Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dementoituva vanhempi ärsyttää

Vierailija
05.05.2025 |

Tiedän että ei pitäisi hermostua, kun vanhemmalla on alkava dementia, mutten voi sille mitään.

Toinen vanhempi kuoli jo muistisairauteen ja oli aina mitä säälittävin ja herttaisin vanhus. Hänellä muistisairaus ei koskaan ärsyttänyt yhyään, vaan herätti hoivavietin.

Tämä toinen vanhempi on toista maata. Hän ei itse tiedosta, että on jo dementiaa, ja hän on ilkeä, ylimielinen ja vittuileva. Mulla meinaa mennä hermo. Miten kestätte sellaisia vanhuksia?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samalla tavoin kuin ne on kestäneet sinun kiukuttelua lapsena.

Vierailija
2/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monetkin sairaudet ovat sellaisia että vittuilukyky ja aggressio kyllä toimivat. En tiedä miksi niin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet dementoitunut, v.ttuileva kakara.

Vierailija
4/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuskailen saman ongelman kanssa. Tosin sillä erotuksella, että aina ennen niin mukava ja sopuisa ihminen ihminen onkin nyt hirvittävän häijy ja pisteliäs. Lisäbonarina vielä löytänyt jostain melkoisen marttyyri-itsesääli-uhritumis-jankkauksen ja itkeskelyn eikä mikään ole hyvä vaan aina häntä sorretaan eikä kukaan auta.

Vierailija
5/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava on. Yleensä onnistun kääntämään jutut muualle, mutta kova on jankkaamaan yhtä ja samaa. Näkee ja kuulee harhoja. Saa myös raivokohtauksia ja välillä pitää pelätä, että käykö päälle.

Vierailija
6/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitekyvyttömyys voi olla myöskin asia, jota on vaikea ymmärtää.

Vierailija
7/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä ,s eon he,,,tin rasittavaa. Monellakin muistisairaalla menee estot kaikki pois ja siksi on niin vittumainen. Tähän kun lisää ,että ymmärrys on poissa ,,, sietämätöntä. Ja kun on pakko asua semmoisen kanssa,,,itse myös iäkäs,mutta vielä teräväpäinen.Huoh!

Vierailija
8/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun sais sille hoitopaikan.

Vierailija
9/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monetkin sairaudet ovat sellaisia että vittuilukyky ja aggressio kyllä toimivat. En tiedä miksi niin on.

Osasyy vanhuksilla on että ovat oikeasti tosi kipeitä joka päivä. Kyky kestää ongelmia vähenee ja niitähän on ollut jo pitkältä ajalta vanhuksena. Kuorma kertyy ja maailma pienenee enemmän kotiin. Muistisairaus voi muuttaa persoonaa vaikeaan suuntaan. 

Vierailija
10/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian 70v Isäni tuntuu muuttuvan jatkuvasti jotenkin yksinkertaisemmaksi ja olen alkanut miettimään että alkaako sillä joku muistisairaus olla, lisäksi varmistelee minulta yksinkertaisia asioita.

Vierailija
11/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vastattu. Ihminen on melko päryttävä jo iällä 0-15 v, saati vanhana.

.

Vierailija
12/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kestänyt omien lasteni kiukuttelut ihan hyvin, he ovat jo aikuisia. Ei ollut edes vaikeaa. Lapset eivät myöskään olleet samalla lailla pahantahtoisia ja ilkeitä kuten tämä vanhempani, he olivat vain keskenkasvuisia. Tämä vanhempi on sellainen, että saattaisi jopa hyökätä kimppuun äkkiarvaamatta.

Ap

Vierailija
13/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostathan sen että jos molemmilla vanhemillasi on muistisairaus niin olet tod näk perimässä sen myös.

Että koita kestää ja mieti millainen tulevaisuus on mahdollisilla lapsillasi aikanaan.

Vierailija
14/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kestänyt omien lasteni kiukuttelut ihan hyvin, he ovat jo aikuisia. Ei ollut edes vaikeaa. Lapset eivät myöskään olleet samalla lailla pahantahtoisia ja ilkeitä kuten tämä vanhempani, he olivat vain keskenkasvuisia. Tämä vanhempi on sellainen, että saattaisi jopa hyökätä kimppuun äkkiarvaamatta.

Ap

Voi kuule kun se kuuluu taudin kuvaan. Ikäväähän tuo on.

Vierailija
15/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedostathan sen että jos molemmilla vanhemillasi on muistisairaus niin olet tod näk perimässä sen myös.

Että koita kestää ja mieti millainen tulevaisuus on mahdollisilla lapsillasi aikanaan.

Tiedostan kyllä, enkä aio jäädä lasteni vaivoiksi tänne.

Ap

Vierailija
16/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun sais sille hoitopaikan.

Hoitopaikan saamiseksi sinun pitää jättää potilas heitteille. Jos hoidat ja huolehdit, ei katsota hoitopaikan olevan tarpeellinen. Usko pois. Näin se menee.

Vierailija
17/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Helpolla olet päässyt lasten kanssa sitten, keskiverto lapsi tai varsinkin teini osaa ajoittain olla ilkeä ja veemäinen tai hyökätä kimppuun.

Vierailija
18/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä, joten en ole tekemisissä. 

Vierailija
19/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet dementoitunut, v.ttuileva kakara.

Ime paskaa

Vierailija
20/46 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuskin pakotti heitä hinkkaamaan alapäitään ja jättämään kondomin lompakkoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme