Jatkossa laki kieltää sukupuolitermit ammateissa. Linkki. Älytöntä
Olen itse nainen.
Hankalaa alkaa väkisin vääntää termejä. Esim kirvesmies on todella tuttu termi ja heti tietää, mitä se osaa. (Esim puuseppä on eri asia.)
Olen itse rakennusinsinööri, niin monet termit työmailla muuttuu hankaliksi ymmärtää, mitä ne edes on tarkalleen.
Lakimies -> juristi sentään yksiselitteisempi.
Ihan yhtä turhaa kuin muuttaa liikennemerkit pallopäisiksi.
Kommentit (411)
Painonnostajille sukupulineutraali nimi olisi kai könkkäpylly.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n täytyy oikein erikseen mainita, että hän on nainen?
Luuletko, että aloitus ja mielipiteesi on silloin arvokkaampi, kun ihan naisena haluat polkea naisten oikeutta sukupuolineutraaleihin ammattinimikkeisiin?
En minä ainakaan haluaisi olla mikään mies ammatissani. Joka ammattiin löytyy kyllä sukupuolineutraali nimike. Tämän todistaa, se, että miehillekin on keksitty eri ammattinimike , kun ovat tulleet tekemään perinteisiä nais/neiti/emäntä päätteisiä ammatteja.
Ja kaikki on niihinkin totuneet. Toki niistä ei ole keskulteltu julkisesti koskaan . Miehille on kaikessa hiljaisuudessa keksitty uusi ammattinimike.
Tämä. Eivät miehetkään ole lentoemäntiä joten miksi minä olisin lakimies? Ja miksi maskuliinimuodot dominoivat kaikkea? Näettekö itse miten kaksinaamaisia miehet ovat. Miehet itse olettavat aina ihmisen tai jopa satunnaisen eläimen olevan miespuolinen mutta kitisevät tasa-arvoistamisesta.
Hohhoijaa miehet ovat pikkumaisia. Ja huomaatteko miten nämä eivät tue teitä missään? Aina teitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikkea kiellä pelkästään maskuliiniset sukupuoittuneet termit. Feministiset saa jäädä kyllä käyttöön ihan normaalisti. Tämä on se feministien sota miehiä ja miehisyyttä vastaan. Itse vain odotan sitä kauan menee ennen kun miehet kostaa ja hyökkää kunnolla naisten kimppuun
Lukutaidoton tai laiska moikka meillä tässä.
Ihan samalla tavalla häviävät -emännät jne. Toivottavasti nyt löydät hotellissa hissille, kun siellä on vain sulavastaava tms. Vaikkei liene tuttua.
Miehet kostaa... Juu. Odotan sitä päivää kun Pertti käy Annelin kimppuun, kun kutsuu häntä putkiasentajaksi.
Vasemmistolaiset naiset ei osaa muuta kuin pilata kaiken.
Sama nimille, kun olis muuten eden jotain tolkkua jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti kaikesta tasa-arvosta huolimatta naiset valitsevat mielummin Onlyfans uran.
Ai ihan 100% naisista? No toki se on heidän oikeus ja saa kai sinne mieskin mennä itseään esittelemään. Ei vaan taida ketään kiinnostaa. Ehkä joitakin ho*moja.
Ja oletko oikeasti sitä mieltä, että kukaan nainen ei tarvitse minkäänlaista tasa-arvoa, koska joku tekee sisältöä Onlyfansiin. Mitä tuo edes kulluu tähän asiaan???? Kerro.
Ei se ole vakuuttavaa niin kauan kuin iso osa yhä hakee huomiota pyllistelemällä ja vilauttamalla rintavarustusta.
Ne eivät "hae huomiota" kuten sinä, vaan helppoa rahaa kaltaisiltasi pöljiltä. Se on työtä ja sinä mahdollistat sen olema
Soita nyt jo Herran tähden itsellesi se 112. Montako kertaa olen sinulle sitä jo ehdottanut.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä taas keksitty aihe, joka varmasti saa ihmiset pillastumaan. En usko kovinkaan monen naisen oikeasti välittävän, jos häntä kutsutaan vaikka putkimieheksi, ehkä se tärkein on kuitenkin, että naiset saa tehdä ihan mitä työtä itse haluaa. Ja sitten toisaalta, ei se nyt voi olla niin ylitsepääsemättömän vaikeaa keksiä sukupuolineutraaleja termejä näille ammateille. Kuitenkin vähän mietin, että eikö tällä hetkellä ole mitään tärkeämpää, mihin puuttua, esim. naisten oikeat oikeudet keholliseen koskemattomuuteen sekä itsemääräämisoikeus yms., tai esim. se pikku seikka, että fasset ympäri maailmaa kuvittelee olevansa kovinkin suosittuja, kun ovat valehdelleet tiensä valtaan (eivät olisi rehellisesti ja avoimesti arvoistaan puhumalla olisi asemiinsa päässeet, niin pakko vähän huiputtaa).
Miksi miehiä ei kutsuta lentoemänniksi? Heitä se tuntuu haittaavan. Mikset kyseenalaista heitä?
Vierailija kirjoitti:
Koskahan sanaan nai-nen puututaan. Siinähän suoraan viitataan mitä kyseisen sukupuolen yksilölle pitäis tehdä siis naida.
Voisihan siirtyä käyttämään akka-sanaa. Kuinka vanha sana tuo nainen on?
Koville ottaa venäjämielisille natsisuomalaisille tämäkin kehitysaskel.
Kuka lähtee kastraatioaloitteeseen, jossa vaaditaan häiriköiden/ammatti- ja taparikollisten kemiallista tai kirurgista kastrointia?
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä taas keksitty aihe, joka varmasti saa ihmiset pillastumaan. En usko kovinkaan monen naisen oikeasti välittävän, jos häntä kutsutaan vaikka putkimieheksi, ehkä se tärkein on kuitenkin, että naiset saa tehdä ihan mitä työtä itse haluaa. Ja sitten toisaalta, ei se nyt voi olla niin ylitsepääsemättömän vaikeaa keksiä sukupuolineutraaleja termejä näille ammateille. Kuitenkin vähän mietin, että eikö tällä hetkellä ole mitään tärkeämpää, mihin puuttua, esim. naisten oikeat oikeudet keholliseen koskemattomuuteen sekä itsemääräämisoikeus yms., tai esim. se pikku seikka, että fasset ympäri maailmaa kuvittelee olevansa kovinkin suosittuja, kun ovat valehdelleet tiensä valtaan (eivät olisi rehellisesti ja avoimesti arvoistaan puhumalla olisi asemiinsa päässeet, niin pakko vähän huiputtaa).
No minä kyllä välittäisin. Vituttais jos olisin putkiasentaja ja mua kutsuttais putkimieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n täytyy oikein erikseen mainita, että hän on nainen?
Luuletko, että aloitus ja mielipiteesi on silloin arvokkaampi, kun ihan naisena haluat polkea naisten oikeutta sukupuolineutraaleihin ammattinimikkeisiin?
En minä ainakaan haluaisi olla mikään mies ammatissani. Joka ammattiin löytyy kyllä sukupuolineutraali nimike. Tämän todistaa, se, että miehillekin on keksitty eri ammattinimike , kun ovat tulleet tekemään perinteisiä nais/neiti/emäntä päätteisiä ammatteja.
Ja kaikki on niihinkin totuneet. Toki niistä ei ole keskulteltu julkisesti koskaan . Miehille on kaikessa hiljaisuudessa keksitty uusi ammattinimike.
Tämä. Eivät miehetkään ole lentoemäntiä joten miksi minä olisin lakimies? Ja miksi maskuliinimuodot dominoivat kaikkea? Näettekö itse miten kaksinaamaisia miehet ovat. Miehet itse oletta
Jankuti jankuti. Siitähän te naiset tykkäätte. Jankkaamisesta ja nalkuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Lautamies on lautamies, rekkamies on rekkamies ja jokamiehenoikeudet ovat jokamiehenoikeuksia.
Ei orwellilaiselle uuskielelle!
Oon aika varma että rekkamies ei ole kenenkään ammatti. Sanoisin, että maallikkotuomari on aika paljon kuvaavampi kuin lautamies. Enkä tajua miten jokaisenoikeudet on pois keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikkea kiellä pelkästään maskuliiniset sukupuoittuneet termit. Feministiset saa jäädä kyllä käyttöön ihan normaalisti. Tämä on se feministien sota miehiä ja miehisyyttä vastaan. Itse vain odotan sitä kauan menee ennen kun miehet kostaa ja hyökkää kunnolla naisten kimppuun
Nettivinkattu, pikku kusiletku.
Turpa kii 👵🏻huora, tai siis huoramummo.
Täällä vauvalla käy kyllä todella surkeita ukkoja. Nytkin tuo kommentti, jossa ei ole osattu muuta, kun käyttää tuota ukkojen ikiaikaista naisten halbvennuskonstia, kun muuten ei pärjätä keskustelussa, on saanut jo useamman yläpeukun. Täällä on siis useampi "tason" mies.
Menkää ylikselle, vai tuliko se maksulliseksi ja rahat ei riitä, kun työkkärin korvaus on jo juotu ja narkattu.
Ootte kyllä tosi säälittäviä. Ette ole ansainneet nimeä mies edes ammattinimikkeessä. Ette ole mitään miehiä.
Joudunko vankilaan tai maksamaan sakkoja, jos sanon naispuolista putkimiestä putkimieheksi?
Ainiin, eihän naiset ole putkimiehiä.
Ite en ainakaan lähde tuollaiseen woketukseen mukaan. :-)
Vierailija kirjoitti:
Koskahan sanaan nai-nen puututaan. Siinähän suoraan viitataan mitä kyseisen sukupuolen yksilölle pitäis tehdä siis naida.
Tai siis tekisit jos pääsisit ja osaisit. OnlyFans on ainut mitä saat <3
Se vähän riippuu. Esim juristi on hyvä nimike. Mutta sitten taas saatan sanoa että tuolla on palomiehiä tai meillä kävi putkinainen asentamassa pesukoneen.
Naisten piti sopeutua olemaan -mies, mutta miehet eivät voineet alentua olemaan lentoemäntiä vaan heille piti keksiä stuertti-nimike.
No, woke punikit, mitäs tehdään auton PISSAPOJALLE. 😆
Vierailija kirjoitti:
Painonnostajille sukupulineutraali nimi olisi kai könkkäpylly.
Painonnostaja on neutraali, pölö.
Yritä tukkia, pienenpieni hajunsyöjä.