Isän oikeus lapseensa
Eli minulla on ydinperhe jossa lapsia, mutta sitten sattuneesta syystä yksi parivuotias "ylläri lapsi" tuolla jossain josta kukaan muu ei tiedä kuin minä, eikä isyyttäni ole tunnustettu. Sen tytön äiti haluaa itse hoitaa lapsensa ja en ole lasta koskaan nähnyt. Koska minulla on täällä vaimo, lapset ja yhteinen koti niin en tietenkään ala asiasta kenenkään kanssa riidellä, mutta jos joku päivä mieleni muuttuisi niin voisinko alkaa vaatia osuuttani. Isyyden todistamista ja tapaamisoikeuksia? Iskä vähän sinne sun tänne
Kommentit (46)
Todennäköisesti et voi kylläkään vuosien päästä enää lähteä vaatimaan mitään, varsinkin jos lapsi on saavuttanut tietyn iän.
Lapsella on oikeus olla näkemättä isäänsä tietyn iän jälkeen, jos hän ei niin halua. Ja jos papereissa näkyy, ettet ole edes yrittänyt (vaikka olet tietänyt) saada oikeutta isyyteesi aiemmin, niin näyttäähän se aika negatiiviselta eikä silloin ole hirveästi painoarvoa enää sinun kokemuksellasi siitä, että haluat tapaamisoikeudet.
Sulla on oikeus.... juu, olla hiljaa ja hävetä. Mitä se lapsi tuommoisella " isällä" tekisi?
Ja hei. Ylipäätään lapsella on oikeuksia, aikuisilla on velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Häpeä, sinä luuseripaska.
Tulihan se sieltä heti alkuun
On ihan perusteltua, että syntyvän lapsen vanhemmille tehtäisiin tarvittavat DNA- ja geenitestit, jolla sukulaisuussuhde varmasti todettaisiin.
Nainen ilmoittanut kohteliaasti että tuollaista paskaa ei halua lapsensa elämää pilaamaan :D
Voithan sinä tosiaan hakea oikeuden kautta isyyttä ja sen sellaista. Hopi hopi vaan, pääset makselemaan elareita :D Ja lapsi saa perintöoikeuden sinuun. Sen kai saa muutenkin ihan siinä vaiheessa kun itse niin päättää, jos sen haluaa.
Siittäjillä ei ole oikeuksia lapsia kohtaan. Lapsilla on oikeuksia siittäjää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oikeus.... juu, olla hiljaa ja hävetä. Mitä se lapsi tuommoisella " isällä" tekisi?
Niinhän se on... Missä kohtaa se tuommoinen isä muuttuu hyväksyttäväksi. Olen käynyt luovuttamassa spermaa ja kertonut siitä, vastaanotto on erittäin hyvä, moni lapsi voi olla saanut siitä alkunsa kun naiset ovat hakeutuneet hoitoihin, mutta kun olen luovuttanut sitä suoraan naisen pyynnöstä "haluaisin lapsen, mutta en miestä" niin olenkin idiootti ja tämän tytön äiti tottakai täydellinen. Iskä vähän sinne sun tänne
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mies on aina täysin syyllinen naisen päätöksiin.
T.av-mamma.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ilmoittanut kohteliaasti että tuollaista paskaa ei halua lapsensa elämää pilaamaan :D
Voithan sinä tosiaan hakea oikeuden kautta isyyttä ja sen sellaista. Hopi hopi vaan, pääset makselemaan elareita :D Ja lapsi saa perintöoikeuden sinuun. Sen kai saa muutenkin ihan siinä vaiheessa kun itse niin päättää, jos sen haluaa.
Siittäjillä ei ole oikeuksia lapsia kohtaan. Lapsilla on oikeuksia siittäjää kohtaan.
En ole koskaan hakemassa sellaista, mutta kunhan kysyin asiasta. Ei hänellä ole eikä tule koskaan olemaan minkäänlaista perintöoikeutta minuun. Iskä vähän sinne sun tänne
Kyllä voit ilmoittautua isäehdokkaaksi mutta samalla saattaisi tulla elatusmaksuja maksettavaksi myös takautuvasti valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on... Missä kohtaa se tuommoinen isä muuttuu hyväksyttäväksi. Olen käynyt luovuttamassa spermaa ja kertonut siitä, vastaanotto on erittäin hyvä, moni lapsi voi olla saanut siitä alkunsa kun naiset ovat hakeutuneet hoitoihin, mutta kun olen luovuttanut sitä suoraan naisen pyynnöstä "haluaisin lapsen, mutta en miestä" niin olenkin idiootti ja tämän tytön äiti tottakai täydellinen. Iskä vähän sinne sun tänne
Jos olet luovuttanut sukusolujasi niin ei tietenkään sinulla ole mitään oikeutta lapseen silloin. Tällöin diili on ollut se, että sinä lahjoitat solujasi ja se siitä. Miksi mietit pääsyä lapseen? Mitä himoa sinä koet tätä lasta kohtaan? Sairasta. Ymmärtäisin jollakin tasolla jos kyseessä olisi pano ja vahinkolapsi, mutta että etukäteen sovittu juttu ja nyt parin vuoden päästä sinulla herahtaa vesi kielelle, että siellä olisikin ehkä kiva uusi lapsonen sinulle. Hyi mikä nilkki olet.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Hyi h el ve tt i näitä pett äjä pa ski aisia, joiden oma etu menee aina kaiken muun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan hakemassa sellaista, mutta kunhan kysyin asiasta. Ei hänellä ole eikä tule koskaan olemaan minkäänlaista perintöoikeutta minuun. Iskä vähän sinne sun tänne
No juridisesti kyllä on. Hänen tarvitsee vaan vaatia isyytesi todentamista ja se siitä. Ainoa tapa välttyä perinnön jättämiseltä on lääkärin kautta asian kierrättäminen, mutta silloin nainen ei saa ites päättää kenen siemenellä lisääntyy. Eli oikeuden näkökulmasta tuo lapsi on sinuun samassa asemassa kuin muutkin lehtolapset.
Mutta miksikä hän perintöä ja oikeutta hakisi, kun ethän sinäkään yritä pettää lupaustasi LUOVUTTAA sukusoluja? Nilkki isä, nilkki tytär. Koita nyt vaan pysyä siinä sopimuksessanne ja toivoa parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein olet "luovuttanut" siittiöitä? Kuitenkin salaa vaimoltasi ja tietenkin ne on täytynyt käydä itse tökkäisemässä sinne vaginaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet luovuttanut sukusolujasi niin ei tietenkään sinulla ole mitään oikeutta lapseen silloin. Tällöin diili on ollut se, että sinä lahjoitat solujasi ja se siitä. Miksi mietit pääsy
Nyt ajattet vähän liikaa. Minulla ei ole missään vaiheessa tullut mieleenkään lähestyä tätä lasta, mutta kysyn siksi että jos olisin niin idiootti että haluaisinkin niin miten homma menee... Iskä vähän sinne sun tänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Hyi h el ve tt i näitä pett äjä pa ski aisia, joiden oma etu menee aina kaiken muun edelle.
Olen pettynyt ja tämänkin tytön äiti tiesi sen ihan ensimmäiseksi että olen varattu mies. Mikä etu tässä on mennyt ja minkä edelle? Mitään etuja ole koskaan saanut. Pientä jännitystä vain mukaan elämääni tuleeko joskus kyselyitä että ootkohan mun iskä ja täällä myös, munkin taidat olla ja mun. Iskä vähän sinne sun tänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein olet "luovuttanut" siittiöitä? Kuitenkin salaa vaimoltasi ja tietenkin ne on täytynyt käydä itse tökkäisemässä sinne vaginaan.
Höpöhöpö, omalta äidiltään lainasi muumimukia, muistaakseni Niiskuneidin halusin. Sinä vain olet kateellinen siitä. Iskä vähän sinne sun tänne
Olet sitten järjestänyt itsellesi jännitystä loppu elämäksi.
Lapsen äiti voi milloin tahansa ilmoittaa viranomaisille kuka isä on ja vaatia elatusmaksuja. DNA-testiin on pakko mennä. Poliisi hakee tarvittaessa.
Perintöoikeudestakaan sinä et päätä. Lapsi voi vaikka 40 vuotiaana päättää vaatia virallista paperia isyydestäsi. DNA-testi on silloinkin pakollinen. Lapsi perii saman kuin muutkin lapsesi.
En kestäisi olla sinä
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten järjestänyt itsellesi jännitystä loppu elämäksi.
Lapsen äiti voi milloin tahansa ilmoittaa viranomaisille kuka isä on ja vaatia elatusmaksuja. DNA-testiin on pakko mennä. Poliisi hakee tarvittaessa.
Perintöoikeudestakaan sinä et päätä. Lapsi voi vaikka 40 vuotiaana päättää vaatia virallista paperia isyydestäsi. DNA-testi on silloinkin pakollinen. Lapsi perii saman kuin muutkin lapsesi.
En kestäisi olla sinä
Lapsen äiti ei tiedä kuka olen. Iskä vähän sinne sun tänne