Olen lähihoitaja, keskisuuressa kaupungissa ei ole töitä!
Kommentit (106)
Meilläkin pomo tekee listan mukaan 50 % välitöntä asiakastyötä. Oikeasti ei tee. Kun lisäksi laskee mukaan myös kielitaidottomat apulaiset puolikkaina, niin saahan siitä jo aika monta lähihoitajaa vähennettyä. Yt: päälle ja porukkaa pihalle. Firmalle tulee voittoa, johtajat kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ja sairaat kuolee kaduille, tai sitten filippiinot "hoitavat" hautaan.
@unelma
Mikäs filippiinoissa on ongelma: ahkeria, iloisia, kohteliaita, toisia kunnioittavia, työstä kiitollisia ja ei sairaslomia. Eivät ole ylipainoisia, kahvilla tai tietokoneella istuvia, töykeitä ja laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska lörttö sinä olet. Lähihoitaja saa töitä helposti
Ja sä et kyllä lähihoitajalta hoitoa saa, kun sairaalaan joudut, se on varma se
Sinähän et sitä päätä. Sinä teet työsi kuten kuuluu. Minä olen maksava asiakas.
Pohjois-Norjassa pärjää suomella aluksi.
Tilanne oli tuo vielä pari vuotta sitten. Nyt on toisin. Suurin syy: halitus laski hoitajamitoitusta.
Joka paikkaan oli jo ehditty palkata hoitajia mitoituksella 0,65. Useissa paikoissa hoitajia oli enemmänkin, koska ennakoitiin suunnitelmaa, jonka mukaan mitoituksen piti nousta vuoden alusta 0,7:ään. Nyt kun mitoitus kuitenkin laski 0,6:een, joka paikassa oli liikaa hoitajia. Samalla hoitajamitoitus muuttui henkilöstömitoitukseksi, ja siihen alettiin laskea mukaan myös mm. kodinhoitajat, hoiva-avustajat ja jopa yksiköiden johtajatkin, siltä osin kun he tekevät välitöntä asiakastyötä.
Lähihoitajia tarvitaan jatkossa noin 20 % vähemmän.