Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## HUHTImammat uuteen vkoon, maanantai ##

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosiolla siirtyä jo tänne huhtiksiin, kun alkaa mennä yliyliyli ja ei käynnistellä kun " käynnistyy ihan itsekseen" , vauvan koosta viis...

Hauskaa! maanantaita huhtimamit

t. tsukkis 40+6

Vierailija
2/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas herätty kuopuksen kanssa 6.20, esikoinen kömpi just ylös sängystä. Hän nukkui koko yön, omassa sängyssä, omassa huoneessa, JIPPIIII!!! Vihdoinkin.

Aamupalaa syöty kuopuksen kansa, lehti luettu. Suihkuun mun pitäis lähteä kunhan esikoinen on saanut aamupalan syötyä. Kattovat tossa molemmat Puuha-Peteä DVD:ltä...

( . ) Itsekin sain nukuttua " suht ok:n yön" . En ees muista milloin yö olis mennyt noinkin hyvin.Menin nukkumaan JO 21.30 ja se on aikaista ollaaxeen minä. Vessa käyntejä kylläkin oli mutta ei ollut viime yönä sellaista valvomista tai unettomuutta =)

Vauva myllertää kovasti ja liikkeet tuntuvat ilkeästi. Pää painaa tod. alas ja se kyllä myös tuntuu..

Yöllä näin unta että vedet meni ja mille tuli kiire sairaalaan koska kuopuksen synnytyksen kesto oli 2h7min. Matkalla sinne huomasin että digikamera oli unohtnut kotiin. Käännyttiin sit viel takasin kotiin hakee sitä ja sit uudestaan autonnokka kohti Kättäriä... Toivon mukaan kamera tulee mukaan heti, sitten kun se pvä koittaa =)

+ aamupvällä on muskari, sen jälkeen koko perhe ruokaostoksille

+ aurinko paistaa, ainakin Itä-Helsingissä

+ esikoisella illalla jumppa ja odottaa sitä jo innolla

Nyt hyppään suihkuun että keretään muskariin ajoissa!

Hauskaa alkanutta vkoa!

t. jonzku80 rv 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonzkun aloitus oli niin pirteä, etten millään kehtaisi valittaa. :p

No alkuun kuitenkin onnittelut huhtivauvansa jo saaneille, P. L. ja Lenni ainakin. :) Tsemppiä pienokaisten alkutaipaleelle. Edramille myös tukea ja onnea matkaan.

Ja sitten valittamaan... Täällä sai niskaansa jäähilesateen kun kävin viemässä tytön hoitoon äsken. :( Viikonloppu ei ollut yhtään niin kiva kun etukäteen kuvittelin. Esikoinen rähjäsi aivan kaikesta, todennäköisesti väsymystään, koska ei onnistuttu saamaan sitä päiväunille. Hoidossa se kyllä oli nukkunut joka päivä reilun tunnin. Jatkuva kieltäminen ja toruminen saa vanhempien mielen matalaksi. Lisäksi nukuin todella huonosti, lonkkia on alkanut särkeä öisin ja kylkeä saa kääntää vähän väliä. Tänään oli jopa toinen puoli kasvoista ja kaulasta puutunut (johtuu aivan jumissa olevista hartioista).

Eilen harrastettiin muhinointia miehen kanssa, joka kyllä sinällään oli oikein jees, mutta sen jälkeen tuli kummallinen pahoinvointi ja nyt voisi sanoa että on " Hellä Alapää" .

Joten yhteenvetona voisi todeta, että kovin on raihnainen viikon alku. :/ Vauvan liikkeet on entisestään vähentyneet, mutta koska niitä kuitenkin silloin tällöin tulee oikein rypäs, en osaa olla huolissani. Tämä vaan on hiukan vähemmän liikkuva yksilö.

Joitain kyselyitä oli ollut loppuviikosta. Mies aikoo pitää isyysloman, varmaankin koko kolme viikkoa putkeen heti vauvan synnyttyä. Puhetta on ollut jo siitä isäkuukaudestakin, jonka mies ehkä käyttää vanhempainvapaan lopulla.

Nimeä ei olla vielä mietitty. Jos sama kaava on kuin esikoisen kohdalla, menee lähelle ristiäisiä ennekun päästään yhteisymmärrykseen. Tosin hätäkastelappuun mies laittoi molemmat vaihtoehdot ja voipi olla että ne ovat hänen ehdokkaansa.

Luulen, että tänään on lusmuilu päivä. :) Sain niin paljon tehtyä viime viikolla, että nyt voisin vaikka katsella pari leffaa ja yrittää sitten kirjottaa tota projektia taas jokusen sivun. Ja nukkua.

Parempaa viikon alkua kaikille! Montakohan huhtikuista pyrkii tällä viikolla mahasta pois?

Pyrrhyla 37+5

+ pakastimessa on rahkapiirakkaa

Vierailija
4/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ois uusi viikko polkastava käyntiin.viime yönä tuli nukuttua joku 5h,kun juteltiin miehen kanssa yömyöhään,ja sitten aamulla en saa nukuttua.Masu myllertäjä herää aina 6-7maissa,ja pakottaa mut vessaan,enkä saa sitten enää unta kun myllertää=(Mulla kuuluu selästä kauhea naksahdus aina kun käännän kylkeä..varmaan poikki koko selkä=)

Tänään rauhallinen päivä kotona,pojan kanssa haetaan kaupasta maitoa,ja haukataan vähän happea.Eilen tuli lapset kotiin isältään,niin vietetään nyt rauhallinen päivä vaan kotona.Siivotakkaan ei aina jaksa=)Lunta tullu yöllä joten siinä meni sitten se kevätkin=)

+illalla teatteriin koko perhe

+ei tarvii siivota

+miehen kanssa yöjutustelu piristi,vaikka nyt väsymys

huiskutin 36+6

Vierailija
5/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan...että hyvää uutta viikkoa vaan kaikille!

Tämä vauva on ollut koko raskauden ajan varsin vilkas liikkeinen mutta laskeuduttuaan tuonne alemmas reilu viikko sitten ovat liikkeetkin vaimentuneet toden teolla.Onko muilla aiempaa kokemusta tällaisesta???

Eilen illalla kävi kyllä mykellys mutta ihmeellistä kyllä saan edelleenkin nukuttua yöni yhdellä vessakäynnillä eikä vauva ole kertaakaan herättänyt kesken unien liikkumisellaan....nukkuu siis kaiketi yöt hyvin....outoa???

On vaan jotenkin ihmeellistä, kun esikoisen loppuraskaudessa ravasin veskissä 1-4 kertaa yössä ja unet olivat muutenkin katkonaisia / valvehetkiä oli huomattavasti enemmän.

Olisko se vaan niin, että nyt ymmärtää nukkua kun vielä voi. Hienoahan se olisi, jos tämä kakkonen olisi myös synnyttyään näin rauhallinen...esikoinen kun on ollut syntymästään lähtien ja jo masussa ollessaan varsinainen tulisielu.

Aamulla herätessäni en olisi edes tiennyt olevani raskaana ellei tätä masua olisi, olo oli siis niin levännyt ja ihmeen rauhallinen....sehän tässä omituista onkin...eikös tässä olotilassa/näillä raskausviikoilla pitäisi ympärivuorokautisen olotilan olla tuskaa tai jotain.

No, nyt rupesi onneksi masussa pieni ihmisenalku heräilemään...

Mulla on sellainen fiilis, että olen koossa vielä pääsiäisenäkin ja joudun sitten käynnistykseen 9.-10.4....hope not mutta minkäs teet kun tuolla masussa on ilmeisesti hyvä olla.

Yritän raapaista parit plussat:

+ maaliskuun puoliväli on jo ohitettu = )

+ esikoinen oli koko viikonlopun kiltti ja ihana itsensä

+ keskiviikkona pääsee taas neuvolaan rutisemaan olotilaansa

Beatitude & Eemeli rv 38+6 (melkein jo poksahtaa***)

Vierailija
6/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen seurakunnan vauvakerhoon lähtöä.

Viikonloppu meni meillä oikein mukavasti. Mitä nyt esikoinen heräsi eilen klo 7. Miehet nousivat sitten ihan kahdestaan ja sain jäädä pötköttelemään. Ei siinä enää kyl nukuttu mut kuitenkin.

Mulla yöunet parani huomattavasti kun perjantaina otin ylimääräisen tyynyn ja pidän sitä polvien välissä. Jalat ja selkä ei ole enää niin kipeät kun oli. Eli auttaa huomattavasti. Suosittelen kokeilemaan!!

Hiki sen kanssa kumminkin tulee ja nukunkin melkein ilman peittoa. Yöllä kääntyminenkin on helpottunut.

Huomenna olis neuvola ja kuullaan missä mennään. Lääkäri aikaa ainakin pitäisi saada parin viikon päähän.

Mutta nyt pukemaan esikoista ja itseä ja menoksi!

Ai niin.. Oikein paljon ONNEA kaikille jakautuneille ja tsemppiä muille!!!

Papaija rv 34

Vierailija
7/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun onnea vauvan saaneille!! Tuntuu hassulta että joillakin on jo nyytti kainalossa :) Ja Edramille vointeja! Toivottavasti kaikki hyvin!

Vkoloppu takana. Olin vihdoinkin siellä paljon puhutulla Ikean reissulla. 7 tuntia bussissa ja saman verran kiertelyä Ikeassa, ja tuloksena supistelua, ei kuitenkaan pätkääkään kivuliaita (paitsi yksi napakampi). Eilen sitten oli kolmen ässän päivä, ei mitään vaikutusta. ELi saldo viikonlopusta oli kipuiset nivuset. No mä kuulun niihin onnekkaisiin joilla vointi hyvä, eikä kiirettä päästä masusta eroon. Esikoinenkin meni yli LA:n, eli olen varautunut samaan tämän kaverin kohdalla. TOivotaan ennemmin että ne jotka olevat jo laitokselle valmiita sinne pian pääsisivät :)

Vkoloppuna on satanut lähes koko ajan räntää ja on ihan harmaata, ihan paska keli. Ja näyttää jatkuvan tänäänkin, hö.

Meillä nimi on vielä vähän hakusessa, muutamia ehdotuksia toki on. Ja isyysloman mies pitää kun vauva syntyy. Helpottaa sitten tuota alkuun pääsyä kun esikoinen vasta 1v5kk silloin. Oli muuten hauska lukea että muillakin lapset seuraavat keno-arvontaa! Meillä kanssa poika aina ihan jähmettyi kun se tuli iltaisin.

Eipä kait tällä kertaa muuta, jaksellaanhan taas ja jännättään että keneltä tulee vauvaviesti seuraavaksi :)

Sanna 35+4

Vierailija
8/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli

+ kotona uutta kivaa tavaraa

+ puolet vauvanvaatteista silitettynä

+ ei kiirettä mihinkään.. :)

Vierailija
9/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva aloittaa viikko valituksilla mutta eikö toi lumisade olisi voinut jäädä väliin täällä eteläsuomessa?Olin jo niin orientoitunut siihen että kevät tulee..

Viime yö meni ihan ok, opika vähän itkeskeli unissaa ja kerran kävin vessassakin. Kumma kyllä väsyttää ihan jatkuvasti, ei taida olla kovin nousussa toi hb.

Viikonloppu meni taas äkkiä, oli ihan mukavaa. Itelläni tuli täyteen 24v eilen ja vähän sitä juhlittiinkin. tuli sitten TODELLA pitkästä aikaa harrastettua miehen kanssa mukavaa ässää..vaikka eihän se tämän mahan kanssa enään niin mukavaa ole kuin normaalisti. Noh siitä sitten on vihlonut alapäätä ja supistellut vähän useammin. Huomenna olis neuvolalääkäri..saas nähdä mitä nämä 3kk kestäneet harjoitussupparit on aaneet aikaan, toivottavasti jotain hyvää. Nyt on kaikki vauvan vaatteet pesty, keskiviikkona ajattelin ne sitten silittää.

Plussat:

+ mennään kaverin pojan 2v synttäreille iltapäivällä

+ päivä taas lähempänä synnytystä

+ 2 riviä fazerin sinistä odottaa laukussa :)

Taidan mennä vähän lepäilemään ettei päivärytmi mene sekaisin :)

Palailen huomenna neuvolan jälkeen kertomaan lisää kuulumisia

Sanna rv 34+6

Vierailija
10/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästi eilen illalla ihan superpaljon, ei meinannut mennä millään renniellä ohi. Ja just kun sain unen päästä kiinni niin poika itkeskeli omassa huoneessa ja kun neljännen kerran nousin ylös sängystä ja kävin rauhoittelemassa otin pojan sit mukaan meiän sänkyyn. Oli vaan ahdasta ja kuuma ja siirryin sit suosiolla sohvalle nukkumaan.. Sit kyllä nukuttikin ihan hyvin ja heräsin vasta kasin jälkeen kun mies nousi ylös ja teki lähtöä töihin..

Meillä on ollut tosi rauhallinen aamu, syötiin aamupalaa yhdessä ja sit poika leikki melkeen tunnin junilla omassa huoneessa ja mä katoin eilisiä ohjelmia nauhalta.

Kohta pitää mennä suihkuun ja neuvolaan, en vaan vieläkään tiedä otanko pojan mukaan vai tuleeko mummi tänne kattomaan. En yhtään haluais jos vaan ei ole pakko kun tuo saa aina kohtauksen kun mulle jotain yritetään tehdä. Siis suurinpiirtein verenpaineen ottaminen on kamalaa ja sydänaääten kuuntelu menee ihan hysteeriseksi huutamiseksi.. Pojalla on omia negatiivisia kokemuksia lääkäreistä ja nyt kun niistä on päästy eroon ei kuitenkaan hyväksy mitään mullekkaan tehtävän. Ei auta vaikka kuinka selitän että vauvaa tutkitaan tai että ei satu yhtään..

Kuitenkin päivän plussat:

+ ei sada enää lunta

+ neuvola tuo päivään jotain ohjelmaa

+ söin munkkia aamupalaksi

Lisää neuvolakäynnin jälkeen, vaikka ei sieltä varmaan mitään uutta irtoakaan :)

marie 37+1

Vierailija
11/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpas laiska viikonloppuna enkä jaksanu ku lukea teidän kuulumisia. Eilen oli kauhee lumimyrsky ja nyt on tiet ihan kurassa kun ei oo kumminkaan pakkasta, oli jo niin sulanutta ja kevään näköistä nyt kauhee loskapaska eikä keväästä tietoakaan.

Hävettää oikeen oma valittelu täälä kun toisilla on paljon vakavampia huolia jo syntyneistä ja vielä masussa asustavista. Onnea Lenni12 ja P.L. Kovasti jaksamisia, kun lapsenne joutuu sairaalahoidossa olemaan, toivottavasti pian kotiudutte kaikki. Edramille myös lähettelen voimia ja toivottavasti kaikki hyvin. Nyt kyllä tää akka lopettaa valittamisen ja alan oleen tyytyväinen että olen vielä yhtenä kappaleena.

Täytyy vielä kommentoida hannah81:lle, mua alkoi tosissaan harmittaan tuo sun tilanne sukulaisten kanssa. Mä kun ajattelen ehdottomasti että suku on pahin, niin ei ole paljon myötätuntoa sukulaisia kohtaan. Jos ovat niin lapsellisia etteivät anna sun selittää väärinkäsitystä niin se on kyllä todellakin heidän häpeä.

G juttuja isyysloman tuo mies pitää kesäloman jatkoksi ja kaikki 18 päivää. Sitten kun laitokselta kotiudun niin pitää viikon talvilomaa, pekkasiakin on katotaan kuinka innostuu vauveleista, että malttaako odottaa kesään sen isyysloman kanssa.

Täytyy vielä vähän mainostaa että hän ei ollu viikonloppuna viihteellä vaikka olikin hänen valmistujaiset, täytyy olla edes pikkusen ylpeä.

Nimiä ollaan mietitty ja todella vaikea keksiä pojalle nimiä... Meille vielä jotkut ennustanut että ovat poikia molemmat. Kiva keksiä sitte vielä kaksi nimeä kun yksikin tuottaa tuskaa. Tytön nimistä en oo ottanu ollenkaan ressiä kun on mun mielestä helppo keksiä, katotaan jos vihdoin torstaina äippäpolilla osaisivat kertoa kumpia ovat vai molempia. Olis kiva käydä ostaas vähän sinistä tai punasta vaatetta...

Plussia:

+ vaikka onkin paska ilma niin ei oo sentään pakkasta vaan lumi sulaa pois (mä en jaksa enää talvea)

+ mies oli kotona viikonlopun

+ olen yllättävän pirteä vähän nukutun yön jälkeen

++++ pakko laittaa vielä yksi, ressi jotenkin laantunut mikä tuntuu tosi hyvältä

Jaksamisia ja positiivisia säteitä lähettelen kaikille!

-p- 34+6 (huomenna poksuu =) )

Vierailija
12/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan esikoisen kanssa jo käyty kerhossa. Oli taas ihanaa olla pari tuntia ihan yksin kaupungilla törsäämässä sillä aikaa kun esikoinen oli siellä kerhossa..

Eilen supisteli ihan jonkin verran.. No, sen verran, että tänään on alaselkä ollut ihan jumissa.. Odottelen, että mies tulee töistä kotiin ja saan selkähieronnan.. :) Paha vaan kun joutuu olemaan kylkiasennossa, ku masullaan ei voi olla.. Ei oo niin kiva... Mutta sitten selkäkivut helpottaa.. jipii..

Aamulla sain viestin, että yks tuttu oli saanu viime yönä pojan (rv 40+1) Voi kumpa mäkin jo pian pääsisin eroon tästä masusta..Ei tässä muuten ole mitään, mutta oma olo on vaan niin kamalan raihnainen.. Ei jaksa oikein tehdä mitään eikä oikein taivu mihinkään.. Eilenkin kysyin esikoiseltä, et onks vähän tyhmää kun äiti makaa kaikki illat vaan sohvalla.. Esikoinen siihen, että ei haittaa.. On se niin ihana 3,5 vee poika..

+ esikoinen on ihana

+ kerhoaikana oli kiva pyöriä kaupungilla rauhassa

+ uudet viikot paukkuu..

Timpura rv 37

Vierailija
13/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskos uskaltaisin tulla kurkkaamaan teitin pinoa tänne.. En ole tainnut kun joskun käydä lukemassa juttujanne..

Täällä siis yksi mahakas huhtikuussa räjähtävä toista oottava mamma. Esikoinen on 2.v ja naimisissa olen ollu kohta kuukauden..

Odotus on mennyt hyvin. Mitä nyt näitä 2viimesen kuun selkä särkyjä. Mutta onneksi ne ei ole nyt vaivannu aikasemmin. Niin kuin esikolla mutta silloin oli isompi mahakin ja joutu töissä käymään..

Kevät fiilikset oli jo korkealla mutta sitten ne lyttäänty ikävästi kun sataa vettä räntää ja on niin märkää. Meillä likka oli aamupäivän ulkoilun jälkee jo ihan läpimärkä.

Olisi jo kova himo laittaa vauvan vaatteet paikoilleen mutt en pääse siihen hommaan viellä 2viikkoon. kun on tässä väliaikais muutto eessä! Alku syksystä päästään asumaan omaan kotiin siihen saakka asutaan isäni hoivissa! Sairaalakassinkin sitten vasta saan laitettua. Mutta kaipa tääkin menee 1viikon yli niin kun edellinen tai mistä sitä tietää..

nyt on RV35+1

Vierailija
14/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ekaksi, paksunapa tervetuloa joukkoon! Kiva kun saadaan uusia joukkoon :)

Olisin tarvinnut lasit silmille mutta jäivät keittiöön asti enkä jaksa nousta enää...

Ja NYT niihin neuvolajuttuihin.

Hb 118 (noussut viime viikosta)

verenpaine 116/78

paino +636g/vko (nyt 68kg eli yhteensä 15kg so far)

syke 150

pissa puhdas

liikkeet ++

Sf-mittaa ei otettu kun vauva on niin hölmössä asennossa ettei se totuudenmukainen olisi kuitenkaan.

Ensi viikolle sovittiin aika, ja kuulemma voi olla että vielä perjantainakin kävisin näytille, ennen maanantaista sektioaikaa. Järkyttävän vähän aikaa enää jäljellä, justhan sitä kärvisteli paha olon ja sen kamalan väsymyksen kanssa ja viikkoja oli suurinpiirtein 15.. Ja nyt ollaan ihan loppusuoralla ja syntymäpäiväkin tiedossa!!

Kävin neuvolan jälkeen ostamassa vähän alusvaatteita ja yhden imetystopin ja sulloin ne sairaalakassiin jota olen pikkuhiljaa pakkaillut, jos vaikka tuleekin äkkilähtö. Pesupussinkin olen jo täyttänyt mutta lainailen sieltä vielä tavaraa joka aamu joten sen olen jättänyt vielä esille. Pari pientä juttua enää ja sit alkaa ihan oikeesti olla valmista..

Pocahontas' ko se odotti kaksosia. Olen itse kaksonen ja musta on ollut ihanaa että aina oli seuraa ja kaveri kaikkiin tekemisiin. Alussa on varmaan rankkaa mutta sit ne positiiviset puolet vasta alkaakin näkyä :)

Tiedätkö jo miten vauvat syntyvät, siis sektiolla vai alateitse?

Poika rauhottu hetkeks kattomaan tomi traktoria ja äitiäkin väsyttää joten pötkötellään hetki ennen ruokakauppaan lähtöä. Kukkavihkokin pitäis käydä tilaamassa, on mun mummon hautajaiset lauantaina..

marie 37+1

Vierailija
15/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päivän kuulumiset koskevat tämän päiväistä SYNNYTYSTAPA-ARVIOINTIA JA SYNNYTYSSAIRAALASSA käyntiä. Aika oli klo 10 ja pois päästiin klo 11.45. Kätilön kanssa meni n. 15-20 min, lääkäriin piti jonottaa ja siellä meni alle 30min ja sitten vielä verikoe, jossa meni jotain 10min. Jonottamista tuo suurn osa ajasta siis.

No, painoa ei ollut muka tullut. Eri vaaka, joten ei voi tietää kyllä totuutta. Paineet huitelivat 130/78 muistaakseni. Ei otettu sydänkäyrää, kuunneltu sydänääniä, mitattu sf-mittaa tms. Pissa oli puhdas, mitään turvotuksia minulla ei ole. Kätilönä sattui olemaan sama täti minkä kanssa punnersin esikoisen maailmaan. Oli muuten hauska sattuma. En ollut mikään tämän tädin suurin fani, mutta osasi kyllä hommansa ja oli tarpeeksi tiukka. Nyt jo vähän nauratti kun tavattiin uudelleen ja muistelin synnytyksen kulkua sekä kommentteja mitä siinä sanottiin puolin ja toisin.

Lääkäriksi sattui joku ylilääkäri. Kauhean fiksu, mukava ja osaava. Kysyi ensimmäiseksi mitä nyt tuumailen, mitä kuuluu, mitä olen ajatellut ym. Ei siis heti housut pois ja hommiin. (heh.. mihin hommiiin?). Luulen, että juttelussa meni melkein 20min ja sitten tutki sen 10min. Tämä lääkäri EI kannattanut missään nimessä vielä käynnistystä, vaikka minulla onkin takana 2vk yliaikainen vauva ja tällöin lopulta käynnistys. Lääkäri sanoi, että sektioita tehdään liian paljon käynnistysten yhteydessä, kun synnytys yhtäkkiä pysähtyy ja voimat sekä supistukset loppuvat. Kuulemma joka viides synnytys sektio!

Lääkäri sanoi, että kohdunkaula on lyhentynyt, vauva tosi alhaalla, sanoi, että varmaan painaa kivasti. No kyllä! Kuitenkin kohdunsuu on kiinni. Niinpä tietysti. Vauvaa arvioi käsikopelolla n.3,5kg, sanoi että kovin tuntuu sopusuhtaiselta. Ei mitenkään pieni tai älyttömän iso. Ultralla sai arvioksi 3300g. Sanoi muuten, että on täysin urbaanilegendaa, että vauva lopussa kasvaisi 200g viikossa. Oikea arvio on 60-100g vk. Suurin kasvupyrähdys on ollut ennen vk 36. Ja sanoi myös, että sen kun syöt karkkia, jos mieli tekee. Kun inisin, että aiheutankohan itse näitä isoja vauvoja? MInulla on lisäksi kuulemma erittäin hyvä lantio synnytykseen, tilaa on, nyrkki kuulemma mahtuisi hyvin sisään. (kuulostipa kivalle!!!!).

No lopputulos käynnistä oli se, että odotellaan laskettuun aikaan 31.3 ja sitten 2.4 menen käymään sairaalalla uudestaan, jossa mietitään tilanne. Ei ole siis mitenkään sanottua, että tossakaan vielä käynnistetään... Kerroin kuitenkin lääkärille, että jos odotetaan 2vk yli, joudun tulemaan yksin, koska miehellä sovittu työkeikka tällöin joka on pakko ottaa vastaan rahatilanteen vuoksi. Lääkäri oli kovin ymmärtäväinen. Ei tarvitse odottaa siis niin kauan.

Minulle jäi ihan älyttömän hyvä mieli käynnistä. Olen pelännyt tätä synnytystapa-arviota, synnytystä ja kaikkea jatkuvasti alitajuisesti. Aamulla itkin koko matkan sairaalalle. Ikävöin jo valmiiksi esikoista ja tunsin niin suurta luovuttamista ja masennusta. Tämäkin vauva on liian iso ei tästä tule mitään enkä halua mennä synnyttämään. Äitiyspolin aulassa aloin harkita häipymistä. En halua tänne enää ikinä!!! Mutta sitten, tuo ihana lääkäri ja se tuttu kätilö! Siinä senkin näkee, miten suuri merkitys tälläisessä työssä on toista ihmistä kuuntelevalla henkilökunnalla. Lääkäri kuunteli kaikki mitä inisin ja valitin ja kysyi monta kertaa onko vielä mielessä jotain, haluanko kysyä jotain jne. Ja vasta sitten alettiin tutkia ja vielä jatkettiin juttelua jälkikäteen.

Päivän plussat:

+ synnytystapa-arviosta positiivinen mieli

+ nukuin viime yönä hyvin

+ Esikoisen päikkäri-päivä oli mennyt taas mukavasti.

No eipä tässä muuta. Eikö ole kivaa, että kerrankin kirjoitin jotain positiivista enkä aina valitusta?

t.hannah81 rv 38+2

Vierailija
16/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sattunut vaikka mitä viikonlopun aikana, P.L onnea nyytistä ja edramille voimia ja tsemppiä synnytykseen!

Täällä todellakin oli tänään viimeinen lääkärintarkastus ja positiivista on se, että en kärsi turhaan suppareista ja menkkamaisista kivuista. Kanavaa jäljellä 1,5cm ja on ihan pehmeä ja ulkosuukin on sormelle auki, että ihan hyvä et on alkanu paikat kypsyä. Jospa ei tarttis vuorokautta synnyttää niinkuin esikoista. Vauva on myöskin todella alhaalla. Huomenna on neuvola ja tuun sitten kertomaan neuvolakuulumiset.

Flunssa vaan ei hellitä ja se vähän pistää masentamaan, sain vielä yskänkin ja kyljet on ihan kipeenä köhimisestä. Lääkäri onneksi kirjotti mulle reseptillä yskänlääkettä, jospa se auttais nukkumaan yöllä.

Tälle päivälle plussia:

+ Lääkärikäynnin hyvät uutiset

+ Äiti tulee huomenna kylään

+ Vauva potkiskelee ahkeraan

Eipä nyt tullu muita plussia mieleen...palaan taasen huomenna!!

Vointeja kaikille!

Helinä+poitsu 36+1 (ihanaa viikot on vaihtunu!)

Vierailija
17/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa heti negatiivista uutista kun hehkutin että hyvin menee. Mies ei saanut sitä toivetyötään. voi pee! Masennuin ja ulisin. Arvasin, että jos joku asia menee hyvin, tulee jossain sitten takapakkia. Aina meillä käy näin!!!

No, sitten tämän jälkeen vessareissulla huomasin, että mitäs tämä tämmöinen on? VAaleanruskeaa limaa? Ilmeisesti limatulppa alkaa irrota. Ajattelin ensin, että jos tutkimus ärsytti kohdunsuuta, mutta silloin kyllä tulee kirkasta verta heti tutkimuksen jälkeen. Nyt tutkimuksesta oli jo 6 tuntia aikaa kun alkoi vaaleanruskeaa limaa tulla. Voi vitsi miten jännää!!! Esikoisen kanssa ei tullut koko limatulppaa, kuin vasta käynnistyksen yhteydessä alkoi vastaavaa vuotoa näkyä... Voisiko tämä tarkoittaa, että synnytys voisi kuitenkin lähteä käyntiin myös itsekseen??? HUI!!!! Mies kysyi ehditäänkö syödä? Sanoin ettei limatulpan takia minnekään lähdetä. Sitä paitsi sitähän voi irrota monta päivää, jopa viikon...

t.hannah81 rv38+2

Vierailija
18/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet kujeet tai ennemminkin uudet vaivat. Parina yönä on närästänyt niin, ettei mitään määrää:(. Närästys siis alkanut vasta yöllä vessassa käynnin yhteydessä, ku oon ottanut huikan vettä. Sit onkin joutunut kärvisteleen, ottaan Rennietä ja laittaan lisätyynyjä, et ois pystympi asento. Tosi kurjaa. Ennen on närästänyt nukkumaan mennessä, jos ko. vaivaa ollut.

Muutenkin oli ankee yö. Tai loistava aina n.klo 4 asti. En muista milloin viimeksi oisin nukkunut heräämättä 4 asti. No nyt nukuin, olin tosi syvässä unessa, ku miehen klo herätti 3.50. Siihen heräsin ja yön unet oli siinä. Yritin nukkua, mut sit tosiaan alko närästään, joten luin sängyssä ja olin aika kypsä olooni ja tilanteeseen:(! Joskus 5.30 lähtien oon sit torkkumalla nukkunut siihen asti, et poika heräs 7.20. Ei ollut pirtee äiti ei. Aamu olikin sit aika takkunen.

Muutenkin ollut sit raskas päivä. Mies siis aamuvuorossa. Tuli kotia ja keitti kahvit mukaan ja lähti remontti hommiin uudelle talolle. Kävi 17.30 aikaan syömässä ja taas hommiin. Kotiutu vasta 19.45. Ollaan siis oltu esikoisen kans pv kaksin tai no aamusta kyläiltiin, joka onkin ollut päivän pelastus! Yllättävän hyvin oon kuitenkin jaksanut, ruusu itselleni siitä:)! Äskön sit kävin taapertaan muutaman korttelin " ilta lenkin" . Parina päivänä kävely onnistunut suht ok, mut kyllä oli taas jäykkää puuhaa, huh-huh.

Masussa käy tasaisin väliajoin vilkas elämä:). Pää on tosi alhaalla ja sen puoleen väliin tuntuukin aika ikävälle. Muutenkin tuntuu, et kaverilla alkaa tila käymään ahtaaks, ku milloin on mistäkin kohti pönkäämässä ulos. No, postiivista toki, ettei tarvi olla huolissaan ja laskea liikkeitä.

Nyt lähen sanoon pojalle hyvää yötä, isänsä saa mennä nukuttaan! Sit iltapalan laittoon ja sohvalle!

Niin ja päivän plussia...ööö...

+aamupäivällä mukava vierailu kaverilla:)

+remontti etenee

+ei suurempaa tunne-mylläkkää tänään.

Senny rv 35+2

Vierailija
19/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän " huhtivauva" josta tulikin " helmivauva" on siis edelleen teholla, mutta vointi tällä hetkellä vakaa. Tällä viikolla on useampi tutkimus, mm. uusi magneettikuvaus joten uutta tietoa varmaan tulee..ja ehkä päätös leikkauksesta?

Tuntuu tosi oudolta, kun katselin kalenteriani, että mulla olisi tänään ollut viimeinen neuvolalääkäri..?! Tuntuu kuin synnytyksestä olisi ikuisuus (reilu kolme viikkoa..)!

On meidän poika ollut jo sylissäkin muutamaan kertaan, kyllä oli ihmeellistä kun sai vauvan syliin vihdoin kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen! :) Muitakin pikku ilonaiheita välillä, otetaan pikku askeleita eteenpäin. Ei auta kuin ottaa päivä kerrallaan, ja uskoa että kaikki lopulta menee hyvin!

Jaksamista teille kaikille loppuraskauteen! :) Eikä muiden (tai meidän)murheet vähennä teidän kremppojen määrää, ihan yhtä todellisia ne ovat, ja saa niistä valitella.. Kyllä vaan minäkin valittelin pinkeetä jättimahaani viimeiseen asti, kunnes poksahdin ;)

Vierailija
20/23 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi terve poikavauva perjantaina 16.3.2007 klo 12:24, mitat 3300g ja 50cm, rv oli 36+1, la ois ollu 12.4.07. Synnytys meni nopeasti ja hyvin. Poika joutui keskolaan ponnistavan hengityksen takia, nyt ei enää lisähappea tarvita. Enää kun oppii kunnolla itse syömään, niin eiköhän pojukin kotiudu pian.

Tällaisia uutisia tänne Päijät-Hämeeseen...

T: pienen pojan äiti