Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravitsemusterapeutin vinkeillä laihdutus stoppasi -10kg jälkeen

Vierailija
06.05.2025 |

Alan olemaan jo epätoivoinen. Olen reilu 50v mies joka on tehnyt ison elämäntapamuutoksen joitain vuosia sitten. Sain laihdutettua pysyvästi ruokavalion muutoksella -10kg painostani. Olin alunperin 115kg ja nyt sen 104-105kg ollut jo yli vuoden. Paino ei enää putoa ja painoindeksi on 29,7 eli aika korkea. Olen tosin aika pitkä ja melko lihaksikas mies ja liikun jonkin verran mutta tämä pieni vararengas vyötäröltä pitää saada pois. Nyt ongelmaksi on muodostuneet kipeytyvät polvet ja ahdistuksen jatkuva kierre. Nytkin särkee toista polvea levossa. En pysty liikkumaan tarpeeksi ja vaikka saan ajoittain painon 103 kiloon niin se pomppaa aina takaisin. Paino pitäisi saada johonkin 95kg seutuun ehkä vähän alemmaksikin. Kuntosalilla sentään pystyy käymään ja hyötyliikkumaan. Menen nukkumaan ja herään aina samaan aikaan, joskin stressi verottaa unia jatkuvasti vähän.

onko mitään kokemuksia voiko tähän saada avuksi lihavuuslääkkeitä vai nauraako lääkäri vastaanotolta ulos?

Asiallisia vastauksia kiitos.Tiedän kyllä olevani vanha ukko mutta vielä jotain ehtisi elämässä tehdä. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaisi käydä siellä ravitsemusterapeutilla uudestaan, ja sanoa että painonlasku on pysähtynyt. Hän sitten suunnittelee sulle uuden ruokavalion, jossa on vähemmän energiaa.

Vierailija
22/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketko kaloreita? Syö 2200 kaloria päivässä ja vähintään 180g proteiinia. Syömällä tarpeeksi proteiinia ja pysymällä kaloreissa paino putoaa ja lihakset pysyy. 

Mies pärjää kyllä 1800 kilokalorin ruokavaliolla. Proteiinia 1,5 grammaa/painokilo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pudottaa painoa, aktiivilikkujan liikuntaa kannattaa vähentää. Sitten ei tule nälkä, vaikka söisi vähemmän. Kun askelmäärä ylittää 10 000 askelta päivässä, se lisää ruokahalua. Tai jokin muu liikuntamuoto. Sitten kun olet laihtunut, tarkkaile minkä verran voit syödä ja liikkua ilman että paino putoaa.

Patrik Borgin kursseja suosittelen. Hän varmasti osaisi antaa paremman vastauksen kuin minä, hänen kurssinsa käyneenä. Itse onnistuin laihduttamaan vähentämällä liikkumista tai muuten tuli nälkä. Nukkuminen on ehkä toinen kompastuskivesi. Itse en voi juoda nykyään kuin aamukahvin, muuten nukkuminen menee huonoksi.

Vierailija
24/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorimäärän vähentäminen edelleen on osoittautunut erittäin vaikeaksi, jos syön vähemmän tulee ihan karmea nälkä. Kasviksia tulee syötyä muihin miehiin verrattuna paljon. Lihakset hankin jo vuosia sitten, lähinnä ylläpidän niitä syömällä proteiinia ja treenaamalla kevyehkösti.

Onko vain opeteltava sietämään ikuista nälkää ja hyväksyttävä painon pudotuksen vievän vuosia? Laihdutuslääkkeellä ajattelin saavani sen viimeisen 8-10kg pois ja sitten pitää painon siinä.

ap

Lue Patrik Borgin uusin kirja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän