Olen ollut todella kamalien miesten kanssa suhteessa. Nyt uusi tuttavuus tuntuu oudolta vai onko normaalia iskemistä? En erota enää.
Viimeisin parisuhde jossa olin niin mies olikin henkisesti ja fyysisesti pahoinpitelevä. Olen siis varovainen.
Nyt yksi mies yrittää iskeä kai minua. Laittaa viestiä paljon, kertoo, että on juuri eronnut, kehuu paljon ja sanoo että meillä natsaa yllättävän hyvin. En edes tunne häntä, keskustelemme vain. Vasta eilen sain tietää edes hänen olemassaolostaan eli en edes tunne häntä yhtään.
Minulla on outo tunne. On mukava, ehkä liiankin. Sanoi ettei ottanut yhteyttä isku yrityksen vuoksi mutta jotenkin tuntuu nyt niin oudolta. Tai sitten olen liian varovainen.
Kommentit (45)
Mies sanoo olevansa JUURI eronnut. Tämä on täysi red flag. Todennäköisesti olisit laastari ja mies on seksin perässä. Tosin mistäpä sitä tietää, seksi sen kanssa voisi olla todella hyvääkin. Mies sopisi parhaiten jollekulle sellaiselle joka ei etsi mitään vakavaa suhdetta, ei sinulle jolla on ikäviä suhdekokemuksia ja todennäköisesti kaipaisit vakaata normaalia suhdetta. Tuo mies haluaa nyt eka rillutella kun kerran eron myötä on vapaus tullut. Voihan se olla että kun se on saanut systeemistä poistettua erot ja rillutellut aikansa niin teille syntyy vakaa suhde myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vähän red flag, jos eilen tutustuitte ja hänellä jo "natsaa" sun kanssa.
Miten niin? Kyllä mun miehellä ja mulla natsasi heti ekasta keskustelusta lähtien.
Oliko myös sun mies silloin juuri eronnut?
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies tuli siis vastaan erään tärkeän harrastuksen kautta jossa olemme molemmat mukana. Sitä kautta tuli keskustelemaan ja onkin ollut kiva keskustella kun tarvitsin neuvoa joihinkin asioihin ja uusiin ihmisiin on myös hyvä tutustua. Kuitenkin puhuu paljon ja sivulauseessa kertoo elämästään, kyselee minulta aika paljon, onko lapsia ja kaikkea sellaista. Minusta ei ole aikeena vain jutustella vaan viedä tutustumista eteenpäin. Mieleen juolahti, että varmaan eronneena kaipaa nyt tukea, laastaria ja seksiä. Tai sitten vain olkapäätä. Ap
Eläkeläismummona voi sanoa sen sulle suoraan: aika harvoin joku mies lähestyy naista auttakseen tätä pyyteettömästi tai tutustuakseen häneen ihmisenä, kyllä miehillä aina on joku oma tarve saada naiselta jotain. Yleensä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies tuli siis vastaan erään tärkeän harrastuksen kautta jossa olemme molemmat mukana. Sitä kautta tuli keskustelemaan ja onkin ollut kiva keskustella kun tarvitsin neuvoa joihinkin asioihin ja uusiin ihmisiin on myös hyvä tutustua. Kuitenkin puhuu paljon ja sivulauseessa kertoo elämästään, kyselee minulta aika paljon, onko lapsia ja kaikkea sellaista. Minusta ei ole aikeena vain jutustella vaan viedä tutustumista eteenpäin. Mieleen juolahti, että varmaan eronneena kaipaa nyt tukea, laastaria ja seksiä. Tai sitten vain olkapäätä. Ap
Eläkeläismummona voi sanoa sen sulle suoraan: aika harvoin joku mies lähestyy naista auttakseen tätä pyyteettömästi tai tutustuakseen häneen ihmisenä, kyllä miehillä aina on joku oma tarve saada naiselta jotain. Yleensä ilmaiseksi.
Täällä keski-ikäiseltä akalta sama vastaus. Miehet ovat äärimmäisen harvoin kiinnostuneita tutustumaan naisiin ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksia. Voitte itse miettiä, kuinka monta sellaista kaverisuhdetta tiedätte, jossa mies olisi ollut aloitteellinen ystävystymään esim. naimisissa olevan naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Kyllä mun miehellä ja mulla natsasi heti ekasta keskustelusta lähtien.
Mutta ei sellaista ruveta tuolla lailla vuorokauden tuntemisen jälkeen toitottamaan. Tyyppi kuulostaa siltä että sillä kummasti natsaisi yhden sun toisen naisen kanssa.
Miksei? Kivahan se olis kuulla, jos itse kokee vaikka samoin. Ihan normaalia, joskus uusien ihmisten kanssa natsaa heti ja se todetaankin saman tien. Mihin sitä säästämään, muistopuheeseen vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö on natsaamisessa oleellista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö on natsaamisessa oleellista?
Tässä tapauksessa kyllä, mikäli et sen vertaa vielä aloituksesta tajunnut.
olet tutustunut tyyppiin harrastuksen kautta päivä sitten ja nyt olette jo tiiviisti yhteyksissä? jokseenkin erikoisen kiire näyttää kaverilla olevan. Normaalisti hommat etenisi rauhallisesti sen harrastuksen ohella tutustuen, koska kiirettä ei pitäisi olla.
Kuulostaa kovin tutulta. Iskee kuin sika limppuun, eikä todennäköisesti vetäydy kunnioittavasti senttiäkään, vaikka sanoisit että nyt tuntuu vähän turhan vauhdikkaalta.
Teillähän natsaa niin hyvin, ja hän näkee tässä vähintäänkin erinomaisen ystävyyden ainekset, tai itse asiassa sielunkumppanuuden. Koskaan, painotan, koskaan hän ei ole näin pian kokenut näin voimakasta yhteyttä ihmiseen.
Hän tunkee elämääsi vähän väkisin ja saa lopulta sinutkin lämpenemään ja uskomaan yhteyteenne. Ja kun viimein antaudut ja ihastut, hän käyttää sinua lyhyen hetken, kunnes alkaa kohdella sinua kuin roskaa ja jättää.
Jos erehdyt kertomaan hänelle aiempien suhteiden kamalasta kohtelusta, hän kyllä muistaa kaikki yksityiskohdat ja varmistaa, että tekee sinulle kaikki ne asiat jotka sinulle aiemminkin on tehty.
Tuo mies kuulostaa juuri sellaiselta, josta terveellä itsetunnolla ja itsesuojeluvaistolla varustettu ihminen pysyy kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mun tulevalta exältä.
Miksi eroatte?
Ei ole normaalia. Etenee liian nopeasti, on jopa tungetteleva. Jos on juuri eronnut, silloin haetaan tukea vanhoilta kavereilta, ja ero käsitellään ensin alta pois. Uudet tuttavuudet etenevät ajan kanssa. Siis vaikka natsaa, ja vaikka natsaa molemmin puolin, ollaan sitten lähestymässä kaverina taikka iskumielessä. Jos sinulla on jo heti alkuun kumma olo, luota intuitioosi. Ota etäisyyttä, olisi neuvoni sinulle. Et sinä ole mitään velkaa hänelle, vaikka hän osoittaisi kiinnostusta sinuun.
Ei tuossa mikään muu soita kelloja pahasti kuin tuo, että on vasta eronnut. Mulle tulee mieleen myös se, etsiikö AP:sta laastaria paikkaamaan vanhan suhteen arvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä onkin hyvin kiteytettynä, miksen itse lähde enää parisuhdemielessä tutustumaan kenenkään.
Kun sama asia voi olla merkki syvästä yhteydestä, tai sitten totaalisesta red flagista.
Eronneet pysykööt eronneina älköönkä ahdistelko heti seuraavaa (josta erota).
Tuota noin. Olet ollut aiemminkin ilmeisen huono valitsemaan kumppaniksi kun sama kaava on toistunut useammankin kerran. Mikä nyt olisi toisin?
Tämä mies voi olla hyvä mies, mutta et voi mitenkään tietää sitä tässä vaiheessa ja ottaen huomioon huonot valintasi aiemmin, etenisin hyvin, hyvin varovasti. Toisaalta olen monen muun tavoin sitä mieltä, että tässä on monta varoitusmerkkiä, eikä olisi edes liioittelua vetää liinat kiinni ja pysyä toistaiseksi tuttavina harrastuksen tiimoilla ja sitä kautta tutustua häneen ihmisenä paremmin. Sun täytyy oppia vetämään turvalliset rajat.
Kysy miksi hän erosi ja päättele siitä loput.
Löytääkö yhtään vikaa itsestä vai syyttääkö vain exää.
Harhaileeko jutut edestakaisin, eli yrittääkö saada pään pyörälle vai onko suorapuheinen?
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin. Olet ollut aiemminkin ilmeisen huono valitsemaan kumppaniksi kun sama kaava on toistunut useammankin kerran. Mikä nyt olisi toisin?
Tämä mies voi olla hyvä mies, mutta et voi mitenkään tietää sitä tässä vaiheessa ja ottaen huomioon huonot valintasi aiemmin, etenisin hyvin, hyvin varovasti. Toisaalta olen monen muun tavoin sitä mieltä, että tässä on monta varoitusmerkkiä, eikä olisi edes liioittelua vetää liinat kiinni ja pysyä toistaiseksi tuttavina harrastuksen tiimoilla ja sitä kautta tutustua häneen ihmisenä paremmin. Sun täytyy oppia vetämään turvalliset rajat.
En ole ap, mutta huonon itsetuntoni takia on tuntunut imartelevalta, kun toinen on halunnut edetä nopeasti. Että niin palavasti minuun ihastunut jne.
No, viimeisimmässä suhteessa toisella oli kova kiire viedä minut "näytille", ja samalla varmistaa, että myös ex-vaimo saa tietää, että hänellä nyt onkin jo uusi.
Ja tapaamisillamme minulle jauhettiin jauhamasta päästyään ex-vaimosta ja tämän siitä ja siitä ärsyttävästä tavasta. Lopulta edes kahvia ei saanut laitettua ilman tarinaa siitä, miten ärsyttävä tapa exällä oli keittää kahvia.
Ei ollut minuun palavasti ihastunut. Olin vain saatavilla, jotta pääsi näpäyttämään exäänsä. Tilallani olisi voinut olla ihan kuka tahansa muu.
En itsekään osaa erottaa punaisia lippuja, olen tosi sinisilmäinen ja uskon liiaksikin hyvää. Siksi on helpompi pysyä kaukana kaikesta parisuhdetouhusta.
Aivan liian tungetteleva mies. Olette siis jutelleet päivän verran, ja hän jo tilittää sinulle henkilökohtaisia asioitaan, ja utelee niitä myös sinulta? Taidat olla jotenkin aika reppana, jos tällaiset miehet saavat sinut hämmennyksiin? Nyt jarrua peliin.