~*~ENSIKOT VKO 12: 19.-25.3.~*~
Kommentit (52)
Dajm: Paljon paljon onnea! Ihanaa! Vauvaliimaa sinulle valtavasti mukaan matkalle. Mulla oli myös pieniä tuhrutteluja alkuviikkoina silloin tällöin ja silti raskaus on jatkunut. Toivotaan, että sullakin tuhrut pysyy tuhruina ja loppuu nopeasti. Voi, kun vauvasi jaksaisi pysyä mukana.
On: Tänään oli eka neuvola. Neuvolatäti oli oikein mukava ja asiantuntevan oloinen. Sydänääniä etsi dopplerilla ja varoitteli, ettei sydänäänet välttämättä vielä näin alkuvaiheessa kuulu. Pienen etsimisen jälkeen kuului pienokaisen sydämen tiheä jumpsutus. Itkuhan siinä pääsi.. Koko loppupäivä meni ihan täpinöissä, eikä pystynyt oikein töissä keskittymään mihinkään. LA on 22.10. ja nyt taidan vähitellen uskaltautua odottajien puolelle.
Toivotan ihan jokaiselle Enskalle pikaista plussaa ja aurinkoista kevättä! Nähdään o-puolella!
Elviira
Pikaisesti piipahdin kurkkaamaan tänne. Tällä kertaa tiedossa siis vaan oma napanen viesti ku pitäis kipittää syömäänkin jotain.
Olin tänää kattonassa systerin muksuja,huokaus. Sitä pienempää voisin kattoo vaikka kuinka kauan. Sellanen pari vuotias joka aina halailemassa =) Kummasti siinä rupes mielessä pyörimään vaikka mitä ja toiveet taas heräs. Täällä kohta aletaan sitte taas piinailemaan elikkä Kp 19/26-27 meneillään. Eilen illalla pikkasen nippaili masusta,en sitte tiedä johtuko oviksesta vai mistä. Toinen mahollisuus noi masulihakset joita oon koittanu nyt tehä.
No juu mutta nyt pakenen taas paikalta. oon jääny ihan koukkuun jo tähän palstailuun,et joka ilta pakko tulla kattomaan teijän höpinöitä.
Illan jatkoja!!!
Vitsit!niin ihanaa että plussasit!toivotaan et tuhru kuului asiaan ja onnellinen odotus jatkuu<3
mä oon nyt kiireitteni keskeltä selvinny tännekki kirjotteleen..tosin,kp.6 on nyt :( eli täti tuli ajallaan.ottaa päähän niiiiin paljon!!!!
papa oli onneks ok.samoin kilpparit!nyt sitte postissa tulee lähete sairaalan gynelle ja siitä se sitte lähtee,perhanan tutkimukset :/ aika ristiriitaset ajatukset just nyt koko asiasta...
yk.12 kuitenki käynnissä enkä jaksais enää kertaakaan pettyä:( me pidetään nyt tää kierto vähän matalampaa profiilia yrityksen suhteen ja ootellaan se gynen käynti...
anteeks näin tylsä sepustus!!tää on tosi kiva palsta,tsemppiä kaikille plussauksiin+++
mä taustailen nyt jonkun aikaa ja palaan taas paremmalla mielellä/ajalla myöhemmin:)
kirkasta kevään jatkoa till alla!
-hyntty kyllästyneenä kp.6/24-28 yk.12
Pitkästä aikaa taas täällä. :)
Sivusta olen tietin juttuja seurannut mutta nyt vasta ehdin taas turista jotain.
Ihan ekaksi hirmu isot onnittelut plussanneille! Aivan mahtava juttu!
Vähän on taas vaikeaa päästä juttuihin mukaan ku on ollut hetken hissukseen mut ehkäpä tämä tästä. :)
Omanapainen viesti siis tulossa.
Nyt yk... öö... 4 kai. Näinkin pienissä luvuissa menee jo sekaisin. :)
Terolutit edelleen käytössä, nyt vaan tässä kierrossa ajattelin venuttaa aloituspäiväksi kp20.
Nyt kp12 menossa, joka päivä lähes pupuillaan tässä kierrossa. Otetaan nyt varman päälle.
Viime kierrossa en jaksanut tikutella ovista, nyt taas testit miehen yllyttämänä käytössä.
Vauva on joka päivä enemmän tai vähemmän mielessä, mies sitä enempi ajattelee. Sille on iskenyt ikä-kriisi. Kolmenkympin kriisi kun täyttää kohta 31v. Kauhistuneena yks päivä höpötti et on todennäköisesti 50v silloin kun eka lapsi 18v.
Niin se elämä vaan menee, aikaa ei voi taaksepäin kääntää. :)
Toivottavasti kohta tärppää,mennöö hermot muuten tuon aijän retkun kanssa. :)
Eipä tässä taas muuta, parannan tapani jatkossa ja höpötän muutakin kuin omaa napaa.
Ai niin, sen verran pitäis kans tsempata että ton hiton tupakan polton lopettais. Olikos se Passionate kun sanoi että on vuoden vaihteessa lopettanut? Nostan hattua sulle kateellisena! :)
-Janna-
ONNEA DAJM PALJON!!! Mä TIESIN, että sä plussaat, oli semmonen aavistus :) Toivottavasti tuhruttelu oli harmitonta ja kaikki hyvin siellä!
Jälkijunassa myös MARYROSELLE onnea kosinnasta ja Teakin 2.vaiheeseen pääsystä, tosi jännittävää, vau!!! Kerro, miten asiat etenee.
Paljon huiskutuksia kaikille tutuille, palailen paremmalla ajalla lähiaikoina...
ON pikaisesti: Kp 3 ja eka lääkärin aika muutaman viikon päästä, jännittää!!! Julkiselle mennään ainakin aluksi.
Terveisin Kevätpörriäinen-Aqua
Ensinnäkin onnittelut Dajm!!! mahtavaa kuulla plussauutinen =)
Ihanaa, ihanaa.. Toivotan sinulle ja pienelle masuasukille kaikkea hyvää!
ja sitten ikävämmät terveiset Ceriselle. Pahoitteluni tuulimunasta.. Halauksia ja voimia sinulle ja miehellesi.
Terveiset kaikille ihanille enskoille jotka muistivat minua viime viikon ketjussa. Jospa mä pikkuhiljaa siirtyisin o-puolelle.
Elviira, mäkin olen miettinyt lokakuisten pinoa. Olis vaan kiva jos olis valmiiksi jo tuttuja siellä pinossa minne nyt ikinä siirtyykin. Voitaishan me nyt tehdä yhteisrynnäkkö o-puolen enskoihin? =) Repuli ja Dajm mukaan sekä tietenkin muutkin plussanneet jotka taustailee =)
Halauksin hermione
Edelleen kiirettä pitää niinkuin tämän kuun loppuun asti se on tiedossakin.
Ceriselle en oo muistanut pahoitella tuota tapahtunutta joten lämmin lohtuhali ja tervetuloa takaisin kun voimat riittää.
ON: 17/27-32 ja eilen sain jo aikalailla tasavahvat viivat ovistikkuun ja pupuiltiinkin sitten. Tänään ajattelin vielä tikuttaa ja katsoa mihin suuntaan menee, mutta oviksen aikoja siis elellään, saa nähdä miten ämmän käy :)
Vilkutuksia kaikille tasapuolisisesta!
T. Aina niin kiireinen Juli
Tää " taustailija" tulee nopeesti vastaamaan Hermionelle:
Ehdottomasti jossain vaiheessa olen tulossa mukaan o-puolen ENSKOIHIN! Vielä ei uskallus riitä, katotaan miten tässä nyt käy. Mutta hei, menkää te Elviiran kanssa (ELVIIRAKIN huhuu!) jo valmiiksi sinne, jookos? Mie tuun ehkä sitten perästä. Ja Elviiralle pitää mainita, että kiitos rohkaisevasta viestistä: toivon todella, että tuhrut ei ole mitään vakavaa mullakaan.
Kiitos taas kaikille onnittelijoille tasapuolisesti ja halit!
Pikaisesti loppuun vielä (töissä kiirettä pukkaa, joten kommentoinnit jää nyt tältä kerralta...) omaa napaa. Soittelin aamulla neuvolaan, kun huoli tuosta tuhruvuodosta vaan kasvoi. Siellä täti lohdutteli, että se voi olla ihan normaalia alkuraskauden tuhruvuotoa. Eli ei syytä huoleen, jos se pysyy niukkana ja ruskeana. Jos muuttuu runsaammaksi ja punaiseksi ja tulee kipuja, niin sitten vasta kannattaa huolestua. Kyselin, että kannattaisko testailla vielä, niin sanoi, että ei välttämättä, mut voin oman mielenrauhan takia tehdä testin. Marssin siis apteekkiin ostamaan testin (tai oikeestaan 2) ja teen varmaankin aamulla.
Dajm
Dajm: Tsemppiä sinne, toivotaan että pieni kyytiläinen pysyy matkassa ja kaikki on hyvin. Terkkari kuulosti mukavalta ja ymmärtäväiseltä.
Aqua: Helou, sinua kaipailinkin.
Hienoa, että siellä lähtee asiat rullaamaan eteenpäin, kerrohan sitten lääkärikuulumisia! Voimia ja halituksia jaksella!
Laitoin viimeviikkoiseen pinoon kysymyksiä sinulle ovistikuista. Lähinnä haluaisin tietää, saako siihen digitaaliseen mittariin lisää testipäitä ja ovatkohan kalliita? Toki voitte muutkin enskarit vastata, jos olette perehtyneet asiaan!:)
Juli: Voimia kiireen keskelle ja peukkuja että tärppää, kun oviskin on bongattu.
Janna@: Toivottavasti terot tepsii: bdbdbd ja ++++tuulia sinnekin. Itse kullakin kolmenkympin riman ohittaneella ikäkriisiä menossa, vaikka pahin on takana jo!;) Ja tsemppiä tupakin lopetteluun!
Hyntty: Voimistuksia sinnekin ja toivonkipinöitä. Onneksi lähete on tulossa ja asiat alkavat edetä! Täällä ollaan kuulolla, vaikka ei aina jaksa ollakaan hyvällä tuulella, saa purpattaa pahaa mieltäkin.:)
Marzu: Piinailujaksamista ja bdbdbd!
Passionate: Kiva sun mies, kun kuumeilee mukana vatsankasvatusta! Mulle kanssa viimeaikoina on herkut maistunut, kun innostuin noista suklaakakuista¿;)
Kaikille tasapuolisesti plussapuhureita ja terveisiä!
nellamaija
Eipä tässä mitään muuta, kun iiihan pikaisesti tulin vaan sanomaan pari valittua sanaa :)
Aqua: Kiitos,kiitos vaan :) Toivottavasti eka lekurikäynti on toivoa täynnä, tsemppiä!
Dajm, Repuli, Elviira, Buuffa ja Hermione: Kuulkaas neidit! :) Huomasinkin jo, että olitte pinoutuneet (hermione ja buuffa) o-enskoihin, HYVÄ! :) Menkääs vaan kaikki sitten sinne niin on tuttu ja turvallinen seura jos ja kun minäkin tästä jonain päivänä plussaan. Hirvittää ajatuskin, että mä siellä yksinäni palstailisin :)
Ja komppaan Jannaa, eli Passionate: Onnittelut että oot lopettanut tupakoinnin, minä en siihen nyt vaan pysty. Aina vaan ajattelee, että " Sitten kun plussaan, niin lopetan.." (Olin nimittäin viime vuonna 5kk polttamatta, tulos:ei plussaa). Kilojen kertyminen on sangen normaalia, sikäli kun tupakointi nopeuttaa aineenvaihduntaa jne. Nyt vaan pidä päätöksestä kiinni ja röökin sijasta lähde vaikka aurinkoiselle kevätkävelylle ulos :)
Juli: Onnittelut ovisplussasta! Toivotaan, että se on mitä parhaiten hyödynnetty :)
Nyt tämä lahopää ei enää muista mitään, mitä muuta piti tulla sanomaan... No, vilkutuksia ja kädenhuiskutuksia vaan hurjasti Julille, hapölle, Sara-Marialle, marzulle, hyntylle, bubukselle, Jannalle, nellamaijalle ja muille ketä en nyt äkkiseltään muista!
).(
Omaan napaan muuten sellasta, et kp:t jossain 22/28 hujakoilla. Ne nippailut mitä joskus tossa reilu viikko sitten tunsin, oli siis mitä ilmeisemmin ovisnippailuja. Eipä tässä minkäänlaisia fiiliksiä juurikaan mistään kuumeiluista noiden kirjoitusten takia, kahtellaan, kahtellaan :) Enää kahdet kirjoitukset ja sitten se on siinä! :)
-Mary
Dajm, ONNEKSI OLKOON!!!
Ja sori juliaanat, sun muut, etten ole piitkään aikaan kirjoitellut. Tässä välissä olen kerennyt olla kahdesti flunssa kourissa ja tätikin on tullut käymään kahdesti, eli ei ole tärpänny =(
Äiti, sanoi jo, että mene tutkimuksiin. Hän joutui tehdä 4v. töitä, ennenkuin mä halusin tulla maailmaan.
Mutta mä en usko et mulla menee niin kauaa.
Nyt on ihan sellainen fiilis kyllä että, tässä kuussa tärppää.. Pitää ootella ensi kuun 3:teen päivään.. Sit tietää. Sit tulis jouluvauva.. IIIH!
Mitäs muille kuuluu? Reppuli? Juliaana? Nyt en muista äkkiseltää muiden nimiä..
NELLAMAIJA: Juu, näin sun kysymyksen ja nyt ehdin vastatakin :) Eli digitaalisista ovistesteistä. Kokeilin niitä Clearbluen-testejä (onkohan muun merkkisiä olemassa?) ja niihin ei valitettavasti saa niitä testipuikkoja lisää. Paketissa on 7 kpl testejä. Hyviä ja käteviä olivat, ainoa miinus oli hinta :/ muistaakseni Y-apteekissa jotain 35 egee. Kirpaisi se hinta kyllä, mutta ovis löytyi hyvin eikä tarvinnu ihmetellä viivojen paksuuksia. Aion siis ehdottomasti jatkossakin käyttää, kun tarvetta on. Suosittelen :) Mikäs meininki teillä muuten? Täällä tätä perinteistä vuoristorataa, tällä hetkellä menossa ylämäki eli mieli hyvä ja nautin maisemista :) En vain halua antaa tämän lapsettomuuden vallata liikaa nyt ajatuksia, ehkä siks en ole tuonne l-puolellekaan liittynyt. Mutta kerrohan kuulumisia kun ehdit!
Mites muut " seniorit" ? HÄPÖ? JULILLE paljon peukutuksia ja parin viikon päästä plussa, eksnii, bdbdbd!!!
Plussatuulia enskapinoon puuuuuhhh +++++++++++++
Kauankos olet piinaillut?
-digru-
Anteeksi hiukan omanapainen viesti. Menee myös hiukan OT:ksi. Eli tässä viime päivien tapahtumia:
Selkää särkee! Alkoi jo maanantaina tuntumaan vihlontaa/kirvelyä alaselässä vasemmalla puolella. Tiistaina kumarruin laittamaan remmejä koirille, niin tuntui kun joku olisis puukolla iskenyt. En enään meinannut päässä ylös ja kaikki liikkuminen, myös hengittäminen teki kipeää. Noh... se siitä sitten päivän mittaan parani, käytiin Kuusamon Tropiikissakin lillumassa. Varasin kuitenkin hierojan ja kävin eilen. Joku paha tulehdus siellä alanikamissa tms., koko ala selkä nestettä täynnä ja turvoksissa. Meni sinnekin sitten 38¿. Uusi hieronta viikon päästä. Ja tuska jatkuu tänään, pahempana kuin eilen. Olisi vielä se ensimmäinen ratsastustuntikin (mies antoi synttärilahjaksi 5 ratsastustuntia <3). Saa nähä tullaanko pyörätuolilla takaisin.
Sisko perheineen kävi täällä Rovaniemellä (su-ti Kuusamossa Tropiikissa), tiistaina tulivat meille syömään ja eilen käytiin porotilalla ja luontopolulla tulistelemassa. Kummityttö 2,5v. sairasteli oksennustautia melkein koko reissun (välillä huomattavasti parempi) ja vanhemmat sairastui eilen illalla/yöllä. Tänään puoliltapäivin lähtivät ajelemaan takaisin Etelä-Suomeen, 850km. Varmasti mukava matka. NOT! Harmittaa oikein heidän puolestaan, kun reissu meni melko pipariksi. Onneksi kuitenkin jotain mukavaa kerittiin tekemään.
Niin, ja nyt mies on siinä mahataudissa. Alkoi joskus aamulla. Sen pitäisi vielä mennä yövuoroon töihin tänään. Voi raukkaa!
No niin. Jos nyt sitten vaikka ihan itse aihetta: Tiistaina tuli postissa ovistikkuja. Jee! Lauantaina taidan tikuttaa ekan kerran. Nyt kp 8/28.
Toivottavasti muilla menee minua paremmin. Plussatuulia, tarrasukkia, vauvaliima yms. sinne kaikille!
-Koiruus-
No niin Nellamaija, tassapa sulle meikiksen oma napa:
Laakarista selvitty hengissa. Miehukselle on lahete simppatestiin, ja mulle maaratty 3 kk ovis tikutusta ja pupuilun oikeaa ajoitusta. Jos miehen simpoissa sattuis olemaan jotain vikaa niin, sit tietty muutetaan suunnitelmia sen mukaan. Jos simpat ok, eika tarppia kuulu 3kk tikutuksen jalkeen niin sitten mulla on edessa aukiolotutkimus sun muut. Tohtori-tati oli sita mielta etta koska mulla on saannollinen kierto ja ovuloin limojen ja tikkujen perusteella, niin kannattaa tutkia ukko ekana koska sen analyysin tekeminen on paljosti helpompaa ja halvempaa. Ja koska miehissa on yleensa vain yksi vika kun taas meissa naisissa voi olla monta erilaista syyta tarppaamattomyyteen. (huom! en ole viela valmis sanomaan sita l-sanaa)
Aqualle ihan superisti haleja...ihana kun sulla on toi ylamaki vaihe menossa. Ma odottelen taalla tatia, vahan jo tuhruttaa.
Mutta mutta...ma lahden tasta pikkuhiljaa tonne l-puolelle, koska siella on niin paljon tuttuja pitkaan kuumeilijoita, kun taas en oikein tunne ketaan taalta enaa...nyt kun Dajmkin meni plussaamaan:))))
Jotenkin musta tuntuu etta mun paikka on enemman siella, koska en osaa olla palstailemattakaan.
Kayn varmasti lukemassa kuulumisia usein.
Halit kaikille ja paljosti plussatuulia!
Erityiset jaksut pitkaan yrittaneille jotka ovat taalla mun kanssa kuumeilleet! vaihdetaan taas kuulumisia viimeistaan o-puolella!
tsuida-duida!
Nuutti *poistuu takavasemmalle*
Tulin laittamaan tänne viestiä että nyt ollan saatu o-puolen enskapinoon kasattua meitä haahuilevia enskoja. elviira ja hermione ainakin löysi jo tiensä sinne. Ja pikkhiljaa aktivoidutaan kirjoittelussa, joten kaikki plussanneet sinne vaan. Ja Dajm kanssa, heti vaan kun uskallat siirtyä. Sulla oli tuhruakin ollut mutta niinkun täälä jo oltiin kommentoitu niin tuskin on mitään vaaraa.
Toivottavasti saadaan pian muitakin täältä sinne.
Paljon pikaisia plussia kaikille.
T:Buuffa
kävi siis niin kuten täällä on tapana sanoa : täti kaahasi ferrarilla paikalle..
no, kyl se viel joskus..
onnea plussanneille!!
Tulenpa minäkin piilosta onnittelemaan Dajmia! Tuollainen tuhruttelu on ihan normaalia alkuraskaudessa, mun ystävälle tuli ihan kunnon menkatkin ja oli siksi ihan pihalla aluksi milloin on laskettu aika!
Mäkään en ole siirtynyt o-puolelle, mutta ehkä nyt voisin jo. Viikkoja on nyt 13+5 ja kaikki mennyt hyvin. Toivottavasti pääsette kaikki pian liittymään seuraan!
Näin alkuun pahoittelut Jonriikille tädistä. koitappa häätää se pian tiehensä.
Ei ollu hirveen moni käyny kirjottelemassa,joten ei pahemmin oo muut tiedossa kun omaa napaa sitte.
Mähän joskus heitin etten ala tikuttelee jne. Ja kun toi ukkokin oli sitä mieltä etten saa sillai " pimahtaa" ku pitäis edetä et tulee kun tulee. No, joku tuolakaupitteli testejään kun ei ite enää tarvinnut. Pari pakettia..niin mäsitten menin ja tilasin ne siltä =) elikkä ens kierrossa varmaankin testaan tota tikuttamista jos vaan osaan. Millonkohan se kannattais alottaa?? siis jos arvioitu ovis olis esim. kp14 niin mikä kp kannattais.Mä kun oon ihan amatööri näis jutuissa.
Niin ja tuli tuolta kaupasta ostettuu valmiiks purkki greippimehuakin jos sitäkin testailis ens kierrossa. Mutta sitä tuskin juon enempää kun ton yhen kierron verran.
Voimia Dajm! Lämpöä ja lempeyttä lähetän sinne sinun suuntaasi. Pidähän huoli itsestäsi ja tule ilmoittelemaan kuulumisia.
Tää hiton tättärä saisi kyllä häippästä. En muistanutkaan, millainen oma luomutätini oli... Täytyy varmaan kohta töissä tarkistaa Hb tätä menoa. =)
Kuten joskus kerroin, lopetin vuoden alussa tupakoinnin. No sepä on nyt sitten kostautunut ---> paino nousee ja nousee. =( Itseinhotus täällä käynnissä... Ja mulla kun se kertyy vatsan ja vyörätön seutuun. Mies leikillään taputteli vatsaani ja sanoi, että hänen puolestaan se saisi kasvaa vielä paaaljon isommaksi... No juu. En panisi pahakseni, jos kilot tosiaan tulisivat vauvan myötä, mutta kun oman syömisen kautta... =(
Täällä selvästi pahat päivät. =) Häätelen tättärää pois, että pääsisi taas touhailemaan tuon miehen kanssa. ;-)
Päivän jatkoja!!!