Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^* TAMMENTERHOT MA-TI *^*

19.03.2007 |

Tässä ensin linkki loppuviikon jutusteluihin ;)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9846918&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nennille: iso halaus ja osanotto täältäkin (halaa kyynel silmässä)

Me oltiin itse koko viikonloppu menossa ja se vähän on sotkenut sit täällä lasten kuvioita :) Pikkuneitikin oli eilen illalla jo ihan " raivona" taas. Ilmeisesti olis halunnut jo ennen yhdeksää nukkumaan, mutta tämä " ilkeä" äiti päätti kylvettää vielä pikkuisen ja siitäkös huuto tuli. Mutta sitten onneksi kylvyn jälkeen rauhoittui rinnalle ja nukahti, nukkui aamuneljään (aloitti siis vähän ysin jälkeen). Joten meillä oli oli ihan hyvä yö taas.

Ja poika on nukkunut aina autossa illalla kun ollaan tultu kotiin ja sit valvonut myöhään ja tänäänkin on sit herännyt taas aamusta ihan liiian aikaisin.. On siis mennyt vähän rytmit sekaisin..

Mutta nyt tajusin, että kello on aivan liikaa. Pitää ehtiä esikoisen kerhoon vielä tälle aamulle, joten palailen taas paremmalla ajalla.

-äitiliini ja tytteli 10vkoa3pvää

Vierailija
2/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille nettiystäville lohdun sanoista, te olette ihania!!

Eilen saatettiin myös paappa talvihautaan, saattojoukkoa oli yli 50 henkeä, plus lähiomaiset. Paappa oli niin rauhallisen näköinen. Nyt hän on sussunsa kanssa, vielä 60 naimisissaolovuoden jälkeenkin hän kutsui vaimoaan sussuksi =) Liikuttavaa oli nähdä kuinka moni ihminen jää häntä kaipaamaan. Hän oli ammatiltaan opettaja ja sen takia hyvin tunnettu, mutta myös paljossa muussa mukana elämänsä aikana. On raskasta, mutta samalla helpottavaa kun tietää että kivut on takanapäin ja ettei enää tarvi häntä jättää yksin vuodeosastolle...

4 viikkoa hän kerkesi siellä asumaan.

Voimia olen saanut ystäviltä ja suvulta, mutta myös täältä, teiltä. Tätähän se elämä on, tullaan ja lähdetään.

Maria: Ajattelin sua eilen, ja sitä ihmeellistä tosiasiaa että onnistuttiin näin netin kautta tutustumaan. Haluan kyllä uskoa siihen että siellä meidän paapat nyt tapaavat ja muistelevat yhteisiä aikojaan. Omasta paapasta tiedän sen että hän ei halunnut sotaa muistella. Hän inhosi sota-elokuvia ja sanoi aina että sota todellisuudessa oli kaukana siitä mitä ihmiset siitä luulevat. Hän ei suostunut ottamaan sankarin leimaa, vaan sanoi ettei siinä ollut mitään sankarillista kun teki sen mikä oli pakko ettei joutunut sotakarkuriksi. Uhrautuminen isänmaan puolesta oli harvan tavoite, vaan selvitä siitä helvetistä hengissä. Isänmaallisuutta hän kyllä aina jaksoi muistuttaa ja sitä mitä meidän itsenäisyys ja siniristilippu on maksanut. Meidät on kaikki lapset ja lapsenlapset opetettu arvostamaan sitä. Sotaa hän kuitenkin muisteli sinä kärsimyksenä mikä se oli eikä antanut ajan kullata muistoja. Mutta vanhoja ystäviä paappa aina muisteli ja heitä varmasti haluaa tavata!

Hienon nimen sai teidän poika! =)

Täällä sataa lunta ja maa on taas valkoinen. Nyt en osaa ajatella oikein mitään järkevästi.

Voikaa hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas...

Ihan ensiks pitää sanoa osanotot Nenn:ille..

Surullista, kun rakas ja läheinen ihminen lähtee. Mutta ihanaa, että osaat ajatella sitä hänen kannaltaan, ettei hänen tarvitse enää kärsiä.

Nukuttiin vauvan kanssa johonkin kymmeneen. Sit kävin suihkussa ja söin aamupalan. Siis miten KAMALA olo siitä aamupalasta tulikaan. Siis aivan järkyttävän oksettava olo. Otin tuossa vähän rennietä, ku tuntuu että saattais olla närästystä. Mutta saattaahan tää olla jotain oksennus tautiakin.... Toivon, ettei olis mitään tautia. Olis niin kamalaa ku pieni vauva sairastuis johonkin rajuun ripuliin ja oksentelis.. Eli toivon kovasti että tää menis tällä ohi...

ihan uteliaisuudesta kysyn, että asuuko nenn ja maria samoilla seuduilla, kun yhteisiä tuttuja löytyy....

Onkos kukaan täällä kirjoittelevista sairastanut noro viirusta... Ja kuinka kauan se on kestänyt ja onko ollut vaarallinen vauvalle...?

No mutta nyt täytyy mennä vähän lepäämään. On meinaan tosi heikko olo. Jospa tää tästä helpottais...

myrtti-

Vierailija
4/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs kevät heitti taas häränpyllyä!

Lunta tuli eilen ihan kauheesti ja nyt on piha ihan loskaa täynnä, hyvä kun sain vaunuja tyrkittyä eteenpäin....

Siitä huolimatta laitoin pojan eilenillalla tunniksi ulos nukkumaan, menee ilta paremmin kun ei tarvitse kauheesti yliväsynyttä raukkaa nukutella!

Onneksi sadesuoja on aika pitävä, oli aikamoinen lumikerros vaunujen päällä vaikka kävin välillä ravistelemassa pois!

Nytkin nukkuu ulkona tuolla kauheessa tuulessa & tuiskeessa, hyvä kun tottuu erilaisiin luonnon ääniin, niitä täällä landella riittää!

Piti kyllä ekan 45 min kuluttua (herää jostain syystä aina silloin !) mennä heiluttelemaan aika pitkäks aikaa että sai uudestaan unenpäästä kiinni.

NENNILLE osanottoni! Teillä kyllä sattunut lyhyen ajan sisään surua mutta onneksi myös iloa vauvan syntymän muodossa. Ja sinulla on onni kun on suuri perhe ja lapsia ympärillä pitämässä arjessa kiinni!

Voimahalauksia täältäkin.

KOTITÖISTÄ on vissiin ollut gallupia....?

Teen silloin kun kerkeen eli kun poika nukkuu tai isukki on kotosalla ja ellen jaksa niin en tee, niin helppoa.....;) Tosin sen kyllä sitten huomaa parin päivän kuluttua kun kämppä näyttää siltä kun pommi ois räjähtänyt....!

Pyykkiä (vauvan) pesen päivittäin ja yritän imuroida (koira kun on...), ja tottakai astianpesukonetta täytän ja tyhjennän. Ja teen ruokaa.

Sideharsoja ja pyyhkeitä mankeloin kun ehdin....

Mutta pääsääntönä olen pitänyt etten imuroi ym. kun poitsu on hereillä, vaan yritän olla lähellä ja seurustella, välillä annan olla itsekseen (jos viihtyy, meidän poika kun on aika seurankipeetä sorttia!) ja livistän koneelle....

Joskus pidän Vaavi-sängyssä mukana keittiössä kun leivon tai teen ruokaa ym.

Nyt en muista muita gallupeja tms. , nää imetysaivot on taas ihan lamaantuneet....!

Keskiviikkona paras ystäväni saa vauvan (suunniteltu sektio) ja pääsen Naistenklinikalle katsomaan vastasyntynyttä ja muistelemaan parin kuukauden takaista koetustani!

Pumppailin jo tuossa pulloon valmiiksi maitoa että isukki saa treenailla syöttää poikaa pullosta kun tulee töistä, en uskalla lähteä moneks tunniks kotoota ellen tiedä että pullo varmasti kelpaa tissin puuttuessa!

Lauantaina olis toinen parin tunnin meno kun olis MLL:n kirppis, mutta se on onneksi 15 min. ajomatkan päässä ja klo:10-13 eli just poitsun ekojen päikkäreiden aikaan! Eli jos hyvin käy ehdin takas sieltä ennen kun herää ja edes huomaa minun olleeni missään.... (miten niin leijonaemo?)

Nyt jatkan kotitöiden parissa, mukavaa viikonalkua kaikille!

Pupina & Poitsu 2 kk 4 pv

Vierailija
5/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenn.. :( sinulla taas menetystä elämässä. koita jaksaa!

ja cinza (nimi oikein?) täällä myös välillä rankkaa. mietin itsekin välillä, siirrytäänkö pulloon ihan sen takia, että isäkin voi ruokkia ja saisin levättyä. välillä on onneksi helpompaa itkun suhteen.

relat on lopetettu täällä ja hiukan on itkut vähentynyt.

mukavaa lukea myrtin ja tytön kuulumisia!! onko ristäiset milloin?

meillä oli eilen ristiäiset ja kastevedetkin kaatu toimituksen aikana parketille.. :)

nyt heräs!

cec ja tyttö 6vk +

Vierailija
6/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myrtti-:

ihan uteliaisuudesta kysyn, että asuuko nenn ja maria samoilla seuduilla, kun yhteisiä tuttuja löytyy....

Ei asuta lähellä toisiamme nennin kansa,eikä olla ees ikinä tavattu livenä :)

Tutustuttiin näitä edllisen raskauden aikana ja meillä sattuu vaan suvut olleen tekemisissä keskenään.

paapat olivat sodassa olleet samassa paikassa ja tunsivat toisensa.

Sitten toinen mun tädeistä on ollut nennin tädin kanssa samassa luokassa.

Kummi-tätini taas on samassa paikassa töissä kuin nennin isä.

että hauska sattuma ja täytyy sanoa että maailma on pieni kun mekin osuttiin vielä yhteen :)

Nyt kehun ja koputan samalla puuta:

Jere on ollut tänään ihan kuin uusi mies,pitiköhän miehen saada nimi,että sai rauhan? :)

tänään on viihtynyt jopa lattialla,jokellellut niin että ja aamullakin oli ihan täyttä aurinkoa kun heräsi..aamuyöstä tosin taas oli se,että ei millään saanut unen päästä mies kiinni,kun oli syönyt..

Nyt nukkuu ulkona vaunuissa,mun eka lapsi,joka niin tekee..neljä näköjään piti tehä,että osui vaunulapsikin kohalle ;))

Illalla kävin pikku kävelyllä juhlien päälle,kävin hautausmaalla viemässä isunpaapalle ja mummolle ja paapalle kynttilöitä haudalle..

Oli jotenkin mukava päätös ristiäisille käydä siellä " moikkaamassa" .

Kylmä tuisku vaan kyllä iski päin pläsiä ilkeesti :/

mutta nyt hajureseptorini havaitsevat kaffin olevan valmista!

Maria ja pikku-mies Jere

Vierailija
7/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osannottoni NENN:lle, jaksuja sinne teidän suuntaan.

Käytiin flikan kanssa labrassa tänään ja otettiin Hb, ei ollut kovin hääppöinen arvo, 115 kun viite arvot 2kk ikäisellä on 110-170. Pitänee aloittaa ne rautatipat joita saatiin ohjeeksi aloittaa kun neiti on yli 3kg. Ne vaan aiheutti lisää vatsa harmia kaiken muun päälle. Nyt kylläkin tilanne parempi kuin pari vko sitten, jospa ei nyt oirehtis.

Nyt kun muillakin on sitä masu vaivaa ja jonkun vauvalla jopa verta kakassa niin mäpä löysin mielenkiintoisen kirjoituksen, käykääpä lukemassa.

http://perheklubi.net/index.php?showtopic=62742

Meidän esikolla nyt siis vesirokko ja hyvin on sen ottanutkin, vaikka paukamaa pukkaa edelleen vaikka kohta viikon on sitä sairastanut. Mut asiaan, lääkäri sanoi että harva vauva saa sen, mutta poikkeuksiahan myös on. Äidiltä saamat vasta-aineet kuulemma suojaa melko hyvin tuonne 6kk ikään.

Pk-seutulaiset: aiotteko mennä lapsi-messuille. Mä ajattelin piipahtaa kun taaskin tänä vuonna sain vapaa-lipun. Pojat niin tykkäsivät viime vuonna siitä temppuradasta. Ja useimmiten tulee tehtyä hyviä löytöjä. Viime vuonna ostin kenkiä/sandaaleja koko kesäks pojille. Ja ajattelin ostaa valmiiksi auto-istuinmen flickanille, yleensä niillä hyvät messu tarjoiúkset.

Nyt on kaffen paikka ja pullan :) (vaikka pullan vois jätää ottamatta;))

-MM- ja flickan 2kk+1pv

Vierailija
8/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tahdo ennättää enää edes lukea näitä ketjuja, saati sitten itse kirjoitella, mistä ihmeestä te muut löydätte aikaa?! Viikonlopun pinon lukaisin, mutta muuten olen pihalla kuin lumiukko...

NENNille suuri osanotto täältäkin!! Isovanhempasi saivat elää pitkän ja hienon elämän ja varmasti ovat nyt taas yhdessä siellä pilven reunalla :) Voimia sinulle ja perheellesi!

Voimia myös kaikkien yökukkujien ja masukipuisten perheille! Vaikka se aika nyt tuntuukin ihan loputtoman pitkältä, niin onneksi nuo vaivat ei todennäköisesti montaa kuukautta kestä ja jälkikäteen se tuntuu tosi lyhyeltä ajalta, kuten koko tämä vauvavuosi...

Meidän poju tuntuu olevan selvästi rauhallisempi ja tyytyväisempi tapaus kuin siskonsa. Masukipuja on tosi vähän ja ne johtuu aina jostain mun syömisistä, lähinnä jos olen sortunut suklaaseen tai vedellyt kahvia useamman kupillisen. Hirmu selkeää rytmiä meillä ei vieläkään tunnu olevan, joka päivä on vähän erilainen. Yöunille käy aina vasta n. klo 22 mutta usein sitten se eka yösyöttökin on vasta kolmen aikaan, joten siinä saa äitikin ihan kivan unipätkän. Esikoinen meillä nukahti jo pienestä klo 20 joten heräsi usein jo ekalle yösyötölle ennenkuin äiti oli ehtinyt nukkumaankaan. Meillä kanssa suositaan tuota itse nukahtamisen taitoa, joten poika laitetaan hereillä sänkyyn. Rauhoittuu ilmiselvästi siitä että on joku riepu naamalla, yrittää sitterissäkin itse vetää harsoa naamalleen. Laitan siis pienen rätin osittain naaman päälle ja otan pois sitten kun poika on unessa, ettei vaan mene hengitysteiden eteen.

Ja hyvin meillä kasvetaan, 2 kk mitat oli: 6260 g (3700 g), 60,2 cm (51 cm) ja 40,9 cm (34,5 cm). Joten eipä oo tarvinnut tuttelipurkkia korkata ja puolen vuoden täysimetyskin näyttäis ihan mahdolliselta :)

Sitten LIIKUNNASTA, osaiskohan kukaan vastata... Eli miten pian uskaltaa aloittaa hyppimistä sisältävän liikunnan? Mä oon tähän asti käynyt kevyesti hölkkäämässä ja body pumpissa mutta sit eilen menin body combat tunnille. Ihan hyvin jaksoi ja näin, mutta lopussa alkoi tuntua, että tulee sisuskalut ulos... eli lantionpohja ei taida todellakaan olla kunnossa! Teenkö mä nyt vaan hallaa itselleni jos tuolla käyn, vai pitäiskö jatkaa lantionpohjatreenejä ja kokeilla noita tunteja vaikka vasta kuukauden päästä uudelleen? Kiitos jos joku tietää, mun neuvolalääkärin mielestä oisin voinut lähteä jälkitarkastuksesta vaikka suoraan maratonille... ihme himourheilija!

Ja SINDAko kyseli jossain pinossa kestävyysurheilusta. Mäkin oon huomannut tuon, et meinaa paukut loppua, kai se imetys sen verran kuluttaa (vaikka kilot pysyy...). Tankkaan aina aamulla ison satsin hitaita hiilareita eli kaurapuuroa ja tummaa täysjyväleipää. Sen voimin jaksaa sitten tuplia työnnellä ja riehua esikon kanssa leikkipuistossa. Mut mikä estäis ottamasta mukaan esim. banaanin ja pulloon mehua? Noista energiajuomista ym. en osaa sanoa, mut en ehkä itse ottaisi, imeytyyhän kaikki kuitenkin äidinmaitoon...

Tuohon masennukseenkin piti kommentoida, että mulla oli ekan lapsen syntymän jälkeen just sellainen tosi tyhjä olo, mitä Ardisiakin kuvaili. Tuntui että ensin 9 kk odotetaan ja tässäkö tää nyt sit oli, kaikki on koettu eikä mitään uutta voi enää tulla. Mulla tuntui johtuvan selkeästi nuo oireet yhdistelmäpillereistä, ne kun jätti pois niin jo alkoi elämä hymyillä! Nyt en oo uskaltanut koko pillereitä aloittakaan. En tiiä mitä tässä sitten keksis, jos imetysaika kestää vuodenkin tai pidempään. Ei taida olla juuri vaihtoehtoja...

Nyt mulla on enemmänkin ollut sellainen hyperaktiivinen olo, en tiedä onko sekään hyvä. Ei haittaa enää sekään, että mies on paljon pois kotoa, touhuan lasten kanssa ihan älyttömästi kaikkea, leivon ja kokkaan ja sit kun mies on kotona, niin häivyn jumppaan. Kivahan se on kyllä olla tosi energinen, mut entä jos joku päivä tuleekin totaalinen romahdus enkä pääse enää sängystä ylös. No joo, eipä kai.

Ja sen oon kyllä oppinut nyt toisen lapsen kanssa, että nukun ihan missä ja milloin vaan, kun siihen on tilaisuus. Ihan turha sitä univelkaa kasvattaa, sitten on vaan kaikki paljon tahmeampaa! Ekan kanssa sitä tosiaan valvoi hengitystäkin kaiken aikaa, nyt jotenkin luottaa siihen, että kyllä tuo terve ja potra poika hengissä pysyy. Onhan ne kätkytkuolemat kuitenkin äärettömän harvinaisia.

Olipas kivaa kun pitkästä aikaa pääsi tänne " pölisemään" ! Oikein mukavaa uutta viikkoa kaikille ja toivottavasti joku ehtis kommentoimaan tuohon liikuntajuttuun!

Terkuin ariella ja nimpparisankari juuso tasan 9vkoa

Vierailija
9/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Tänään on sit ravattu neuvoloissa. Itellä oli jälkitarkastus. Hemppa oli peräti 130, että obsidaneilla saan heittää nyt harakoita ;) Afos ei ollu vielä ihan laskeutunu normaaliin, joten kuukauen päästä vielä verikokeet. Kuulemma veden juominen auttaa maksa-arvojen normalisoitumiseen tai juominen kai yleensäkki. Mut omasta mielestä välillä oon ku sieni. .

Papa otetaan kuhan kuukautiset on alkanu ja ainaki parit ollu. Joten ei onneksi järettömästi ronkittu. Kaikki oli ok ja kumiukkojen kanssa pitäs kai alkaa leikkimään :/ eivät kuulemma ehkäse kaapissa :D Jospa nuo himot joskus heräis, vielä ei oo ollu elonmerkkejä sillä saralla. .Unia ollu pari kertaa tosi irstaita, joten jospa tässä alkaa pikku hiljaa puute jäytään mieltä ;)

Sit oli Kossin 2kk neuvolakäynti. Pituus otetaan kuulemma vasta seuraavalla kerralla (omituista). Painoo 6190g (4200g) ja pipo 41,9cm (38cm). Rotarix rokote annettiin. Kortissa lukee-> rintamaito riittää, d-vitamiini lisää saanut. Napa, suu ja silmät siistit. Sammasta ei enää suussa. Päätä pitää mielellään oikealle -> asentohoito.

Että nyt pitää aina sit asetella päätä vasempaan. Ku sitä tosi harvon itekseen tekee. Hartioissa eikä muissa lihaksissa oo jäykkyyttä, ku neuvolantäti kokeili.

Tänään tuli sit viimein kakka. Kaikkia tuli siis kokeiltua ja kerkesin antaa jo luumuaki. Että en tiiä mikä autto, mut pääasia ettei enää panttaa. Nyt nukkuuki tosi sikeesti, joten olo kai helpottu. Tosin aamupäivällä katkes unet monasti, joten voi olla siksikin nyt hyvässä unessa.

Myöhemmin lisää tarinaa. Kutsu käy :)

Z ja Kossi 7vk

Vierailija
10/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetki aikaa koneelle :)

ariella ihmetteli miten aikaa kirjoitella. minä en päivisin osaa ottaa tirsoja ja välillä on tosiaan luppoaikaa jolloin äkkiä tulen tänne.. tai sitten tyttö on tissillä ja samalla kirjoittelen :)

ihan mielikuvitus eilen heitti ja näin isan näköisen naisen kaupassa.. olitkos rebekassa käymässä?? ;) ääh, kuhan vaan varmaan kuvittelin.

eilen illalla tapahtu ihme ja tyttö aloitti itkut aikaisemmin klo 8 aikaan ja klo 9 sitten nukahti syliini. yleensä vasta kymmeneltä luovuttaa nukkumatille tai sitäkin myöhemmin.. sitten nukkuikin klo 1 asti ja 5 toinen tissittely. olin ihan ihmeissäni ja sainpas nukuttua! noustiin sitten 6:30 ylös.. varmaan nyt sitten ens yö valvotaan ja minä itken silmät päästäni tytön kanssa :/ toivottavasti ei niin.

lopetitko siis zatu relat? koitin moneen otteeseen lukea tekstiäs että mitenkö on.. vai onko reikä päässäni suurentunut? :D

tosiaan raskausvaivoina jäi ummetus ja tämä mahoton muistin menetys.. saatan olla elukoitakin ruokkimassa ja kesken puuhan mietin mitä olinkaan tekemässä.. ja omat syömisetkin on vähäiset, kun keittiöön mennessä unohdan syömiset ja heilunkin rätin kanssa siellä tasoja pyyhkien :) nykyään olenkin aika yksinkertainen tyyppi.. päässä pyörii vaan vaipat ja tissittelyt jne.. :D

tyttö on alkanut jutustelemaan vauvapuheita ja hymyilee suu auki kovasti :) ihanaa kuunnella ja katsella! on alkanut viihtymään jopa sitterissä pieniä hetkiä. hän on kyllä niin suloinen.. rakkaus vaan kasvaa ;) äitini sanoi ristiäisissä hänen näyttävän ihan minulta kun olin vauva.

nyt meen laittaa pyykkiä, kun kaunokki on ulkona laskemassa lampaita ;)

cec

Vierailija
11/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Niin [b]Ceciliah[/b] lopetin tosiaan relat sanotaan vaikka viime maanantaina niin sen päivän jälkeen panttasi kakkaansa viis päivää :O En tiiä oliko sattumaa vai tarviko kaikki kasvamiseen eikä mitään riittäny ulos. .

Voi kuule tässä on toinen tooosi horisko. Eilen neuvolassaki sen myönsin, ku mittausten jälkeen aloin imettään Kossia. Neuvolatäti sievästi sit huomauttaa, ett jos annan nyt ensin tämän rotaxin ku ei se sitten täyteen masuun niin helposti sitä ota. Mä tunnustin, ett unohin koko rokotteen, vaikka just olin sen ite siihen pöydälle laittanu! :D

Sitten sanoin, ett kattoo mun yhen verikokeen tuloksen. Kotona tajusin ettei sitä katottu, mut huom huom!! Neuvolatäti unohti myös ;)

Ja nytki pitäs olla imuroimassa. .katos ku unohin :) :) Matot sentään on raivattuna phh:seen pois jalosta. Sen tosin kerkesin tehä ennenku vein akan hoitoon.

Sain muuten viikonloppuna aikaan pestyä akkunat sisäpuolelta tai no kuistilla homma on vähä kesken, mut muuten oon itteeni oikeen tyytyväinen. Ku ois joku lämmin päivä niin ottas ulkopuolelta. Sit joskus hamassa tulevaisuuessa vois ottaa välitki. Kuhan saa yleisilmeen siistiksi ristiäisiä varten.

Pitäs joku päivä käyä viel ostamassa uus kakkuvuoka, ett sais tehtyä kaakkupohjaa sitten juhliin. Mut ohan täs viel aikaa. .

[b]Tuiskua, Elin@, MustaKissa, Vupii[/b] ja olikos viel muita. .missä luuraatte!!?

Ei mut nyt on pakko nostaa tää persaus täs pikimmiten, jos meinaan siivota viel tänään. .

Vierailija
12/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas poikkeuksetta noustu klo: 6.30, ei auttanut poppakonstit ei että olis tää mamma saanut hieman pidempään makoilla....!

Eikä poika suostunut nukkumaan aamupäivätorkkujakaan, joten pistin ulos vaunuihin jo 9.30 ja johan simahti!

Parina päivänä on ollut niin hirveä tuuli ulkona ettei poitsu oo oikein saanut kunnolla nukuttua ulkona, varsinkaan niitä toisia pitkiä päikkäreitä ja siitä kai johtuu että yötkään ei mee niin hyvin....

Tai sitten viime yön " tasatunnein-tissillä" -rumbaan vaikutti mun suklaan syönti eilen...

Toisaalta, poika tissitteli kyllä tosi usein eilen koko iltapäivän, oiskohan taas kasvupyrähdys & tiheä kausi meneillään?

Pitänee kylvettää taas illalla jos olis rauhoittava vaikutus....

Me reenattiin eilen eka kertaa (sitten synnärin) tuttipullosta syömistä ja oli aika hellyttävä näky kun poika ihmeissään katto isukkia että mitäs nyt oot mulle tarjoomassa! Piti oikeen ikuistaa kameralla....

Meni ihan kohtalaisen hyvin ja kaipa tuo harjoitus tekee mestarin ja jos joka päivä tällä viikolla reenataan kerran päivässä niin eiköhän viikonloppuun mennessä jo opi ettei nälkää nää kun oon pari tuntia poissa!

Sitten otin pojan tissille ja kokeilin jäikö nälkä ja ajattelin siinä " sivussa" huijata loputkin maidot suuhun ettei mee kallisarvoiset pumppaamiset hukkaan niin mitä vielä, niin loukkaantuneena en oo meidän jätkää vielä nähnyt! Ihan sääliks kävi reppanaa ja vaihdoin nopsaan takas tissiin! Eikä irrottanut tissistä piiiiitkään aikaan kun luuli raukka että kerta on viimeinen....;(

CECILIAH- täällä kans yks joka ei osaa tähän aikaan päivästä nukkua!

Enkä edes uskalla mennä nukkumaan kun poitsu nukkuu ulkona, pelkään etten kuule itkuhälytintä tms.!

Aamulla jos otetaan torkut niin saan nukuttua ja iltapäivästä, mutta yleensä tähän aikaan syön aamiaista, luen lehden, käyn koneella ym.

Kaipa asiaan vaikuttaa että ehdin koneelle rauhassa kun ei ole muita lapsia. Eri juttu jos olis vauvan lisäksi muita niin aika varmasti menisi ihan muihin juttuihin....:)

ZATU- sinäkin brutukseni näet seksiunia.....! Täällä kans yks tunnustaa, mitäköhän meinaa...? Meilläkin hieman hiljaista ollut sillä saralla, johtuen kai hormoneista, omasta väsymyksestä ja totaalisesta omistautumisesta vauvalle... On tainnut mies jäädä kakkoseks mutta eipä oo tuo valitellut, päinvastoin, saapahan rauhassa oleilla tietokoneella iltaisin kun minä vedän sikeitä yläkerrassa pojan kanssa!

Ehkä nuo näkemämme unet herättelee pikkuhiljaa uinuvia haluja takas tähän maailmaan....? Toivossa hyvä elää, jos nimittäin halutaan saada pikkusisarus täälle poitsulle aikaseksi (!) tän vuosikymmenen aikana....

Niin ja ZATU kun oli aikasemmin puhe siitä seuraavasta raskaudesta sektion jälkeen, niin olit ihan oikeassa, suositus on (kysyin jälkitarkastuksessa lääkäriltä) että synnytysten väli olisi se 2 vuotta, mutta jos on lyhyempi niin ei ole mitenkään " vaarallista" eikä ole suurempaa keskenmenoriskiä tms. (sitä pelkään eniten)

Se on vaan sen takia että se sektiohaava ehtii kunnolla umpeutua ja muutenkin kroppa palautua.

Eli sanoin että kun ei olla melkein 8 vuoteen käytetty ehkäisyä niin en aio nytkään aloittaa! Lääkäri vaan totes että tervetuloa sitten takas ja nähdään pian! Samaa totes terveydenhoitaja....:)

Nyt en taas muista muita juttuja.....

Eiku mukavaa päivää kaikille & toivotaan että se kevät tulee nopsaan!

Ps. Meillä pihalla jo sipulikukat pilkottaa mullasta, varma kevään merkki!

Pupina & Poitsu 9+1

Vierailija
13/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Varmaan parempi laittaa googleen tuo phpmychat ja sit sieltä ottaa linkki sivustolle. Siellä sit valita huoneeksi yksityinen ja kirjottaa meiän huoneen nimi. . .sitä rataa.

Koska mulla ainaki kirjanmerkeissä sivusto aina menee vanhaksi. Kummallista vielä seki, ett vaatii aina rekisteröitymistä uuestaan . .

Mutta sovittasko joku tai pariki kellonaikaa millon yrittäs ite kukanenki joskus käyä siellä kurkkimassa? Vois olla tää yhteydenpito vilkkaampaa. Mie ainaki sitä kaipaan :)

Vierailija
14/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä. Käyn edelleenkin lueskelemassa joitakin pinoja, mutten lähellekään kaikkia, joten oon ihan pihalla jutuista.

Nennille osanottoni ja lämmin halaus. Voimia sinne!

Ariella ihmetteli että miten ihmisillä riittää aikaa kirjoitella. Samaa ihmettelen minäkin.

Meidän vauva-elämä on ollut hiukan takkuista niin kuin on monella muullakin ollut. Minuun väsymys vaikuttaa vaan tosi voimakkaasti, joten en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Meillä siis pikkuinen kasvaa hyvin. 2kk neuvolassa oli jo 6kg rikki ja melkein 60cm oli pituutta. Mutta mutta, meillä ongelmia tuottaa imetys, joka aiheuttaa melkoisia raivareita pikkuiselle. Sitä se on ollut alusta alkaen. Öisin poitsu usein jää valvoskelemaan tai heräilee tosi usein mahavaivojen takia. Ja etenkin iltaisin on ollut paljon mahavaivaa. Cuplaton on kylläkin auttanut jonkin verran. Edellä mainitut tekijät ovat hiukan verottaneet voimia ja välillä tuntuu, että elämä on ollut vain päivistä selviämistä. Viime päivinä on ollut vähän helpompaa ja hurrasin tänä aamuna, kun poika nukkui koko yön hyvin kahdella syötöllä!!

Ollaan miehen kans vuoroteltu, että jos vauva jää valvomaan yöllä niin toinen menee toiseen huoneeseen vauvan kans valvomaan ja toinen saa nukkua. Tällä tavoin ei olla ihan väsähdetty koko perhe, kun esikoinen ponkaisee joka aamu seiskalta ylös.

Onneks ulkona on ollut sellaiset kelit, että on päästy päivittäin pihalle, niin esikko ei ole ihan hermona. Ulkona energiat saa purettua, on paljon tekemistä ja nukahtaa sitten hyvin.

Yllättävän valoisana mieli on kuitenkin viime aikoina pysynyt, vaikka väsymystä onkin ollut ilmassa. Varmaan auringon valo vaikuttaa virkistävästi :) Minä olen ainakin ihan eri ihminen kun alkaa kevätaurinko paistaa kunnolla.

Vauva on ihanan aurinkoinen ja rauhaisa tapaus, kun mahavaivat ovat poissa. Ihanan valloittavasti juttelee ja nauraa kun hänen kanssaan tarinoi ja seurustelee. Kovin seurankipeä kaveri on, mutta sehän on vauvoille ominaista.

Tällaisia sekavia ajatuksia, mutta jotain piti tarinoida.

Tuisku ja poitsu 2kk ja risat

Vierailija
15/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nennille osanotto =,(

Tuntuu mullakin olevan niin kovasti touhua ettei malttaisi koneella istua. Oon käyny muksujen kanssa kävelyillä ja viikonloppuna oltiin kaverin tytön synttäreillä ja eilisilta meni jumpassa. Otti muuten aika koville pysyä muiden mukana kun viimeksi syksyllä oon käyny. Se jumppa on reipasta aerobiciä ja lihaskuntoa. Mut kovasti piristi käydä. Lapset tosin oli koetellu isukkia ihan kunnolla, olivat kuulemma molemmat huutaneet yhdessä suurimman osan ajasta...

Ardisiakohan se oli, joka tuskaili tunteidensa kanssa..? Ihan normaalilta kuulostaa, mullakin itku saattaa tulla ihan hölmöistä asioista ja saattaa vaihtua nauruun kesken kaiken. Välttelenkin tätä nykyä lehden lukemista enkä lue enää uutisia netistäkään, kun kaikki ikävät asiat itkettää, jopa kelirikko kun jotku lapset ei päässy kouluun sen takia... mullekin tuli esikolta sellanen tyhjä olo, mutta nyt kun jo tiesi mitä tuleman pitää niin jotenki paremmin osaa vaan nautiskella vauvasta.

Kotityöt... mitäs ne on??? Ei vaine, tuleehan noita tehtyä tässä päivän aikana, nytki pyörii pyykkikone ja astianpesukone. Kerran kuussa viedään kaikki matot pihalle, muuten kerran viikossa pahimmin roskaantuvat ja sitte imurointi ja moppaus mattojen välistä. Joskus imuroin toisenkin kerran jos on vieraita tulossa. pyykkäys ja ruuanlaittokin on mun vastuulla, mies puistelee matot... Saan tehtyä hommia aika hyvin, kun laitan vauvan vauvakeinuun ja esikkokin leikkii omiaan sillon ku siivoan tms, mutta sitten jos yritän istua vaan olemaan tai kutomaan, niin heti tullaan vaatimaan leikkiin.

zatu: siis eikö ne kumit ehkäse kaapissa?! Voi voi, uskaltaakohan tuota ukolle paljastaa... ;) mulla on minipilleripakettikin odottamassa aloitusta, mutta en luvannu niitä alottaa ennenku mies aktivoituu =) raukka on kuulemma niiiin väsyny ku joutuu joskus heräämään kahdestikin yössä laittaa esikolle tuttia =/

S muuten pitää kans päätä aina oikealla, täytynee alkaa kans käännellä. johtuu varmaan siitä ku aluks imetin suurimmaks osaksi vasemmasta rinnasta. Kuinka sä sitä luumua annoit? Aloin muistella että esikon aikana mä sain ohjeeksi liottaa luumuja vedessä ja sitten juottaa sitä mehua.

Meilläkin on varmaan menossa joku maidontilaus-kasvupyrähdys-vaihe, kun typy on heräilly nyt jo neljänä yönä 3-4 kertaa tissille. Tosin uni tulee sitte aika nopsaan, ettei syökään kovin paljoa kerralla. Pitäis varmaan ite reipastua ja nousta ylös imettämään niin vauvakin vois paremmin virkistyä. kotipuntarin mukaan painoa on kyllä vauvalle tullu 500g viikossa =). Hereilläoloaikakin päivisin menee aika pitkälti tissillä. Aika hyvin kyllä viihtyy jo hetkittäin lattiallakin, kunhan joku on pitämässä seuraa. Paras paikka (tissin jälkeen) on kuitenki se vauvakeinu, etenkin ku isoveli antaa välillä aika hurjat vauhdit =/. Aikasemmat pitkät päikkärit on nyt muuttunu useammaksi lyhyiksi, nyt menee max 2h. Laitoin meidän kamarissa patterin kiinni niin nukkuu sielläkin viileässä ihan hyvin. Ei tarvi aina mennä vaunuihin ulos.

Kakkaa tulee useamman kerran päivässä, välillä on niskaa myöten kurassa. Esikolla tais olla ennätys 9 päivän tauko ja sitten sitä tuli ja tuli ja tuli...

Tissi saa meillä parhaat hymyt =). Samoin sillon on nauruinen kun on väännetty vaippa täyteen kakkaa. Muullonkin tulee, kunhan äiti vähän aikaa houkuttelee. Isoveli saa myös helposti hymyn siskon kasvoille. Mahaltaan pyörähtää selälleen, mutta lähinnä painovoiman vaikutuksesta, kun pää menee ensin niin muu kroppa seuraa perässä. Selältään menee kyljelleen.

Esikko on muuten alkanu näyttää enempi mustasukkaisuuden merkkejä nyt kun vauva on vaatinu enemmän tissiä. Poitsu kampeaa syliin tosi usein ja vaatii mukaan leikkeihin.

Molemmat nukkuu vielä, mutta kohta taitaa kutsu kuulua niin pitää käydä ottaa vähän välipalaa kun saa vielä rauhassa syödä.

Kevättä rintaan kaikille!

Elina ja Saara 9vk 5p

Vierailija
16/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tänne jotain naputtelen, kun tytöt lähti toviksi anopin matkaan ja pikkuinen nukkuu ulkona.

Nennillä on ollut kovasti surua, otan osaa.

Luin, että Nennillä ja Maikkoolla oli " yhteyksiä" . Mistä ihmeestä noin seikkaperäiset yhteydet on selvinneet, vaikka ette oo ikinä edes tavanneet? :)

Cecin tytöllä kovasti massuvaivoja? Kuulostaa kurjalta :( Muista huolehtia itte äipästäkin. Toivottavasti vaivat helpottaa pian!

Zatu: mitä rokotteita teidän kossi on jo saanut? Hepatiitti? Meidän poikanen kun on päivää vanhempi teidän kossia, ihmettelen tässä vaan. että oonko unohtanut TAAAS jotain " pientä" , kuten esim. lapsen rokotuksen.. :/ Meidän poika saa tavanomaiset rokotteet eikä muuta.

Chatista: toden totta, taas on vanhentunut sivu enkä etsinnöistä huolimatta sitä löytänyt. Mutta täytyy vielä Z:n neuvoilla yrittää. Sinne löytyy paremmin aikaa. Tänne, jos kirjoittelee, täytyy pystyä ensin kokoamaan ajatus ja se on tällä päällä ylivoimainen tehtävä..Loppuraskauden chatiltamia on ollut ikävä, mukava olisi vaihtaa samalla porukalla myös vauvakuulumisia :) Josta tulikin mieleen, että missä Omppu luuraa? Mun silmiin ei oo ainakaan kuulumisia näkynyt palstalla.

Ariellakos se kyseli liikunnasta?! Mä aloitin kakkosen jälkeen juoksun 2 kk synnytyksen jälkeen. Aluksi oli tunne, että sisuskalut valahtaa ulos, mutta tunne hävisi ajan myötä, kaippa alapohja vahvistuikin liikkuessa. Sinuna jatkaisin liikuntaa, kun kerran lääkärikin oli " siunauksensa" antanut.

Ylienergisestä olosta: täältä löytyy myös. Kuuden tunnin yöunilla jaksan porskuttaa klo23 asti. Kokemus on osoittanut, että 2-3kk synnytyksestä voimat palautuu ennalleen (harmi vaan..). Mulla on about ristiäisten jälkeen alkanut väsyä tuntua toisella tavalla kuin aikaisemmin. Mahtaneeko synnytyksen adrenaalipiikki olla noin pitkävaikutteinen? ;)

Muistakaahan maidontuottajat muuten juoda runsaasti ts. yli suositusten. Jostain suosituksesta luin, että 6-8dl vettä/nestettä riittää imettäjälle, mutta ei mulle ainakaan. Kun juon n. 2litraa vettä päivän aikana, ei ummeta eikä tee niin herkkuja mieli. Jano kun saattaa naamioitua näläksi!

Tälläistä tällä kertaa. Kaikille hyviä jaksuja vauva-arjen pyöritykseen!

L ja poikanen 7vkoa, 2 päivää

Vierailija
17/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en ole näin poropeukalo näiden tietokoneiden kanssa, mutta en kyllä onnistu tuota chattiä löytämään millään keinoilla, en googlettamalla enkä muutenkaan..

Joten jos sulla Zatu on tällä hetkellä toimiva linkki, niin laitatko sen vaikka mun spostiin?? Olis mustakin kiva saada välillä sitäkin kautta juttuseuraa, ettei aivan mökkiytyisi tänne noiden lasten kanssa ;)

Mutta nyt keittiöön jatkamaan töitä siellä.

-äitiliini ja tytteli reilut 10vkoa

Vierailija
18/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aamupäivällä Lillukan 3 kk-neuvola ja eka rokotuskin saatiin. Neidin mitat olivat 5985 g, 58 cm ja py 39,6 cm. Th kirjoitti: " Napakka neiti. Heijasteet OK. Katsoo kasvoja, hymyilee, seuraa lelua. Näkö ok, kuulo ok. Kasvu tasaista. Kehitys ikätasoista. Vatsallaan kohottaa hyvin päätään. Viihtyy kovasti sylissä. RM:aa saa ja hyvin syö. Iho atooppisen oloinen. Punaista " syheröä" poskissa, pohkeissa ja pakaroissa." Hurjasti tekstiä sai mahtumaan pieneen tilaan...

Mie kokeilen nyt maidotonta dieettiä viikon verran ja katellaan, paraneeko tytön iho. Viikon päästä maito takas ja sit seurataan reaktiota. Jos ei mitään muutosta, nii sit pitää miettiä jotain muuta.

Juteltiin myös tuosta masennuksesta ja taitaa miulla se olla, kun oireet täsmäs justiinsa. Harmittaa, että tämäkin vaiva tuli lisäksi, mutta minkäs teet... Pitää vaan yrittää jaksaa päivä kerrallaan, arjen pyörittäminen vie yllättävän paljon voimia. Oli vaan niin ihana th neuvolassa, sijainen, psyk. puolen sairaanhoitaja ja tiesi kyllä mistä puhui.

Voikaahan hyvin!

T: Monttu ja Lillukka 3 kk

Vierailija
19/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ma ti pinoonmiul meinaa pää olla jakuvassa helinässä...vapaa ilta tekis poikaa...ja sitten potisin huonoa omaa tuntoo...itehän nää muksut oon ollu tekemässäkii..

no mutta saahan sitä toivoo..pojua kun en jätä kenenkään hoiettavaks ja muistaakseni pienin sallittu ikä on 18 ja poju ei kyl ihan viel mee sen ikäsestä...

isäntä on taas omissa hommissaan kaverisa luona ja itekseen tääl yritän keplotella...tiukka paikka ol ainoostaan siin kohtaa ku kumpikii muksu huuti täyttä kurkkua..joskus meitä on tääl 3 jotka itkee yhtä aikaa...

no mut muuten kyl menee paremmin tääl ku ei isäntä oo kotona..ei tarvii suorittaa koko ajan.voipi koneella istua..siis jos nuorempi nukkuu...

no nytpä jätkä antaa merkkiä et tarviin kummatkii käet hyssyttelyyn joten alotan pinojen luvun.

T:musta_kissa ja poju 7 vko 3 pvä

Vierailija
20/25 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Kossi on simahtanu vähä jälkeen kahen, joten voi herätä koska vaan. .

[b]Pupina[/b] heh :D en tiiä mitä meinaa nuo unoset, mut mulla yleensä ollu kyllä merkki just siittä puutteesta. Jos en muuten oo tajunnu niin sitten, ku tulee uniin ;) mut nyt ei kyllä yhtään tunnu pakottavaa tarvetta vikittelyihin viltin alle unista huolimatta. Mut se ei oo mikkää ihme, ku hormoonien hyrräys tekee paikat epänormaaleiksi. .

Jahas nyt se heräs.