Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK:n opinnäytetyön tuskaa. Pitääkö oikeasti tehdä useampi kappale otsikoineen varsinaisesta aiheesta?

Vierailija
08.05.2025 |

Jos aihe on esim. banaani ja siitä on löytynyt artikkeita, tutkimuksia yms. Niin eikö niitä voi laittaa yhtenä kappaleena vai pitääkö olla pääotsikko tälle aiheelle ja sitten väliotsikoita? Siis ettei ole vain kappale 6 vaan pitää olla sen alla 6.1, 6.2 jne. Ei vain pää tahdo toimia, että mitä väliotsikoita laittaisin. Oikeaa aihetta ja alaa en halua täällä kertoa eikä se ole edes nyt oleellista tässä asiassa. 

Toivottavasti tajuatte mitä tarkoitan. En osaa selittää paremmin ja olen melkoisen pihalla tästä opparin tekemisestä. Tähän hätään en saa opettajaa kiinni. Tekisi mieli luovuttaa kokonaan, mutta opinnot enää tuosta opparista kiinni. Töissä en tuolla opparilla yhtään mitään eikä sitä kukaan tule kysymään.

Joo taidan olla tyhmä tai jotain. Ei vain ole mun juttu tällaiset kirjalliset jutut. Työni osaan kyllä ja sitä teenkin jo. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi theseuksesta muita sun koulun opinnäytetöitä ja katso niistä se otsikkorakenne ja teet sen oman sitten vastaavalla tavalla 

Vierailija
22/27 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä missään nimessä tee montaa pääotsikkoa.

Se toimii hyvin, että on vain yksi pääotsikkon viitekehyksestä ja sen alla useita alaotsikkoja. 

2. Banaani kasvatus

2.1. Banaanin kasvatussen perusteet

2.2. Kasvatuksen hyödyt

2.3. Jasvatuksen Haitat

2.4 kasvatuksen tulevaisuudennäkymät

3. Empiirinen toteutus

t. Amk:n oppareiden ohjaaja

Ei lyhyeen kappaleeseen tarvita välttämättä alaotsikoita. MUTTA muista, että myös pääotsikon alla on oltava vähintään lyhyt johdantoteksti. Eli näin:

2 Banaani

Tähän kirjoitetaan tekstipätkä ja sen jälkeen vasta

2.1 Banaanin kasvatuksen perusteet

Liian usein näkee sitä, että otsikon jälkeen on virheellisesti lyöty heti seuraava otsikko perään. 

<

Laita ihan paperille ylös, tai miksei vaikka tekstinkäsittelyohjelmaan ranskalaisia viivoin, että mitä kaikkia asiakokonaisuuksia sulla siinä pääotsikon alla on. Jos tekstiä on tarpeeksi, niin kyllä ne jotenkin jakautuu osiin, ei se voi yhtä ja samaa massaa olla. 

Katso vähän sitä omaa tekstiäsi. Mitä siinä tarkalleen ottaen on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on joku tutkimusongelma siinä työssä. Aihe ei voi olla Banaani, vaan sen pitää olla joku käytännönläheinen tutkimusaihe, vaikkapa Banaanien kasvatus suomalaisessa kerrostalohuoneistossa. 

Eikö se vähän niin mene, että sun pitää ensin esitellä se ns. teoreettinen viitekehys, eli (lähteisiin pohjautuen, asialliset lähdeviitteet sisällyttäen) selostaa minä on banaani, mitä sen kasvatuksesta ylipäätään tiedetään (hyviin lähteisiin pohjaten, ei mitään omia olettamia tai kokemuksia tässä!), mikä on kerrostalo, mikä on kerrostalohuoneisto, mitkä lait säätelee, saako banaaninlasvatus esim. vaurioittaa huoneiston rakenteita? (Viittaat lakeihin!)

Jossain välissä sitten esitellään se tutkimusprobleemi, missä, katso teidän koulun ohjeista, niissä tää on selitetty. 

Sit sä oot jotenkin päättänyt selvittä

Voi hyvänen aika. Ei ole tutkimusongelmaa vaan ongelma on se, että mä vihaan tällaisen paskan tekemistä. Eikä aihe nyt todellakaan ole banaani. Totta helvetissä mä olen laittanut teoriaa lähteineen, hyvänen aika. Mene muualle siitä olettamasta.

ap

Rauhoitu ja hengitä. Keitä kuppi teetä, kysy tekoälyltä, kysy kaverilta, pidä tauko, käy kävelyllä, katso netistä kuinka karmeita amk-opparikyhäelmiä on julkaistu, odota ohjaajan vastausta, älä mieti väliotsikoita vielä, keskity itse tekstiin. 

Vierailija
24/27 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun työelämässä pitää jotain tekstejä osata sisäistää ja joskus jatko-opiskellakin.

Vierailija
25/27 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sun työelämässä pitää jotain tekstejä osata sisäistää ja joskus jatko-opiskellakin.

Miksi mun pitäisi jatko-opiskella? Ala on sellainen, että pelkällä opparilla ja siihen haetuilla tieteellisillä artikkeleilla yms. ei tee yhtään mitään. Pitää tietää asioita paljon ja on paikat mistä puuttuvat tiedot saa.

ap

Vierailija
26/27 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesti vastanneille. Muut voi painua helvettiin. Toivottavasti teillä on nyt hyvä mieli kun pääsitte pilkkaamaan mua ja haukkumaan trolliksi. Muutenkin paska olo ja ahdistaa. Tämä palsta on täysin paska.

ap

Vierailija
27/27 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni monessa koulussa on arkisto jossa voi katsoa muiden tekemiä töitä ja myös kirjallisia ohjeita voi saada.myös yliopiston kirjallisia töitä on netissä ja niistä inspiraatioo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi