peienmpi porukka on siinö mielessä mukavampi,. -  Jos siis haluaa häävieraista mahdollsimman monen olevan todistamassa itse vihkimsitapahtumaa, niin se varmasti antaa aivan eritavoin mahdollsiuuksia vihkimsipaikan valintaan kuin silloin kun tällaista porukkaa olisi hyvin paljon.

Ilosita ja hyvää hääpäivää teille!

Uskovainen mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi