Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan asioita jotka ärsytti silloin aikoinaan peruskoulussa

Vierailija
07.05.2025 |

Kaksoistunnit

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisopettajat. Narsistisia miesvihaajia. M28

Vierailija
22/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin oppilaiden harrastama opettajien mielistely esim ostamalla näille kukkia joulu- tai kevätjuhlassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki koulun tytöt. Ainoastaan nörtit käyttäytyivät hyvin.

Vierailija
24/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntavälineiden raahaaminen pitkin Turun mäkiä. Mukana yleensä myös koulukirjat, jos liikuntaa oli ekalla tai viimeisellä tunnilla. 

Todella raivostuttavaa kanniskella monen kilon kuormia mäeltä mäelle. Esim urheilupuisto -> turun suomalainen yhteiskoulu. 

Vierailija
25/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuntatunneille poikien ryhmä sai aina paremmat puitteet kuten auratun jääkiekkokaukalon ja pelivälineet. Tyttöjen ryhmä luisteli vaan pitkin röpelöistä kenttää, jolla oli 10cm lumisohjokerros eivätkä tytöt koskaan päässeet kaukaloon liikuntatunnilla.

Tämä! Ja pojat pelasi aina jääkiekkoa, meillä tytöillä oli jotain kuvioluistelua ja ringetteä. Vaikka monta kertaa toivottiin myös että saataisiin pelata jääkiekkoa.

Meillä tytöt pelasivat koko jääkauden jääkiekkoa. Kerran kokeiltiin ringetteä ja välillä oli taitoluistelua. (Opemme oli koulutyönsä lisäksi taitoluisteluvalmentaja)

Vierailija
26/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen paikkakunnan opettaja nuoleskeli valtaa pitävien lapsia, vaikka eivät ihan välkkyjä olleet. Huonommista perheistä lähtöisin olevia viisaampia lapsia vähäteltiin.

Luojan kiitos lukiossa, ammattikoulussa ja amkissa ei tällaista luokkajakoa ollut. 

Vierailija
27/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntatunneille poikien ryhmä sai aina paremmat puitteet kuten auratun jääkiekkokaukalon ja pelivälineet. Tyttöjen ryhmä luisteli vaan pitkin röpelöistä kenttää, jolla oli 10cm lumisohjokerros eivätkä tytöt koskaan päässeet kaukaloon liikuntatunnilla.

Vähän sama. Meillä oli kaksi liikuntasalia. Pojat meni toiseen pelaamaan sählyä/korista ja tytöt toisessa mennä sipsuttelivat typeriä ja aivottomia askelkuvioita tamburiinin tahtiin. Vieläkin ärsyttää! 

Vierailija
28/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että isä oli saman yläasteen rehtori.

Olisi paha. 

Vierailija
29/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkouskonto ja siihen liittyvät pakolliset kulttimenot sekä ihmiset v'tutti. Jos helvetin esikartanoa on olemassa ni se varmasti ihan kuin peruskoulu.  

Vierailija
30/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamburiiniliikkaopet. Niitä oli ala-asteelta lukioon. 

Vierailija
31/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto.

Mä olen ateisti.

Vierailija
32/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnontunnit.

T: ateisti

Pölöpää, erilaiset uskonnolliset uskomukset ovat tärkeimpiä kulttuuria muovaavia asioita kaikkialla maailmassa. Niistä on syytä tietää perusteet, jotta ymmärrät hiukan muiden ajattelua.

Tuo ateismin varjolla uskonnontuntien vieroksuminen on suunnilleen hyötyä älykästä kuin sanoa: *Kansantaloustiedettä? Ei kiitos, minä olen vakaumuksellinen kommunisti.* 

Vierailija
33/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua muistella peruskoulua,sillä se oli kamalaa. Opiskelu ja koulu alkoi olemaan peruskoulun jälkeen jopa mukavaa ja kiinnostavaa. Sitä on vaikea ymmärtää, miten erilainen lukio ja AMK onkaan peruskouluun verrattuna.

Vierailija
34/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha uskonnon opetus ja liikuntatuntien veren maku suussa kilpailu, joka tappoi vuosiksi liikunnan ilon.

Vierailija
35/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi liikunnanopettajille edes maksetaan opettajan palkkaa, eiväthän he opeta mitään? 

Mulla on fantasia, että saisin laittaa liikunnanopettajan laskemaan matikkaa tai puhumaan esim. ruotsia, siis tekemään julkisesti jotain mitä hän ei osaa ja kaikki sais nauraa sille. Mä tietenkin myhäilisin mukana ja lopulta se ope itkis.

Siltä musta tuntui useimmat liikuntatunnit. 

Vierailija
36/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntatuntien joukkuejako, jossa oppilaat valitsivat omia kavereitaan joukkueisiin.  Sadistisen opettajien käyttämä. On jäänyt traumoja.

Minua ei haitannut lainkaan se, että valitsi omia kavereitaan, silloin ei yleensä urheiltu hampaat irvessä. Minua häiritsi se joukkuejako, missä liikkaopen lemmikit valitsi muita taitojen mukaan. Ne viimeiset otettiin sitten pakosta mukaan ja sai haukut, kun ei osannut heidän mielestään tarpeeksi hyvin. Oli paljon mukavampi pelailla sellaisten kanssa, jotka muodostivat spontaanisti joukkueet, mihin kelpasi huonoimmatkin, eikä pelattu liian vakavasti.

Vierailija
37/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joukkueurheilua harrastavat, jotka pelasivat veren maku suussa liikuntatunnilla ja valittivat heille, jotka eivät osanneet pelata yhtä hyvin. 

Vierailija
38/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien piittaamattomuus, kädettömyys ja piiloonpainamisyritykset kiusaamisessa.

No, sen ansiosta tiedän, mitä anoreksia tarkoittaa.

Vierailija
39/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulukokeet, missä koko muu luokka kuunteli yhden laulaessa

Vierailija
40/63 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut oppilaat.

Kouluajoistani on jo aikaa. Suurinta osaa ei kiinnostanut minkäänlainen asioiden oppiminen. Useimpia kiinnosti lähinnä urheilu ja mopojen rassaaminen. 1980-luvun peruskoulussa ei ollut hyvä juttu olla nörtti, vaikka vältyinkin pahimmalta kiusaamiselta, luultavasti siksi, että muut tiesivät, että kertoisin kiusaamisesta opettajalle ja minua uskottaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi