Sanni G-l: Jatkossa työtön ei saa omistaa mitään eikä tilillä saa olla rahaa
Entä jos on työtön työnantajien ikärasismin takia (vaikka hakee reippaasti töitä)? Ei siitä saisi työtöntä kurittaa !! Ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle pudonneita on hyvin paljon (akateemisissakin) yli 50-vuotiaissa!
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli levittää väärää tietoa. Yleistuessa ei jää ilman tukia, jos on omaisuutta, se on keksitty väite. Poistakaa valheelliset trollien aloitukset aiheesta.
Monet yleistuen tarpeessa olevat joutuvat hakemaan myös sitä toimeentulotukea kun ansiosidonnaisen aikaa lyhennettiin. Harva tulee toimeen pelkällä työmarkkinatuella 600 netto kun asumistukea ei saa jos on omaisuutta. No ei saa toimeentulotukeakaan. Eli mitä sitten jos on työtön vaikka yli vuoden?
Jos työttömyys jatkuu, niin kuin varmasti tulevaisuudessa käy tosi monelle, niin säästöt pitää käyttää ja omaisuus pitää myydä. Myös asunto pitää myydä, jotta voi saada asumistukea vuokraan. Eihän sillä 595 euron yleistuella pysty mitenkään maksamaan kaikkia laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli levittää väärää tietoa. Yleistuessa ei jää ilman tukia, jos on omaisuutta, se on keksitty väite. Poistakaa valheelliset trollien aloitukset aiheesta.
Monet yleistuen tarpeessa olevat joutuvat hakemaan myös sitä toimeentulotukea kun ansiosidonnaisen aikaa lyhennettiin. Harva tulee toimeen pelkällä työmarkkinatuella 600 netto kun asumistukea ei saa jos on omaisuutta. No ei saa toimeentulotukeakaan. Eli mitä sitten jos on työtön vaikka yli vuoden?
Jos työttömyys jatkuu, niin kuin varmasti tulevaisuudessa käy tosi monelle, niin säästöt pitää käyttää ja omaisuus pitää myydä. Myös asunto pitää myydä, jotta voi saada asumistukea vuokraan. Eihän sillä 595 euron yleistuella pysty mitenkään maksamaan kaikkia laskuja.
Niin. Ihmettelen kun täällä haukutaan trolliksi kun kirjoittaa tuon suunnitelman auki. Suurin osa ihmisistä ei tuedä Kelan tukijörjestelmästä mitään. Olisi hyvä jos joku media tarttuisi tähän ja kirjoittaisi ne tuet auki, mitä vaaditaan mihinkin sitä saadakseen ja miten se menisi yleistuessa. Totta kai siinä saa omistaa jos on varaa elää sillä 600 eurolla.
"Irtisanomissuojaa heikennetään. Alisuoriutuminen lisättäisiin uudeksi irtisanomisperusteeksi.
Esimerkiksi Teollisuusliiton lausunnossa esitetään huoli siitä, että esityksestä ei rajata alisuoriutumisen ulkopuolelle ikääntymisestä johtuvaa heikompaa kykyä suoriutua töistä.
-Erityisesti ruumiillista työtä tekevillä työntekijöillä ikä hidastaa suoriutumista ja aiheuttaa muutoinkin terveyteen perustuvia haasteita suoriutumisessa, Teollisuusliiton lausunnossa huomautetaan."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…
Vierailija kirjoitti:
Eniten saisi kylläkin säästöä kun lakkauttaisi kaikki työttömyystuet sellaisilta, jotka eivät ole työkykyisiä tai työhaluisia. Esimerkiksi aivan minimi olisi, että päihderiippuvaisilta voisi edellyttää selvin päin olemista, koska päihtyneenä ei ole työkuntoinen.
Meinaat, että alkkis nyt sitten tekee parannuksen, kun rahaa ei tilille enää tulekaan? Missä fanatsiamaailmassa elät? Alkoholi- tai muu päihderiippuvuus ei katoa rahojen katoamisen myötä. Saadaan varautua epävakaaseen yhteiskuntaan, jossa mikään tai kukaan ei ole turvassa. Ajattelen, että sosiaaliturva jokaisella on tae jonkinlaisesta yhteiskuntarauhasta. Maksaa se sitten toisestakin päästä, kun poliiseja täytyy palkata rutkastilisää rikoksia ratkomaan tai rakennetaan vankiloita, joissa päihderiippuvaiset saavat todellakin täysylläpidon veronmaksajien piikkiin.
Mutta tätäthän tämä on. Toinen puhuva pää ei ymmärrä lainkaan, mitä toinen puhuva pää kertoo tai, kuten näyttää, eivät kommunikoi lainkaan keskenään.
No sitten ryypätään rahat ja haetaan lisää sossusta.
Mulla on pari tonnia rahaa tilillä ja omistusasunto (kaksio espoossa lähiössä) autokin velaton vaikkakin vain muutaman tonnin arvoinen (golf vm 2021)
Olen työtön, haen kyllä töitä.
Antakaa yhteiskunta mulle rahaa, kun mä tartten, ettei omat rahat nyt ihan kokonaan loppuisi, se olis kauheaa!?
Eihän se nyt niin voi mennä, että mun pitäis OMAT rahat ensiksi käyttää, jos tukia on saatavilla! Se olisi vääryyttä ja työttömien päähän potkimista!
Tuet kaikilta terveiltä pois. Jokainen maksakoot itse itselleen. Mites sitten suu pannaan? Saisko sitten ne omistusasujat, joilla on säästöjä, myös jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Eniten saisi kylläkin säästöä kun lakkauttaisi kaikki työttömyystuet sellaisilta, jotka eivät ole työkykyisiä tai työhaluisia. Esimerkiksi aivan minimi olisi, että päihderiippuvaisilta voisi edellyttää selvin päin olemista, koska päihtyneenä ei ole työkuntoinen.
Kyllä heiltä voikin vaatia selvin päin olemista sitten, kun he työllistyvät. Mutta työttömyysaikana ei tarvitse olla työkuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikaisemmin eri mieltä, mutta nyt tätä:
ei enää ikinä kok tai persuja hallituksiin. Aiheuttavat nyt ennennäkemättömän katastrofin Suomessa, Suomen kansalle.
Olen ollut joskus aikaisemmin kok äänestäjä ja persujen äänestäsäjä, mutta noiden nykyisine toimien takia en aio enää äänestää noita, ja toivon että moni muukin tekee saman johtopäätöksen. Ei liity suoranaisesti just tähän omistamis asiaan, vaan ihan kokonaisvaltaisesti noiden touhuihin.
Toimi-hanke aloitettiin jo Sipilän hallituksen aikana, ja Marinin hallituksen aikana se saatiin valmiiksi, joten Orpon hallitukselle jäi viimeinen vaihe, eli tulosten vieminen käytäntöön. Valtion rattaat pyörivät hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko tuo myös kansanedustajapudokkaita ? Ei sopeutumisrahaa jos on omaisuutta ?
No ei tietenkään!
Ei mitään työllistämistoimia tarvita, vaan työpaikkoja. Useimmille työttömille riittäisi, että olisi työpaikkoja. Heti menisivät töihin, kun vain olisi mihin mennä. Heidän kannalta kaikki työllistämistoimet on turhia ja nöyryyttäviä. Sitten on erikseen nämä, jotka eivät edes halua töihin, heiltä voisi ottaa työttömyystuet pois.