Työtön, oletko tehnyt aivan KAIKKESI päästäksesi töihin
esim. hakenut vartija kurssille 500 km kotipaikkakunnaltasi, hyllyttäjäksi Rovaniemelle yms. Vastaa rehellisesti.
Kommentit (56)
Ohis, mutta Norjassa työssäkäyntialueeksi on määritelty koko maa, eli työn voi joutua vastaanottamaan 800 km päästä. Poikkeuksena esim. alle vuoden ikäinen lapsi, alle 13-vuotiaan lapsen yksinhuoltajuus tai yli 60 vuoden ikä. Käytännössä tätä ei kai useinkaan vaadita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan!!! Suostun hakemaan töitä vai kävelysäteltä kodistani joka on Vantaalla ja niistäkin töistä vain biitä mistä maksetaan vähintään 4000€/kk. Miksi ihmeessä muuttaisin jonkun tuönperässä tai alkaisin näkemään vaivaan työn eteen kun saan veronmaksajien maksaman asunnon missä vuokra vähän alle tonni ja veronmaksajat maksaa minun laskuni samalla kun antaa minulle käyttörahaa
T. Ap.
En ole AP minulla on käynyt vain hyvä tuuri kun työkkärin oma valmentajani on pikkuserkkuni vaimo ja kelan etuuskäsittelijäni on tätini. Niin olen aina saanut kaikki tukihakemukset läpi ja velvoittavia työilmoituksia en ole saanut koskaan enkä tule saamaan nii kauan kun tuo pikkuserkkuni vaino on tuo minun oma valmentaja
Olen, pistin kaikki likoon 3 vuoden työttömyyden jälkeen. Nyt olen ollut töissä 8 vuotta. Ajoin kylmiltään kuorma-autonkortin, lähdin ulkomaille töihin, kun suomesta ei löytynyt. Lopuksi vielä upgreidasin itseni etätöihin. Elämä on hyvää, olisin voinut jäädä itkemään kotiin. En jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin hakea kauampaa ja muuttakin jos saisin tämän asunnon ensin myytyä, Muuten pitää olla aika reilu palkka, että saisi kaksi asuntoa maksettua. Nyt olen hakenut noin 50 km säteellä kotoa. Kaksi hakemusta päivässä.
Miksi et laita sitä asuntoasi vuokralle? Itse jään sillä systeemillä plussalle asumisesta vaikka asun paljon mukavammin kuin omassa kämpässäni.
Haluan tästä eroon. Tämä oli jo vuosia vuokralla kun olin muualla töissä. Eikä todellakaan ole paremmassa kunnossa vuokrauksen jäljiltä.
Työnhakuvelvoitteen täyttäminen paperilla tai jopa ihan oikeasti riittää.
En.
Saisin työkyvylleni sopimattomia töitä heti, mutta en aio tuhota jäljellä olevaa työkykyäni.
Ap hyllyttäjän työ ei kata muuttokustannuksia 500 km päähän.
Olen kyllä muihin töihin hakenut eri puolille Suomea, joissa muuttokustannukset tulevat katetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen, pistin kaikki likoon 3 vuoden työttömyyden jälkeen. Nyt olen ollut töissä 8 vuotta. Ajoin kylmiltään kuorma-autonkortin, lähdin ulkomaille töihin, kun suomesta ei löytynyt. Lopuksi vielä upgreidasin itseni etätöihin. Elämä on hyvää, olisin voinut jäädä itkemään kotiin. En jäänyt.
Wautsi!!!
En. En ole tehnyt yhtään mitään asian eteen. Miksi? Koska palkat ovat sarjaa "tienasin enemmän vuonna 2008" ja kaikki vaan kallistuu. Siis kaikki. Vuokra, sähkö, ruoka. Vihaan tätä paskamaata. Eli en hae töitä vaan elän tuilla ja myymällä pilveä.
Miksi hakisin hyllyttäjäksi Rovaniemelle kun en ole paikallisia? Taas näitä paska-aloituksia.
En. Koska minulle on tärkeämpää pysyä hengissä.
Kerro minne voin laittaa hakemuksen sitten?
Kertaakaan kun olen työpaikan saanut en ole tehnyt sen eteen AIVAN KAIKKEANI. Minulle on ollut tilaus siinä työpaikassa johon olen mennyt töihin, ja olemme tehneet työpanoksestani ja sen korvauksesta SOPIMUKSEN YHDESSÄ.
En. Tässä maassa ei enää kannata työnteko. Eikä ole edes mitään naurettavaa työnhakuvelvoitetta enää kun riittävästi itki työkkärissä kuinka vaikeaa on. Ja ihan tahallani, läpi meni.
Olen hakenut töitä työnhakuvelvoitteen mukaisesti, sellaisiin paikkoihin, jotka vastaavat osaamistani. Esimerkiksi vartijakurssi ei olisi enää tässä iässä yli 60-vuotiaana realistinen. Jokaiseen paikkaan olen lähettänyt kohdennetun hakemuksen ja liitteeksi CV:n. Se saa riittää.
Miksi ap ei osaa kirjoittaa? Mitä työtä teet?