Mitä osakkeita olette ajatelleet ostaa tällä viikolla?
Berkshire Hathaway notkahtaa tänään hieman, mutta on noussut mielestäni vähän liikaakiin tänä vuonna. Aika lailla kahden vaiheilla, avatako positio.
Myös Netflix tulee tänään hieman alas, koska Tullitukka on iskenyt silmänsä elokuvamarkkinoille. Olisiko tuossa kanssa ihan mielenkiintoinen osake?
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että kaikki te ahneet paskat menetätte rahanne
Se mikä ahnaasti tulee se viheltäen menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että kaikki te ahneet paskat menetätte rahanne
Miten mulla on sellanen tunne, että ilman näitä "ahneita paskoja" sulla ei olisi rahaa ensinkään.
Ei tolla olisikaan, jos me ahneet paskat ei maksettaisi veroina sosiaalietuuksia. Kannattaisi köyhänkin tiedostaa, että ne osakkeet ostetaan verotetuista tuloista. Osingoista maksetaan verot. Samoin kaikista muistakin pääomatuloista ja myyntivoitoista. Voi ihan rauhassa lukea vaikkapa netistä, miten homma toimii. Jos äly riittää niin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulleista elvytään, olisiko näissä jotain itua: Nike, Björn Borg, Skechers, Lululemon.
Kaikki nyt alelaarissa.
Skechersiä ei ikävä kyllä ehtinyt ostamaan. Poistuu pörssistä ja hinta pomppasi eilen 25%.
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta mitä typeryksiä ketju täynnä. Pörssit lähtevät rakettimaiseen nousuun, mitään pahojen aikojen rommaamista ei ole tiedossakaan. Tämä johtuu siitä että Fed alkaa painaa rahaa, ja on jo aloittanutkin sen. Tullaan näkemään aivan ennennäkemätön kurssiraketti, ja te odottelette jotain rommaamista.
Vastikään oli haastattelu, jossa eläkeikäinen jättisijoittaja sanoi, että käteispaino tällä hetkellä 95%, koska pahat ajat tulossa. Kokeilee aina välillä 5% painolla S&P:tä, jotta pysyy peffatuntuma.
Mietin että jos avaisi lähiaikoina pelin jossain uusissa kohteissa. Mielessä Palantir, Hims&Hers ja Pepsi.
Pe aattelin ostaa Alkosta 6 lonkero-osaketta ja yhden leijonaviina osakkeen. Optio sijoittaa samaan satsiin myös la.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä ostelemaan kun kohta rysähtää isosti.
Nyt on taas sijoitusasuntojen oston aika niin alhaalla nyt hinnat.
Luksusbrändit kyykkäävät. Olisikohan rohkean aika ostaa LVMH, Christian Dior ja Kering?
Itse mietin hieman muuta, eli Fairfax Financial Holdings Limited (FFH.TO).
Ferrarin osake ihan jees. Samoin Rolls Royce.
Olisikohan aika ostaa lääkefirmoja, koska Donaldin tariffipuheet tiputtavat niiden kurssia. Siinäpä mietittävää.
Sijoitan rahastoihin edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Summa Defence listautuu tässä kuussa Meriauran kautta. Summa raketoi kuuhun! Omistaa Suomen ainoan dronevalmistajan 👍
12.5 alkaa kaupankäynti summa defencen nimellä pörssissä 🚀
Vierailija kirjoitti:
Summa Defence listautuu tässä kuussa Meriauran kautta. Summa raketoi kuuhun! Omistaa Suomen ainoan dronevalmistajan 👍
Tuo on ihan kupla. Luin sivuja eikä niissä ollut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta mitä typeryksiä ketju täynnä. Pörssit lähtevät rakettimaiseen nousuun, mitään pahojen aikojen rommaamista ei ole tiedossakaan. Tämä johtuu siitä että Fed alkaa painaa rahaa, ja on jo aloittanutkin sen. Tullaan näkemään aivan ennennäkemätön kurssiraketti, ja te odottelette jotain rommaamista.
Vastikään oli haastattelu, jossa eläkeikäinen jättisijoittaja sanoi, että käteispaino tällä hetkellä 95%, koska pahat ajat tulossa. Kokeilee aina välillä 5% painolla S&P:tä, jotta pysyy peffatuntuma.
buffet sanoi noin?
Miksi pahat ajat olisivat tulossa? Tullit on jo asetettu, jos jotain on tulossa, niin vähemmän tulleja.
Ostaako joku täällä itse omat osakkeensa? Elämän tarkoitus on nauttia elämästä, mulla on erikseen ihmiset jotka seuraa kaiken maailman kursseja sun muuta ja hoitaa tuollaiset tylsääkin tylsemmät duunit mun puolesta, mä keskityn tuhlaamaan ja nauttimaan elämästä. Tietysti jos on joku nappikauppias joka haaveilee, että salkku olis joku päivä edes muutaman sadan tonnin arvoinen niin ei kai siinä ole vaihtoehtoja ku hoitaa itse, surullista.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan aika ostaa lääkefirmoja, koska Donaldin tariffipuheet tiputtavat niiden kurssia. Siinäpä mietittävää.
Eli Lillya kannattaa pitää silmällä, koska laihdutuslääke Mounjaron ja Alzheimerin taudin varhaisvaiheen Kisunla kysyntä ei laske lähivuosina. Jos Alzheimerin toteaa ajoissa, voi Kisunla auttaa pysymään mukana työelämässä. Se on jo vakuutusyhtiöille validi syy korvata Kisunla. Vakuutusyhtiölle on vähemmän hyötyä työttömästä tai työkyvyttömyyden vuoksi eläkeläisestä. He eivät pysty maksamaan samanlaisia terveysvakuutusmaksuja kuin työelämässä mukana olevat.
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku täällä itse omat osakkeensa? Elämän tarkoitus on nauttia elämästä, mulla on erikseen ihmiset jotka seuraa kaiken maailman kursseja sun muuta ja hoitaa tuollaiset tylsääkin tylsemmät duunit mun puolesta, mä keskityn tuhlaamaan ja nauttimaan elämästä. Tietysti jos on joku nappikauppias joka haaveilee, että salkku olis joku päivä edes muutaman sadan tonnin arvoinen niin ei kai siinä ole vaihtoehtoja ku hoitaa itse, surullista.
Ei se todellakaan ole tylsää, joka aamu herätessä on innoissaan, mitä tänään tapahtuu.
Mandatum maksaa 0,66€ osinkoa ja ilmeisesti myös ylimääräisen lisä osingon 300milj kaupasta ulkomailla.