Mitä osakkeita olette ajatelleet ostaa tällä viikolla?
Berkshire Hathaway notkahtaa tänään hieman, mutta on noussut mielestäni vähän liikaakiin tänä vuonna. Aika lailla kahden vaiheilla, avatako positio.
Myös Netflix tulee tänään hieman alas, koska Tullitukka on iskenyt silmänsä elokuvamarkkinoille. Olisiko tuossa kanssa ihan mielenkiintoinen osake?
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätin ns. lotata eli ostin eilen tulevat ajat jo mielessäni Oslon pörssistä Wallenius Wilhelmseniä (WAWI.OL) ja Klavenessia (KCC.OL).
Alana molemmilla on juuri nyt heikossa hapessa oleva marine shipping. Lähinnä toiveissani on vähintään 50% kurssinousu, mutta sylkeehän nuo oletettavasti jonkin verran osinkoakin siinä ohessa. Myyn pois heti kun riittävän mukava nousu on totta, muussa tapauksessa pidän vuoteen 2029 ja katson sitten kokonaistilannetta.Ihan hyvä lotto sulla. Wallenius noussut tänään 7,9% ja tuo ihme Klaveness 2,7%.
Wallenius +7,6%, Klaveness +3,6%. Not bad. Hauska nousupäivä. Kuinkahan paljon lasketellaan iltaan mennessä?
No kyllähän siellä ylhäällä pysyttiin eilen loppuun saakka. Wallenius näemmä avasi tänäänkin nousuun, +4% nyt aamusta, Klaveness ei kuitenkaan lähtenyt tänään lisälentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin eilen hollantilaisia firmoja:
Aalberts
ASML.
ING
SignifyPitkään pitoon.
Tänään Aalb.as +2,75%, Asml.as +4,7%, Light.as +3,8%. Inga.as vain 1,34%.
Tänään taitaa nousta melkein kaikki? Nyt Aalb.as +3%, Asml.as +4,9%, Light.as +4,2%, Inga.as +2%.
Hyvin kyllä nousivat eilen, mutta tänään maltillista menoa. Aalb.as +0,7%, Asml.as +0,7%, Light.as +1%, Inga.as -0,2%.
Light ja Asml taisivat lopulta nousta noista eniten eilen?
Salkku 3 prossaa miinuksella Trumpin sähläysten jälkeen. Ei ole rahaa ostaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän myös Norskien öljy-/kaasuyhtiöiden nousu ala kohtapuolin.
Ostin siis entistä Statoilia sopuisaan 243 NOK hintaan. Kyseessä siis Equinor ASA (EQNR.OL). Jos nousee jossain vaiheessa yli 350 NOK, myyn ehkä pois.
Ei lähde ölppäyhtiöt nousuun vielä pitkään aikaan. Equinor +-0. Ei muuta kuin lisäostoja kun varat taas riittävät. 10 vuoden kuluttua naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Salkku 3 prossaa miinuksella Trumpin sähläysten jälkeen. Ei ole rahaa ostaa mitään.
Hyvinhän se markkina on alkanut toipua. Itselläni painaa rahastoja tappiolle lähinnä dollarin heikkous. Itse osakekurssithan ovat jo aika ok.
Näkyy olevan, että pankkeja, telefirmoja ja vakuutusyhtiöitä ei saa tällä hetkellä edullisesti oikein mistään päin maailmaa. Sitten kun nuo alat lopulta notkahtavat, ajattelin ostaa sieltä ja täältä. Suomesta ja Ruotsista nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän se markkina on alkanut toipua. Itselläni painaa rahastoja tappiolle lähinnä dollarin heikkous. Itse osakekurssithan ovat jo aika ok.
Itse asiassa niin se taitaa aika lailla olla minullakin. Sama
Katse on ollut jonkin aikaa tanskanmaalla. Eli mietinnässä SP Group A/S (SPG.CO).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän myös Norskien öljy-/kaasuyhtiöiden nousu ala kohtapuolin.
Ostin siis entistä Statoilia sopuisaan 243 NOK hintaan. Kyseessä siis Equinor ASA (EQNR.OL). Jos nousee jossain vaiheessa yli 350 NOK, myyn ehkä pois.Onkohan mikään muu norjalainen öljyfirma ostamisen arvoinen? Äkkiseltään katsottuna ei ollut mielestäni.
Hafnia tuotti jossain vaiheessa ihan hyvin, tän hetkistä tilannetta en tiedä.
Faron Pharmaceuticals, kesäkuun alussa tulee julki verisyöpälääkkeen tuloksia. Jos löytyy firmalle partneri joka rahoittaa faasi3sen niin kurssi varmaan tuplaa 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump sanoi eilen, että laskee lääkkeiden hintoja, eli sillä sektorillako tapahtuu seuraavaksi?
Earnst &Young on yksi suurista tulevaisuuden toimijoista, omistaako kukaan ja missä sen kurssit tällä hetkellä on? Kannattako siis ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Katse on ollut jonkin aikaa tanskanmaalla. Eli mietinnässä SP Group A/S (SPG.CO).
Tryg A/S (TRYG.CO) kanssa ihan mielenkiintoinen vaihtoehto.
Tänään saatan tarttua UnitedHealth Group Incorporated (UNH) osakkeeseen. On jättifirma ja tullut kuukaudessa alas 48%. Saattaa nousta suht nopeasti 20-30%. Ihanteellisinta jos saisi myytyä hyvällä voitolla pois alle kuukaudessa.
Lähitulevaisuudessa aion katsella miten Mandatumin, Elisan ja Valmetin kurssi kehittyy. Kaikkia noita shortataan tällä hetkellä Isojen Poikien toimesta: Mantaa 0,5%, Elisaa 1,3% ja Valmetia peräti 4,5% positioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump sanoi eilen, että laskee lääkkeiden hintoja, eli sillä sektorillako tapahtuu seuraavaksi?
Aika näyttää. Useimpien lääkefirmojen kurssithan yllättäen nousivat toissapäivänä ja eilen taas tultiin alas. Turvallisinta varmaan odotella ja katsoa, ketkä lopulta ovat ne suurimmat häviäjät. Lääkeala ylipäätään on ollut aika huono sijoitus viime syksystä lähtien. Samaan aikaan ovat juhlineet eurooppalaiset pankit, vakuutusyhtiöt ja teleoperaattorit.
Klaveness nousi eilen lopulta 2,8%, Wallenius 4,9%.
Varhaista sanoa, että koska hyvät tulliuutiset alkavat näkyä myös käytännön tasolla.
Tanskan Maersk nousi rivakammin toissapäivänä, mutta toisaalta tuli eilen jo hieman alas.
Eilisen loppusaldo alankomaiden sijoituksille: Aalb.as +1,8%, Asml.as +2,5%, Light.as +1,7%, Inga.as -0,3%.
Viiden päivän yhteisnousut: Aalb +9,2%, Asml +13,7%, Light +9,5%, Inga +4,1%
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku täällä itse omat osakkeensa? Elämän tarkoitus on nauttia elämästä, mulla on erikseen ihmiset jotka seuraa kaiken maailman kursseja sun muuta ja hoitaa tuollaiset tylsääkin tylsemmät duunit mun puolesta, mä keskityn tuhlaamaan ja nauttimaan elämästä. Tietysti jos on joku nappikauppias joka haaveilee, että salkku olis joku päivä edes muutaman sadan tonnin arvoinen niin ei kai siinä ole vaihtoehtoja ku hoitaa itse, surullista.
No nyt on ylimielisyys huipussaan! Tajuatko edes kuinka paska ihminen olet?
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kk sijoittamisen osakkeisiin. Laitan rahat tilille ja arvatkaa mitä. Ei ainuttakaan laskupäivää sen jälkeen. Mun rahoilla ei trumpit ja keinottelijat juhli.
Paljonko saat korkoa?
Painaakohan lähinnä Trump ja RFK tätä alas päin? Kansahan se viime kädessä kuluttaa näitä juomia ja snacksejä. Neljän vuoden päästä ehkä kiittää itseään, jos osti 130 taalalla ja heikon dollarin aikaan. Paras hetki taisi olla viikko pari sitten.