Mikset lääkärit sairastu useammin?
Lääkärit ovat sairaiden kanssa tekemisissä päivittäin. Kuinka he eivät ole silti sairaana jatkuvasti?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit on pikkuflunssassa töissä melkein jatkuvasti
Lääkärit eivät jää helposti kotiin. Olen käynyt viisi kertaa viimeisen neljän vuoden sisällä terveyskeskuksessa ja kolmesti lääkäri on ollut ihan selvästi kipeä.
lääkärit pesee kätensä juoksevan lämpimän veden avulla n kolme minuuttia vähintään, antiseptisellä pesuaineella.
Infektiopotilasta tavatessa maski, mikrobeja läpäisemättömät hanskat ja tarvittaessa visiiri. Hyvä käsihygienia on kaiken a ja o.
Lisäksi tietoisuus ja mikrobit tiedostava käyttäytyminen.
En esimerkiksi koskaan napostelisi julkisilla paikoilla mitään, tai ota lounasravintolassa käsin syötäviä tuotteita, koska ei ole mahdollisuutta pestä kunnolla käsiä ja käyttää käsidesinfektiota. Ehkä sitä kiinnittää enemmän huomiota, kun ymmärtää tartuntamekanismit?
Alussa ne usein sairastavatkin. Mutta siitä se vastustuskyky sitten kehittyy.
En ole töissä hoitoalalla, mutta sairastun tyypillisesti kerran vuodessa. Minulla on saikkupäiviä vähemmän kuin palvelusvuosia. En ole pitänyt kirjaa mutta veikkasin, että puolet viimeisen 15 vuoden saikkupäivistä on kahden koronan takia.
Vierailija kirjoitti:
Alussa ne usein sairastavatkin. Mutta siitä se vastustuskyky sitten kehittyy.
En ole töissä hoitoalalla, mutta sairastun tyypillisesti kerran vuodessa. Minulla on saikkupäiviä vähemmän kuin palvelusvuosia. En ole pitänyt kirjaa mutta veikkasin, että puolet viimeisen 15 vuoden saikkupäivistä on kahden koronan takia.
Mitalinko tahdot?
Lääkärit ovat ylläpitäjät huonoja tuon hygienian kanssa. En jaksa kaivaa tutkimusta, jossa vertailtiin infektioita ennen ja jälkeen pitkien hihojen kieltämistä. Jatkuvasti joutuu hygieniahoitajat paimentamaan asiasta. Osastoilla joissa on normia enemmän infektioita, tulee tuollainen tarkkailija joka katsoo, miten esimerkiksi miten käsidesiä käytetään