Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukostaipumus ja hedelmöityshoidot

Vierailija
07.05.2025 |

Minulla on ollut laskimotukoksia, joihin syön loppuiän verenohennuslääkettä. Mitään syytä tukoksille ei ole, eli ei ole mitään geneettistä tekijää joka altistaisi tukoksille. Pohdin itsekseni, että onko minulle mahdollista ikinä antaa hedelmöityshoitoja? Tietysti lääkityksen takia jo pitäisi asia selvittää etukäteen, mutta kerta tukostaipumus altistaa keskenmenoille, onko minunkaltaiselle perustetta sitten hedelmöityshoitojakaan teettää? Jotkin hormonit on kielletty minulta. Estrogeenia sisältävät hormonit on minulta kielletty kokonaan (en voi epillereitä käyttää), vaikka verenohennuslääkitys on jatkuva. Eikö hedelmöityshoidoissakin tarvitse jotain hormonipiikkejä antaa?

Asia ei ole minulle ajankohtainen, kunhan kiinnostaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hormonihoito kuuluu oleellisesti melkeinpä kaikkiin hoitoihin. Ehkä joku kevyt inseminaatio luomukiertoon voisi tulla kyseeseen?

Tämähän ei tietenkään ole mitään verrattuna raskauden ja synnytyksen aiheuttamaan tukosriskiin, taitaa olla siellä kärkipäässä riskejä. Lisääntyminen on naiselle vaarallista, siitä ei pääse mihinkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla