*^* TAMMENTERHOT MA-TI *^*
Tässä ensin linkki loppuviikon jutusteluihin ;)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9846918&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (25)
ja aivot ei ilmeiesti raksutakkaan enää..
oman ajan puuttessa Galluppi kehiin:Eli miten vietätte omaa aikaa??
ihan kateellisena luen miten jotkut pääsee harrastamaankii..jumppa tekis tällekii neitille terää..sais tuota ylimäärästä pois..laihiksell vois ruveta mut noi herkut maistuu vielkii nii hyvälle...ja niit saa nopeesti vejettyä napaan..no onneks ootus aikana tippu kiloja melkein 10 kiloo nii ei sinällään haittaa vaik niittei ihan heti lähtis..
Zatu:yritäs huvin vuoks elää siivoushullun kaa(ja hää ite luulee et on normaalia et paikat on tiptop all the time)eli jos löytys joskus rakonen istua koneella nii pitää tehä kumminkii jottain muuta mitä ei poijan kaa pysty(kantoliinaa himoitsen)
Monttu(ehken?):Mitkä ne masennuksen oireet on ja miten ne luokitellaan(lievä,paha,erittäin paha)mie oon huomannu et sitä yrittää vaan esittää superaurinkooista ihmisille vaikka tuntuu et pää hajoo...
Sitten joku kysy(muistin aikaan)et mitä sanovat pojan ummetuksesta(oli ihan kivikova kakka)eli käskivät antaa levolac nimistä liuosta,saa apteekista,alotus annos 5ml ja pari päivää pitää sitä annosta ja jos ei auta nii notaa 1 ml ja nii ees päin siihen asti et toimii.meil rupes toimimaan 8 ml:ssä(mut eppäilen et miun hierominen avitti enemmän,hieroin jalkapohjista ja sisäreisistä)huomas mitenkä ähistäminen alko kun reidet li hieronta vuorossa.ja jäpä ihan selvästi nautti..
no mut nyt puutuu häntäluu oon jo tovin istunu täs koneel..
ai nii mullon sit nyt menos sitä omaa aikaa..jätkä nukkuu syli ja typy on ukoon kaa kaupas...ihana rauha..
T:MK
No nytkö se flunssa on löytänyt meillekkin...Tähän asti on säästytty suuremmilta taudeilta (mitä nyt silloin kun poika oli 2vkoa niin oli nuhaa). Nyt isosisko tuli yskään viime viikolla ja viikonloppuna muuttui tosi räkäseksi. No eiköhän pojukin 2,5kk alkanut tänään rykimään ja on räkänen. Reppana aina kun yskii niin itku alkaa.
Meillä kyllä on niin tyytyväiset lapset. Isosiskokin alkoi n.pari viikkoa sitten mennä itse nukkumaan. Iltasatu käydään lukemassa (jompikumpi mies tai minä) ja sit sänkyyn. Nyt tiesti kun kehun niin asiat muuttuu...
Joskus oli galluppia miehen osallistumisesta...meillä mies hoitaa kyllä kotia,lapsia ja minua(heh). Pesee ja ripustaa pyykkiä, laittaa ruokaa, imuroi,lmoppaa ja kaikkea muuta. Nytkin tekee alhaalla lämpimiä voileipiä. Siis aivan UNELMA MIES! Minä tässä samalla keinutan pojun kaukaloa, johon hän näyttää nukahtavan.
Outoa kun esikoista sai pienenä kantaa ja nukuttaa syliin tai maata vieressä että nukahti. Nyt poika nukahtaa kun vaan sänkyyn vie tai vaunuihin laittaa.
Meillä poika kakkaa vain kerran viikossa. Yleensä kakkapäivä on ollut torstai, hassua!
Niin ja tänään oli neuvola 2,5kk mitat oli 6035g(3450g ja 60,4cm(51cm)
Jokeltelee ja naurelee. Jäntevä poika.
Ehkäisystä: Onko joku jo laitattanut kierukan? Minä meinasin ottaa hormoonikierukan. Mutta jahkailen tässä että kannataako se laittaa vasta sitten kun kuukautiset on alkanut?
elin@:Kiitos taas ihanista vaatteista(isosisko ihastui sinisiin housuihin ja sanoi että ne sopisivat kuulemma hänelle...vaikka ei ihan taida enää mennä).
No joo, nyt molemmat lapset on nukahtanut. Jos menis suihkuun(kunhan ensin laitan pyykit,järjestelen paikkoja....) ja sit syömään miehen tekemiä pizzaleipiä NAM.
Kaikille toivon aurinkoisia kevät päiviä!
t.Evelyn&Akseli 2kk 2vko.
Läks vähän hätäseen tuo äskinen.
Lydi@ jo kyselikin mun perään, liekö joku aiemminkin, mut meillä oli nyt tää muutto tänne uuteen asuntoon ja laajakaista jumahti kolmeksi viikoksi kiinni. Nyt toimii taas, mut tuntuu ettei oo aikaa koneella olla. Tultiin just mimmin kans iltalenkiltä ja nyt ku hää vähän aikaa tyytyväisenä tuossa sängyllä pötköttää, niin tekis mieli puuhailla koko ajan kaikkee... Mut yritänpä lyhykäisyydessään jotain meidän arjesta kertoa ja pahoittelen, etten nyt kommentoi keskusteluihin.
Eli meillä yöt nukutaan yhä loistavasti. Tytsi nukkuu tuossa klo 23-24 ja useasti herännyt vasta kuuden, puol seiskan aikaan syömään ekan kerran. Sit nukahdetaan samantien uusiksi ja seuraavan kerran ylös ysin ja kympin välillä. Aina ei tietty näin helppoa, mut öistä ei oo pahemmin valittamista... Iltaisin on itkenyt nyt kovasti mahaansa, mut oon nyt kaverin suosituksesta kokeillu couplatonia ja se ehkäpä auttaa. Saa nähdä..... kolmatta päivää vasta testaillaan... Ens viikolla on neuvola ja sit nähdään mitat, viimeksi oli silloin tuo 4kg + 55cm ja tuosta on kohta jo useampi viikko.
Uudessa kodissa on aikasta ihana asustella. Verhoja ei oo vielä ikkunassa, yksi huone on täynnä laatikoita, mut muuten alkaa tää jo vähän hahmottua kodiksi.. Uusia hankintoja tehty ja tänään katseltiin Vepsäläiseltä pöytää ja tuoleja, huomenna varmaan tilataan. Kalliita tosin... arrrgh. Mut onpahan sit mieleiset.
Sormet paukuttaa tässä tuhatta ja sataa ja taidan mennä nyt laittaa vielä pyykit pyörimään, tuskin liian myöhään niitä pistän. (naapureita mietin, mut ei täällä rivarissa kyllä äänet kuulu ollenkaan)
OIkein paljon tsemiä kaikille vauva-arkeen ja yritän taas joskus kirjoitella, vaikkakin huomaan tän jäävän koko ajan vähemmälle....
terkuin omppu + nti nimetön 7vkoa 2pvä
Meillä oli tänään neuvola ja hienosti oli poika kasvanut.
pituus: 57.4 cm (52 cm)
paino: 5460 g (3230 g)
pää: 38.5 cm (34 cm)
Korttiin kirjoitettiin:
Rauhallinen ja tyytyväisen oloinen vauva. Kasvaa hienosti ja tasaisesti rintamaidolla. Kannattelee hienosti päätä ja seuraa katseella. Iho kaunis. Suu ja silmät siistit. Jäntevä ja suloinen poika.
Juteltiin myös kovasti mun jaksamisesta kun meillä edelleen illat ja yöt paljolti huudetaan. Ilmeisesti koliikista on kyse. Oli kuitenkin sitä mieltä, että ei ole pahitteeksi kokeilla myös vaikuttaako korvikkeiden kokeilu noihin vatsavaivoihin. Kuulemma Tuttelin 1 ja omneo(?) valmisteet tarkoitettu nimenomaan vatsavaivaisille ja koliikkilapsille. Eli korvikekokeilu on täällä harkinnassa.
Tuo oma jaksaminen on kyllä toistaiseksi ihmeen hyvällä mallilla tilanteeseen nähden. Väsymystä ja ajoittaista tilanteeseen liittyvää toivottomuutta toki on, mutta en koe itseäni mitenkään masentuneeksi.
Tämä päivä on pojalla mennyt nukkuessa, joten saa nähdä mitä yö tuo tullessaan... Se hyvä puoli on, että koliikki suurella todennäköisyydellä alkaa helpottamaan noin kuukauden päästä. Onneksi päivät menee jo tosi mukavasti ja poika on silloin aurinkoinen ja iloinen.
Ukot makoilee ja akka kattelee kakkosta, kuinkas muuten tähän aikaan :)
Johan tänne ilmesty porukkaa ketä kaipailin ;)
[b]Elin@[/b] juu ei kuulemma kaapissa auta :D Mulle ei pillereitä varmaan anneta (raskaushepatoosi), kierukkaa en ota, joten mahollisuuksia ei oikeen jää :/ Tosin mun puolestahan ukko saa panna piuhansa poikki. .
Mä ostin luumusosetta ja sekotin sitä vähä lämmitettyyn veteen. Sitä annoin eilen sit ehkä pari teelusikallista. Neuvolatäti sano, ett päivän aikaan voi antaa puoldesiä, mut alotella pikku hiljaa muutamalla lusikallisella.
[b]Lyyti [/b] on vasta saanu tuon Rota-rokotteeen. 3kk ikäsenä kai saa ekan virallisen piikin. Mä muuten kerran törmäsin Omppuun chatissä, mut siittä on jo kauan aikaa. .
[b]Äitiliini [/b]laiton sulle postia :)
[b]Monttu[/b] toivottavasti mieli pian kohenee. Hyvä, että se on kummiski huomattu niin asialle voi tehä jotain :) Voimia vauva-arkeen *halaa*.
[b]MustaKissa[/b] höpsis, ethän sie ittees väsytä sitten ku ukko kotona? Vai ymmärsinkö oikeen. . Toivottavasti saat omaa aikaa ja ainaki levätä rauhassa, jos ei tuulettumista kaipaa.
Jahas ei tässä nyt onnistu istuskella tän kauempaa. Ukot ei vissiin pärjää. Pienempi tappelee unen kanssa, kuulostas vähä siltä.