Minkälainen ihminen käyttää sanaa KÄNNYKKÄ?
Kommentit (52)
Ennen älypuhelimia oli kännykät, ja sitä nimitystä käytän ei-älypuhelimista edelleen.
Minä käytän sanaa mobiili, usein mobil. On paljon hienompaa kuin nuo kännyt, luurit ym.
Listasimme 10 sanaa, joita harva enää käyttää - jos nämä pääsevät suustasi, nuoruusvuotesi lienevät takana päin
eikös silloin ollut gemssit- ,nyt puhelin. kts mainoksia vaikka. muuten voisit lentää siperiaan viimein. ööööh
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu. Se on kännykkä.
toi vois rauhottua tod. koska lankapuhelimia ei ole, noi ovat puhelmia- miss mun puhelin on- kysytään usein, ei miss mun luuri tai peeeniksen jatke. gemssejä ei ennää oo, se on noin
Vierailija kirjoitti:
Soon luuri.
Luuri on tuommone
https://www.tokmanni.fi/vanhanajan-puhelinluuri-miny-6438565104491?srsl…
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän sanaa mobiili, usein mobil. On paljon hienompaa kuin nuo kännyt, luurit ym.
ai onks joku nähnyt mihin laitoin mobileni, mobiilinhan sä laitat et mobilea. mee v--tuun
Minä, ja musta se on ihanaa. Aiheuttaa aina vähän huvitusta älymaailmaan uponneissa.
Mulla on itelläkin sellainen, ihan perus luuri siis :)
Vierailija kirjoitti:
Soon luuri.
ai sää muista vielä kun puhuit luuriin-,nostit luurin lankapuhelimesta ja aloit puhua mielikuvituskaverillesi, ettei vaan ole vieläkin,keltä liittymä...
Mitä väliä, kunhan ymmärretyksi tulee. Älypuhelin taas kuulostaa minun korvaani oudolta; ihan niinkuin haluttaisiin korostaa puhelimen laatua jollain tapaa. Silloin ko. nimitys on tietysti paikallaan, jos se on tarpeen esim. ominaisuuksista/sovelluksista keskusteltaessa.
Käytän sanaa älypuhelin, se tekee minusta itsestäni älykkäämmän oloisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai onks joku nähnyt mihin laitoin mobileni, mobiilinhan sä laitat et mobilea. mee v--tuun
Älä nyt leikistä suutu.
Mulla on puhelinluettelossakin nimet ja numerot vielä tallessa tähän tapaan: Väinö GSM, Väinö Koti (siis lankanumero).
Ihanaa kun voi pitää vähän omaa historiaa edes omassa elämässä mukanaan.
Kännykkä-sanan keksi ja levitti käyttöön Mobiran, sittemmin Nokia-Mobiran ja edelleen Nokian johtajiin kuulunut DI Jori Nieminen -87.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ennen 90-lukua syntyneet
Olen syntynyt 1981.
Ap
Melko lapsellisia sitten kyselet.
Rauhoitu. Se on kännykkä.