Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

47 päivää tehohoidossa - Jarnan uskomaton selviytymistarina!

Vierailija
09.05.2025 |

https://www.epressi.com/tiedotteet/terveys/47-paivaa-tehohoidossa-jarna…

Myöhemmin potilasasiakirjoista paljastui, että Lankisen hoitoon oli tehty rajoituksia. Lankinen kertoo, että hänelle oli määrätty elvytyskielto ilman, että asiasta olisi keskusteltu hänen tai hänen läheistensä kanssa.

"Siinä lukee, että mun kohdalla on pidetty hoitokokous, ja että ECMO-hoito eli aika raju tehohoito, jossa veri hapetetaan kehon ulkopuolella ei ole tässä taudinvaiheessa järkevää. Lisäksi siinä sanotaan, etten kuulu keuhkonsiirron piiriin psyykkeen haurauden ja heikon rokote- ja lääkekuuliaisuuden takia," Lankinen lukee potilasasiakirjoistaan.

"Se tarkoittaa käytännössä sitä, että koska mulla ei ollut koronarokotuksia ennen sairastumista, se oli yksi syy siihen, ettei mulle tehty keuhkonsiirtoa. Eihän se ole laillista. Sehän on ihan törkeän epäeettistä täysin lääkärin valan vastaista syrjiä sairasta ihmistä hoitopäätöksissä."

Kommentit (320)

Vierailija
181/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaista että nuorehko nainen saa noin vakavan koronataudin

ei harvinaista rokottamattomilla (joita on vähän). Miettikää mitä maksaa 47 päivää tehohoidossa, miljoonia. Ja tästä olisi selvitty ilman ongelmia jos hän olisi ottanut rokotteen. Nyt esittää sitten jotain sankaria

Minä sain vakavan rokotehaitan ja kärsin loppuelämäni. Haista sinä paska, sairas rokotepakottaja

Tahtoisin tuntea yhden rokotehaitan saaneen.  Niitä ei taida olla kuin somessa.

Piti ihan katsoa, että onko keskustelu aloitettu vuonna 2021. Mutta ei sentään vaan ihan vielä vuonna 2025 käydään tätä keskustelua. Tunnen kaksi, jotka ovat saaneet rokotehaitan. On tietysti mahdollista (kai) että koronakin olisi sen laukaissut myöhemmin, mutta miksi haluat tuntea? Molempien haitat on tunnustettu virallisesti ja toinen on saanut korvauksia. Tosin hyvin pienipä se korvaus on iänikuisten haittojen rinnalla. Itsekin otin rokotteen ja jouduin sen jälkeen seurantaan sairaalaan. Toista en uskaltanut ottaa. Ja minulla on influenssarokotetta lukuunottamatta kaikki perusrokotteet. Virallista haittaa ei myönnetty, mutta erikoista oli, että ensimmäisenä kysyttiin, että olenko ottanut rokotetta. Ai niin, mutta eihän "meitä" voi olla olemassakaan 

Vierailija
182/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni yrittää vanhoja vaivojaan rokotehaitaksi, olen huomannut.  Useat vaivat pahenevat kauan jatkuessaan.  Kun lukee noita face-keskusteluja.  Kai minäkin voisin syyttää rokotuksia kun nivelkulumay senkuin iän myötä pahenee.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni yrittää vanhoja vaivojaan rokotehaitaksi, olen huomannut.  Useat vaivat pahenevat kauan jatkuessaan.  Kun lukee noita face-keskusteluja.  Kai minäkin voisin syyttää rokotuksia kun nivelkulumay senkuin iän myötä pahenee.  

Minä syytön rokotetta vaihdevuosista ja korkeasta kolesterolista. 

Vierailija
184/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihmisillä on erilaisia elimistön reagointia, eihän sitä voi kieltääkään.  Mutta vähän ylettömyyksiin on mennyt että jokainen vaiva johtuisi rokotuksista, se ei minulle mene perille vaikka höyrypäät kuinka jankuttaisi.

Ja tuo shedding vielä, sain syövän kun töissä oli rokotettuh, koirani kuoli kun rokotettu anoppi kävi kylässä yms puppua vielä päälle.

Tutun tutun tuttu... näitä voi lukea loputtomiin heidän sivuiltaan.

Vierailija
185/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aiheen somessa ovat pilanneet harhaiset mt-potilaat kaiken maailman teorioillaan ja sekavilla jutuillaan. 

Eikö edes oikeasti jotain rokotuksista ymmärtäviä ja oikeasti allergisen reaktion tai oikeasti haitan saaneita harmita tuo äänekäs porukka mielettömine juttuineen, syyhy ja kihomadot istutettiin rokotteella, mikropiirit, antennit, gatesit, ym.   Minusta he ovat pilanneet koko asian, ei ketään voi enää ottaa vakavasti joka vastustaa rokotuksia.  Tai tyyppiä joka kiukuttelee ettei saanut siirtokeuhkoja vaikka keuhkot toipuivat.

Vierailija
186/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tämän ihmisen, olen tavannutkin. Levitteli ennen sairastumistaan facessa kaikki mahdolliset valeuutiset rokotteista, mm että päiväkodeista olisi viety runsain määrin covid-rokotettuja lapsia ambulanssilla sairaalaan. Vaikkei lapsia edes rokotettu. Uskomaton tapaus, todellinen rimanalittaja. Mutta luja usko asiaansa.

Olen myös varma että on tehnyt kaikki mahdolliset valitukset. Mutta kuten joku aiemmin kertoikin, hoidossa on tehty kaikki voitava ja jätetty mahdoton tekemättä. Kuten se keuhkonsiirto.

Vierailija
187/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tämän ihmisen, olen tavannutkin. Levitteli ennen sairastumistaan facessa kaikki mahdolliset valeuutiset rokotteista, mm että päiväkodeista olisi viety runsain määrin covid-rokotettuja lapsia ambulanssilla sairaalaan. Vaikkei lapsia edes rokotettu. Uskomaton tapaus, todellinen rimanalittaja. Mutta luja usko asiaansa.

Olen myös varma että on tehnyt kaikki mahdolliset valitukset. Mutta kuten joku aiemmin kertoikin, hoidossa on tehty kaikki voitava ja jätetty mahdoton tekemättä. Kuten se keuhkonsiirto.

Kun kirjoittaa hänen nimensä faceen muttei mene hänen omaan feediinsä näkee missä hänen mielensä harhailee.  Mutta siellä summittissa on kaikki samanlaisia, siellä sopivat pätemään 

Vierailija
188/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänet on näköjään huhtikuussa irtisanottu työpaikastaan.  Syy ei tule esiin.   Mutta jos hyvinvointikeskus irtisanoo on kai sitten kysyntä lakannut.

Vierailija
189/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosiaan on kaikki voitava tehty, jos on elvytyskieltokin laitettu :D

Vierailija
190/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tosiaan on kaikki tehty jos pidetään hengissä vaikka todetaan ettei elvytystä kestäisi.  Mieheni elvytettiin, avauspöytäkirjassa mainittiin kahden kylkiluun murtuneen.  Aivot vioittui eli aivokäyrä nolla, otettiin letkuista ja kuoli kolmen päivän päästä mihinkään reagoimatta.

Vierailija
191/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän naiseenhan panostettiin satoja tuhansia ja hoidettiin terveeksi tehohoidossa.  Mitä hän vielä valittaa.

Elvytyskielto lätkäistiin sillä perusteella kun ei ollut ottanut koronarokotetta. Eli jos olisi vaikka sydän pysähtynyt niin ei olisi elvytetty vaan jätetty kuolemaan. Ei ole oikein jättää ihmistä elvyttämättä jos ei ole ottanut jotain saakelin kokeellista piikkiä, jonka pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta. Miten ihmiset ei tajua näin yksinkertaista asiaa?

Rokotteen ottamatta jättäminen EI oikeuta laittamaan kenellekään elvytyskieltoa, ei varsinkaan omaisia kuulematta.

Vierailija
192/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapauksen tuntien en edes usko kaikkeen hänen kertomaansa. Mutta vaikka näin olisikin, ei elvytys paranna ketään, pitkittää vain kärsimyksiä huonon ennusteen tilanteissa.

Vierailija
193/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syytön rokotetta vaihdevuosista ja korkeasta kolesterolista. 

Suhtautukaa vain ivallisesti ja pilkatkaa, voin vannoa ettei teitä naurata enää siinä vaiheessa jos rokotehaitta osuu kohdalle. Mutta tällä palstalla tästä aiheesta ei saa keskustella, kaikki jotka rehellisesti tuovat rokotehaitat esiin, saavat osakseen vittuilua ja aggresiivista käytöstä tai vähättelyä. Ihmiset haluavat sulkea silmänsä ja tukkia korvansa ja kuvitella, että k-piikki on "tutkittu ja turvallinen". Sitä se ei kaikille kuitenkaan ole ja me rokotehaitan saaneet tiedämme totuuden.

Vierailija
194/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ihmisillä on erilaisia elimistön reagointia, eihän sitä voi kieltääkään.  Mutta vähän ylettömyyksiin on mennyt että jokainen vaiva johtuisi rokotuksista, se ei minulle mene perille vaikka höyrypäät kuinka jankuttaisi.

Ja tuo shedding vielä, sain syövän kun töissä oli rokotettuh, koirani kuoli kun rokotettu anoppi kävi kylässä yms puppua vielä päälle.

Tuo shedding tuli ilmi Bio'nTechin ja Pfizerin testeissä.

Vierailija
195/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän naiseenhan panostettiin satoja tuhansia ja hoidettiin terveeksi tehohoidossa.  Mitä hän vielä valittaa.

Elvytyskielto lätkäistiin sillä perusteella kun ei ollut ottanut koronarokotetta. Eli jos olisi vaikka sydän pysähtynyt niin ei olisi elvytetty vaan jätetty kuolemaan. Ei ole oikein jättää ihmistä elvyttämättä jos ei ole ottanut jotain saakelin kokeellista piikkiä, jonka pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta. Miten ihmiset ei tajua näin yksinkertaista asiaa?

Rokotteen ottamatta jättäminen EI oikeuta laittamaan kenellekään elvytyskieltoa, ei varsinkaan omaisia kuulematta.

Tämä systeemi haluaa rangaista ihmisiä, jotka eivät olleet "kuuliaisia" ja jättivät koronarokotteen ottamatta. Tottelevaisuuskoe. Kuka uskaltaa jättää ottamatta ja kuka taipuu painostuksen edessä? Me rokottamattomathan olimme, erään Ilta-Sanomien toimittajan sanoin, "kuin kulkususia", mutta "vaarallisempia"

Se viha, jota k-rokottamattomia kohtaan lietsottiin valtamedian ja päättäjien taholta, oli jotain mitä ei aikaisemmin Suomessa ollut tapahtunut. Iso osa ihmisistä edelleen vihaa k-rokottamattomia, kuten tästäkin ketjusta huomaa. Mutta sen kun vihaatte, en tule enää koskaan ottamaan minkäänlaisia rokotteita, ennemmin menen vaikka vankilaan

N40, rokotevaurioitunut vuodesta 2021

Vierailija
196/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että kaikki koronarokotteest kieltäytyneet eivät suinkaan ole tuota foliohattuosastoa. Ääripäät vain pääsevät somessa eniten esiin. Itse olen tavallinen, keski-ikäinen länsimaiseen lääketieteeseen uskova nainen, joka on ottanut kaikki kansalliseen rokotusohjelmaan kuuluneet rokotteet. Olen ottanut myös sen yhden koronarokotteen, mutta rytmihäiriöiden takia en ole uskaltanut ottaa lisää. Suvussa on vahvaa taipumusta sydänongelmiin. Olenko siis paha ja itsekäs ihminen? Ei, vaan minulla on oikeus suojella itseäni ja olla ottamatta rokotetta, joka mahdollisesti saattaa olla minulle vaarallinen. Ei se tee minusta hörhöä eikä foliohattua

Vierailija
197/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä siirtokeuhkoja tule ihan luikuhihnalta, joten niiden saamiseen on erittäin kovat kriteerit, koska jonkun putää aivokuolla ennen sitä.  Usein käy niinkin, että vaikka potilas täyttäisi kriteerit, niin keuhkoja ei vain tule.  Ne eivät tosiaan ole mitään tusinatavaraa.  Samoin elvytystä ei ole syytä tehdä, jos potilas ei tule hyötymään siitä, ts. jää vaikka vegetatiiviseen tilaan.  Kaikkiin tällaisiin potilaan oma hoitomotivaatio on ensiarvoisen tärkeää.  Muuten kaikki ponnistelut menee hukkaan.  Keuhkojen siirtokin on valtavan suuri operaatio isolta tiimiltä ja tuo resurssi on pois mahdollisilta muilta toimenpiteiltä, jotka saattaisivat hyödyttää useita potilaita.

Olet oikeassa. Mutta ketään ei saa leimata hoitokielteiseksi pelkästään sen takia ettei halua ottaa kokeellista rokotetta j

Halveksun kaltaisiasi piikkipakottajia. Toivottavasti saat rokotevaurion tai vaikka syövän. Olet kusipää pahinta laatua

Vierailija
198/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että kaikki koronarokotteest kieltäytyneet eivät suinkaan ole tuota foliohattuosastoa. Ääripäät vain pääsevät somessa eniten esiin. Itse olen tavallinen, keski-ikäinen länsimaiseen lääketieteeseen uskova nainen, joka on ottanut kaikki kansalliseen rokotusohjelmaan kuuluneet rokotteet. Olen ottanut myös sen yhden koronarokotteen, mutta rytmihäiriöiden takia en ole uskaltanut ottaa lisää. Suvussa

Siksi luulisi että sinua ottaisi päästä nämä mielikuvitusjutut,  monen kirjoitustyylistä vielä näkee ettei juuri koulutietoa ole ja sitten tiedon referointi oman pään muokkaamana.  Mulla on oikeita helmiä photoshoppina tosi harhausista jutuista.  Tosin yhden kirjoittaja, eläkeläisrouva, oli kertomansa mukaan pakkohoidossa kun hän antaa niin vaarallista tietoa et sauli niinstö käski hänet piikitettäväksi psyyken osastolle.

Vierailija
199/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun senioritalossa jossa ikäjakauma on 65v - 94 vuoteen tällä hetkellä. Meillä asui useita vanhempia ihmisiä koronan aikaan joista muutama joutui 24/7 palvelutaloon. Kaikilla on ja oli rokotteet otettuina, niin influenssa kuin koronapiikit. Kukaan ei ole menehtynyt koronaan, eivät hekään jotka joutuivat muuttamaan huonon liikuntakyvyn vuoksi palvelutaloon.  Yksi heistä eli 99 vuotiaaksi, kuoli viime syksynä neljä kk ennen kuin  olisi täyttänyt 100v. Eräs nainen joka joutui myös palvelutaloon on nyt 95v. Kahden asukkaan puolisot ( miehiä) menehtyi koronaan ja he olivatkin olleet jo vuosia hoitolaitoksessa. Joten en näe synkkää kohtaloa, noissa rokotuksissa lainkaan. Itse täytän ensi vuonna 80v. Liikun, lenkkelen paljon ja olen ikäisekseni hyväkuntoinen. Meitä samanlaisia on paljon tässä talossa.

Hyvä niin. Isäni oli 79v ja asui palvelutalossa. Siellä pistettiin hänelle, meitä omaisia informoimatta, kerralla sekä korona-että influenssarokotteet. Tuon jälkeen kunto romahti, ei meinannut isä pysyä enää hereillä, nuokkui vain, tätä kesti useamman päivän. Tiedän koska kävin häntä melkein päivittäin katsomassa. Lopulta pari kuukautta tuon rokote-episodin jälkeen menehtyi. Virallinen kuolinsyy keuhkokuume, mutta todennäköisesti rokotukset vauhdittivat isän poismenoa, heikko elimistö ei kestänyt rokotteita. Olisi isä toki kuollut muutenkin, mutta rokotteiden ansiosta kuolinprosessi vauhdittui. Hyvinvointialue toki oli tyytyväinen kun pääsi taas yhdestä vanhuksesta eroon :/

Vierailija
200/320 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että kaikki koronarokotteest kieltäytyneet eivät suinkaan ole tuota foliohattuosastoa. Ääripäät vain pääsevät somessa eniten esiin. Itse olen tavallinen, keski-ikäinen länsimaiseen lääketieteeseen uskova nainen, joka on ottanut kaikki kansalliseen rokotusohjelmaan kuuluneet rokotteet. Olen ottanut myös sen yhden koronarokotteen, mutta rytmihäiriö

Täällä yritetään kovasti hiljentää meidät rokotevaurioiset, juurikin tuolla vanhalla Neuvostoliiton taktiikalla, että annetaan ymmärtää meidän olevan hullluja sekopäitä foliohattuja. Voin kertoa, että meitä et pysty hiljentämään, vaikka kuinka yrität, sori siitä! Tulemme jatkossakin puhumaan näistä asioista myös tällä palstalla