Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paraneeko skitsofreniasta koskaan?

Vierailija
09.05.2025 |

Kun määrätään lääkkeitä eikä anneta lupaa kokeilla olla ilman lääkitystä, niin eihän sitä voi ikinä tietää pärjäisikö lääkkeettä. On koko loppuelämän neuroleptikoukussa sitten.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet kyllä vaikuttavat aivoihin ja voivat laske ääoota.

Myös skitsofrenia vaikuttaa aivoihin ja jokainen sairastettu psykoosi (mitä lääkkeillä ehkäistään) heikentää kognitiota, eli tekee tyhmemmäksi.

Tuo ei pidä paikkaansa. 

Valitettavasti kyllä se noin on. 

Vierailija
42/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tule suuria riskejä siitä, ehkä voi vähentää tai kokeilla ilman. Koska lääke voi myös ylläpitää haittavaikutuksia tai jopa oireita joillakin. Lääkkeet ovat "avaavia" vaikka tavallaan sulkevia. Kuten alkoholikin avaa ihmisiä. Joku toinen lääkäri voi olla ehkä avuksi siinä, jos yksi ei ole, ei ole pakko olla saman hoidossa tai kenenkään listoilla.

Ei herranjumala nyt taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet kyllä vaikuttavat aivoihin ja voivat laske ääoota.

Enemmän se sairaus laskee, ihan tutkittu juttu.

Vierailija
44/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse paranin skitsofreniasta muuttamalla ja lopettamalla hoidon. En ole 15 vuoteen sairastanut skitsofreniaa. Sain skitsofreniadiagnoosin, koska psykoosissa minulle kehittyi taipumus vaistota toisten ihmisten ajatuksia ja kerroin tämän psykiatrille.  Psykiatri sanoi "mahdotonta", antoi diagnoosin skitsofreniasta ja laittoi minulle kunnon hevoskuuurin neuroleptejä. Itse en huomannut, että olisivat vaikuttaneet uskomuksiini tai mieleeni muuten, kuin aiheuttamalla pakkoliikkeitä, hormonihäiriöitä ja kerran tajunnan menetyksen suihkuun. Kun kerroin näistä sivuoireista, olivat kuulemma ohi meneviä aloitusoireita. Sitten lopulta vain teeskentelin syöväni lääkkeitä, ja kummasti oloni parani. Sitä jatkettiin pari vuotta ja minulle yritetiin tehdä jotain psykoterapia-arvioitakin, mutta siinä niiden debiilien kanssa jutustellessani aloin ajatella, millaista olisi keskustella elämästä yhtä vähäjärkisten ihmisen kanssa vieläkin useammin kuin kaksi kertaa vuodessa

Voi hyvin olla että sinulla ei alunperinkään ollut skitsofreniaa.

Vierailija
45/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeeksi fiksu, paranee. Esim ostamalla Teslan itselleen yläkertaan.

Osa on ihan dementikkoja ja kehitysvammaisia.

Joukossa myös rikollisia, jotka pakoilevat vastuuta ja käyttävät syyntakeettomuutta keinona paeta vastuusta.

Narsistit, ja paatuneet itseään muiden yläpuolelle asettavat, itseään lain yläpuolisina pitävät ovat tällaisia.

Parannuskeino: olet aina vastuussa teoistasi. Mikäli syyntakeettomuus poistuisi laista, poistuisi myös tällainen influenssaviirus nimeltä skitso. Epidemiologisesti kyseinen oireyhtymä voidaan yhdistää raskausikoina sairastettuihin influenssaviruksiin, joka on saavuttanut sikiön. Viruspartikkeli? 

Tämää....sairaus on vakava, osa sitä sairastaneista on tosiaan kuin dementikkoja tai kehitysvammaisia. Tää on vakava sairaus ja asia, ei mikään masennus... Kanssa toi syyntakeettomuushommeli..

Vierailija
46/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmille ei kannata kertoa, että sairastaa skitsofreniaa. Ne alkaa kyyläämään sua ikäänkuin sen sairauden läpi. Eli kaikki mitä teet tai sanot, on skitsofreniaa. Tai lähes kaikki..

Valitettavasti osaston hoitajissakin on näitä tyhmiä 

Vierailija
47/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeeksi fiksu, paranee. Esim ostamalla Teslan itselleen yläkertaan.

Osa on ihan dementikkoja ja kehitysvammaisia.

Joukossa myös rikollisia, jotka pakoilevat vastuuta ja käyttävät syyntakeettomuutta keinona paeta vastuusta.

Narsistit, ja paatuneet itseään muiden yläpuolelle asettavat, itseään lain yläpuolisina pitävät ovat tällaisia.

Parannuskeino: olet aina vastuussa teoistasi. Mikäli syyntakeettomuus poistuisi laista, poistuisi myös tällainen influenssaviirus nimeltä skitso. Epidemiologisesti kyseinen oireyhtymä voidaan yhdistää raskausikoina sairastettuihin influenssaviruksiin, joka on saavuttanut sikiön. Viruspartikkeli? 

Tämää....sairaus on vakava, osa sitä sairastaneista on tosiaan kuin dementikkoja tai kehitysvammaisia. Tää on vakava sairaus ja asia, ei mikään masennus... Kanssa toi syyntakeettomuushommeli..

Kyllä ns syyntakeisetkin syyllistyvät vaikka mihin. Esim pedarit.

Vierailija
48/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti parantumaton sairaus, mutta pysyy melko oireettomana säännöllisellä lääkityksellä. 

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Taloustieteen nobelisti, matemaatikko John Nash parani paranoidisesta skitsofreniasta lähes oireettomaksi ajan kuluessa, eikä enää tarvinnut psykoosilääkitystäkään. Lapsinero, filosofi Robert Pirsig parani hyvin paranoidisesta skitsofreniasta ja kirjoitti sairastumisesta jälkeen filosofian yksittäisen myydymmäin teoksen "Zen ja moottoripyörän kunnossapito". 

John Nash ei parantunut koskaan, kykeni tekemään rauhan demoniensa kanssa siten etteivät hallusinaatiot estäneet normaalin järjen toimintaa.

Vierailija
49/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsothan ne tuolla leikkii puukkohippaa. Joo ei. Skitsot on rauhanomaisia, mutta jos joku jotain tekee, voi se johtua jostakin muusta esim luonnevika tms.

Vierailija
50/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Carol North parani siitä. On kirjoittanut kirjan aiheesta.

Vierailija
51/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Skitsofrenian häpeäleima liittyy kahteen asiaan. Ihmiset kuvittelevat, että siihen sairastuneet ovat väkivaltaisia. He myös luulevat, että siitä paraneminen on mahdotonta. Kumpikaan luulo ei pidä paikkaansa."

Googleta: Skitsofrenia leimaa turhaan.

Vierailija
52/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa Instagramista @xoradmagical

Vierailija
53/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä väkivaltajuttua olen ihmetellyt, eli meneekö tyhmien päättely niin että jos jollain on skitsofrenia niin auttaa että HÄNELLE tehkäämme siis väkivaltaa alistamalla kontrolloimalla stigmatisoimalla, piikeillä...

Vierailija
54/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse paranin skitsofreniasta muuttamalla ja lopettamalla hoidon. En ole 15 vuoteen sairastanut skitsofreniaa. Sain skitsofreniadiagnoosin, koska psykoosissa minulle kehittyi taipumus vaistota toisten ihmisten ajatuksia ja kerroin tämän psykiatrille.  Psykiatri sanoi "mahdotonta", antoi diagnoosin skitsofreniasta ja laittoi minulle kunnon hevoskuuurin neuroleptejä. Itse en huomannut, että olisivat vaikuttaneet uskomuksiini tai mieleeni muuten, kuin aiheuttamalla pakkoliikkeitä, hormonihäiriöitä ja kerran tajunnan menetyksen suihkuun. Kun kerroin näistä sivuoireista, olivat kuulemma ohi meneviä aloitusoireita. Sitten lopulta vain teeskentelin syöväni lääkkeitä, ja kummasti oloni parani. Sitä jatkettiin pari vuotta ja minulle yritetiin tehdä jotain psykoterapia-arvioitakin, mutta siinä niiden debiilien kanssa jutustellessani aloin ajatella, millaista olisi keskustella elämästä yhtä vähäjärkisten ihmisen

Miten se skitsofrenian todenperäisyys aina todennetaan jälkikäteen? Eihän kriteereissä nyt sentään mitään tulevaisuuteen sijoittuvaa varausta ole, että jos satut olemaan toimintakykyinen ja suorittamaan akateemisia tutkintoja seuraavan vuosikymmenen aikana ilman hoitoa, et sairasta skitsofreniaa?  Kyllä minä varmasti täytin skitsofrenian diagnostiset kriteerit ainakin jossain vaiheessa hyvinkin selvästi, vaikken kaikkia "harhojani" psykiatrille kertonutkaan. Eivät ne kriteerit nyt niin ankaria ole. Pitää muutama kuukausi kärsiä jostain epämääräisistä mahdottomista kokemuksista, jotka psykiatri tulkinnan mukaan heikentävät toimintakykyä. Minä kärsin niistä vuosikausia ja koin kaksi todella rajua psykoosia, joihin en oikeasti saanut enkä hakenut mitään hoitoa, vaan esim. asuin läheisteni luona vuoden käytännössä tuijottaen lamaantuneena seinään. Sain skitsofreniadiagnoosin vasta, kun olin toipunut psykooseita ja päässyt yliopistoon opiskelemaan. Olin oikeasti todella paljon toimintakykyisempi skitsofreniadiagnoosin saadessani, kuin pari vuotta aikaisemmin. Oikeasti ainoa mikä toimintakykyyni vaikutti oli aika, psyykkinen kypsyminen ja korjaavat kokemukset. Ne eivät aina näy heti, vaan voi mennä jopa vuosia, että ihminen saa mielensä järjestykseen ja toimimaan. Psykiatriassa lääkkeiden vaikuttavuutta tutkitaan viikoissa ja kuukausissa, mutta niin rajuista psykooseista joita koin, ei toivuta edes parissa vuodessa, vaan se vaatii vuosia. Ne voivat olla äärimmäisen rajuja kokemuksia, jotka muuttavat ihmisen käsitystä todellisuudesta, omasta menneisyydestään ja suhteistaan läheisiin. Niiden prosessoimiseen menee aikaa, eikä se auta mitään että joku puoskari tulee ja lätkäiseen diagnoosin mielikuvitussairaudesta, jota sinun velvollisuutesi on alkaa sairastaa. Tuntui, että minua velvoitettiin asettumaan johonkin ahtaaseen normatiiviseen rooliin ja suorittamaan sitä roolia, jotta psykiatrit ja hoitohenkilökunta saisi pönkitystä omalle turvallisuudentunteelleen ja maailmankuvalleen. Ja saisivat tekosyyn nostaa palkkaa. Mitään hyötyä hoidosta ei minulle ollut.

Vierailija
55/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenitiede saattaa kehittyä niin että mm. skitsofrenia voidaan ehkä parantaa?

Katsoin Armanin Kuolemansynti-ohjelmaa, heräsi toivo että skitsofrenian voisi myös tulevaisuudessa parantaa geenitieteellä (eli parannetaan se mutaatiogeeni mikä on aiheuttajana)

Tsemppiä aloittaja, minullakin on skitsofrenia ja oireilevana se on tuskallista. Lääkkeet alkaneet pettää, lääkäriä oon oottanu 2kk

Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia sinulle!

Vierailija
56/97 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse paranin skitsofreniasta muuttamalla ja lopettamalla hoidon. En ole 15 vuoteen sairastanut skitsofreniaa. Sain skitsofreniadiagnoosin, koska psykoosissa minulle kehittyi taipumus vaistota toisten ihmisten ajatuksia ja kerroin tämän psykiatrille.  Psykiatri sanoi "mahdotonta", antoi diagnoosin skitsofreniasta ja laittoi minulle kunnon hevoskuuurin neuroleptejä. Itse en huomannut, että olisivat vaikuttaneet uskomuksiini tai mieleeni muuten, kuin aiheuttamalla pakkoliikkeitä, hormonihäiriöitä ja kerran tajunnan menetyksen suihkuun. Kun kerroin näistä sivuoireista, olivat kuulemma ohi meneviä aloitusoireita. Sitten lopulta vain teeskentelin syöväni lääkkeitä, ja kummasti oloni parani. Sitä jatkettiin pari vuotta ja minulle yritetiin tehdä jotain psykoterapia-arvioitakin, mutta siinä niiden debiilien kanssa jutustellessani aloin ajatella, millaista olisi kes

Sama, tuntuu että pitää mennä ja leikkiä näiden "ammattilaisten" narratiivin mukana. Minun pitäisi sanoa että olinpa todella harhainen ja psykoosissa mutta todellisuudessa omat kokemukseni ovat muuttaneet minun käsitystä todellisuudesta. Vähän samalla tavalla kuin jollain psykedeelitripillä ihmisten kokemukset todellisuudesta muuttuu tai jotkut kokevat ne hengellisinä. Mutta psykiatreilla on toki aidoin ~Totuus~ kaikesta.

Vierailija
57/97 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenitiede saattaa kehittyä niin että mm. skitsofrenia voidaan ehkä parantaa?

Katsoin Armanin Kuolemansynti-ohjelmaa, heräsi toivo että skitsofrenian voisi myös tulevaisuudessa parantaa geenitieteellä (eli parannetaan se mutaatiogeeni mikä on aiheuttajana)

Tsemppiä aloittaja, minullakin on skitsofrenia ja oireilevana se on tuskallista. Lääkkeet alkaneet pettää, lääkäriä oon oottanu 2kk

Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia sinulle!

Kiitos, samoin sinulle!

Vierailija
58/97 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäiden ihmisten sairaus. Kuulemma..

Eikä ole. Älykkäillä on keskimäärin muita vähemmän mt ongelmia.

Eikä skitsofrenia ole mikään "liian vilkas mielikuvitus" vaan mielen, ajatusten ja tunteiden köyhyyttä ja latteutta. Näköharhat ovat harvinaisia. Tiedän nämä koska itsellä myös psykoosisairaus. 

Itse asiassa askenasijuutalaisilla esiintyy psykoosisairauksia keskimääräistä enemmän ja heillä on hyvin korkea älykkyysosamäärä keskimäärin.

On heissäkin alle 100 äo yksilöitä vaikka keskiarvo on korkea. Älykkään skitsofrenia on muuten hiukan erilainen kuin tyhmän. 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25752725/

Vierailija
59/97 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimeksi apua kun kysyin mitä tarkoittaa myytävän hedelmäpuun myyntikoodissa oleva RT kirjainyhdistelmä.

Vierailija
60/97 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenian saanutta (tai ainakin DIAGNOOSIN saanutta) ei terveydenhuollossa (psykiatria) aina pidetä edes ihmisenä. Kaikkea ei kerrota, ja jos mahdollista niin ihmisoikeuksia yritetään rajata minimiin, ilmeisesti että toisilla olisi turvallinen olo? Esimerkiksi piikkilääkkeitä painostetaan ottamaan, niin ettei aine KOSKAAN poistuisi elimistöstä. Eihän elimistö kestä. Mitään sivuvaikuksia jotka voivat olla vakavia, ei kerrota. Kohdellaan täysin koekaniinina rajuille, vaurioittaville aineille joita painostetaan ottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä