Työttömiä ei saada töihin seinään hakkaamalla ja päähän potkimalla
Sosiaaliturva ei ole vain eläkeläisille, vaan myös työttömille, jotka ovat siitä riippuvaisia, kun heillä ei ole palkkatyötä ja mahdollistaa sen että työttömilläkin on rahaa elämiseen ja hengissä pysymiseen. Mutta oudon uusliberaalin talouslibertaarin idean mukaan, jos sosiaaliturvaa ei ole, työttömät tulevat jotenkin taianomaisesti työllistymään, koska heillä ei ole muuta vaihtoehtoa pysyä hengissä ja selviytyä kuin palkkatyö. Yhteiskunta ja työmarkkinat eivät kuitenkaan toimi näin ja työn saaminen ja työllistyminen riippuu työnantajista, yrityksistä ja avoimista työpaikoista, ei siitä, onko työttömillä rahaa elämiseen, mutta talouslibertaarit eivät halua kuunnella ja uskovat vain omaa typerää teoriaansa.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Oon päättäny että alan Ossiksi. En tule tekemään töitä ikinä.
Ossi oli oikeassa ideologisesti työtön Ossi. Hieno mies.
Kolme eläköön huutoa Ossille. Kuka aloittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ennenkin kokeiltiin pakkotyötä ja ettei irtolaisia saisi olla vapaana.
Porukat otti hatkat ja eli jokaihmisen oikeuksilla metsissä. Suomessa ei kesällä tarvitse mitään elatusta. Jos tulee pakkotyöt, niin suurin osa jtoka ei alistu. Menee metsiin asumaan.
Tässäkään ei ole mitään ongelmaa jos punikkeja ei tarvitse elättää.
Pakollinen miesten asepalvelus on lopetettava sitten. Vastuu loppuu kun holhous loppuu.
Niin, puolustakoot ne joilla on jotain puolustettavaa. Armeijassa oli kyllä ihan mukava laiskotella täysihoidossa. Pääsispä edes kertaamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keppi on ainoa vaihtoehto. Porkkanaa on annettu viime vuosina ihan tarpeeksi ja sitä voi antaa lisää vasta sen jälkeen, kun Alma Tuuvat ja vastaavat työllistyvät.
Katkasen sen sun perkeleen keppis.
Tiesit varmaan, että uhkailu toisen miehen kepin katkaisemisesta täyttää laittoman uhkauksen tunnusmerkistön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläk...keelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa iso OSS, kun tahdotte perustulon ja hyvää. OOSSSSS
OSSS ON YKKÖNEN OSSS1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keppi on ainoa vaihtoehto. Porkkanaa on annettu viime vuosina ihan tarpeeksi ja sitä voi antaa lisää vasta sen jälkeen, kun Alma Tuuvat ja vastaavat työllistyvät.
Nyt varovasti niiden uhojen kanssa. Mulla on sormi eroa reservistä painikkeella. Anna vielä vähän sytykettä niin liipaisen hiiren klikkiä ja on erottu.
Saatte puolustaa omistava joukko omistuksianne ihan keskenänne Naton kanssa.
Taitaa sun sormi olla kyllä ihan jossain muualla.
AINAKIN SUN RUSKEISSA MIELIKUVISSA NÄIN. Miksi teet itsellesi niin?
OSSIT ON SUOMEN SELKÄRANKA. Maa on täynnä lampaita jotka suostuu duunaamaan pilkkahintaan ja kumartelemaan pelleille.
Ossit pistää lakkoriviä tiukemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesit varmaan, että uhkailu toisen miehen kepin katkaisemisesta täyttää laittoman uhkauksen tunnusmerkistön?
Sulla on liian lyhyt ja pehmeä ja veltto ettäkö siitä saisi kunnon otetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nykyaikana ole pakko tehdä töitä ellei ne ole kannattavia ja niistä saa hyödyn.
Muussa tapauksessa voi odottaa että joku enemmän tarvitseva alistuu sellaiseen. Perustulon aika on tullut.
Perustulo tekee myös ammattiliitot tarpeettomiksi, koska jokainen työtön on itse oman itsensä ammattiliitto ja lakko. Nykyaikaan tulkaa ja sanokaa hyvä, kun haluatte hyvää sulle ja mulle, siksi perustulo on kaikkien yhteinen iloinen asia.
Kun perustulo tuli, niin sain pidettyä lyhyempää päivää nollatuntisopimustöissä ja niistä tuli aidosti nollatuntisoppareita. Nyt minulla on aikaa lapsille ja voin auttaa heitä läksyissä ja antaa täyden huomioni heille. On myös lämmin ateria kotona jonka syömme yhdessä, toisin kuin ennen.
Perustulo hienoa että tulit elämiimme. Sano perustulo huomennakin!
Ei perustuloa tulla koskaan näkemään. Jenkkien suuntaan mennään työmarkkinoilla: joko teet kolmea alipalkattua työtä tai asut kadulla. Onnea vaan työnhakuun kun tekoäly vie ison osan hommista jo 5-10 vuoden sisällä :D
Vierailija kirjoitti:
Porkkanalla työllisyys oli melkein 80%, nyt kepin kanssa enää 60%
Vierailija kirjoitti:
Ei perustuloa tulla koskaan näkemään. Jenkkien suuntaan mennään työmarkkinoilla: joko teet kolmea alipalkattua työtä tai asut kadulla. Onnea vaan työnhakuun kun tekoäly vie ison osan hommista jo 5-10 vuoden sisällä :D
Kun lause alkaa eeeiiii ja koskaan, niin ei tuolla asenteella menestytä ja saada asioita toimimaan.
Pitää olla optimistinen.
Sano kyllä kun haluat hyvää ja sano perustulo sulle ja mulle.
Juu aletaan toimia suomessa niinkuin Neuvostoliitossa aikoinaan ei ole työttömyyttä kun kolhoosista löytyy valtion töitä aina. Ei ole eläkkeitä kuin vanhat mummot ja papat laitetaan katuja siivoomaan ja ovat vaikka yleisen wc rahastajia, kyllä valtiolta hommia löytyy ja kansalle polakkaa palkaksi ja mökki valtion taloista.
Ylipäänsä en ymmärrä, miksi politiikkoja arvostellaan näin paljon. Fakta kuitenkin on, että ovat käyttäneet paljon aikaa ja resursseja siihen, että ovat päässeet kansanedustajiksi / ministereiksi. Ei heitä sentään sattumanvaraisesti ole valittu. Jokainen voi yrittää itse, jos kuvittelee asian olevan helppoa.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että kansanedustajien ja ministereiden palkat ovat aivan liian alhaiset. En ikipäivänä tekisi vastaavia hommia noin pienellä korvauksella, kun ottaa huomioon, mille samalla altistuu. Jokin 5 teur korotus kk-palkkaan olisi perusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä halutaankin olevan tietty määrä. Kaksi syytä:
1. Pidetään palkkataso kurissa
2. Työttömyyden ympärille luotu valtava bisnes. On paljon porukkaa, joiden tulot tulevat työttömyydestä, ilman tulosvastuuta. Kouluttajat suurin ryhmä. Yhdestä kurssilaisesta maksetaan muutaman kuukauden kurssilla tuhansia euroja. Ei ole halpaa. Veronmaksajat maksaa.
Kyllä ja toimivan kapitalismin yksi perusedellytys on jonkinasteinen työttömyys. Se takaa työvoiman reservin, saatavuuden nopeasti jos tulee tarvetta ja palkkatason alhaisena. Nykyhallituksella on mennyt pikkasen yli tämä kapitalismi :) Niin, työttömyyden ympärille on luotu bisnes ja työelämän järjestelmät, raportoinnit ja palaverit syövät työn tuottavuutta jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lievä uhkaus tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä en ymmärrä, miksi politiikkoja arvostellaan näin paljon. Fakta kuitenkin on, että ovat käyttäneet paljon aikaa ja resursseja siihen, että ovat päässeet kansanedustajiksi / ministereiksi. Ei heitä sentään sattumanvaraisesti ole valittu. Jokainen voi yrittää itse, jos kuvittelee asian olevan helppoa.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että kansanedustajien ja ministereiden palkat ovat aivan liian alhaiset. En ikipäivänä tekisi vastaavia hommia noin pienellä korvauksella, kun ottaa huomioon, mille samalla altistuu. Jokin 5 teur korotus kk-palkkaan olisi perusteltua.
Uskot siis että ministerit ovat nuhteettomia ja toimivat lupauksiensa mukaisesti? Tällaisia olemme hallitukseen halunneet ja äänestäneet.
Mutta jos ministeri pettää lupauksensa, niin emme ole lampaita vaan ryöpytämme valehtelijaa.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/riikka-purra-kokoomus-haluaa-leikata-p…
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa ollut olemassa ja valmistunut ammattin 40 vuotta sitten enkä nyt. Silloin olisi voinut vain marssia töihin, 2020-luvun nuorena valmistuin kortistoon. Töitä ei ole, edes harjoittelijaksi ei pääse.
Joskus 80-luvun alussa saattoi ehkä tehdä noin. Tuokin tapa loppui 80-luvun lamaan.
Mä pääsin töihin, mutta siihen ei auttanut päähän potkiva hallitus, vaan eräs työnantaja joka näki minussa potentiaalia. Erityisen hienoa oli, et sain paikan ihan normaalilla hakemuksella ja haastattelulla ilman sirkustemppuja.
Taitaa sun sormi olla kyllä ihan jossain muualla.