~*~ENSIKOT VKO 12: 19.-25.3.~*~
Kommentit (52)
Huomenta vaan kaikille!!
Ja jättisuuret onnittelut DAJM!!!! Aivan ihana asia, paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa!!
Voi kuinka me maltetaan sut päästää o-puolelle, sä oot sellainenkin palstaemäntä täällä eskois :) Ei vaan, ihanaa että pääset siirtymään sinne. Ota nyt mahdollisimman moni enska mukaan.
Mikäs yk teillä olikaan? Kerropa kaikki vinkit mitkä auttoi tärppiin!
ON: kp 15/27-32, vielä ei ole ovistestiin plussaa tullut, tällä viikolla odottelen sitä.
Koitan tulla kommentoimaan vähän enemmänkin heti kun ehdin. Vilkutuksia kaikille enskoille!!! :)
T. Juli
dajmille!!! Paljon vauvaliimaa matkaan! =)
..ja onnea dajmille plussasta! *ojentaa ison tonkan sitä vauvaliimaa*
Olen roikkunut taustalla, kun en oikein vielä tunne porukkaa täällä...
pitäis varmaan lisätä esittely jonnekin?
Kuulumisia.. Tuhosin juuri viimeiset greippimehut tässä kierrossa, tauko on varmaan paikallaan ettei koko hammaskalusto liukene. Kävin riehumassa jumpissa sen verran, että jäi ovis bongaamatta.. mistä sitä tietää onko vaan vatsalihakset päreinä vai oviskipuja... ensi kierrossa sitten ehkä testit käyttöön, ehkä. Kp 18/28-32, odotellaan ja ihmetellään.
Pitää ajatella positiivisesti, ainakin pääsiäinen tuli ajoissa tässä huushollissa ;) Äh, pakko kai lähteä luennoille tästä. Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille!
Suber isot onnittelut dajmille ja paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan. Ja oisitko niin kiltti ja pysäyttelisit junaa ja ottasit meitä muitakin mukaan;)
Piti tulla ihan pikaseen kattoon et onks tänne jo uusi viikko pino ilmaantunut ja sit näin ihania uutisia:) Kyllä kannatti tulla ennen töitä kattomaan:)
Itsellä tällä hetkellä kp 19/28-40 Joten en sit ihan vielä oo piinaviikolla mut jo on kova pinaus päällä;)
Mut yritän sit huomenissa tulla paremmalla ajalla taas lukemaan ja toivottavasti ois lisää ihania uutisia:)
Sit vielä pahoittelut Passionatelle tädin tulosta:(
T:Dizku
Paljon onne dajmille! <3 Vauvaliimaa ja tarrasukkia. :) Mukava kuulla näin positiivisia uutisia.
Tänne ei kuullu mitään kummempia. Täti tekee lähtöä ja ovista odotellaan. Toivottavasti huomenna tulee ne ovistikut postissa. Tämän enempää en kerkiä kirjottelemaan. Koira vinkuu tuolla eteisessä siihen malliin, että ulos on mentävä.
-Koiruus-
Kovasti onnea plussasta ja toivotaan että masuasukki pysyy matkassa koko piitkän ajan! pakko oli tulla onnittelemaan, kun mikään ei lämmitä mieltä kuin että myös " vanhat" enskattaretkin plussailee..tuo toivoa myös itselle ;)!
Juli jo kyselikin..mikä yk ja mitkä konstit tähän auttoivat :)??
Terkkuja kaikille vanhoille enskoille ja uusillekin!
terv.Kata
Hienoa että täälä on taas positiivisia uutisia. Paljon vauvaliimaa Dajmin masuasukille mukaan. :) Teillä onkin sitten ensi jouluna jo perhejoulu tiedossa :)
Vilkutuksia kaikille muillekkin.
t: Buuffa ja Nuuro 16+1
Kyllä tuollaisen aamun jälkeen saakin kirjoittaa omanapaisia viestejä!! :) Onnea nyt ja onnea tulevaisuuteen!
Ja moikka kaikille pitkästä aikaa... Täällä taustalla olen ollut, mutta työ on vienyt voimat ja onneksi auringon mukana tulee hormonien lisäksi energiaa :)
Täällä on paljon uusia, joten sen verran jälleen esittäydyn, että olen 25 v, naimisissa ja tällä hetkellä kaikesta ylimääräisestä hellimisestä nauttii meidän koirapoika.
Onnea Dajm kovasti! Pelkkää hyvää odotukseen ja mielelläni kuulisin ne selkeimmät oireet, joita ehkä oli ennen testin plussaa.
Me haaveilemme alkuvuoden vauvasta, joten koitamme malttaa mielemme vielä pari kuukautta, jotta la osuisi vuoden 2008 puolelle suht selkeästi. Tosin emme ole olleet kovin tunnollisia ehkäisyvälineiden kanssa, joten tietoinen vahinkokin on mahdollinen. Loppujen lopuksi syntymäaika ei ole tässä asiassa kovinkaan tärkeä... On kuitenkin mukavampaa, kun ei odota joka kuukausi tärppiä eikä siis ole niin suurta stressiäkään, kun makuuhuoneessa ei touhuta kalenterin mukaan. NO.. parin kuukauden päästä ajatukset voivat olla aivan toisenlaiset.
Itselläni on jo monta päivää ollut paha olo, mutta voiko pahoinvointia olla jo viikko hedelmöittymisen jälkeen? Epäilenpä... todennäköisempää on epäsäännöllinen ruokailu ja niskojen jumitus, jonka takia olen myös päänsärystä kärsinyt... Täytyy vielä kymmenisen päivää odotella ja silloinhan se selviää.
+++ onnea koko poppoolle ja Dajmille vielä onnen potkuja odottavien puolelle!
bb
Siis SUURKIITOS onnitteluista Juli, Passionate, MadamMangosteen, Dizku, Koiramamma, KaTa, Buuffa, Paaru, Bubus! Olette ihania ja viestinne sai suupielet vielä enemmän ylöspäin. Halit kaikille!
Ja nyt vasta kävin lukemassa viikonlopun pinoa... ikäviä uutisia...
Cerise: tosi isot pahoittelut ja voimia sinulle.
Viipuli: jos käyt lukemassa täällä vielä, niin kiitos rekrytoinnista odotus-enska ¿puolelle : ) Itse todennäköisesti jossain vaiheessa (kunhan uskallan), niin sinne enska-pinoon suuntaan.
Juli: vai palstaemäntä, hih! Haluun kyllä teitä muitakin mukaan o-puolelle! : ) Ihan vielä en ole sinne kirjoittelemaan siirtymässä, joten jos täällä saan roikkua vähän aikaa? Toki siellä taustailemassa käyn jo nyt... Yk oli neljäs. Jaa vinkkejä... no, ehkä ne ovistikut sitten näytti sen oviksen (ainakin suurinpiirtein!), vaikka en ikinä tasavahvaa viivaa siihen onnistunutkaan bongaamaan. Melkein yhtä vahva viiva tuli kp18, ja sitä edellisenä ja sinä päivänä pupuiltiin. Eli tsemppiä vaan sinnekin tikutteluun!
Kata: Tuossa jo Julille vastailinkin yk-/vinkki- kysymyksiin eli yk 4 ja muita ihmeempiä vinkkejä ei muuta kun ovistikut.
Dizku: yritän vähän viivyttää plussajunaa ihan tässä enskojen asemalla, jos saisin itselleni matkaseuraa ; ) Hyviä piinailuja ja bdbdbd...
Buuffa: oi, perhejoulu... no niinpä tuleekin! ; ) Ja tulehan, pliis, siekin kirjoittelemaan vielä tuonne o-enskojen puolelle, niin olis sielläkin muutama tuttu, sitten kun sinne itse uskaltaudun.
Paaru: oletkos sie uusi palstailija? tervetuloa!
Nella ja Passionate: tätipahoittelut... ja extra-annos tsempitystä uuteen kiertoon.
Bubus: kiva kuulla siustakin pitkästä aikaa! Oireet voit lukea tuosta oma napa ¿osuudesta eli niitä kyllä on.
Kaikille muillekin vilkutukset!
).( vai pitäskö tehä tällainen: )+( Aivan sekaisin olen vieläkin! Töissä piti perehdyttää uutta työntekijää hommiin, arvatkaa oliko ajatukset jossain aivan muualla... Olo on epävarma, mutta yritän olla turhia stressaamatta tai pelkäämättä ja ajatella, että hyvin tää menee. Mitäpä sitä turhaan etukäteen murehtimaan! Sen verran varovainen olen kuitenkin, että tuonne o-puolelle en ihan vielä uskaltaudu. Oireita kyllä on, joten sinänsä ei ole epäselvyyttä, etteikö tuolla masussa jotain tapahtuisi. Etova olo tulee aaltoina, hajut tuntuvat harvinaisen selkeinä nenässä, maha on TOSI turvoksissa. Mutta en valita! : )
Dajm (pitäis varmaan tutkia jostain, miten nuo rv:t merkitään? kait se on 4+ jotain?)
Toooooosi hirmusti onnea!!! Paljon tarrasukkia ja litroittain vaaviliimaa metkaan lähetän =) Ihana uutinen. Muistas napata kaikki muutkin plussa junaan mukaan. Käyhän sitten piristämässä meitä aina välillä masu-uutisilla.
Dajm: suuren suuret onnittelut plussan johdosta :) Mahtava aloitus tälle uudelle viikolle, ota nyt paljon enskoja mukaan o-puolelle.. Ilmottele mulle sitten kun saan päivittää sut plusanneeks, niin teen sen.
Nella: mukavaa, että ohje oli mieluinen. Tuota ei oo tullu mielenkään koittaa, että lisäis siihen vielä suklaarouhetta. Voisi ehkä koittaa.
paaru: tervetuloa
Juli: Tsemppiä oviksen metsästykseen.
Piinailijoille plussatuulia :)
-Sara-Maria-
Mahtavia uutisia Dajm...tarrasukkia matkaan mukaan! Antaa toivoa kun 3-kymppiset plussaa! Onnea siis sylintaydelta!
Nellamaijalle moi! *vilkuttaa*: meen laakariin talla viikolla. Tuun sit kertomaan josko tassa paasis eteenpain. jaksuhaleja!
Ceriselle myos pahoittelut ja halitukset.
terveisia myos kaikille muille ihanille ensikoille!
pitaa lahtea takaisin toiden pariin!
nuutti
Minä tuolta l-puolelta hiukan hyökin teidän pinoon, mutta oli pakko tulla onnittelemaan! Dajm, oikein paljon onnea ja valtavasti liimaa matkaan ;)
Nuutille sinne rapakon taakse isot vilkutukset sekä Nellamaijalle ja muille tutuille myös :) Aika harvakseltaan piipahdan täällä lueskelemassa, mutta nyt tuttuja ja uutisia! Haleja kovasti!
terkuin -marge-
Ihanaa... täältä löytyi juuri se uutinen, jota vähän tulin väijymäänkin.
PALJON PALJON ONNEA DAJM!!!!! Ihana uutinen kertakaikkiaan.
Vauvaliimaa ja tarrasukkia isosti matkaan.
Vilkutuksia kaikille muillekin enskoille, niin tutuille kuin uusillekin...
- R
Heippa taas kaikille pitkästä aikaan. Työt ja talviloma ovat pitäneet niin kiireisenä, etten muutamaan viikkoon ole ehtinyt palstailemaan. Aivan ihanaan ja rentouttavaa laskettelu lomaa olisi kyllä vielä toinenkin viikko mennyt =)
Pikaisesti silmäilin pinoja läpi ja uusia on tullut paljon mukaan joten kaikille tasapuolisesti tervetuloa!
Ihanin +++++++++uutisiakin oli eli [b]Sanele[/b] ja [b]dajm[/b] oikein kovasti onnea ja tarratöppösiä matkaan =)
Siten oli niitä huonojakin uutisia eli Cerice oikein kovasti voimia ja jaksamista suruun(((halaus))).
Pariisittaren perään myös vilkuttelen ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen toivottelen ((halaus)). Oli mukava olla palsta ystäväsi =)
ON: Elikäs kieronkartoitusta on tehty ja verikokeissa kaikki on molemmilla ok.
Minun kohdalla diagnoosi on PCO tyyppiset munasarjat. Jonka osasin jo arvatakin pitkistä kierroista mm. Alkukieron ultrassa (kp12) muniksia oli nätissä rivissä lähemmäksi parikymmentä ja muistaakseni kymmentä pidetään pco:n rajana. Tänään (kp22) ultrattiin uudelleen ja siellähän ne edelleen olivat. Yksikään ei ole lähtenyt kasvamaan johto follikeliksi niin kun pitäisi jotta ovulaatio tapahtuisi. Verikoe otettiin myös tänään jolla tarkastetaan viimeinen piste ovuloimattomuudelle. Minulle siis ainakin tiedossa hormooni hoitoa.
Simppa testin tuloksissa oli myös jotain häikkää. Ihan tarkkaan en nyt lukuja muista mutta tilanne ei ole kuitenkaan toivoton (lääkärin mukaan =D). Epänormaaleja oli enemmän kuin normaaleja ja pesusta selviytyi hyvin vähän kelvollisia siittiöitä. Lääkärin ihmettelee myös tätä pesun tulosta (joten lisä testeihin mies varmaankin joudutuu) sillä meidän tapauksessa lähtötilanne oli ihan kohtalainen, joten tuloksenkin olisi pitänyt olla parempi. Yeensä jos pesun tulos on huono, on lähtötilannekin jo huono.
Ensiviikolla selviää verikokeen tulos ja samalla varaillaan aikaa hoitojen aloituksiin joita olisi alustavasti 1-2 kertaa inssi ja sitten IVF.
Toivottavasti saitte jotain tolkkua pika sepustuksesta! Oma pää ja fiilikset on tosi sekaisin, ei oikein osaa päättää onko uutiset hyviä vai huonoja! Eniten tässä taitaa harmittaa se ettei ¿luomuna¿ onnistu!!
Palailen taas viimeistään kun on jotain uutta kerrottavaa ja taidanpa pikkuhiljaa ruveta hiippailemaan tuonne l-puolelle. Mutta kuitenkin oikein mukavaa kevättä ja ++++++++++tuuli kaikille.
-hapö-
Oli pakko tulla kuikuilemaan taas tänne, jotenkin tuntu että josko olis jotain uutisia :)
Dajm: Voihan video! Ihan pistää mun naaman hymylle, kun luin sun tuntemuksista! Ihana juttu ja mä toivon ja uskon jne. että kaikki menee hurrrjan hyvin! nyt vaan vauva erikeepperiä ja suuren suuret tarrasukat mukaan!
Cerise: Olen sanaton, *hali* Palaile kun jaksat, keräile voimia kevätauringon säteistä ihan rauhassa :/
Tädin yllättäneille voimia ja tsempitystä seuraavaan kiertoon!
Uusille terppa vaan ja tervetuloa rohkeasti kirjottelemaan!
s-k: ymmärrän vuodatuksen, meillä yk10... turhautuminen on joka kuukausi toistuva tunne :/ Jaksamista sinne!
Mitäs muuta... Kiitos mua onnittelleille tosta Teak -jutusta :) Ja tsempeistä kirjotuksiin...viikko enää ja sitten pari viikkoa pelkkää lomailua + työnhakua... Kyllä tää aika kuluu hurjan nopeasti!
No, paremmalla ajalla myöhemmin... ainiin, piinailijoille bd ja vilkutuksia tutuille ja tuntemattomammillekin!
-Mary
Dajm: Ooonneaaaaa! Ihanaa että plussasit! Tarrasukat pikkuiselle matkalaiselle mukaan ja voimia oireiden kanssa!
Hapö: Kiitos, kun pistäydyit laittamassa lääkärikuulumisia. On voimia antavaa lukea, kun on itse lähdössä tutkimuksiin. Jaksuja teille molemmille pohtia jatkoja. On kurjaa, että vikaa löytyy, mutta toisaalta hyvä tietää, miten lähteä eteenpäin asiassa. Hoitoplussaa toivottelen ja onnea matkaan! Tavataan joko siellä l-puolella tai mieluummin sitten o-palstalla!
ON: Eilen juttelin työkaverin kanssa lapsettomuudesta ja endosta. Olipa helpottavaa löytää kohtalotoveri ja purkaa päällimmäisiä fiiliksiä pikaisesti yhdessä. Tuli fiilis, että elämästä voi nauttia, vaikka kaikki ei menisikään niin kuin normipariskunnilla. Elämässä voi olla niin monenlaisia unelmia.
Margelle moikkaus!
Nuutille kanssa moikkaus, olen kuulolla kuulumisistasi! Voimahalitus sinne!
MadamM: Hienoja pääsiäisfiiliksiä! Niitä täälläkin, vaikka kierto vasta aluillaan ;)bbdbdbd!
Bubus: ++++tuulia ja peukkuja!
Mukavaa alkavaa viikkoa enskattarille!
nellamaija
Onnitteluja on sadellut, olette aivan ihania kaikki, tiesittekö sitä? Kiitos: Marzu, Sara-Maria, Nuutti, Marge, Repuli, Hapö, MaryRose, Nellamaija!
Onnittelut otan hyvin, hyvin varovaisesti vastaan... syynä se, että eilen illalla alkoi pieni ruskea tuhruvuoto : ( Pyyhkiessä tulee vähän, housuun pari tippaa. Eli epävarmaa on, miten käy. Jännittää ihan sikana, mutta ei auta muu, kuin pistää sormet ristiin ja toivoa parasta. Voi olla ihan vaaratontakin tuhrua, mutta silti pelko on kova. Odottelen muutaman päivän ja teen uuden testin. Eli siirryn nyt joksikin aikaa taustailemaan ja kuulostelemaan, miten tämä tästä etenee.
Teille kaikille kovasti peukutuksia ja tsemppiä!
Dajm
Hyvin omanapaisesti kerron uutiset: tein aamulla testin ja siihen piirtyi melkein heti kaksi viivaa!!!! Olo on aivan pöllämystynyt, en osaa muuta kuin hymyillä ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Vähän pelottaakin, että meneekö kaikki hyvin. Soittelin jo neuvolaan, kun piti muutenkin kysyä tänään papa-kokeen tuloksia. Papa oli ihan kunnossa ja eka neuvola 13.4.07.
Sori, tää oli tosiaan hyvin omanapaista... tulen kommentoimaan muille, kunhan ennätän. Kaikille vilkutukset!
Dajm