Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi änkeät asemalla hissiin ja olet sitten naama nurinpäin siitä että siellä on vaunuja tai pyöriä?

Vierailija
10.05.2025 |

Käytä niitä portaita.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itsetunnossasi jotain vikaa, kun näet pelkkää vihaa ympärilläsi? 

Vierailija
2/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oikeus käyttää hissiä ja jokaisella syynsä joka ei sinulle kuulu. Sinä et ole maailman napa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkeän hissiin, koska halua siirtyä sillä kerroksesta toiseen. 

Naamani on mikä on.

Minulle on täysin yhdentekevää kuka siellä hississä kanssani on, ei aio heidän kanssaan kommunikoida. Yleensä tuijotan ovea tai hissin numeroilmaisinta.

Vierailija
4/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vihainen hississä oleville. Olen minäkin äiti. Mutta se sairaus ei näy päälle päin.

Vierailija
5/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vihainen hississä oleville. Olen minäkin äiti. Mutta se sairaus ei näy päälle päin.

Sama juttu. Annan rattaiden jne mennä ensin jos ei mahdu hyvin yhtäaikaa. 

Vierailija
6/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaunujen kanssa kulkevana ärsyttää kun hissiin ei pääse sen ollessa täynnä päällisin puolin liukuportaita käyttämään kykeneviä ihmisiä. Kyllä monessa paikassa hissit on ihan merkitty että ne on ensisijaisesti esteellisille - tätä ei kyllä usein huomioida. 

Vierailija
7/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että muut hissinkäyttäjät ovat terveitä? Ei tarvitse olla paljoakaan vikaa tasapainossa niin liukuportaat on vaarallisia.

Vierailija
8/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että muut hissinkäyttäjät ovat terveitä? Ei tarvitse olla paljoakaan vikaa tasapainossa niin liukuportaat on vaarallisia.

En tiedäkään, mutta todennäköisyys sille että kaikki hississä olevat terveennäköiset ovat liikuntaesteisiä, on aika pieni.

Vierailija
9/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että se naama on nurinpäin juuri niiden pyörien ja rattaiden takia? Voi olla ihan yhtälailla nurinpäin nivelrikkopolvien tai juilivan selän aiheuttaman kivun takia tai ihan siitä syystä, ettei kykene käyttämään niitä portaita, mitä mieluummin muuten käyttäisi.

Vierailija
10/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaunujen kanssa kulkevana ärsyttää kun hissiin ei pääse sen ollessa täynnä päällisin puolin liukuportaita käyttämään kykeneviä ihmisiä. Kyllä monessa paikassa hissit on ihan merkitty että ne on ensisijaisesti esteellisille - tätä ei kyllä usein huomioida. 

Mistä sinä voit päällepäin arvioida, kuka kykenee ja mihin?! Mulla esim. on toinen silmä halvaantunut, minkä harva huomaa, mutta joka vaikeuttaa mun kulkemista todella merkittävästi enemmän kuin sun vaunujen kanssa liikkuminen. Mielummin kulkisin helpommin eli liukuportailla kuin änkeäisin hissiin kaltaistesi kanssa, mutta riski kaatumiselle on liian suuri. Joten lopeta luuleminen ja aseta itsesi ihan samalle tasolle muiden hissiä käyttävien kanssa.

Vierailija
11/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedäkään, mutta todennäköisyys sille että kaikki hississä olevat terveennäköiset ovat liikuntaesteisiä, on aika pieni.

Kysymys 2: Miksi kuvittelet, että muut ovat naama nurinpäin pyörän tai vaunujen vuoksi hissiä käyttäville? Esimerkiksi kovissa jalkasäryissä naama voi mennä nurinpäin riippumatta siitä, ketä on lähellä.

Vierailija
12/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtuu ilmeisesti Hesoissa? Ei kai missään muualla ole yhtä laiskaa väkeä :D

Vierailija
13/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli yksi urpo huutamaan aseman hississä miksi en käytä liukuportaita (jotka olivat rikki). Sanoin tyynesti että olen lonkkaleikkauspotilas. Minulla on invaliditeetti, ja siitä syystä saan istua busseissa ja raitiovaunuissa invapaikalla. Siitäkin on tullut sanomista, koska EN NÄYTÄ SAIRAALTA.

Vierailija
14/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei änkeä vapaaehtoisesti aseman kusenhajuisiin hisseihin, ellei ole pakko.

Vierailija
15/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin kusenhajuisiin hisseihin ei ihan muuten vaan laiskuuttaan mennä!!

Vierailija
16/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä voit päällepäin arvioida, kuka kykenee ja mihin?! Mulla esim. on toinen silmä halvaantunut, minkä harva huomaa, mutta joka vaikeuttaa mun kulkemista todella merkittävästi enemmän kuin sun vaunujen kanssa liikkuminen. Mielummin kulkisin helpommin eli liukuportailla kuin änkeäisin hissiin kaltaistesi kanssa, mutta riski kaatumiselle on liian suuri. Joten lopeta luuleminen ja aseta itsesi ihan samalle tasolle muiden hissiä käyttävien kanssa.

Tiesitkö, että se hissi tulee takaisin, kun maltat vähän odottaa? 

Vierailija
17/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tapahtuu ilmeisesti Hesoissa? Ei kai missään muualla ole yhtä laiskaa väkeä :D

Missä ihmeen hesoissa? Missäs luulet Suomessa metron olevan, Rovaniemelläkö??

Vierailija
18/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunut ja rattaat ymmärrän mutten polkupyörää, viekööt portaita pitkin ennemmin kuin ahtaassa hississä 

Vierailija
19/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että se hissi tulee takaisin, kun ma

Niin, miksi tunget lastenvaunuilla hissiin johon mahdut huonosti? Seuraava tulee ihan kohta.

Vierailija
20/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä et voi mitenkään tietää kuka tarvitsee sitä hissiä ja kuka ei. Kuka hemmetti sä oikein kuvittelet olevasi!? Kaikilla ihmisillä se esteellisyys ei välttämättä näy.