Kotiäidin kiva, tylsä päivä
Heräsin klo 9.15 ja lojuin sängyssä lukemassa lehdet klo 10.30 asti. Siivosin hiukan keittiötä ja söin palan kurkkua ja kaksi paahtista pestolla päällystettynä, jonka jälkeen panin pyykkikoneen pyörimään.
Luin kirjan loppuun, koska siitä on varaus. Jumppasin 40 min. jumpan kosteuttava kasvonaamio kasvoilla. Kävin suihkussa ja meikkasin, kello oli tuolloin n. 14. Imuroin alakerran ja pyyhin pölyt, nostin pyykit kuivumaan. Kävin ulkona tekemässä puutarhani palvontapaikan siivouksen ja meditoin siellä hetken.
Tein kirjoitustyötä klo 17.30 asti ja aloin valmistella miehelleni illallista. Söimme fermentoitua punakaalia, tuoreita basilika-lehtiä, kurkkua, paprikaa alkuruuaksi, pääruuaksi oli vain luomu spelttikaurapuuroa (valmisruoka) lohileipien kanssa. Jälkkäriksi molemmille 6 kpl erilaisia pähkinöitä.
Katsoimme illalla dokumentin telkkarista ja kävimme saunassa ja hellittelin sen jälkeen miestäni, että hän saa hyvin unen päästä kiinni. Niin sain itsekin ja nukuin hyvin.
Miltäs kuulostaa normipäivä?
Kommentit (74)
41. Ole hyvä :) Huh, sain hien pintaan, tein 20 minuutin kävelyjumpan, tykkään niistä tosi paljon. Muistuttaa step aerobiciä, jossa joskus ysärillä kävin, hyvä musaa ja kova tahti. Nyt ei viitsisi polvia enää laudalla rääkätä, joten kävelyjumppa on aivan passeli.
Mies on ostanut punakaalin jostain, en tiedä mistä. Pk-seudulla kuitenkin.
Feminiininen prinsiippi on uutta luova ja synnyttävä voima luonnossa ja ihmisessä. Se on hoivaava, lempeä, mutta asettaa myös rajat eli aikuinen löytää sen itsestään eikä vaadi sitä muilta. On mahdollista kannatella myös muita halutessaan, kun vaalii tätä voimaa itsessään. Se että tuollainen suuri puu, josta löytyy kyseinen luonnonmuodostelma on ihan sattumaa. Tai sitten se on lahja, merkki, kukapa tietää. En kyllä oikeasti usko siihen, että maailmalla tai luonnolla olisi jokin mieli. Uskonnollisuus ja hengellisyys on oman mielen heijastumaa ja mahdollisuus järjestellä sitä. Nämä siis ovat aivan itse keksittyjä periaatteita eivätkä kuulu mihinkään tiettyyn uskontoon. Ap
Mitä kirjaa olet lukemassa nyt? Mitäs mies tykkää noista ruuista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kirjaa olet lukemassa nyt? Mitäs mies tykkää noista ruuista?
Mies ei ole ikinä valittanut ruoka-asioista, päinvastoin. Hänkin siirtyi pääasiallisesti kasvisruokaan noin 15v. sitten eli ei syö kodin ulkopuolellakaan enää lihaa. Emmekä me nyt joka päivä pelkkää puuroa ja porkkanaa syö. Osaan tehdä hyvää terveellistä ruokaa, mies on aina kehunut ruokiani ja vaivannäköäni sen suhteen. Toki nyt olen kyllä tosi paljon laiskistunut viime vuosina. Ruoka ei vain kiinnosta enää siinä määrin kuin ennen.
Olen kirjakierteessä eli nyt on taas saatava pian loppuun kirja Duodecimin uutuuskirja Akuuttihoito-opas, koska siitä on varaus. Kesken on myös Juhani Konkan kirja Pietarin valot ja tietokirja The Viceroy's Daughters. Ap
Olen May-Christine kotirouva. Mieheni on varatuomari. Harrastan vain posliinimaalausta enkä mitaän muuta. Meillä on chalet Sveitsissä.
Ihmetytti, että jumppaat naamio kasvoilla ja etenin se, että käyt suihkussa ja meikkaat ENNEN kuin alat siivota ja tehdä puutarhahommia. Mulla tulee hiki ihan imuroidessakin (neliöitä riittää) ja puutarhassa touhutessa likaannun kyllä aina.
Vierailija kirjoitti:
Olen May-Christine kotirouva. Mieheni on varatuomari. Harrastan vain posliinimaalausta enkä mitaän muuta. Meillä on chalet Sveitsissä.
Mun kärsivällisyys ei riittäisi posliininmaalaukseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmetytti, että jumppaat naamio kasvoilla ja etenin se, että käyt suihkussa ja meikkaat ENNEN kuin alat siivota ja tehdä puutarhahommia. Mulla tulee hiki ihan imuroidessakin (neliöitä riittää) ja puutarhassa touhutessa likaannun kyllä aina.
Välillä naamio unohtuu kasvoille, en ole siitä haittaa huomannut. Käyn suihkussa kun on hiki eli jumpan jälkeen, mutta jos puutarhahommissa ja siivoamisessa olisi tullut, olisin mennyt suihkuun uudelleen. Mutta muutama haravanheilautus ei saa minua hikeen, varsinkin kun oli viileä päivä. Eikä imurointikaan.
Ihmisten arkisten tekemisten kuvaaminen on minusta kiintoisaa, rakastan dokumentteja. Meillä on pieniä eroja, mutta jokin Kalkutan rouvan arkipäivä voikin olla todella eksoottista. Olen vähän koukussa You Tuben arkista elämää eri puolella maailmaa kuvaaviin videoihin. Ap
Söit palan kurkkua ja raportoit siitä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Sori, otsikon piti olla Kotirouvan kiva, tylsä päivä. Meidän lapsemme ovat jo aikuisia. Ap
Sepostuksesi oli huono provo, mutta tämä oli sen arkkuun viimeinen naula.
Vierailija kirjoitti:
Söit palan kurkkua ja raportoit siitä tänne.
Näin pääsi käymään😁 Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä miehesi äiti?
Mistäs moinen kysymys? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, otsikon piti olla Kotirouvan kiva, tylsä päivä. Meidän lapsemme ovat jo aikuisia. Ap
Sepostuksesi oli huono provo, mutta tämä oli sen arkkuun viimeinen naula.
Välillä on kyllä vaikea ymmärtää ihmisten ajatuksenjuoksua täällä. Ehkä sw on molemminpuolista. Ap
Kotiäideillä on lapsiakin joista huolehditaan, ainakin mun tutuilla ollut nuorena, kälylläkin 7 lasta, ovat jo aikuisia.Nyt on leskirouva.
Siis eilen vai tänään keskiviikkona?
Täytyy tosiaan olla todella tylsä elämä, että viitsii raportoida tuolla tarkkuudella sen vauvapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäideillä on lapsiakin joista huolehditaan, ainakin mun tutuilla ollut nuorena, kälylläkin 7 lasta, ovat jo aikuisia.Nyt on leskirouva.
Myös mun lapset ovat aikuisia jo. Ainoa isompi toiveeni omalle kohdalle on, ettei minusta tulisi leskirouvaa. Ap
Kiitos, kun vastasit näihin! Kiitos myös pikkelöintireseptistä.
Nyt tuli mieleen lisäkysymyksiä:
Mistä ostit punakaalin?
Mikä on feminiininen prinsiippi? Miten olet päätynyt sitä/häntä palvomaan?