Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon maksaa verhojen kavennus?

Vierailija
06.05.2025 |

Verhoja pitäs kaventaa noin 80cm. Paljon tuollanen suunilleen maksaa? Tavalliset sivuverhot poimutusnauhalla.

Koitin ettiä netistä tietoja mutta löysin vaan verhojen lyhennyksien hintoja.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy liikkeestä missä ommellaan verhoja.

Vierailija
2/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää kaventaa? Runsaasti poimuttuva verho näyttää paremmalta kuin suorana roikkuva.

Mulla on verhot seinästä seinään vaikka ne onkin enimmäkseen auki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Ja vielä oudompaa, ettet osaa itse kaventaa. 

Vierailija
4/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä nyt Jokainen tuon osaa itse tehdä . Jos et osaa kato YouTubesta video. Käy ostamassa ompelukone ja tee . Halvemmaksi tulee myös. Verhojen kavennus voi nimittäin maksaa yllättävän paljon. Tosin jossain halpa halli siellä kangas osastolla kuulemma tekevät halvallakin. 

Vierailija
5/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti suunnilleen samoissa hinnoissa kuin lyhennyskin.

Vierailija
6/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parempi jos kiinnittää pidikkeillä ne niin ei tarvi kaventaa. Verhot on siis 144cm leveät per verho ja ikkunan leveys on 100cm. Niin mietin että riittääkö sekään jos poimuttaa niitä verhoja.

On se kumma kun kaikkien verhojen pitää olla aina niin älyttömän leveät! Meillä ei juurikaan tuon isompia ikkunoita oo niin tuntuu ettei löydä sopivia verhoja. Paneeliverhot ois ainoa sopivat mutta niitä löytää huonosti.

AP

Vierailija
7/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäiskö tyhmältä jos ostais vaan yhen tuollasen verhon? Verho on läpikuultava niin ei tulis liian synkkäkään vaikka peittäiski koko ikkunan. Verho tulee eteiseen jossa on tuon lisäksi vain toinen kapea pieni ikkuna johon hommaan laskosverhon.

AP

Vierailija
8/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan parempi jos kiinnittää pidikkeillä ne niin ei tarvi kaventaa. Verhot on siis 144cm leveät per verho ja ikkunan leveys on 100cm. Niin mietin että riittääkö sekään jos poimuttaa niitä verhoja.

On se kumma kun kaikkien verhojen pitää olla aina niin älyttömän leveät! Meillä ei juurikaan tuon isompia ikkunoita oo niin tuntuu ettei löydä sopivia verhoja. Paneeliverhot ois ainoa sopivat mutta niitä löytää huonosti.

AP

Entä jos halkaiset toisen verhon pituussuunnassa kahdeksi verhoksi?

Vierailija
9/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mikset kysy isältäsi miksei käyttänyt kortonkia  siinä vaiheessa kun äitiäsi astui 

Vierailija
10/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäiskö tyhmältä jos ostais vaan yhen tuollasen verhon? Verho on läpikuultava niin ei tulis liian synkkäkään vaikka peittäiski koko ikkunan. Verho tulee eteiseen jossa on tuon lisäksi vain toinen kapea pieni ikkuna johon hommaan laskosverhon.

AP

Voi olla ihan kiva silleenkin.

Vierailija
11/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkasin taannoin yhdet isot verhot keskeltä kahtia 3kpl. Tuli ihan hyvät. Pitkällä viivaimella merkkasin pisteet ja vedin siihen viivan, kannattaa olla liikuttamatta verhoa yhtään kun merkkaa ja laittaa viivaimen. Ja jostain ottaa mitat, reunoista ja päädyistä.  Jos menee vähän vinoon sen vinon puolen voi laittaa seinää vasten.

Vierailija
12/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neuvo tuo, että halkaiset yhden verhon pituussuunnassa. Jos sinulla ei ole ompelukonetta, ehkä joku tuttu voisi ommella tuon, on nimittäin aika nopeasti tehty. Tai vaihtoehto: osta semmoista silitettävää nauhaa, jolla voi lyhentää verhoja - tässä tapauksessa kaventaa. Siihen et tarvitse ompelukonetta. 

Vierailija
13/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoki vois olla ihan hyvä idea halkasta yks verho kahtia, arveluttaa vaan meneekö vinoon ku alkaa leikkaa.

Taidan nyt kuitenki tilata ne kaks verhoa ja kattoo sitte mitä tekee, ei nuo maksa ku 20e yhteensä.

AP

Vierailija
14/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoki vois olla ihan hyvä idea halkasta yks verho kahtia, arveluttaa vaan meneekö vinoon ku alkaa leikkaa.

Taidan nyt kuitenki tilata ne kaks verhoa ja kattoo sitte mitä tekee, ei nuo maksa ku 20e yhteensä.

AP

Jos ne on ohutta ja hyvin laskeutuvaa kangasta, niin luultavasti kaksi asettuu ihan kivasti.

Vierailija
15/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit, että verhot ovat ohuet ja kai ihan vaaleat. Minulla  on myös pienehköt ikkunat ja niissä vielä kapea lasinen tuuletusikkuna.

Siitä tulisi hauska jos vetäisit verhon tai verhot koko listan tai tangon leveydelle ja sittan vedät verhot yhteen reunaan sellasella kauniilla nauhalla. Olen makuuhuoneeseen tehnyt sellaisen ratkaisiun, verho on ns. valoverhoa ja laskee hyvin valoa. Sälekaihtimet laitoin myös. Tällä systeemillä verhon voi tarvitessa laskea peittämään koko ikkunan.

Vierailija
16/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkenetko tilata verhot kun et ole luonnossa niitä nähnyt? Minulla oli kauheasti pohdintaa ja käytin monet verhot kotona kunnes löysin oikeat ja minua todella miellyttävät verhot. Se onkin prosessi.

Vierailija
17/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuutta kehiin vaan. Mulla oli aikoinaan yhdessä asunnossa pitkät sivuverhot  ja välissä yläkappa. Seuraavassa asunnossa oli leveämmät ikkunat mutta niihin riittikin yksi sivuverho per puoli niin että sain yhden verhon palastelemalla levennettyä niiden väliin tulevaa kappaa ja tehtyä vielä kapat kahteen pienempäänkin vierekkäin olevaan ikkunaan toispuoleisten sivuverhojen kaveriksi.

Vierailija
18/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Osta kaksi verhoa, halkaise toinen kahdeksi ja jätä toinen kokonaiseksi niin voit vaihdella niitä sitten mielen mukaan.

Vierailija
19/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan muu ei voi olla noin tyhmä kuin ap eli palstan mode vaikuttaa todella siltä että modet ovat jopa 10 luokan pudokkaita luotto koko lehteen on mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi