Kipu sydämessä
Sain sydäninfarktin viime kesänä ja olen toipunut siitä hitaasti, minulla on mm. sydämen vajaatoimintaa. Jaksan kuitenkin jo liikkua lähes normaalisti, vointi alkaa olla suht hyvä. Nyt pari viikkoa sydämeen on sattunut, sitä ikäänkuin särkee tjtn. Nitrosuihke ei auta, mutta kipu ei ole mitenkään puristavaa, polttavaa, eikä se tunnu liikkuessa, vaan pikemminkin jomottava tunne, kun esim. menen nukkumaan. Olen miettinyt, että pitäisikö tästä ottaa yhteys lääkäriin, vai onko se turhaa hätäilyä? Kellään muulla ollut samanlaisia oireita infarktin jälkeen?
Kommentit (9)
Ei ole ollut infarktia, mutta joskus illalla samankaltaisia oireita. Olisiko lihaskipuilua, samoin jos yritän nukkua vasemmalla kyljellä.Jaksan liikkua jne.
Kyllä. Saa kysyä lääkäriltä, kun lääkärin vaan tavoittaa. Riittävän osaava erikoislääkäri olisi paras ja ehkä eri lääkäritkin mielipiteineen. Ettei ole yhden varassa joka hokee samaa tms. Ei ole pakko suostua mihinkään, jos joku ehdottaa jotain kummallista, enemmän vaan mikä tilanne ja mitä vaihtoehtoja. Että tilanne paranisi tai tietää mikä on.
Oudolta kuullostaa. Nopeasti tyhjään vatssaan juotu 6-Pack kaljaa auttoo.
Vierailija kirjoitti:
Oudolta kuullostaa. Nopeasti tyhjään vatssaan juotu 6-Pack kaljaa auttoo.
Se oikeasti auttaa hetkellisesti ainakin.
Siellähän voi olla uusi tukos tai muuta häikkää. Vaikka läppä falskaa. Heti lääkäriin.
Lääkäriin kannattaa mennä, eikös se seuraava infrakti yleensä vie jo hengen.
Kipu on siis pientä, tuntuu outona jomotuksena, jota en välttämättä edes huomaa kuin vasta silloin, kun olen paikallani. Nitrosuihke ei tosiaan vaikuta kipuun millään tavalla. Liikkuessa ei tunnu kipua, enkä hengästy normaalia enempää. Vajaatoiminnan lääkitystä vähennettiin yhdellä pillerillä ja kipu alkoi sen jälkeen. Soitan huomenna hoitajalle ja kysyn neuvoja, miten toimia. -Ap
Jestas. Lääkäriin yhteys, ei vauvapalstalle!