Äiti antaa ala-asteikäisen lapsensa lintsata.
Mitä mieltä olette tästä. Tuttuni antaa 10-vuotiaan lapsensa olla pois koulusta, jos lapsi on sitä mieltä että häntä ei sinne huvita mennä. Äiti kyllä ilmoittaa kouluun, ja perustelee poissaolon melko realistisesti esim. että Tiina on tänään vähän väsynyt, eikä hän tule kouluun. Olen hieman huolissani! Lapsi on siis täysin terve, mutta äiti menee mukaan lapsen olotilaan ja tukee sitä. Äidin mielestä ihmisen ei tarvitse tehdä mitään jos ei huvita. Pääasia on olla onnellinen. Mitähän tähän pitäisi sanoa. Opettaja ei kuulemma mitään.
Kommentit (24)
vanhemmilta! Siinä on sitten kiva selittää ylä-asteikäiselle, että koulusta ei saa lintsata, kun on itse opettanut sen lintsaamaan! Ja myöhemmin työ-elämässä (jos noin kotona opetettu edes hakee/saa töitä, kun vähän väsyttää eikä huvita) tulee pärjäämään hienosti, kun jo kotona on neuvottu, että mitää ei tarvitse tehdä jos ei huvita!
Uskomatonta toimintaa, ja järkyttävä karhunpalvelus lapselle.
Em. syystä monissa kouluissa on käytössä kirjallinen poissaoloilmoitus, jossa kysytään SAIRAUTTA, jonka takia lapsi oli poissa, ja mahdollista terveydenhoitotahoa joka sairauden totesi. Viimeinen ei tietenkään ole pakollinen, mutta tekee hyvin selväksi sen, että koulusta ollaan poissa pääasiassa sairauden vuoksi...
Onneksi mun lapseni ovat käyneet koulua normaalisti, ja pari kertaa olen testin vuoksi kitissyt itse, että vitsi kun ei jaksaisi mennä töihin, niin sekä ylä-että ala-asteikäiset vastaavat välittömästi, että pakkohan sun on, kun et ole sairas:). Kotona se esimerkki opitaan, ja näin saadaan syrjäytyneitä sossun asiakkaita.
Lapsi vain ei viitsi lähteä kouluun ja asia on vanhemmille OK. Antavat lapsen jäädä kotiin, opettajalle vain ilmoitetaan, että XX on sairas.
Sitten on niitä lapsia, joiden pitää jäädä kotiin pitämään suraa vanhemmilleen.
T. ope
yksi lapsi tuolla pihalla huuteli isoon ääneen, että sen pitää mennä kohta soittamaan äidille täihin että siihen on mahatauti iskenyt. Äiti oli ohjeistanut, tarvitsi itse vapaata. Näinhän sitä oppii.
Tyttö on vaikeuksissa viimeistään yläasteella, kun pitäisi opiskella jo kunnianhimoisemmin.