Kuinka usein sinulla on kasvisruokapäivä?
Otetaanpa selvää palstalaisten kasvisruokailusta.
Älkää sitten alkako tappelemaan, kiitos.
Kommentit (249)
Kasvissyöjä (lakto-ovo) vuodesta 1987 ja vegaani vuodesta 2001.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Höpö höpö. Et selvästi tiedä mistään mitään? Oletko kenties kasvissyöjä?
höpöllöpöö
no sanoppas mitä ei saa kasviksista, tai mitä ihmisen elimistö ei itse aivan riittävästi tuota
Jos osaat englantia kirjoita googgeliin hakusanaksi esim. Vegan diet bad for health. Lukase vaikka nuo uudet tutkimukset.
Miksi kukaan googlettaisi vegaaniruokavaliota ketjuun jossa keskustellaan kasvissyönnistä?
onko juusto esim sun mielestä kasvis. no ok
Justiinsa. Taas näitä jotka eivät ymmärrä kasvissyöjän ja vegaanin eroa. Ei, juusto ei ole kasvis. Ei se ole myöskään kuollutta eläintä. Tajuatko.
Vierailija kirjoitti:Justiinsa. Taas näitä jotka eivät ymmärrä kasvissyöjän ja vegaanin eroa. Ei, juusto ei ole kasvis. Ei se ole myöskään kuollutta eläintä. Tajuatko.
no miks se sitten on "kasvissyöjä" eikä esim ei-eläinsyöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruokavalio pitää kieltää lapsilta. Kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ruokavalioon mikä kehittää aivoja ja kehoa.
Kasvisruoka ei korvaa eläinproteiinia aivojen kehityksessä.
Miksi ihmeessä? Vanhempani olivat jo kasvissyöjiä 60-luvulla ja niin oli moni heidän ystävänsä. Jopa ensimmäiset kasvisravintolat tulivat Suomeen. Kuolivat 96v ja 94v. Ja asuivat viimeisiin elinvuosiin saakka hyväkuntoisena okt.
Itse olen seitsemänkymppinen ja kasvissyöjä ja olen todella hyväkuntoinen. Vain riistaa saatan syödä jossakin juhlissa. Ja teen yksin kaikki okt työt ja hoidan 3000m2 puutarhan.
Jos vielä kerrot, mitä terveellistä on tehotuotetussa lihassa, jota ihmiset syövät?
Ainakin joissakin tutkimuksissa runsaan naudanlihan syönnin on todettu vähentävän miesten siittiöiden määrää.
Satunnaisesti, joskus saattaa olla useampia aterioita viikossa ja joskus saattaa mennä kuukausiakin että en syö. Se riippuu ihan siittä mitä tekee mieli
Minä syön vain makkaraa ja lihaa ja perunaa, ei mitään rehuja kjeh räh!
Ei ole mitään erityisiä teemapäiviä. Syön sitä, mitä sattuu olemaan.
Viimeiset 34 vuotta joka päivä. Aloitin kasvissyönnin 16-vuotiaana, enkä ole linjalta sittemmin poikennut.
Lakto-ovo-vege 16-vuotiaasta eli vuodesta 1981. Nykyään lähes vegaani. Ja terveys hyvä. Ei mitään lääkityksiä nyt kuusikymppisenä. Eli eipä kasvisruokavaliosta varmaan mitään suurempaa haittaa ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa missä siivoan, siellä on kerran viikossa kasvispäivä. Ihmettelen miksi pitää tuputtaa pupun ruokaa väkisin?
Miksi pitäisi tuputtaa lihaa ihan joka aterialla? Uunipuuron sekaan kinkkusuikaleita ja pinaattilettujen päälle jauhelihakastiketta koska muuten ei vaan kestä? Enpä ole vielä joutunut edes päiväkoti-ikäiselle väkisin laittamaan juustoleipään makkaraa eikä se ole haitannut ketään yhtään.
Esimerkiksi virtahepo, norsu, kirahvi, hevonen, härkä ja hirvi ovat puhtaita vegaaneja, vahvoja ja hyvinvoivia. Virtahepo voi painaa jopa 4600kg ja paino on saavutettu pelkällä kasvisravinnolla.
Ei koskaan 100%, mutta syön paljon vähemmän eläinperäisiä tuotteita (lähinnä lihaa) kuin ennen. Lounas esmes on usein kasviskeittoa linsseillä/tofukuutioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruokavalio pitää kieltää lapsilta. Kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ruokavalioon mikä kehittää aivoja ja kehoa.
Kasvisruoka ei korvaa eläinproteiinia aivojen kehityksessä.
Miksi ihmeessä? Vanhempani olivat jo kasvissyöjiä 60-luvulla ja niin oli moni heidän ystävänsä. Jopa ensimmäiset kasvisravintolat tulivat Suomeen. Kuolivat 96v ja 94v. Ja asuivat viimeisiin elinvuosiin saakka hyväkuntoisena okt.
Itse olen seitsemänkymppinen ja kasvissyöjä ja olen todella hyväkuntoinen. Vain riistaa saatan syödä jossakin juhlissa. Ja teen yksin kaikki okt työt ja hoidan 3000m2 puutarhan.
Jos vielä kerrot, mitä terveellistä on tehotuotetussa lihassa, jota ihmiset syövät?
Ainakin joissakin tutkimuksissa runsaan naudanlihan syönnin on t
Näinpä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä, kasvissyöjä since 1994.
Liha ei allergisoi päinvastoin kuin kasvikset.
Kasvisproteiini ei korvaa eläinproteiinia aivojen kehityksessä.
kyllä lihallekin voi olla allerginen. t. liha-alleegikko.
Huvittaavinta tässä on se, että kukaan ei valittanut kasvisruokapäivistä, silloinkun niitä ei vielä kutsuttu kasvisruokapäiviksi.
Minä syön pelkkiä kasviksia hyvin monipuolisesti ja monessa muodossa. Marjoja, hedelmiä, pähkilöitä, päivittäin. Siihen lisäksi laadukasta proteiinia, taas monipuolisesti, joka aterialla.
Linssit ja pavut vain jäävät syömättä, terveydellisistä syistä. Riisit, makaroonit ja gluteiini viljat myös jäävät syömättä.
Lihansyöjät: Liha on hyväksi aivoille! Myös lihansyöjät: *Käyttäytyy kuin kolmivuotias jos joku asia, mitä minä haluan, ei välttämättä ole asiantuntijoiden mielestä terveellistä*. Otan minäkin viikonloppuisin kaljaa, mutten väitä sitä terveelliseksi vain siksi, että minusta olisi kiva jos se olisi.
Joka ikinen päivä...
...ja joka ikinen yö
Tuli nälkä, teenpä makoisan raikkaan kinkkuvoikkarin. 🥪
tämmöstä copy pasteaa vain joku joka ei ymmärrä asioista yhtään mitään. jännä miten voikin noin paljon nähdä vaivaa mutta silti olla ymmärtämättä asioita
kasviproteiinissa on kyllä kaikki tarvittavat aminohapot. ja jos saat tarpeeksi proteiinia saat myös tarpeeksi aminohappoja. ylimääräisten tankkaamisella ei ole todettu mitään hyötyjä.
imeytyvyys voi olla hieman huonompaa, mutta se johtuu runsaasta kuidun määrästä. vegaanien suositellaan ylensä saavan noin 5% enemmän proteiinia mitä lihansyöjien
ja huonosti koostettu ruokavalio tosiaan voi olla sellainen ettei siitä saa tarpeeksi kaikkia ravintoaineita. keskivertosuomalainen ei esim saa tarpeeksi folaattia. tarkoittaako se ettei sekaruokavaliolla voi saada tarpeeksi folaattia? no ei tietenkään. ihmiset vaan ei syö tarpeeksi esim täysjyväviljaa tai palkokasveja