Seuraatteko yli 18-vuotiaiden lastenne Wilmaa?
Kommentit (84)
En. En myöskään lue hänen postejaan tai tutki puhelintaan.
No ei sinne paljon mitään enää tule, yo-tuloksia ja katson kyllä.
Seuraan. Lapsi on vähän huithapeli edelleen, ei aina muista jos on joku retkipäivä tms. poikkeavaa.
En seuraa. Onneksi pääsi Wilmasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan. Lapsi on vähän huithapeli edelleen, ei aina muista jos on joku retkipäivä tms. poikkeavaa.
Ja siis tämä on tietysti lapsen oma toive. Eihän sinne Wilmaan vanhemmat pääse jos ei anna lupaa.
Miten sitä seuraa kun ei sinne ole enää 18-vuotissynttäreiden jälkeen vanhemmilla pääsyä? Taitaa lukiokin olla siinä vaiheessa jo loppusuoralla.
Minkä ikäisenä nykyään lapsi saa täyden yksityisyyden? Onko se se 18v? Voiko 17v vilmat ja terveystiedot katsoa, vaikka tämä nuori erikseen yrittää kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä nykyään lapsi saa täyden yksityisyyden? Onko se se 18v? Voiko 17v vilmat ja terveystiedot katsoa, vaikka tämä nuori erikseen yrittää kieltää?
Tasan se päivä kun täyttää 18 v wilman suhteen, mutta terveystiedot voi kieltää vanhemmilta jo alakouluiässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tämä on tietysti lapsen oma toive. Eihän sinne Wilmaan vanhemmat pääse jos ei anna lupaa.
Lapsi voi myös toivoa, että äiti varaa lääkäriajat ja kuskaa harrastuksiin, mutta kun joskus pitäisi oppia hoitamaan asiat itse.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä seuraa kun ei sinne ole enää 18-vuotissynttäreiden jälkeen vanhemmilla pääsyä? Taitaa lukiokin olla siinä vaiheessa jo loppusuoralla.
Siellä voi lukiolainen itse rastittaa että vanhemmat saa seurata edelleen.
Mun lapsi vaihtoi lukiota kolmannelle vuodelle, enkä edes saanut Wilmatunnuksia uuteen lukioon (täytti tokan ja kolmannen välissä 18, eli tokavuoden loppuun Wilman näin). Tosin muuttikin 400 km päähän, joten enpä mä paljoa niistä Wilma-tunnuksista olisi kostunutkaan, kun hän kaiken joutui joka tapauksessa hoitamaan itsenäisesti.
Seuraan. Parhaillaan jännitän maanantaista tulosten tuloa Wilmaan.
Lukion oppimäärä oli jo suoritettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi voi myös toivoa, että äiti varaa lääkäriajat ja kuskaa harrastuksiin, mutta kun joskus pitäisi oppia hoitamaan asiat itse.
Toki mutta mennään nyt näin lukion loppuun. Itsekin olin teininä samanlainen hajamielinen tapaus, mutta yliopiston suoritin kyllä jo täysin itsenäisesti 😅
Vierailija kirjoitti:
Ja tulee myös jatkossa sellainen olemaan, kun on puolestamuistaja, joka toiminnan edelleen mahdollistaa.
Vierailija kirjoitti:
Sun lapselta on kyllä kysytty saako ex-huoltaja oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ajokorttia nuorella vielä, kyllä siis kuskaankin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kyylät seuraa.
Lapsi ihan itse päättää. Ootko kade luottamuksesta?
En.