Olen lähihoitaja, keskisuuressa kaupungissa ei ole töitä!
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoteihin riittää keikkaa. Sinne hakua vaan.
Ei riitä.
Niinpä. Ainakin pääkaupunkiseudulla Seuren kautta päiväkotikeikkaa tekevät sekä lastenhoitajat että opettajat ovat olleet aika tiukoilla jo jonkin aikaa, keikkaa ei vaan ole ja ne muutamat menee sekunneissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähihoitajan tutkinnolla ei työllisty on vika 100% työnhakijassa.
Ulkomailta tulevia hoitajia tarvitaan, vaikka Suomessa on yli 6 000 työtöntä lähihoitajaa
Ylen juttu.
Tätä on uusreiluus. Tottukaa.
Jossain päin Suomea on edelleen töitä lähäreille. Lapissa ja myös muualla Suomessa pienillä paikkakunnilla.
Kohta vuoden ollut työttömänä yhtä soittoa. Lähihoitajan paperit ja työkokemusta reippaasti alla. Näin Porissa. 👍🏻 Haastatteluun pääsy olisi jo lottovoitto itsessään..
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Säästetty niin että keikkaa olisi arkiaamuina klo 7-11. Otettu myös vuoroja pois, esim ennen aamussa oli 5 hoitajaa, nyt vain 3, hirveä kiire ja osa asioista yksinkertaisesti jää hoitamatta, sääli asiakkaille toki.
Omalla työpaikallani tehdään tuota, annetaan lyhyitä 7-11 vuoroja sijaisille. Jos sijaisia siis edes otetaan.
Asukkailla on aiempaa enemmän sänkypäiviä koska ei ehditä nostamaan kaikkia halukkaita, syöttöajat ovat lyhyempiä eikä ulkoilua ole. Joskus suihkujakin jää välistä. Kiitos hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Laiska lörttö sinä olet. Lähihoitaja saa töitä helposti
Minä olen ollut työtön lh Helsingissä v.2016-2024. En tosin halunnutkaan niitä töitä, mutta se on toinen juttu se. Yhdestäkään tarjotusta lähihoitajan työstä en kieltäytynyt enkä tarkoituksella sabotoinut työnsaantiani.
Vierailija kirjoitti:
Kohta vuoden ollut työttömänä yhtä soittoa. Lähihoitajan paperit ja työkokemusta reippaasti alla. Näin Porissa. 👍🏻 Haastatteluun pääsy olisi jo lottovoitto itsessään..
Porista en tiedä, mutta ainakin joissain kaupungeissa toimii se että soitat suoraan esimiehelle ja kysyt onko töitä. Paljon on ns. Piilotyöpaikkoja olemassa. Rohkeasti vaan puhelin käteen ja soittelemaan, ei siinä ainakaan mitään häviä.
Missä kaupungissa?
Täällä Jyväskylässä on
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa.
Kun ei tilata, niin ei silloin saa keikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä.
Niinpä. Ainakin pääkaupunkiseudulla Seuren kautta päiväkotikeikkaa tekevät sekä lastenhoitajat että opettajat ovat olleet aika tiukoilla jo jonkin aikaa, keikkaa ei vaan ole ja ne muutamat menee sekunneissa.
Eikö se ole ihan hyvä juttu kaupunkilaisille, että kaupunki on saanut palkattua vakituiset työntekijät palkkalistoille, eikä tarvitse enää paikkailla kalliilla vuokratyövoimalla?
Ei voi olla hoiva- avustaja ilman koulutusta. Siihen vaaditaan kaksi tutkinnon osaa lähihoitajan tutkinnosta. Hoitoapulainen voi olla ilman koulutusta.
Päiväkotiin ei lähihoitaja pääse ellei ole opiskellut lapset ja nuoret tutkinnon osaa, ainakaan täällä missä minä asun. (iso kaupunki).
Itselläni on kyllä työpaikka omalta osaamisalalta (ikääntyneet).
sastamalassa oli nyt auki kesätyö ja muita hoitoalan paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä.
Niinpä. Ainakin pääkaupunkiseudulla Seuren kautta päiväkotikeikkaa tekevät sekä lastenhoitajat että opettajat ovat olleet aika tiukoilla jo jonkin aikaa, keikkaa ei vaan ole ja ne muutamat menee sekunneissa.Eikö se ole ihan hyvä juttu kaupunkilaisille, että kaupunki on saanut palkattua vakituiset työntekijät palkkalistoille, eikä tarvitse enää paikkailla kalliilla vuokratyövoimalla?
Ei Seure ole kallis. On kuntien omistama.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaan olla uudestaan paikkoihin yhteydessä vaikka sähköpostilla. Sähköpostia tulee viikoittain paljon ja osa hukkuu sinne. Uusi kierros siis
Suosittelen soittamista suoraan esihenkilölle/tiimivastaavalle, kesän kynnyksellä voi olla peruuntuneita sijaisuuksia tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ja sairaat kuolee kaduille, tai sitten filippiinot "hoitavat" hautaan.
@unelma
On oikeasti minun unelmani. Meidän vanhainkodeissa filippiiniläiset hoitajat ovat ahkeria, iloisia ja kohteliaita. Eivät koskaan valita. Samaa ei voi sanoa suomalaisista...
Samaa mieltä. Kunnioittava käytös heillä. Suomalaiset halveksii ja käyttäytyy nokkavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä.
Niinpä. Ainakin pääkaupunkiseudulla Seuren kautta päiväkotikeikkaa tekevät sekä lastenhoitajat että opettajat ovat olleet aika tiukoilla jo jonkin aikaa, keikkaa ei vaan ole ja ne muutamat menee sekunneissa.Eikö se ole ihan hyvä juttu kaupunkilaisille, että kaupunki on saanut palkattua vakituiset työntekijät palkkalistoille, eikä tarvitse enää paikkailla kalliilla vuokratyövoimalla?
Miksi luulet, että sinne on vakituisia palkattu?
Vaikuttaako ajankohta? Mä olen sairaalahuoltaja, sekö pomon kaveri talon kirjoilla että keikkalaisena. Meillä keikat loppuvat aina toukokuun alkuun, koska osa kesäsijaisista pääsee aloittamaan jo silloin.
Lisää ajankohtaisia kokemuksia?
Ei riitä.