Mitä osakkeita olette ajatelleet ostaa tällä viikolla?
Berkshire Hathaway notkahtaa tänään hieman, mutta on noussut mielestäni vähän liikaakiin tänä vuonna. Aika lailla kahden vaiheilla, avatako positio.
Myös Netflix tulee tänään hieman alas, koska Tullitukka on iskenyt silmänsä elokuvamarkkinoille. Olisiko tuossa kanssa ihan mielenkiintoinen osake?
Kommentit (601)
Ostin Mandatumin ja Fortumia. Wärtsilä näyttää olevan 98 % plussalla. Sitä kannata tällä viikolla ostella.
Vierailija kirjoitti:
Osinkohaukoille hollantilainen Signify (Light.as) eli entinen Philips saattaisi edelleen ole hyvä kohde.
Kurssi tänään 22,78€. Itselläni potin keskikurssi on n. 18€. Nykykurssillakin osinko on n. 6,9% kun vertaa viimeisimpään osinkoon. Toki ainainen Trumpin uhka.
Omieni keskikurssilla osinkoprosentti olisi n. 8,7% kun vertaa edelliseen osinkoon. Hollantilaiset osingot ovat tulleet ainakin aiemmin 15% lähdeverolla. Plussaa myös ettei tule valuutanvaihtokuluja.
Tämä on omallakin listalla ollut pitkään. Tosin vielä ostokset ovat menneet muualle kun rahaa ei ole niin paljoa kuin ostettavaa olisi.
Ostin hupisalkkuun Teslaa kun dippasi ja myin nyt pois oikein kivalla tuotolla, meinaan odotella hetken ja katsella rauhassa mihin laittaisi seuraavaksi kiinni tuon salkun varoja. Jos ei tule mitään mielenkiintoista ostettavaa niin pidennän talven reissua (Olen aina kylmimmät kuukaudet lämpimässä) parilla extra kuukaudella. Eli sijoitan suoraan itseeni ellei jotain kiinnostavaa kohdetta tule tässä syksyn aikana vastaan. Katsellaan rauhassa, ei ole kiire.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Mandatumin ja Fortumia. Wärtsilä näyttää olevan 98 % plussalla. Sitä kannata tällä viikolla ostella.
Wärtsilällä on tosiaan mennyt hyvin. En ole valitettavasti ostanut, mutta omistan Investorin kautta. Heillähän on 17,7% osuus Wärtsilästä.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että kaikki te ahneet paskat menetätte rahanne
Saathan sinä kateellinen köyhä sitä toivoa, mä sen sijaan teen vain lisää rahaa hymyssä suin. Ja nautin suunnattomasti tuotoilla ostetuista matkoista, ylimmääräisistä kuukausien lomista vuosittain ja siitä että elämä on mukavan helppoa taloudellisesti. 😂 Kyllä voikin köyhä olla katkera ja kateellinen, ja vieläpä ihan vaan siitä syystä että on itse liian tyhmä hoitamaan omaa talouttaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku täällä itse omat osakkeensa? Elämän tarkoitus on nauttia elämästä, mulla on erikseen ihmiset jotka seuraa kaiken maailman kursseja sun muuta ja hoitaa tuollaiset tylsääkin tylsemmät duunit mun puolesta, mä keskityn tuhlaamaan ja nauttimaan elämästä. Tietysti jos on joku nappikauppias joka haaveilee, että salkku olis joku päivä edes muutaman sadan tonnin arvoinen niin ei kai siinä ole vaihtoehtoja ku hoitaa itse, surullista.
Oletko sä oikeasti todella noin helvetin tyhmä ettet sä tajua että toiset nauttii sijoittamisesta ja se on toisille jopa rakas harrastus ja suurta viihdettä? En mä osta suksiakaan ja pistä naapuria hiihtämään niillä siksi että MINÄ haluan harrastaa hiihtoa. Mitä hauskaa siinä minulle olisi? Ei morjens mikä idiootti täytyy olla ellei ymmärrä että ihmiset nauttivat eriasioista. Se mikä sinulle on tylsää, on minulle yksi lempi puuhistani. En myöskään koe harrastavani aivan nappikauppaa kun salkkujeni yhteenlaskettu arvo on tällä hetkellä 379 061euroa, en toki myöskään laske itseäni kovin rikkaaksi, mutta töitä ei ole pakko tehdä kuin huvin vuoksi, pärjään tuotoilla ja asuntosijoituksillani ilmankin. En ikinä palkkaisi ketään harrastamaan puolestani muitakaan rakkaita harrastuksiani, miksi palkkaisin tähän? Ei Päinvastoin, harmittaa helvetisti kun en aikanaan älynnyt kouluttautua ja ottaa työkseni asiaa jonka tekemistä suorastaan rakasta siinä missä vaikkapa lukemista, matkustamista yms. Minulle sijoittaminen on suurta viihdettä ja sydämen asia. Siinä missä sinulle tuo satujen keksiminen.
Täytyy katsella, miten markkinat kehittyvät. Fed laski korkoja 0,25% äänin 11-1. Trumpin tuore nimitys oli ainoa, joka olisi halunnut 0,50% laskun. Muut Trumpin aiemmin nimittämät menivät siis Powellin kelkassa. Mielenkiintoista. Trump on vaatinut 1% laskua. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että loka-joulukuussa tulee vielä kaksi 0,25% laskua.
Ostin jossain vaiheessa kesää paljon 1-2 tonnin siivuja ja olen viime aikoina realisoinut niitä 2-12% voitolla. Nyt kuitenkin on mielessä rivien pysyvä vähentäminen, koska on ollut liikaa seurattavaa. Eli sopivana hetkenä olisi tarkoitus kasata lisää pelimerkkejä muutamaan hyvin porskuttavaan osinko-osakkeeseen.
No ei ole sinunkaan käytöksessä kehumista. En ole siis tuo edellinen kommentoija. Rahallakaan ei saa sivistystä.
Katselin uteliaisuuttani, mikä Terveystaloa ja Huhtamäkeä painaa. No Varmahan se siellä on vähentänyt molempia rankasti elokuussa. Varman ensimmäisen puoliskon tuotto oli vain 1,7%. Mikä pistää miettimään, että pitääkö tehdä päinvastaisia sijoitusliikkeitä kuin Varma?
Nordea
Konecranes
Orion
Pihlajalinna
Onko ihan paskoja kohteita?
Vierailija kirjoitti:
Nordea
Konecranes
Orion
Pihlajalinna
No jos olet hypännyt noiden kyytiin viimeistään tammikuussa niin onneksi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Nordea
Konecranes
Orion
Pihlajalinna
Ei ole paitsi nyt kun kurssi korkealla.
Kaikkia hyviä osakkeita ei voi ostaa koska kurssi melko korkealla. Nordeaa ostin heinäkuun lopulla ja nyt voitto 13 pinnaa.
Heinäkuussa myyjät ja ostajat lomalla niin kurssi tippuu alaspäin. Samaa vaivaa oli elokuussa kun monissa maissa lomaillaan.
Kiinnostaisi kyllä Orion ja Konecranes.
Jos on uskallusta niin kotimainen SSH voisi edelleen olla nouseva tähti. Nousu vain ollut niin hirmuista viime päivinä, että missä on raja.
Minäkin rakastan sijoittamista eli varsinkin osakekauppaa. Tympii ihmiset jotka kritisoi oman tuntemuksien mukaisesti. Toisia ei oppi kiinnosta. Siksi näistä asioista pitää olla hiljaa ettei tarvitse loukata. Pidän vähän tyhmänä niitä jotka ei osaa salkkuansa itse hoitaa. No en nyt livenä tuota sanoa ellei ole ihan pakko.
Volkkarin ja Mersun osakkeet notkahtivat tänään, ihan aiheesta. Muutaman euron kun tulevat vielä alas niin alan etsiä osta-nappia.
Volkswagen nyt 90,90€ ja Mercedes Benz 49,90€.
Meinaan myydä yhden tappiollisen, mitä olen roikottanut salkussa jo 6 vuotta.
Myin pois Aalbertsin osakkeet. Liekö joku Trumpin tullihässäkkä rasittaa tätäkin firmaa. Pari prossaa oli vielä plussalla, joten jotain jäi sentään jotain käteenkin. Kävi aiemmin yli 10% plussalla, mutta luotin niihin aikoihin aivan liian partiopoikamaisesti, että tullisopimus olisi ollut reilumpi kuin onkaan. Noh, laskuvaraa on edelleen, napataan takaisin tarvittaessa.