Miksi naisten pitäisi olla karvattomia (jopa sheivausmainoksessa)
Mistä kumpuaa oletus, että naisen tulee olla kropastaan karvaton jopa niin, että sheivausmainoksessa nainen ajaa valmiiksi silkin sileää säärtä tai kainaloa? Miksi siinäkään yhteydessä karvoitusta ei saa näkyä?
Yhteiskunnan normit koittavat vääntää asian niin, että vaikka monenlaiset luomut asiat ovat suositeltavia ja bodypositivisuus on hieno asia (en tarkoita sairaanloista lihavuutta), niin nainen koetetaan ajatella olevan normaalimpi karvattomana kuin karvallisena.
Naisen hyvin normaalit sääri-, kainalo- ja häpykarvat mielletään kuvottaviksi ja likaisiksi. Miehen vastaavat, niistä ei niin meuhkata.
Miksi näin?
Kommentit (227)
Naisen malli ei ole olla luonnollinen vaan muokkautua sen mukaan mitä yhteiskunta kulloinkin olettaa. Seksuaalisesti nainen haluaa olla objekti eikä subjekti joten esimerkiksi lapsen omaisuus on tavoiteltavaa kuin aikuisuus.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen ole niinkuin haluaa.
Mieheni sheivaa kalunsa ja se on minulle oikein jees.
Ei kalussa karvoja kasva vaan siellä tyvessä !
Harva se päivä joku marisee, että naisia vaaditaan ajelemaan pois alapään karvansa. Missä vaaditaan? Ja kuka vaatii? Missä kiertää p*llupoliisi, joka tarkistaa millainen rämemajava hameen alla luuraa? Olet jo iso tyttö. Ja jos et itse halua ajaa karvoitustasi esim ja miehesi vaatii sitä, kehota häntä ystävällisesti vetämään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne karvat rumat naisella.
Juustonaksuilta haiseva peruukki jälkovälissä, yök !
Vierailija kirjoitti:
Joo, 2025 tuntuu oikeastaan ihan hullulta että vain naisilta vaaditaan tuota lähes kokovartalokarvattomuutta, se on edelleen normi
Tämä vaatimus on muuten naisilta itseltään lähtöisin. Naistenlehdet, blogit, kauneussomettajat yms. ovat tiukasti naisten hallussa ja olleet sitä aina.
Eipä mainoksissa näy sheivattuja pimppejä😭
Vierailija kirjoitti:
Karvainen kalu ? Sen tahtoisin nähdä ..😅
Käykö panemassa jotakuta joka haluaa karvattoman ?
Vierailija kirjoitti:
Eipä mainoksissa näy sheivattuja pimppejä😭
Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaalea eikä mulla ole säärikarvoja, muitakin karvoja aika vähän. Hiukset sentään, mutta hennot kulmakarvat. Ei juuri tarvi sheivata.
Samoin minulla, en ajale. Mutta on tuuhea tukka
Vierailija kirjoitti:
Joo, 2025 tuntuu oikeastaan ihan hullulta että vain naisilta vaaditaan tuota lähes kokovartalokarvattomuutta, se on edelleen normi
Missä vaaditaan? Koputtaako joku useinkin oveesi ja vaatii sinulta karvattomuutta?
Miksi ei, ja eihän tarvitse olla täysin karvaton, hiukset saa ja pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karvainen kalu ? Sen tahtoisin nähdä ..😅
Käykö panemassa jotakuta joka haluaa karvattoman ?
En tiedä haluaisitko. Itselläni kasvaa karvaa noin 1/3 varren mitalta luonnostaan myös.
T: Mies
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei, ja eihän tarvitse olla täysin karvaton, hiukset saa ja pitää olla.
Saa, mutta ei oikeastaan tarvitse ola.
Tätä itseinhoa on alettu tuputtamaan myös miehille.
Lehdissä on juttuja kuinka yli puolet suomalaismiehistä kärsii kaljuuntumisesta, en ole kärsinyt sekuntiakaan!
Vierailija kirjoitti:
Lehdissä on juttuja kuinka yli puolet suomalaismiehistä kärsii kaljuuntumisesta, en ole kärsinyt sekuntiakaan!
Nuoret miehet ajelevat rintakarvansa ja usein säärikarvansa nykyään. Myös kainalokarvat lähtevät, alakerrasta puhumattakaan. Tähän ei pidä lähteä ollenkaan mukaan niin vaatimustaso ei kasva.
Vierailija kirjoitti:
Itseinho on kuin kylmä sota. Kun Neuvostoliitolla kerta oli ydinase, se piti olla myös Yhdysvalloilla. Mitä enemmän toinen hankkii hävittäjiä ja ydinkärkiä, sitä enemmän pitää hankkia myös tälle puolelle Berliinin muuria. Ulkonäön muokkkaamisen kilpavarustelu on sama. Ja se ei tuo ikinä lopullista itsevarmuutta. Nainen vanhenee nopeammin kuin uusia standardeja keksitään.
Mainoksissa, lehden kannessa, jne on lihava nainen vain shokkiefektin takia. Sillä ne huutaa, että helvetin suvaitsevaisia tässä ollaan, kun tuollainen friikki laitettiin mainokseen. Eiks olla rohkeita? Seuraavalla viikolla on taas pinnallla nainen, joka näyttää hissin ovien väliin jääneeltä 12-vuotiaalta anorektiselta pojalta.
miks sheivausmainoksessa näytettäis karvoja. mielikuvamainontaahan tuo on, ei ihmisiä oikeasti se tuote niin kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne karvat rumat naisella.
No aikuisilla ihmisillä niitä vaan on, miehillä ja naisilla.
-naisviha näkyväksi
Ei kukaan sua vihaa sukupuoledi vuoksi, vaikka ruma akka olisitkin. Ole ihan rauhassa vaan ruma, mutta älä ulise jatkuvasti.
Olen vaalea eikä mulla ole säärikarvoja, muitakin karvoja aika vähän. Hiukset sentään, mutta hennot kulmakarvat. Ei juuri tarvi sheivata.